Android 5.0 Lollipop update en de Samsung Galaxy S5: in sommige gevallen WiFi problemen (tips!)

Nu steeds meer Samsung Galaxy S5 gebruik(st)ers hun toestel van de update naar Android 5.0 Lollipop hebben voorzien, wordt ook duidelijk wat er goed gaat. En fout. Gisteren legden we uit hoe je de meeste problemen met trage of vastlopende apps kunt oplossen, en nu wordt het tijd om te kijken naar een ander probleem waar sommige gebruik(st)ers tegenaan lopen: een instabiele WiFi verbinding, die met een beetje pech ook de batterijduur van het toestel verkort.

Update 2: check of de nieuwe bugfix update voor de Galaxy S5 de oplossing biedt voor jouw issues met Lollipop op het toestel.

Update: check ook andere tips voor jouw Galaxy met Android 5.0 Lollipop:

samsung-galaxy-s5-android-lollipop-wifi-accu-batterij-problemen

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: een simpele, snelle oplossing is er – vooralsnog – niet. Het probleem zit ‘m voornamelijk in Android 5.0 Lollipop zelf. Ook andere toestellen, waaronder Nexus telefoons zonder aanpassingen van een specifieke fabrikant, kunnen last hebben van een instabiele WiFi verbinding. Een vervelend, bijkomend nadeel van een WiFi verbinding die regelmatig uitvalt is het energieverbruik: het is een flinke belasting voor de batterij, waardoor menig gebruik(st)er kampt met een kortere accuduur.

Feit is dat er in Nederland een vrij ‘vroege’ versie van de Lollipop firmware is uitgerold – XXU1BNL9, samengesteld op 18 december. In sommige andere landen die recent de update kregen is een nieuwere firmwareversie XXU1BOA3 – samengesteld op 7 januari – beschikbaar. Deze laatste versie schijnt op sommige vlakken stabieler te zijn, en het wachten is dan ook tot deze in Nederland wordt aangeboden. Toch kan een structurele oplossing alleen in de vorm van een firmwareupdate van Samsung komen, of een update voor Android zelf (die natuurlijk ook via Samsung komt, dan).

In de tussentijd zijn er natuurlijk wel een aantal dingen die je kunt doen. De tips hieronder variëren van je-kunt-het-maar-geprobeerd-hebben, tot het terugzetten van je Galaxy naar de fabriekinstellingen. Heb jij iets anders geprobeerd of gevonden? Deel het hieronder, misschien dat iemand anders er ook wat aan heeft!

Zet Slimme netwerkwissel uit

Je voorkomt dat je toestel op eigen houtje tussen verschillende netwerken gaat wisselen door de optie Slimme netwerkwissel uit te zetten. Leg hiervoor je vinger wat langer op de WiFi sneltoets in je notificatiescherm (1), om naar de WiFi instellingen te gaan. Zorg daar dat Slimme netwerkwissel niet aangevinkt is (2).

samsung-galaxy-s5-android-5-0-lollipop-update-wifi-batterij-problemen

En als je hier toch bent: tik even op het menu rechtsboven (3a) en ga naar de optie Geavanceerd. Haal het vinkje bij Passpoint weg (3b), en check of de optie Scannen altijd toestaan aangevinkt is. Zoja, haal het vinkje weg (4). Het fixt je WiFi problemen niet, maar is wel beter voor je batterij.

Vergeet je WiFi netwerk

Dit is ook zo’n dingetje wat je kunt proberen. Heel soms helpt het, vaak niet, maar nooit geschoten is altijd mis – en het kost je geen tijd of moeite. Dus: in je Wi-Fi instellingen tik je op jouw netwerk, en kies je voor Vergeten. Je zult nu opnieuw verbinding moeten maken, en je wachtwoord invoeren.

samsung-galaxy-s5-android-5-0-lollipop-update-wifi-batterij-problemen-netwerk-vergeten

Zet Mobiele gegevens uit

Om je Galaxy (S5) te ‘dwingen’ gewoon braaf de WiFi verbinding in stand te houden, kun je ook simpelweg je mobiele internetverbinding – Mobiele gegevens – uitschakelen. Dit gaat eenvoudig met een sneltoets in je notificatiescherm. Mocht je ‘m niet direct in beeld hebben, dan maak je de sneltoets zichtbaar door op het icoontje helemaal rechtsboven te tikken, waardoor álle sneltoetsen tevoorschijn komen.

samsung-galaxy-s5-android-5-0-lollipop-update-wifi-batterij-problemen-mobiele-gegevens

Reset je WiFi router

In een enkel geval schijnt het resetten van de WiFi router voor verlichting te zorgen – indien mogelijk natuurlijk (op het werk kan dit lastig zijn).

samsung-galaxy-s5-android-lollipop-wifi-accu-batterij-problemen-cache

Cache partitie legen

Wederom een mogelijkheid die lang niet bij iedereen schijnt te helpen – maar bij sommigen wel. Hoe je dit precies doet beschreven we eerder al HIER.

Fabrieksinstellingen: Standaardgegevens herstellen

Een grotere kans van slagen, maar meer werk omdat er gegevens bij verloren gaan, is het terugzetten van je Galaxy naar fabriekinstellingen. We herhalen: HIERBIJ GAAN GEGEVENS EN BESTANDEN VERLOREN. Kopieer dus eerst foto’s, video’s en andere bestanden die je redden wilt naar je PC.

Wil je dit toch proberen, ga dan via het Instellingen menu, onder het kopje Algemeen, naar de optie Back-up maken en terugzetten (7). Op toestellen als de Note 3 en Galaxy S4 vind je deze in de Instellingen onder het kopje Accounts.

samsung-galaxy-s5-android-5-0-lollipop-update-wifi-batterij-problemen-fabrieksinstellingen

Sommige, maar lang niet alle, instellingen laten zich bewaren via je Google account (8) – en kies daarna voor Standaardgegevens herstellen (9). Je wordt er nog een keer aan herinnert wat er zoal gaat gebeuren. Wil je doorgaan, tik dan op Apparaat resetten (10). Als je je telefoon beveiligd hebt middels een Samsung account moet je nog een keer je wachtwoord daarvoor invoeren (zodat niet iedereen zomaar jouw toestel naar de fabrieksinstellingen kan terugzetten).

Maar toch…

Zoals we aan het begin van dit artikel al schreven: een echte, structurele oplossing voor de WiFi problemen – en de deels ermee verbonden accuproblemen – moet uit de kokers van Google en Samsung zelf komen. Hopelijk volgt er dus snel een bugfix update, of zelfs een nieuwere versie van Android Lollipop waarin de problemen zijn opgelost.

Beste Galaxy S5 deals per provider

Reacties

  1. J zegt

    Ik heb hier inderdaad last van en ik word er helemaal gek van! Kijk veel netflix op mijn s5 maar dat gaat nu dus niet. Sucks. 3 keer per dag de batterij opladen.

    • O zegt

      HELP!!

      Ik heb dit probleem ook. Ik heb werkelijk alles geprobeerd:
      – Slimme netwerkwissel uitgezet
      – Scannen altijd toestaan uitgezet
      – Passpoint uitgezet
      – Netwerkmelding uitgezet
      – Cache verwijderd
      – Fabrieksreset gedaan

      NIKS HELPT!!!
      Hij scant elke 5 seconden naar Wifi netwerken en dit vreet mijn batterij!!

      Weet iemand nog een andere oplossing, want ik ben ten einde raad!!!!

      • Barry zegt

        Hoi,

        Ik ben vanmiddag naar de Samsung Expierence Store in Apeldoorn geweest, waar ze Kitkat weer geïnstalleerd hebben. Ben blij.
        Samsung heeft besloten om Kitkat toch weer vrij te geven om te downgraden, vanwege het grote aantal klachten over Lollipop.

        Prima service.

        Groet,
        Barry

    • DiamondD zegt

      Mijn hotmail synchroniseert niet meer goed, ik moet dit nu elke dag gaan aanvinken, want de volgende dag doet hij het weer niet. Heel irritant.

      Ik krijg ook steeds de pop up melding “Contacten stopt” , ik snap daar ook niks van. Mijn contacten staan er goed in.

      Wie heeft nog meer deze problemen en wanneer komt er een bugfix??

      • liesbeth zegt

        Ik heb dezelfde problemen. Accu heeeeel snel leeg, trage apps en ook de vermelding contacten is gestopt.
        Durf hem niet te resetten via Kies.
        Word er gestoord van.
        Voor mij geen Samsung meer, na jaren trouwe dienst.

      • ilona zegt

        Snel naar een dynafix punt.. anders word je telefoon onbestuurbaar werd mij vertelt. Alhoewel.. ik nu nog eens moet. vorige week is het ene gefixd( contacten gestopt) nu heb ik geen geluid meer bij filmpjes op fb en youtube.. wel in muziek speler.. maar verder niet.. iemand daar een oplossing voor ?

    • Michel zegt

      Argh! Ik dacht dat ik het uitzetten van Mobiele gegevens ook had opgenomen, maar zag dat dit nog niet het geval was. Bij deze dus dank voor het vermelden van die optie 🙂

  2. Marcel zegt

    Had er ook last van, en heb het vinkje bij slimme netwerk wissel uitgezet. Nu geen problemen meer.
    Las dat Samsung het oplost bij de komende update. Helaas zeggen ze dat wel vaker als er iets is, en dan gebeurd dat niet. Echter schijnt dit een wereldwijd probleem te zijn, dat ze denk ik wel moeten.

  3. Lesley zegt

    Waar kan je vinden of en wanneer er een nieuwe update komt? Ik heb nu de wifi uit maar ik weet niet hoe snel ik door mijn data abonnement heen ga per maand.

  4. Wesley zegt

    had teug proberen te zetten naar fabrieksinstellingen, maar helaas na het opstarten nog steeds op android 5.0 🙁

    iemand enig idee hoe je terug naar naar android 4?

  5. zegt

    Hier hetzelfde probleem met Wifi, constant maakt ‘ie opnieuw verbinding en valt ‘ie weer weg, word er helemaal gek van! Heb het ook sinds vorige week, MAAR.. ik had nog niet de nieuwe update erop staan toen het begon! Ik heb juist gisteren de update erop gezet omdat ik dacht dat dat misschien juist zou helpen. Maar het probleem is er nog steeds. Dit is toch vreemd? Dan zou het dus ergens anders aan moeten liggen..

    ??

    • Gerrit zegt

      Zelfde probleem hier. Nieuwe s5 met Android 5.0. Een week probleemloos gewerkt en opeens sinds gister die wifi netwerkproblemen. Ook hier alles geprobeerd. Niets help. Als dit niet door Samsung gefixed wordt is dit mijn laatste apparaat van deze fabrikant. Heb het helemaal gehad

  6. Marie zegt

    Hier hetzelfde probleem sinds een paar dagen. Nu de tip van de slimme netwerkwissel proberen. Dit is om gek van te worden nl.

    Bedankt voor de tips.

  7. lin zegt

    Bij mij het zelfde probleem,alles gereset bij fabrieksinstellingen en wifi doet het weer en blijft ook aan en het veranderd niet meer

  8. stefan zegt

    Hallo allen,

    Ik word er ook helemaal gek van! Heb van alles geprobeerd tot aan hard rest toe. Maar telkens als ik het toestel weer aanzet na een reset krijg ik dezelfde vervelende 5.0 versie te zien.
    Wie heeft er een tip om mijn tel terug te resetten naar de vorige android versie?

    Alvast bedankt

  9. muss zegt

    ik kom nu pas achter dat er een probleem as met wifi
    dankzij wifi probleem heb ik mijn hele internet bundel verbruikt.
    hoe kunnen ze zo domme fout maken.? :S en wanner is de volgende update?

  10. mell zegt

    Ik heb net de nieuwe update gedaan , ik vind het echt een drama.. als ik hem uit heb en ik krijg een app dan zie ik niet dat ik een whats app bericht heb gekregen maar moet ik eerst me patroon invoeren en dan kan ik dat pas zien. Stille modus zomaar weggehaald. Andere kleuren van het toetsenbord en galerij. Is er een mogelijkheid om de oude versie weer terug te krijgen ?

  11. patrick petersen zegt

    Slimme netwerkwissel uitzetten lijkt te werken.
    Andere vraag (zag hem nog niet als probleem); in krijg mijn S5 niet meer van trillen af na de update?
    Het is of trillen of geluid maken… is hier een hack voor?

  12. marcel zegt

    Heb vanmorgen de update binnen gehaald maar nu kan ik niet meer bellen hij blijft aangeven dat ik een oproepblokering heb ingesteld maar daar is geen sprake van iemand ook dit probleem ? En oplossing misschien geen problemen met wifi dat werkt allemaal goed

  13. sigrid zegt

    Hoi, vanmorgen nieuw update gedaan, maar kan nu mijn toestel op stil zetten, alleen nig melodie en trillen, hebben meer hier last van? iemand een oplossing hiervoor?

  14. vincent zegt

    Vandaag de update “gekregen”, bij sommige apps moet ik mijn mail adres invoeren om in te loggen. Nu popt er geen toetsenbord meer omhoog. Of te wel kan geen spelletje meer spelen. Toestel teruggezet naar fabriek, echter lollipop blijft aanwezig. Iemand een idee?

  15. theo zegt

    Zet het vinkje van passpoint uit. Dit staat onder geavanceerde instellingen in het wifi menu. Kunnen de andere vinkjes blijven staan. Dit werkte bij mij direct. Geen wifi uitval meer gehad

    • Jurrian zegt

      Theo

      geavanceerde instellingen in het wifi menu Waar staat dat in het wifi menu ?

      Als u de 3 blokjes of rondjes die boven elkaar staan bedoelt die heb ik niet op me note 3 bij me lollipop 5.0

      Weet u mischien hoe ik dan anders in het menu kan komen zodat ik Passpoint kan uitzetten en scannen altijd toestaan kan uitzetten ?

      Met vriendelijke groet

  16. zegt

    Gisteravond de update gedaan. Kreeg deze aangeboden via Wifi.

    Ik had juist de laatste twee weken laat van een hakkelende Wifi verbinding. En nu niet meer. Alles werkt top!

    Slimme Netwerk Wissel stond bij mij sowieso altijd al uit. Passpoint nu ook uitgezet.

    Geluid/stil is even wennen maar na wat instellingen door tips hierboven prima te doen.

    Design is ook n beetje wennen maar ik vind het wel prettig. Lekker clean.

    Niks te klagen hier dus…

    Of…. heb ik dan al een nieuwe update?? G900FXXU1BNL9.

  17. s-tefan zegt

    `ik kan sinds de update van mijn galaxy s5. het geluid van mijn telefoon niet uitzetten die optie is verdwenen. ik kan hem alleen op melodie of op de trilstand zetten. iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen.

  18. JP zegt

    Ik heb een heel ander probleem na de update van Android 4.4.4 naar Android 5.0., Het probleem dat ik ervaar is dat wanneer ik iemand wil bellen of ik wordt gebeld dat mijn gear fit manager problemen geeft. Hierdoor komt het zelfs voor dat als ik gebeld wordt dat ik totaal mijn inkomende gesprek niet kan opnemen. Weet iemand hier de oplossing voor zonder de gear fit manager te hoeven verwijderen?

    Mvg

    JP

  19. E zegt

    Hallo,

    Iemand ervaring met het feit dat me led verlichting het niet meer doet na deze update? kan je dit zelf weer aanzetten of is er een ander probleem?

    Alvast bedankt

    • vdhorst zegt

      telefoon op trillen zetten en alle trilfuncties uitzetten bij instellingen -> intensiteit trilsignaal

      hope it helps.. (:”

  20. elisha zegt

    Led verlichting doet het niet meer, telefoon met een onweg op stil wat overgens nog steeds niet helemaal stil kan, batterij 4x zo snel leeg, meldingen niet meer weergeven op vergrendelscherm… kan je niet terug naar de oude update op een manier dit is 10 keer niks…

  21. steve zegt

    Bij mij zijn de problemen van wifi tevens aanwezig, maar ik kamp nog met volgend probleem.
    Ik heb een “boek”-cover. Hierdoor werkt mijn alarm niet meer. Ik dien dus mijn cover open te laten wil ik dat mijn alarm afgaat.

  22. Jentina zegt

    Is het mogelijk om lollipop 5.0 weer te verwijderen?
    Sinds de update doet mn led verlichting het niet meer, blijft mijn toestel aangeven dat mijn headset is aangesloten waardoor ik geen geluid meer kan afspelen en kan bellen zonder oordopjes. Ook stopt met S health constant.
    Ik word er helemaal gek van.

  23. paul zegt

    ik word hier zooooo ongelukkig van deze update.
    ik zet nu maar steeds mijn “mobiele gegevens” uit, maar ook dit is toch geen oplossing? Steeds als ik weg loop van mijn werkplek en van huis dan moet ik niet vergeten hem weer aan te zetten.. ik blijf bezig.

    Zelfde met de stil functie, ik zet ’s nachts nu maar mijn internet uit zodat ik niet gestoord word.. de geboden oplossing is toch geen oplossing?? makkelijker maken ze je het niet..

    Als dit niet opgelost word weet ik zeker dat ik overstap. #fail

  24. Marlotte zegt

    Na de update is de batterij extreem snel leeg. en daarmee bedoel ik:
    s ochtends volledig opgeladen 100% en nu, kwart voor 2 ’s middags amper gebruikt en nog maar 36%. , nu net muziek aan het luisteren ermee en elke minuut gaat er weer een procent af, dit is toch niet normaal?

  25. koen zegt

    Die kleur inversie vind ik echt afschuwelijk op mijn S5 overal ineens die vreselijk lelijke witte schermen. Ik heb toch liever zwarte achtergronden en witte teksten maar ik zie nergens een optie om dat aan te passen. Ik heb hoop dat dit weer terugkomt met de volgende update.

    Het had mooi geweest als je het gewoon als keuze had gehad, maar nu krijg je het gewoon, of je het wilt of niet.

    weet iemand hoe ik de kleur terug kan zetten in zwart

  26. Anne zegt

    Wat een klote update . Geen icoontjes… heel traag… alarm gaat niet af met cover…. en die kleur (wit) ik wil gewoon die oude blauw/zwart weer back!

    Apple lacht Samung zwaar uit

  27. Natascha zegt

    Sinds ik de update gedaan heb kan ik geen foto’s meer trekken ik krijg enkel een zwart scherm en na een paar sec komt er foutmelding camera.

  28. Carlito Brigante zegt

    ik heb een S5 16Gb wit 5 maanden oud en me geheugen is bijna op door de update. Pakt ongeveer 1gb en de telefoon zef pakt ongeveer 5gb dus het is geen 16gb maar 11gb en daar heb je vrijwel niks meer aan omdat je elke weer wat moet update. Word er helemaal gek van. Een advies van mijn GEEN samsung halen want je hebt er niks aan. De iPhone is dus veel beter want als je een 16gb haalt gaat er maar 1.5gb weg aan je telefoon en je houd dus 14.5gb. De apps daarop hebben minder mb’s nodig dan de samsung. Ik heb er 600euro aangegeven aan me s5 en heb er echt spijt van. Geen aanrader dus vooral met de nieuwe update zou ik het nog niet halen voor 300euro. Prettige dag gewenst.

  29. Ruud zegt

    Ik heb sinds een week lollipop 5.0 op mijn Samsung Galaxy S5 staan en heb nog twee
    bugs bij ondervonden na deze update, mijn TomTom app bij het navigeren hapert het geluid met de
    stem Xander.

    Ook krijg ik vaak een kader in beeld met “Contacten zijn gestopt” en moet weer op OK klikken vervolgens.

    Zeer hinderlijke versie lollipop 5.0, HELP!!!

  30. 3din zegt

    Mijn S5 had alle problemen wat hier al besproken zijn. Uiteindelijk een back-up gemaakt en toestel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Een hoop gedoe maar toestel werkt weer perfect.

  31. Sophie Margor zegt

    Okee.. ik heb nu sinds anderhalve week dus ook android lollipop op mijn Samsung Galaxy S5.. en ben er niet blij mee. Ten eerste ; loopt mijn telefoon zodanig vast dat ik mijn batterij eruit moet halen omdat hij nergens meer op reageerd. Ten tweede; mijn applicaties functioneren niet meer normaal.. zoals mijn wekker hij word niet meer groen en hij veranderd de tijd niet. Dan moet eerst mijn telefoon aan en uit gezet worden voordat de verandering zichtbaar word.. Ten derde; mijn telefoon schakelt zichzelf aan en uit. Terwijl er niks mee aan de hand is. En ik doe er niks mee..

    Wat ik tot nu gedaan heb is; Inmiddels al 3x terug naar fabrieksinstellingen gezet. Maar helaas niet geluktt. En ookal naar winkel geweest en nieuwe installatie erop gezet maar ook geen luck.. wie heeft deze problemen nog meer gehad en heeft het wel gefixt?? HELP me pleaseee ♡

    • Oempje zegt

      Hier precies hetzelfde probleem. Vrijwel iedere ochtend batterij uit telefoon halen om de telefoon te resetten. Graag iemand een oplossing voor deze zeer vervelende updateproblemen!

  32. Shauni zegt

    Had hier ook last van, slimme netwerkwissel uitgezet, doet het weer prima. Ik kamp daarnaast met een ander probleem. Wanneer ik iemand bel krijg ik tijdens het gesprek de hele tijd de melding ‘Gear fit manager gestopt’ in beeld. Dit sinds de update naar Lollipop. Iemand hetzelfde probleem? En iemand een oplossing?

  33. Patrick zegt

    Hallo allemaal, ik heb bewust de android 5 niet geinstalleerd op mijn s5. En als ik zo de verhalen lees heb ik er ook geen behoefte aan. Echter is de download al wel binnengehaald en staat bovenin klaar om te installeren. Weet iemand hoe ik deze download kan verwijderen.? Ook daar linksboven wil ik geen icoon zien van de update. Ik hoor het graag.

  34. Pascal zegt

    Ik heb de s5 met lollipop maar ik krijg telkens als mn telefoon over gaat of ik zelf ga bellen .’Gearfitmanager is gestopt’ in beeld en dan kan ik ook geen knop meer bedienen. Bijv. Ophangen .
    Heeft er iemand de oplossing?
    Ik heb het gekregen na de update van lollipop. 🙁

    • Ruud zegt

      Heb ik ook alleen dan met “contacten is gestopt” ,,,niet echt om naar huis te schrijven de versie Lollipop, baal er ook van namelijk. Terug naar 4.4.2 kitkat kan niet omdat deze niet kan worden ge-downgrade,,,wel eventueel met Odin en een juiste firmware van de provider maar dat durf ik
      niet aan.

  35. Laurence Ham zegt

    Allemaal leuk en aardig maar mijn databundel smelt weg. Ik kan zowel thuis als bij mijn vriendin niet via WIFI contact maken. Wanneer komt hier een oplossing voor. Kan iemand mij vertellen waar eventuele extra kosten te verhalen zijn.

  36. peter glismeijer zegt

    Er is als het goed is net weer een verbetering online gezet

    Mijn vrouw had er ook last van

    En heb net weer een nieuwe update binnen gehaald van 341 mb

    En hij is sneller en loopt stabieler
    Batterij kan ik nog niks over zeggen

    We hebben hem net 2 uurtjes er op staan

    Maar 10x beter dan de eerste

      • peter glismeijer zegt

        Ik had de mobile data uit gezet

        En daarna update zoeken via de telefoon

        Telefoon info en dan update

        de wifi gezeur is weg

        En de batterij gaat weer lekker lang mee en is weer snel

        Gr

          • peter glismeijer zegt

            Hallo laurence

            Je kunt hem ook downgrade naar 4.4.2

            Is beter aangezien de 5.0 nog steeds niet optimaal draait

            Ik ga dat ook doen bij die van me vrouw

            Staat op youtube stap voor stap beschreven hoe het moet

            Hoop dat het voor je werkt

            Gr

          • Laurence Ham zegt

            Beste Peter Glismeijer,
            Heb net de video bekeken op you tube, “Samsung Galaxy S5 (SM-G900F) Android 5 Downgrade to 4.4.2”, maar lijkt mij nogal complex.Dus ik blijf maar lijdzaam afwachten op de 5.01 versie. In elk geval dank voor je tips.
            Gr. Laurence

  37. Willem zegt

    Downloaden van Lollipop zelf was een grote ergernis. De instelling van Apps-updates stond nog niet op WIFO only. En dus, omdat ik op dat moment niet in het bereik van WIFI was, heeft mijn toestel dus op eigen houtje Lollipop gedownload. Da’s dus 930 megabyte over het 4G netwerk. Weer een groot deel van mijn bundel in rook op. Vorige maand (februari 2015) kreeg ik voor het eerst een mailtje dat ik mijn datalimiet aan het naderen was. En later overschreden. Februari is maar 28 dagen dus ik dacht in maart dat het wel niet weer zo’n vaart zou lopen.

    Mis gedacht. Vandaag, 7 maart, kreeg ik al mail van Vodafone dat ik al 80% gebruikt had. Alles vanwege een instabiele WIFI verbinding thuis. Ik heb de router gereset en dat schijn nu te helpen.
    Ook de instellingen staan nu wel goed zodat updates alleen via WIFI gaan. Ik laat dit niet weer gebeuren.

  38. marco zegt

    Twee weken terug lollipop 5.0 geinstalleerd en sind een week kan ik niets meer doen via wifi..
    modem gereset maar dit helpt niet.
    mobiel zegt verbonden te zijn met het modem en via de app “wifi annalizer” lijkt het signaal wel binnen te komen maar m’n mobiel doet gewoon niets via wifi…..
    tevens krijg ik sinds kort tien keer op een dag de melding dat de cover niet goed gesloten is?!
    Net weer een paar updates binnen gehaald en m’n internet bundel vliegt er doorheen.
    wat een gedoe………
    Ik ben zeer ontevreden over m’n S5 en niet te vergeten over de update lollipop……

  39. Patrick zegt

    Mijn S5 is sinds de 5.0 update een egien leven gaan lijden. WhatsApp doet vreemd, Nu geen Netwerk verbinding meer. En start ik hem opnieuw op dan krijg ik elke keer een andere LayOut op mijn telefoon. Baal er heel erg van en weet ook niet hoe ik dit moet oplossen. Dus als er mensen zijn die Tips hebben? Graag! Ik ben instaat om hem uit het raam te gooien!!!!!

    Groetjes

  40. Ed zegt

    Ik heb de update lollepot gedaan en een paasdagen geleden nog een update. Ik heb sindsdien geen geluid meer als ik gebeld wordt. Alles staat aan. Geluid doet het wel bij whats app berichten als deze binnen komen. Wie heeft er een oplossing?

  41. Erika zegt

    Hallo,

    Sinds de nieuwe update doet mijn led lichtje het niet meer bij bijvoorbeeld whatsapp, weet iemand hoe ik dit weer aan kan krijgen?

    • vdhorst zegt

      OPLOSSING LED LAMP ALS JE TELEFOON OP STIL STAAT!
      -> ZET JE TELEFOON OP GELUID (melodie) Dm.v de VOLUME KNOP, maar demp alle andere functies (media, meldingen, systeem) dit doe je door het instellingen knopje te drukken als je met de volume knoppen hem op melodie zet.
      -> ga naar INSTELLINGEN -> geluiden en meldingen -> intensiteit trilsignaal -> alles “uit”zetten (naar links sliden)

      Enige nadeel is dat alles stil is behalve als je gebeld word, maar je hebt in ieder geval weer je led lampje terug terwijl je telefoon op “stil” staat !

      • Imala zegt

        Helpt echt voor geen meter. Led blijft uit. Ik lees dat anderen een lightflow installeren, maar dat het de betaalde versie moet zijn omdat ie anders ook niet werkt. Zie ik het nut dus niet van in, waarom een app installeren en KOPEN als je gsm de functie al in bezit heeft maar dat samsung besloten heeft met de update dat die functie niet meer werkt. Vriend heeft update op gewone s5 gehad en led werkt nog steeds , ik update gehad en led werkt niet meer. Heb al alles geprobeerd en afgezocht maar niks werkt. Ronduit belachelijk.

    • vdhorst zegt

      Oke misschien niet heel goed over na gedacht hahaha

      MAKKELIJKER-> telefoon op trillen en alle trilfuncties uitzetten bij instellingen….

      hope it helps.. (:”

  42. vdhorst zegt

    OPLOSSING LED LAMP ALS JE TELEFOON OP STIL STAAT!
    -> ZET JE TELEFOON OP GELUID (melodie) Dm.v de VOLUME KNOP, maar demp alle andere functies (media, meldingen, systeem) dit doe je door het instellingen knopje te drukken als je met de volume knoppen hem op melodie zet.
    -> ga naar INSTELLINGEN -> geluiden en meldingen -> intensiteit trilsignaal -> alles “uit”zetten (naar links sliden)

    Enige nadeel is dat alles stil is behalve als je gebeld word, maar je hebt in ieder geval weer je led lampje terug terwijl je telefoon op “stil” staat !

  43. Urs zegt

    inderdaad diverse storingen na update. Touchwizard liep vast geen sms enz.
    Na alle cache te hebben geruimd problemen niet opgelost.
    Alles maar terug gezet naar fabrieksinstellingen en nu lijkt alles weer te werken.

  44. djin zegt

    Hallo, ik heb sinds kort ook problemen met mijn Samsung s5. Bij elke app staat regelmatig dat hij is gestopt. Contacten gestopt, insta gram gestopt, echt bij alles.. ook gaat mijn Internet met een week op en dat is 4gb! Wifi doet het niet meer, en zelfs mijn achtergrond was automatisch verandert van foto! Vooral dat mijn achtergrond opeens naar een foto was verandert die ik nog nooit heb gezien vind ik dat echt heel eng en raar. Is misschien mijn telefoon gehackt of ligt dit ook aan lollypop?

  45. SR zegt

    Na de update kan mijn tel mijn sd-kaart niet meer vinden. Ik hou de melding “sd-kaart voorbereiden, controleren op fouten” Hij herkent dus wel iets, maar rond de controle niet af. Weet iemand waar die aan kan liggen? Ik heb de fabrieksinstellingen weer terug gezet. maar wederom krijg ik dit probleem

  46. Henk zegt

    Ik heb precies hetzelfde.

    Bij mij werkt het om mijn telefoon opnieuw op te starten. Daarna kan ik een paar minuten van mijn wifi genieten en dan stopt hij weer.

  47. benny zegt

    Ik heb Samsung s5 en de s4mini geen problemen maar met s5 wel ligt michien aan simkaart of niet of smartphone? ?????

  48. rudy zegt

    hoi ik heb een probleem met me zwarte samsung s4 mijn speaker aan de voor kant doet het niet en achter wel nu heb ik andere speaker wezen vervangen doet het ook niet wie kan me meer vertellen over deze probleem hoe ik hem wel aan goed kan krijgen gr rudy

    • Michel zegt

      Heb je hier al gekeken? //www.galaxyclub.nl/2015/04/samsung-galaxy-s4-cache-wissen-geluid-speaker-probleem-android-lollipop-update/

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *