Na de Lollipop update tips: trage, crashende of niet startende apps op je Samsung Galaxy (S5)?

Onze redactionele Samsung Galaxy S5 doorstond de grote update naar Android 5.0 Lollipop erg goed, maar met dergelijke softwarematige veranderingen kan het gebeuren dat allerlei – standaard aanwezige, of door de gebruik(st)er zelf geïnstalleerde – applicaties een beetje de draad kwijtraken, vastlopen of helemaal niet meer starten. In veel gevallen is dit eenvoudig te verhelpen, als je maar weet hoe.

Update 2: er is een nieuwe update beschikbaar voor de Galaxy S5 die een hoop problemen met de Lollipop update gladstrijkt.

Update: check ook andere tips voor jouw Galaxy met Android 5.0 Lollipop:

samsung-galaxy-android-5-0-lollipop-update-traag-crashende-apps-foutmeldingen

De sprong van Android 4.4 naar Android 5.0 is een flinke, en er zijn maar weinig onderdelen van de software van de Galaxy S5 – of elk ander toestel dat de update (binnenkort) krijgt – die niet onder handen worden genomen. En dat kan tot problemen leiden. De onderstaande stappen kunnen helpen trage, crashende of niet meer startende apps weer aan de praat te krijgen, zonder dat je je toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen – Factory reset – en dus zonder verlies van instellingen en gegevens.

Zorg dat je apps up to date zijn

Veel ontwikkelaars hebben hun app speciaal voor Android 5.0 van een nieuwe update voorzien. Zorg er dus voor de de app die problemen geeft in ieder geval up to date is. Zoek ‘m op in de Play Store, en werk ‘m bij. Of beter nog: werk ze allemaal bij. Dit gaat het makkelijkst door in de Play Store het menu te openen (1), en Mijn apps te kiezen (2). Daar zie je de optie Alles updaten (3), zodat al je apps bijgewerkt worden. Je moet – net als bij het updaten van één app – nog wel eventuele nieuwe permissies goedkeuren van apps die dit nodig hebben.

samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update-apps-games-crashen-vastlopen-niet-starten-3

Als de crashend app een standaard applicatie is – Internet, Galerij, etc. – dan is dit natuurlijk geen optie. Lees dus verder.

Leeg de cache van de app

Oude gegevens in de cache van een app – een stukje opslagruimte waar veelgebruikte gegevens worden opgeslagen zodat ze sneller toegankelijk zijn – kunnen voor conflicten met nieuw geïnstalleerde software zorgen. Het kan dus helpen als je de cache van de app die problemen geeft wist.

samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update-apps-games-crashen-vastlopen-niet-starten

Dit doe je door in je Instellingen onder het kopje Apps naar Applicatiebeheer (4) te gaan. Veeg nu opzij naar de tab Alles (5) en zoek de app die problemen geeft – bijvoorbeeld de browser, Internet (6). Kies deze, en je komt in het App-info scherm. Tik onderaan op Cache legen (7), om – jaja – de cache te wissen.

Leeg de cache van alle apps

Hapert er meer, of pak je het graag wat grondiger aan, dan kun je ook de cache van alle apps in één keer wissen. Ga hiervoor in de Instellingen naar de optie Opslag (8) onder het kopje Algemeen. Tik op Cachegegevens (9), en bevestig dat je deze wilt wissen (10).

samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update-apps-games-crashen-vastlopen-niet-starten-2

Cache partitie van je Galaxy telefoon wissen

En dan is er nog de mogelijkheid om de complete Cache partitie van je Galaxy (S5) te wissen. Net als bij de bovenstaande stappen gaan er hierbij geen gegevens verloren. Toch willen we kwijt dat je nu een optie gaat starten waarin je goed op moet letten dat je de juiste opties selecteert – en dat wij níet verantwoordelijk zijn voor wat jij met jouw toestel doet 😉

Dat gezegd hebbende, het volgende. Om de gehele Cache partitie van je telefoon te legen, moet je het toestel eerst uitschakelen. Als hij helemaal uit is, start je ‘m weer door tegelijkertijd de Volume omhoog, de Home toets én de Power knop in te drukken. Houd deze een paar seconden vast tot het opstartlogo in beeld komt,  en je belandt vanzelf in de zogeheten System recoveryAanvulling: op iets oudere toestellen – lees: de Galaxy Note 3, S4 – moet je de Volume omhoogHome en Power knop echt direct loslaten zodra het je het logo met de kleine blauwe tekst linksboven in beeld ziet.

samsung-galaxy-s5-android-5-0-lollipop-cache-partition-wissen

In het nu verschenen menu kun je alleen navigeren met je volume toetsen. De lichtblauwe balk beweeg je omlaag met Volume omlaag, en omhoog met de Volume omhoog toets – klinkt logisch, het is maar dat je het weet. Je kiest een optie met de Power knop.

Druk nu dus vijf keer op de Volume omlaag toets tot de lichtblauwe balk op Wipe cache partition staat (11), druk op de Power knop. Als dit gebeurd is, staat de blauw balk weer bovenaan op Reboot systeem now (12), helemaal onderin beeld kun je in gele letters lezen: Cache wipe complete. Druk op de Power knop om je telefoon opnieuw te starten.

En nu?

Mochten al de bovenstaande stappen geen, of te weinig, verbetering hebben gebracht dan is het terugzetten van het toestel naar de fabrieksinstellingen een volgende optie. Net als de bovenstaande stappen doe je dit op eigen risico, maar we raden je ook aan contact te zoeken met de winkel waar je jouw toestel vandaan hebt, of Samsung zelf. Hoe je dit doet lees je HIER.

Heb jij nog meer tips tegen haperende apps na de update naar Android 5.0 Lollipop? Schroom niet, deel ze hieronder!

Beste Galaxy S5 deals per provider

Reacties

  1. Ronald zegt

    Ik ondervindt wel veel problemen met deze nieuwe versie en ik gebruik eigenlijk nog niks van de nieuwe functionaliteiten. Hopelijk komen ze snel met een patch!

    Het batterijverbruik is wel verslechtert. Terwijl ik wel erg veel succes had door bij de vorige versie, met de toen nog develop optie, ART runtime te draaien.

    Wifi is erg onstabiel geworden. Dit heb ik kunnen oplossen door de ‘Slimme’ netwerkwissel optie uit te zetten.

    Met een 3.5 mm koptelefoon aangesloten werkt de home knop in diverse programma’s niet meer.

    Ik zie dat bij Google Play de nodige vinkjes weer aangezet zijn ivm het delen van je data.

    Ik had liever iets langer gewacht op een net wat betere versie met wat minder bugs.

  2. Peter zegt

    Na de update vanochtend vroeg (ik heb een t-mobile g4 s5) die eindeloos duurde, blijft het toestel de lijst met contactpersonen bijwerken, draait al een paar uur. Aanwijzigingen als boven helpen niet. Zijn er nog andere tips?

  3. Kimberly zegt

    Ik vind het echt een vreselijke update ik vind dat menu ook lelijk dat witte eerst was het zwart vond ik veel mooier en hij loopt ook soms vast en hij is langzaam en die irritante touchwiz is er ok weer dat het vraagt van altijd gebruiken of slecht eenmaal heb echt spijt dat ik deze update heb gedaan

    • [email protected] zegt

      Ben ik dus helemaal mee eens! Touchwizard vind ik helemaal niks! Inderdaad van zwarr ineens naar wit dat vind ik helemaal niks en het ergste vind ik dat je dat gewoon niet eens zelf kan veranderen. Ik vind dit echt een *** update! Pffff

      • litte star zegt

        Bij mij doet die toutchwiz-start helemaal raar ik kan niks van zijn plaats veranderen (apps, widgets, enz.) Er moet een nieuwe update komen

    • Ivonete zegt

      Ik vond een “shit” mijn sms opent het niet. Mijn bluetooth ook niet. Ik heb altijd updates negeren maar deze keer de samsung heeft een bericht gestuurd dat ik mijn batterij upgrade moet, ik heb gedaan…..ik dacht dat was iets anders….e automatisch heeft die lollypop ….update. Wat een lolly!!!!!! 🙁 Android never more!!!!!

  4. gilles zegt

    Ik heb al langer problemen met de gewone mail app,op mijn s4 kreeg ik een melding als ik een nieuwe mail binnen kreeg.
    Sinds de s5 gebeurt dit niet meer en moet ik mn mails handmatig refreshen.
    Ik kreeg plots een melding dat er een software update beschikbaar was en nu werkt mn mail app totaal niet meer.
    Ik kan geen mails meer versturen of ontvangen en dat is vrij vervelend als je veel mails moet beantwoorden.

    Ik ben al meerdere malen terug gegaan naar de winkel waar ik dit toestel heb gekocht en naar de winkel van mn netwerk provider.
    Heb reeds diverse stappen plannetjes gevolgt van verschillende forums maar niets helpt.
    Ik gebruik mn hotmail adres ivm met marktplaats,kapaza,..anders moet ik overal nieuwe acounts aanmaken

    Iemand die het zelfde probleem heeft en dit heeft opgelost?

      • gilles zegt

        Ik gebruik de standaard mail app omdat de andere nooit gewerkt hebben op mijn s5 en het wordt met de dag erger ik moet hem soms tot 7x per dag opnieuw op starten omdat die vast loopt

  5. steef zegt

    Hallo ik dee vanochtend de update , toen ontstond er een fout met de update sinds dien start hij niet meer op hij blijft hangen samsung galaxy s5 powered by android … wat moet ik doen ? Ik ken helemaal nix meer ……. alvast bedankt voor een eventueele oplosing

      • bent nuyens zegt

        Ik heb ook de lollipop update gedaan met men s4 en heb alleen problemen.
        Is het niet mogelijk om terug te downgraden naar mijn originele kitkat 4.4.2 aubergine en hoe dan wel want hard reset helpt niet.
        kan iemand mij aubergine helpen.
        Dank u bij voorbaat

  6. Sophie zegt

    Ik ondervind ook problemen. De optie om de telefoon stil te zetten is weg! Grr
    Wifi doet moeilijk maar ik heb net je stappen doorlopen dus hoop dat dit nu beter gaat.
    Sommige apps starten niet eens op zoals die van mijn baseus hoesje. Ik zal eens kijken of ik de verpakking nog heb om heb opnieuw te kunnen installeren.
    Verder was mijn s5 de eerste dag erg snel maar nu stelt hij mijn geduld erg op de proef…
    En dan de batterijduur… Hoop dat dit met de wifi opgelost is.

    • linda zegt

      //www.galaxyclub.nl/2015/01/samsung-galaxy-android-5-0-lollipop-tip-toestel-op-stil-zetten/ Zo kan je je toestel op stil zetten! Zo kan je je telefoon op stil zetten. Mocht je ondervinden dat je telefoon thuis steeds op 4G gaat ipv wifi dan kan je de slimme netwerk wissel uitzetten.

  7. Edwin zegt

    Sinds de update op de s5 krijg ik steeds de melding touchwiz-start gebruiken voor startscherm wanneer ik op de homeknop druk. Ook al druk ik op altijd, hij komt steeds weer terug. Zwaar irritant. heeft iemand anders ook dit probleem en eventueel ook al de oplossing?

    • Deniz zegt

      Je kan de tochwizz instellen dat ie als je op de home knop drukt naar je start scherm terug gaat, vergeet niet de optie onthouden aan te vinken anders blijft het terug komen

      • John zegt

        Uhum…Deniz volgens mij doet Edwin hem ook aanvinken (Ook al druk ik op altijd, hij komt steeds weer terug. Zwaar irritant.) lezen is best wel een kunst…..;-)

  8. Annemarie Evers zegt

    flinke problemen gehad na de update. Alle tips hierboven uitgevoerd (behalve fabrieksinstellingen ;-)) en nu werkt eea toch weer redelijk. De snelheid is er wel wat uit en ik ben benieuwd of ik mijn reserveaccu weer in de kast kan laten liggen; loopt érg snel leeg tegenwoordig, terwijl ik er niks “geks” op heb staan. Voelde de laatste paar dagen ook wat “verhit” aan – de telefoon dan….Tot vorige week eigenlijk meer dan tevreden met mn S5….hoop dat dat gevoel weer terugkomt.

    • samantha zegt

      Dat je batterij snel leeg gaat komt omdat ze het wit hebben gemaakt wat voorheen zwart was dus daardoor gebruik je meer energie.. snap niet dat ze dat gedaan hebben…

  9. din zegt

    Na de updat krijg ik van whatsapp steeds pop ups in mn meldingen venster, maar dat wil ik niet. Iemand een idee hoe je dit veranderd?

  10. johan zegt

    De fix van de totaal cache van de telefoon te legen fixed ook problems op mijn eigen telefoon…. ( note 4) bedankt hiervoor !! En voor de mensen waar de telefoon traag van is, probeer eens Ccleaner voor android. Dit werkt heel erg goed naar mijn mening !

    • ikdoeookmee zegt

      Hoi allemaal
      ook ik heb gisteravond lollipop 5 op mijn Samsung 5 geïnstalleerd en ook bij mij weigerde tomtom, ik had versie 1.3
      Ik heb hem inmiddels weer aan de praat gekregen gelukkig, door de versie 1.4 te installeren met de kaarten van 1.3 klinkt raar maar werkt wel.
      Ik hoop dat jullie hem ook weer aan de praat zullen krijgen want ik was absoluut niet blij dat hij niet meer werkte.
      Succes iedereen.

      • Patrick zegt

        Hoi ikdoeookmee

        Zou je me uit kunnen leggen hoe je dat doet ?
        De ene versie installeren met de kaarten uit een andere versie ?
        Ik heb echt geen idee !!

        Alvast bedankt !

        Een andere TOMTOM gebruiker die te einde raad is !

  11. Monique zegt

    Na de laarste update heb ik geloof ik last van alle bovenstaande problemen: steeds komt TouchWiz tevoorschijn en steeds weer op altijd drukken, mijn berichtjes van WhatsApp komen zichtbaar in het scherm terwijl deze staat uitgeschakeld, mijn batterij loopt erg snel leeg, ik vind de kleuren niet mooi, niet praktisch, ik kan via de sneltoets het geluid alleen op melodie of trillen zetten, niet meer op stil….. kortom een waardeloze update. Ik kan deze update ook niet verwijderen zonder op fabrieksinstellingen terug te zetten?

  12. bart zegt

    na de update steeds foutmelding in google service
    ook bij meldingen raar wil blok in beeld
    ook bij instellingen en meldingen raar wit blok in beeld ipv het vertrouwde en mooiere zwarte
    al met al slechte service van samsung

  13. Mario zegt

    Na de update krijg ik geen meldingen meer binnen van Whatsapp, dan moet ik eerst het toestel ontgrendelen en dan zie ik pas dat er een melding is binnengekomen. Voor die tijd zag je dat gewoon direct en kreeg je een melding (met geluid). Ander nadeel van deze update is dat je het toestel niet meer op stil/discreet kunt zetten. Ik heb het toestel naast mijn bed liggen (gebruik hem ook als wekker) en als er dan een melding of oproep binnenkomt dan ligt de telefoon op het nachtkastje te trillen en wordt ik wakker. Voor die tijd zette ik het toestel gewoon op stil en dan zag ik als ik wakker werd de gemiste meldingen en oproepen wel. Ik leg het toestel nu maar noodgedwongen in de woonkamer en heb een oude gsm gepakt die nu als wekker dienstdoet. Maar hopelijk wordt het snel opgelost. Ik vind het redelijk waardeloos dat ik mijn S5 van € 500 in de woonkamer moet leggen en een oude Nokia op het nachtkastje heb liggen als wekker omdat een van de meest simpele functies (toestel op stil zetten) ontbreekt sinds de update.

      • linda zegt

        wel opletten, als je kiest voor geen onderbrekingen werkt ook het alarm niet! Kies dus prioriteit en zet in het menu aan wat je wel wil horen.

  14. mell zegt

    Ik word helemaal gek van die 5.0 lollipop pfff. Vooral dat je niet kan zien dat je apps binnenkrijgt , pas als ik mijn telefoon ontgrendel dit is echt te gek voor woorden.
    Geen icoontjes te zien.
    Batterij veel sneller leeg.
    Ik hoop dat hier snel wat aan gedaan word.

  15. Helga zegt

    Nog suggesties over hoe ik kan zorgen dat de S5 met lollipop de WiFi vasthoudt? Ik heb 1 WiFi die de S5 maar niet vast wil houden en telkens opnieuw het IP-adres met ophalen en moet verbinden. Met een andere WiFi heb ik geen problemen.

  16. roderik van zevenbergen zegt

    Na de update zeer instabiel wifi, volop crashen apps, zeer traag en zie de batterij leeglopen. Toestel S5 continu in besparende stand om de dag door te komen. Niet blije gebruiker. 🙁

  17. Ronny zegt

    Hoe krijg je de update naar lollypop er terug af?

    is terug naar fabrieksinstellingen zetten een optie? om terug naar kit kat te gaan?

    mijn toestel is een galaxy s5

  18. Peronne zegt

    Ik heb super veel problemen met de nieuwe update!!
    De functie stil op mijn mobiel is verdwenen, waardoor hij nu alleen nog maar op trillen of geluid kan, HEEL IRRITANT!! Het meldingen venster vind ik te klein, inhandig en erg lelijk. Hoe het eerst was, werkte vele malen beter en zag er mooier uit! Ook het menu ziet er lelijk uit. Ik heb problemen met de wifi en het opstarten van apps!

    Hopelijk komt er een nieuwe update om deze troep weer te herstellen!!

    • Jessica zegt

      ik ervaar dezelfde problemen:: batterij snel leeg, niet op “stil” kunnen zetten, en vooral de irritante pop ups. Het zou Samsung sieren deze waardeloze update zo snel mogelijk te herstellen

  19. Chris zegt

    Veel Problemen met de nieuwste update. Erg vervelend dat ik mijn telefoon niet meer op stil krijg en dat alles nu ineens wit is, is ook erg wennen. Vooral het algemene menu en de galerij vind ik erg lelijk er uit zien!

    Graag een nieuwe update!!

  20. John zegt

    Hallo ik heb vanavond ge update , via samsung kies3 met de pc sinds dien start hij niet meer op hij blijft hangen samsung galaxy s5 samsung start… wat moet ik doen ? Ik ken helemaal niks meer ……. alvast bedankt voor een eventueele oplosing

  21. bianca zegt

    wat n drama hij pakt wifi niet meer en als je op fb zit valt scherm op wit echt niet om vrolijk van te worden.ik wil het eraf hebben maar hoe??

  22. Sandra zegt

    Sinds de update is mijn telefoon ook erg snel leeg.. door hem op besparende stand te zetten kom ik de dag door.
    Binnen gekomen whatssappjes zijn niet meer te zien zonder telefoon te ontgrendelen.
    En al dat witte met grijs is niet mooi en praktisch.. doe mij maar zwart terug.
    Wifi pakt ie inderdaad ook bij mij niet meer, waardoor ik nu veel van mijn jnternet bundel gebruik (hoop dat het goed gaat tot einde van de maand)
    Heb tot nu toe geen positieve verbeteringen ervaren van deze update.
    Al met al ik wil deze update HEEL graag VERWIJDEREN!
    Kan dit zonder dat je je persoonlijke gegevens wist?

    • Marc zegt

      Helaas is dit niet mogelijk
      Je zult net als zovelen geduld moeten hebben tot google het aanpast en samsung het uitvoerd in een nieuwe update

  23. Patrick zegt

    Net als één van de bovenstaande reacties, doet de TOM TOM het niet meer in mijn Galaxy S5. En ook niet in die van mijn vrouw. HELP !! Dagelijks nodig !! Mijn vrouw werkt in de thuiszorg, en moet steeds naar nieuwe cliënten. Wie helpt ons met een oplossing ?? Wij balen als een stekker dat we allebei de update hebben uitgevoerd !!

    • Patrick zegt

      HELP !! Cache geheel geleegd…. werkt niet om probleem te verhelpen helaas. HELP !!
      Wie helpt onze TOMTOM weer werkend te krijgen ??
      Opnieuw installeren van de App heeft ook niet geholpen 🙁

      • Marc zegt

        Bij het verwijderen van de tt heb je ook de gegevens verwijderd met de cache of alleen de cache
        Dan zou ik eens proberen om de app via settings en applicatie beheer te verwijderen en ook alle gegevens
        Daarna opnieuw installeren

  24. WimS zegt

    Erg teleurgesteld in deze upgrade 🙁
    Je zou toch verwachten dat je er beter van zou worden en niet slechter :S
    TomTom werkt niet meer alles stil zetten veel te omslachtig en ga zo maar door:(
    Erg jammer dit

  25. johny zegt

    S5: na update naar lolliplop problemen met WiFi. Ook telefoneren en opnemen gaat slecht: verschillende malen NIET kunne bellen en ook niet gebeld worde. Telefoon gaat tergend traag. Ook de kleurencombinatie trekt op nieks: gewoon afschuwelijk wit, was vroeger VEEL mooier.
    GRAAG EEN NIEUWE EN BETERE UPDATE SAMSUNG – DEZE TREKT OP NIEKS !!!!!!!

  26. deniz zegt

    Pas op zodra je lollie pop installeer is dit ook gelijk je systeem voor factory reset, deze is bij mij gisteren gecrashed geprobeerd te resseten weer lollie pop te voorschijn ,balen vandaag naar.de.winkel om het te laten.repareren want nu.doet me telefoon helemaal niks meee

  27. Mariëlle zegt

    Ik vindt deze update echt waardeloos. Mijn meldingsvenster is nu echt lelijk. Net als de ontellingen menu. Hoe kan ik het vewijderen? En als dat niet kan. Wanneer komt er dan een optie om wel mijn oude versie terug te krijgen?

  28. diego zegt

    Ik heb maar 1 probleem en dat is dan met men camara. Krijg dan alleen maar een zwart scherm. Gsm terug opstarten en alles is weer normaal

  29. silke.elburg zegt

    Hallo,

    Ik vind de nieuwe update waardeloos, niks werkt meer, batterij verbruik is hoog apps werken niet meer. Ik hoop dat hier wat mee gedaan word en de oude update terug komt

  30. hulya zegt

    Batterij loopt veeel sneller leeg. na googlenen pas kunnen uitvinden hoe je de toestel op stil kunt zetten. heel omslagtich!! waarom wordt het moeilijker gemaakt als t al makkelijk was? de kleuren hebben wel wat maar ik hoop dat allereerst wat aan de batterij wordt gedaan!

  31. Martin zegt

    Lijkt wel of de s5 moedwillig trager gemaakt is. Exact dezelfde problemen ondervond ik ook met mijn oude s3. Die werd ook trager na een update. Er komen nieuwe toestellen op de markt dus als de huidige telefoons perfect werken, waarom zou je dan een nieuwe aanschaffen?

  32. Hans zegt

    Tja, ben ook niet echt tevreden over Lollipop, maar je went eraan….enigste waar ik me wel mateloos aan erger is de accuduur, terwijl ik de slimme netwerkwissel al heb uitgeschakeld, kom de werkdag er niet mee door, meestal rond een uur of 2 is de accu leeg vanaf 7 uur smorgens, heb me al extra een powerbank moeten aanschaffen, en dit is toch niet de bedoeling….

  33. Thea zegt

    ik kan er niet aan wennen. Wat een verschrikkelijke update. Mijn mooie handige S5 zou ik zo in de hoek willen smijten. Spuuglelijk, ontzettend traag, constant crashes en leeg na een halve dag standby Bah!

  34. rachid zegt

    Heeft er iemand een oplossing voor meldingen zien op je balk bij vergrendeling dus niet het bericht zelf bv watsap wat ik nu zie is alleen me provider naam daarin plaats me meldingen dus iemand raad

  35. nancy zegt

    Ik wil bericht van weer links boven in me scherm terug kan iemand me helpen voordat ik deze telefoon tegen de muur gooi wat een kut update zeg
    niet meer die berichten in iederscherm waar ik in bezig ben

  36. Linda zegt

    Ik werd zo gek van deze *** update dat ik mijn telefoon terug heb gezet naar fabrieksinstellingen.. Dan maar alles kwijt maar 4x per dag telefoon opladen is nog erger. Zelfs na alle tips te hebben doorlopen bleef hij leeglopen.

    MAARR… Helaas werkt dit dus ook niet? Ik blijf in de update zelfs na deze reset.

    Iemand tips? Ik wil hoe dan ook af van de lollipop update GRRRRR

    • Carlito Brigante zegt

      Meisjes toch jullie zeuren omdat het lelijk is geworden maar wat belangrijker is dat de telefoon niet meer te gebruiken is na de update

  37. deborah zegt

    ongeloofelijk wat een beroerde update,
    heb alle tips uitgevoerd maar mijn batterij is na 4 uren leeg
    hoe los ik dit op !!
    Wil niet terug naar fabrieksinstellingen
    loop nu de hele dag te leuren met mijn oplader
    waardeloos

  38. Vroome Albert zegt

    Ik heb men S5 terug op kitkat staan, al die zogenaamde Lollipop verbeteringen heb ik niks van gemerkt. Ik had men kitkat S5 eerst al gereset voor ik de update deed en daarna terug reset. Zelfs dan viel me het groter batterij verbruik op. Om terug van 5.0 naar kitkat te gaan heb je wel wat software nodig. ODIN 3.09, USB drivers, originele firmware en uiteraard wat kennis. Google is your friend.

  39. Nina zegt

    Na de update (samsung s5) krijg ik geen sms berichten binnen als een vriendin mij een sms stuurt verzend die wel op haar telefoon maar ik krijg niks binnen..?

    Iemand hier ook nog last van?? en wat kan ik er aan doen zodat ik mijn sms berichten weer binnen krijg en kan lezen.

  40. rolf zegt

    wat een problemen na deze nieuwe update pffff een dikke afrader , ook van alles geprobeert maar de telefoon blijft traag en stotteren en de helft werkt niet meer

  41. Carlito Brigante zegt

    Je kan het terugdraaien naar de oudere versie. Ik ga het morgen doen want lollypop versie is naar de klote.. Word steeds verbonden met WiFi en is trager geworden en het belangrijkst niemand die er ij mee is. Teveel spijt dat ik een S5 heb gehaald. iPhone is toch wel beter zoals ze zeggen. Naam is dus wel een prioriteit want Samsung bakt er niks van met deze update. Ze hebben meer boze gebruikers dan gebruikers die blij zijn. Nouja gelukkig word er morgen gereset naar me oude versie. Veel succes allemaal en die oplossingen boven helpen voor geen meter zijn bullshit om je rustig te houden maar trap er niet in sorry. Fijne dag gewenst!

  42. Peter zegt

    Het is voor mij niet te begrijpen dat een bedrijf met zo’n hoge technologisch kennis een update uitbrengt die een van de beste telefoon zo traag maakt en de batterijduur zo verkort. Alle tips die je op internet vindt, in welk forum dan ook, zijn allemaal lapmiddeltjes. De telefoon hoort gewoon snel te blijven en de batterij hoort gewoon goed te blijven. Gaat Samsung dezelfde kant op als Nokia, het is zwaar Klote !!!

  43. Sandra zegt

    Zodra je terug ga naar fabrieksinstellingen heb je nog steeds lolipop. Samsung gaf dat zelf toe. Op mijn vraag hoe ik weer terug kan naar kitkat bleef het stil. Ze vonden het wel vervelend dat ik de update totaal niets vond. Inderdaad batterij snel leeg. Je ziet hem gewoon lopen als je een app verstuur of FB open. Af een toe een rare melding over contacten niet bij kunnen werken. Huh, heb daar ook geen opdracht voor gegeven. Zover ik op andere site heb gezien moet je naar een samsung winkel en die kunnen dan tegen betaling je toestel terug zetten naar kitkat. Beetje vreemd. Zij zadelen ons op met een erg slechte update en dan moet je betalen om weer naar het eerdere goedwerkende systeem te gaan.

  44. Einde Android? zegt

    OMG, wat is dit een slechte update zeg. Nog niet eerder meegemaakt.

    Mijn fantastische GSM Galaxy s5, is nu gewoon vanaf afstand via die update gesloopt en ook nog eens spuuglekijk gemaakt.

    Het hele menu is voelt niet meer android aan, gigantisch uitgebreid.. een zoektocht naar de meest simpele dingen is nu orde aan de dag.

    Mijn internetverbindingen zijn tot aan het bijna niets meer toe verdwenen. Zelfs vastzetten helpt niet. De kleuren etc zou ik graag willen terug veranderen, maar waar nog?? Alles heet anders, zelfs het woord fabrieksintsellingen is aangepast. Daarbij is 1 dag batterij nu plots nog het hoogst haalbare.

    Waarom een goede winnende formule zo enorm aanpassen (en nog slecht ook).

    Ik word (zeker ivm werk) enorm benadeeld nu door Android icm Samsung. Ongevraagd en nu al voor 3 weken zonder een oplossing.

    Dit is niet goed.

    Betrouwbaarheid was JUIST de motivatie om voor android (en dus ook de gekoppelde toestellen) te blijven gaan.

    Dat neemt nu, zolang die verbetering uitblijft, in ramp tempo terug.

    Ik hoop heeeel snel op verbetering, want voor mij is langer wachten hiermee ivm werk niet te doen.

  45. Marco Hoff zegt

    Ik heb, nadat ik de update geïnstalleerd had, van enkele apps de updates verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Helaas blijven nu nog enkele widgets vastlopen. ook na verwijderen van Cache.
    Zelfs de Gmail widget

  46. soumia zegt

    Ben het met iedereen eens hierboven. Ik ga niet in herhaling vallen, maar heb mijn s5 vaak tegen de muur kapot willen gooien van frustratie….

    Ik heb het volgende probleem (en deze is nog niet gesteld):
    in mijn auto sluit ik altijd mijn telefoon aan op de radio om muziek te luisteren. Voorheen kon je via het vergrendelscherm kiezen voor een volgend nummer etc. Nu is dit niet meer mogelijk en moet ik het scherm ontgrendelen en dan naar mijn meldimeldingenscherm om dit te kunnen doen. De knoppen zijn dan ook nog eens superklein. Dit is gewoon gevaarlijk om te doen als je in de auto zit. Zoals dat voorheen ging, was het net alsof je op 1 van de knoppen van de radio drukt.

    Weet iemand hóe je dit weer kunt aanpassen??

    Alvast enorm bedankt!

  47. Wendy zegt

    Na de update kan ik als achtergrond van het vergrendelscherm niet meer een eigen foto zetten. Ja de optie is er, maar ik krijg iedere keer als ik dat verander gewoon het nieuwe vergrendelscherm van Samsung.. is daar al een oplossing voor??

  48. diedvdijk zegt

    Het is een waardeloze update.

    Whatsapp werkt nu slecht
    Facebook loopt vast
    Telefoon loopt sowieso vast
    Wifi inderdaad instabiel

    Eén en al ellende

  49. Nico B. zegt

    Na het zelf uitdokteren van een oplossing voor de wifi problemen na de update, was ik nu opzoek naar een antwoord voor mijn crashende en traag werkende apps.
    Deze site heeft me hierbij vooralsnog geholpen, heb alle aangedragen tips gebruikt en hij lijkt het nu weer te werken.
    Thanks!!!
    Ps, dit is wel de aller slechtste android update die ik ooit heb meegemaakt, hier dient men zich echt voor te schamen.
    Voelt een beetje als met een Ferrari over een woonerf rijden, oftewel je hebt het materiaal alleen niet de omgeving ervoor.

  50. Tamara zegt

    Ook ik ben niet geheel tevreden met de nieuwe update.

    Bij het installeren van nieuwe apps kijg ik steeds de melding dat er te weinig geheugen is om de app te downloaden of zelfs bij te werken. Ik heb bovenstaande instructie gevolgd en nu is het wel gelukt.

    Daarnaast gebruik ik Spotify. Voorheen was het zo (met toestel Galaxy S5) dat wanneer ik mijn mapje sloot, ik heel makkelijk een ander nummer aan kon zetten zonder het mapje open te halen. Dit doet het nu alleen niet meer, wat ik als zeer vervelend ervaar!! Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

    Wifi doet het bij mij ook alleen als ik mobiele gegevens uit zet en ik ben het ook eens met een eerdere reactie dat de batterij sneller leeg gaat!!

    Ik heb na deze update voor het eerst overwogen om over te stappen naar I-phone, maar misschien.. als de problemen snel zijn opgelost, hou ik het bij mijn o-zo-geweldige (nu iets mindere) Samsung!

    Groetjes

  51. Aaf zegt

    Na de update had ik een aantal problemen. Veel ervan heb ik zelf kunnen ondervangen door cache leeg te trekken etc. Ook heb ik gear fit verwijderd aangezien die vastliep op moment dat ik wou gaan bellen.
    Maar loop nog wel steeds tegen 1 probleem aan waar ik niet weet wat ik er mee moet doen.
    S5 geeft zeer frequent aan dat contacten is gestopt??? Hij killed dan alle op dat moment draaiende apps en gaat terug naar een blanco home. Vervolgens duurt dat even(seconden of 10) en laden de icoontjes van de apps die op home staan weer.
    De software/app contacten verwijderen lijkt me geen optie maar wat dan nu??
    Ook is de telefoon erg traag in reageren op nieuwe comando’s eenmaal een app opgestart gaat het wel(dat was voor ik alle caches leeghaalde wel een probleem, het is nu traag maar teminste wel stabiel)

  52. Simone zegt

    Heef iemand een oplossing voor het meer kunnen opnemen van inkomende calls??? kan ze ook niet weigeren of wat dan ook. het hele scherm is ineens vergrendeld..

  53. Roxanne Mercey zegt

    Hallo,

    Ook ik heb heel veel problemen met de nieuwe update en ik heb zelfs al zitten kijken om de telefoon te downgraden naar de vorige versie die er al op stond toen ik mijn telefoon kocht. Dit is alleen bijna onmogelijk te doen en als het al te doen is, vertrouw ik het niet helemaal (virussen, etc.).

    Het gene wat ik ook heel vervelend vind is dat als ik muziek aan het luisteren ben, ik niet op mijn vergrendelscherm gelijk de mogelijkheid heb om een volgend nummer aan te zetten of om de muziek te pauzeren.

    Weet iemand of ik dit misschien terug kan zetten op de oude manier??

    Groetjes,

  54. zegt

    Mijn grootste probleem, de instabiele wifi, is dankzij jullie tip om de netwerkwissel uit te zetten opgelost. Alles draait weer behalve het internet. Ik kan nog niet surfen maar wel CandyCrushen 😉 Ik vraag me wel af hoeveel mensen straks met gigantisch hoge rekeningen geconfronteerd. Met mijn abonnement krijg ik geen rekening maar wel een lagere snelheid. Ik hoop dat dit de reden is dat ik niet kan surfen en dat dit per 1 maart weer normaal zal gaan. Heel vreemd dat ze bij de helpdesk van mijn provider geen idee hadden van de oorzaak van het extreem hoge verbruik..

  55. Kees Verveer zegt

    Update gedaan met de Note 3, alles lijkt te werken, alleen heb ik nu al in 4 dagen 900mb verbruikt en met een limiet van 1gb denk ik niet dat ik het einde van de maand ga halen…..wat een drama!

    • Kees Verveer zegt

      Nog even ter aanvulling, alle problemen heb ik ook gehad. Toestel terug gezet naar fabrieks instellingen en alle tips hierboven beschreven gebruikt. Alleen probleem met data verbruik blijft.

  56. Joyce zegt

    toen ik de S5 gekocht had deed hij het super, 1e update zorgde voor problemen(crashen, sd kaart onzichtbaar waardoor apps niet werkten ed) 2e update zorgde dat apparaat weer goed werkte, geen problemen meer, nu dus weer een update en het is echt waardeloos. dezelfde problemen als de anderen al beschrijven, totale cache legen bracht even wat verbetering maar inmiddels is het weer hopeloos, en cache legen helpt dus niet (meer) ? bovendien beweert de s5 nu dat er een lege SD kaart inzit.. herkent SD kaart niet meer waardoor alles wat geheugen van sd kaart gebruikt dus vastloopt.. wat een baggerzooi met die updates! iemand tips wat betreft herkennen van SD kaart?(SD kaart is niets mis mee, in andere mobiel getest.

  57. Yves Suykerbuyk zegt

    Is er op dit forum soms een moderator die ons kan zeggen of ten 1st ”Google” (Samsung) op de hoogte is van al deze problemen en ten 2de of zij hiervoor kortelings een nieuwe update voorzien. Dit kan zo niet verder ! Ik heb de indruk dat de helft van Nederland en België meer zin hebben om hun telefoon in de vuilbak te gooien dan hem onder deze klote omstandigheden nog verder te gebruiken.

  58. kksamsung zegt

    Ik heb s5 al 1 jaar na die lollipop update is me hele telefoon naar de kk alles loopt vast en super traag vreet stroom ik ga gwn terug over stappen naar iphone kk op met zulke kk updates

  59. Martin zegt

    (Samsung S5 ) Het is behoorlijk vervelen dat de grote knop beneden aan de voorkant ook na uitschakeling van het toiestel door de knop aan de zijkant weer het toestel inschakeld.
    Aan en uit moet alleen aan de zijkant !!!! Die grote knop aan de voorkant raak je veel te snel aan en ook in een houder ! Dus blokkeren voor aanzetten moet op die knop aan de voorkant komen.
    Voor mij is het zelfs een reden voor een ander toestel HTC bevoorbeeld die heeft dat goed geregeld

  60. Rick zegt

    Telkens als ik een app wil verplaatsen of een widget wil toevoegen aan het startscherm crashed Touchwiz. Cache gewist, zelfde probleem. Cache van alle apps gewist, werkt niet. Cache van hele systeem gewist, doet niks.
    Masterreset ga ik echt niet doen. Nu wel spijt dat ik die update heb geïnstalleerd, KitKat was prima, maarja terug kan ik nu niet meer. Thnx Google&Samsung 🙁

    • Rick zegt

      Mensen die hetzelfde probleem hebben; Ik heb een oplossing gevonden, misschien werkt het ook bij jullie.
      -Ga naar instellingen.
      -Ga naar Mijn Apparaat.
      -Ga naar Bewegingen & Gebaren.
      -Schakel alle opties uit.
      -Telefoon opnieuw opstarten.
      Voila.

  61. robin zegt

    ik heb nog nooit van mn leven zo een slechte telefoon gehad als de samsung galaxy s5 op aanraden van Vodafone mevrouw aan de telefoon heb ik de s5 gekozen want een betere was er niet. Nou hij crasht om de haveklap en is echt vrezelijk traag

  62. pauline zegt

    Heeft iemand een oplossing voor whatsapp meldingen in je scherm? Kan alleen alles uitzetten en niet die lelijk witte melding met het bericht boven in het scherm.

  63. zegt

    Heb ook de gehele Cache partitie van mij Note 3 geleegd. Help niks. Geeft nog steeds dezelfde melding: TouchWiz-start is gestopt. Waardeloos. Hoop dat Samsung heel snel met een nieuwe update komt.

  64. bec zegt

    Na de update kan ik niet meer naar het standaard logo klok.
    Krijg dan een fout melding klok gestopt.
    Met wissen cache nog geen effect wie kan mij helpen??

      • Brigid zegt

        Hier hetzelfde, alles al geprobeerd maar niks helpt.
        Zelfs al harde reset gedaan, maar helaas.
        Alarm is wel nog aan te zetten via de widget, maar daarna niet meer te veranderen :S Fijn Android/Samsung 😐

        • Noot zegt

          Ik heb de klok weer werkend gekregen door de volgende instelling te kiezen:

          Ga naar Instellingen–Datum en Tijd–Datumnotatie selecteren– selecteer hier de bovenste optie Regionaal.

          Sindsdien doet mijn klok het weer!

  65. René zegt

    Wat een drama die update, kan apps niet meer verplaatsen ect. wat heb ik spijt hiervan! Helaas zoals vele in de ellende! Jammer want ik was zo tevreden dacht er goed aan te doen maar nee.
    Ga nu fabrieksinstellingen maar proberen.

  66. sarah zegt

    Hoe krijg je dat afschuwelijk oranje weg???? Door die update lijkt het alsof je met een speelgoed smartphone rondloopt ipv nen deftige s5

  67. west zegt

    Wat een achterlijke update, echt niks helemaal niks vind ik een verbetering, helft van mijn apps is verdwenen, google play werkt niet meer, kan dus ook totaal niks meer met dit ding dan helemaal resetten. Bedankt Samsung voor de fijne update.

  68. es zegt

    Laatste update gedaan bij S5. Contacten lijst bijwerken duurde een eeuwigheid. Ik heb de accu er uit gehaald en later weer telefoon opnieuw opgestart. Alle contacten kwamen terug maar nu zijn ze gewoon weer weg!
    Ook kan ik via WhatsApp een nieuw contact niet meer opslaan. Dan slaat de S5 steeds vast.
    Hoe los ik dit op?

  69. Werner zegt

    Update gedraaid, alles lijkt prima te werken op mijn Samsung S4 op 1 ding na.
    Als ik na de standaard muziekspeler ga en druk op afspeellijsten dan crasht de app.
    Heb de cache al geleegd, opnieuw opgestart, overige apps geupdate maar hij blijft crashen met het aanklikken van afspeellijsten, bij de overige tabs, albums, artiesten etc. crasht de app niet.
    Hoe los ik dit op?

    • Werner zegt

      Probleem zelf opgelost na lang zoeken op het web.
      Bij applicatiebeheer de cache en gegevens verwijderen van de muziek player en dan opnieuw opstarten.
      Ik daarbij overigens ook eerst alle oude afspeellijsten verwijderd, maar weet niet of dat nodig was geweest.

  70. DJ zegt

    Samsung Galaxy S4 werkt niet meer na de update van de Android versie 5.0.1 wat moet er nu gebeuren ? Mijn google play services zijn verdwenen. Google playstore opent niet meer. Talloze apps zijn verdwenen.

    Hij heeft een tijdje goed gewerkt, maar na een herstart, wat de telefoon zelf deed, werkt hij niet meer naar behoren.
    Graag spoedig uitleg hoe ik mijn apparaat weer kan doen laten werken zonder verlies van data en de juiste apps meteen weer terug (indien mogelijk)

  71. naima zegt

    Mijn telefoon is een week oud ( Samsung galaxy s5). Als ik bel dan horen de anderen mij wel maar ik hun niet. Erg vervelend. Zojuist gebeld met Telfort, stuur de telefoon maar terug en je mag 3 weken zonder telefoon zitten.
    Ik zoeken via google en kwam ik dus hier terecht. Precies gedaan wat er staat. De telefoon werkt naar behoren. Mijn hartelijke dank, ben superblij!!

  72. Phieby zegt

    Hier ook gigantisch veel problemen met die stomme update.
    Is ondertussen al 3 keer binnen geweest voor reparatie, 2 keer via de winkel en 1 keer bij samsung zelf en het probleem blijft gewoon.
    mijn berichten, contacten openen met een serieuze vertraging. en als ik bel hangt dat stom ding vanzelf op terwijl de persoon aan de andere kant van de lijn er gewoon nog is????
    hoop dat ze snel met een degelijke update komen en die bugs eruit halen want heb mijn gsm al vaak tegen de muur willen plakken.
    ook heb ik al vanalles uitgeprobeerd en niets helpt zelfs samsung zegt dat ik moet wachten op een nieuwe update als het probleem blijft….
    Thanx for nothing Samsung

  73. Sabrine zegt

    Ik kreeg die recovery melding waarop ik onwetend op de volumeknop naar beneden hebt gedrukt ik heb een Galaxy note 2. Nu krijg ik een groen vakje in beeld met allemaal telefoongegevens erop. Hoe kan ik dit ongedaan maken? Ik heb t al gereset en de batt eruit gehaald. Maar geen van tweeen positief effect.

  74. Zowie zegt

    Na lang voor mij uitgeschoven te hebben heb ik gisteren pas toch maar de update van lollypop uitgevoerd omdat de meldingen daarvoor, heel irritant, steeds weer tevoorschijn kwamen. Nu zit ik met twee dingen:
    Is inmiddels al bekend hoe je de naam van je profider weg kan krijgen van het vergrendelscherm?
    En is er ook iemand ander die last heeft van erg traag ladende pagina’s in google? (voorheen geen last van, heb al cachegegevens geleegd etc)
    Alvast dank voor eventuele reactie.

  75. EJB zegt

    Gisteren eindelijk de upgrade naar Lollipop (5.0.2) uitgevoerd op mijn Galaxy Alpha. Wat een ramp. Wifi totaal onstabiel geworden. En ik lees nu dat die problemen al meer dan een jaar bestaan. Shame on you, Samsung!

  76. ge zegt

    gisteren update naar lollipop op note 3 neo sids dan geen contacten meer blijft steeds laden iemand een oplossing!!!!!!!!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *