• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Galaxy S23-serie: korting, cashback, gratis Buds
        • Galaxy A54: €50 inruil- en andere korting
      • Met abonnement
        • Budget <€18 p.m.
          • Galaxy A22 5G met abonnement
          • Galaxy A32 met abonnement
        • Middenklasse €18-€32 p.m.
          • Galaxy A54 met abonnement
          • Galaxy A34 met abonnement
          • Galaxy S21 FE met abonnement
          • Galaxy A53 met abonnement
          • Galaxy A33 met abonnement
          • Galaxy A52s 5G met abonnement
        • High-end €32-€50 p.m.
          • Galaxy S23 met abonnement
          • Galaxy S22 met abonnement
          • Galaxy S22 Plus met abonnement
          • Galaxy Z Flip 4 met abonnement
        • Premium >€50 p.m.
          • Galaxy S23 Ultra met abonnement
          • Galaxy S22 Ultra met abonnement
          • Galaxy Z Fold 4 met abonnement
      • Los toestel
        • Budget <€250
          • Galaxy A22 los toestel
        • Middenklasse €250-€600
          • Galaxy A33 los toestel
          • Galaxy A53 los toestel
          • Galaxy S21 FE los toestel
          • Galaxy A52s los toestel
          • Galaxy S20 FE los toestel
        • High-end €600-€1000
          • Galaxy S22 los toestel
          • Galaxy Z Flip 3 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S22 Plus los toestel
          • Galaxy S22 Ultra los toestel
          • Galaxy Z Fold 3 los toestel
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy A54 review
    • Samsung Galaxy A14 review
    • Samsung Galaxy A34 review
    • Samsung Galaxy S23 Ultra review
    • Samsung Galaxy Z Fold 4 review
    • Samsung Galaxy A23 review
    • Samsung Galaxy S21 FE review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Beveiligingsupdates
    • Samsung en de Android 14 update
    • One UI 5.1: welke Samsung telefoons?
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S23(+)
          • Samsung Galaxy S23 Ultra
          • Samsung Galaxy S22
          • Samsung Galaxy S22 Ultra
          • Samsung Galaxy S21 FE
          • Samsung Galaxy S21 Ultra
          • Samsung Galaxy S20 FE
        • Z & Note series
          • Samsung Galaxy Z Fold 4
          • Samsung Galaxy Z Flip 4
          • Samsung Galaxy Z Fold 3
          • Samsung Galaxy Z Flip 3
          • Samsung Galaxy Note 20 (Ultra)
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A54
          • Samsung Galaxy A34
          • Samsung Galaxy A14
          • Samsung Galaxy A53
          • Samsung Galaxy A33
          • Samsung Galaxy A23
          • Samsung Galaxy A13
          • Samsung Galaxy A52s
          • Samsung Galaxy A52
        • Galaxy M serie
          • Samsung Galaxy M52
          • Samsung Galaxy M22
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy Z Flip 5
        • Samsung Galaxy Z Fold 5
      • Tabs & Wearables
        • Tablets
          • Galaxy Tab S8 (Ultra)
          • Galaxy Tab S7
        • Wearables
          • Galaxy Watch 5 (Pro)
          • Galaxy Buds 2 Pro
          • Galaxy Watch 4 (Classic)
          • Galaxy Buds 2

Galaxy Club / Updates / Android 5.0 Lollipop / Na de Lollipop update tips: trage, crashende of niet startende apps op je Samsung Galaxy (S5)?

Na de Lollipop update tips: trage, crashende of niet startende apps op je Samsung Galaxy (S5)?

3 februari 2015 Door Michel Groenheijde 140 Reacties

Onze redactionele Samsung Galaxy S5 doorstond de grote update naar Android 5.0 Lollipop erg goed, maar met dergelijke softwarematige veranderingen kan het gebeuren dat allerlei – standaard aanwezige, of door de gebruik(st)er zelf geïnstalleerde – applicaties een beetje de draad kwijtraken, vastlopen of helemaal niet meer starten. In veel gevallen is dit eenvoudig te verhelpen, als je maar weet hoe.

Update 2: er is een nieuwe update beschikbaar voor de Galaxy S5 die een hoop problemen met de Lollipop update gladstrijkt.

Update: check ook andere tips voor jouw Galaxy met Android 5.0 Lollipop:

  • Tips bij WiFi problemen na de Lollipop update op jouw Galaxy
  • Zo zet je jouw Galaxy op stil na de Lollipop update!
  • Berichten lezen op het vergrendelscherm van je Galaxy met Android 5.0 Lollipop

samsung-galaxy-android-5-0-lollipop-update-traag-crashende-apps-foutmeldingen

De sprong van Android 4.4 naar Android 5.0 is een flinke, en er zijn maar weinig onderdelen van de software van de Galaxy S5 – of elk ander toestel dat de update (binnenkort) krijgt – die niet onder handen worden genomen. En dat kan tot problemen leiden. De onderstaande stappen kunnen helpen trage, crashende of niet meer startende apps weer aan de praat te krijgen, zonder dat je je toestel terugzet naar de fabrieksinstellingen – Factory reset – en dus zonder verlies van instellingen en gegevens.

Zorg dat je apps up to date zijn

Veel ontwikkelaars hebben hun app speciaal voor Android 5.0 van een nieuwe update voorzien. Zorg er dus voor de de app die problemen geeft in ieder geval up to date is. Zoek ‘m op in de Play Store, en werk ‘m bij. Of beter nog: werk ze allemaal bij. Dit gaat het makkelijkst door in de Play Store het menu te openen (1), en Mijn apps te kiezen (2). Daar zie je de optie Alles updaten (3), zodat al je apps bijgewerkt worden. Je moet – net als bij het updaten van één app – nog wel eventuele nieuwe permissies goedkeuren van apps die dit nodig hebben.

samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update-apps-games-crashen-vastlopen-niet-starten-3

Als de crashend app een standaard applicatie is – Internet, Galerij, etc. – dan is dit natuurlijk geen optie. Lees dus verder.

Leeg de cache van de app

Oude gegevens in de cache van een app – een stukje opslagruimte waar veelgebruikte gegevens worden opgeslagen zodat ze sneller toegankelijk zijn – kunnen voor conflicten met nieuw geïnstalleerde software zorgen. Het kan dus helpen als je de cache van de app die problemen geeft wist.

samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update-apps-games-crashen-vastlopen-niet-starten

Dit doe je door in je Instellingen onder het kopje Apps naar Applicatiebeheer (4) te gaan. Veeg nu opzij naar de tab Alles (5) en zoek de app die problemen geeft – bijvoorbeeld de browser, Internet (6). Kies deze, en je komt in het App-info scherm. Tik onderaan op Cache legen (7), om – jaja – de cache te wissen.

Leeg de cache van alle apps

Hapert er meer, of pak je het graag wat grondiger aan, dan kun je ook de cache van alle apps in één keer wissen. Ga hiervoor in de Instellingen naar de optie Opslag (8) onder het kopje Algemeen. Tik op Cachegegevens (9), en bevestig dat je deze wilt wissen (10).

samsung-galaxy-s5-android-5-lollipop-update-apps-games-crashen-vastlopen-niet-starten-2

Cache partitie van je Galaxy telefoon wissen

En dan is er nog de mogelijkheid om de complete Cache partitie van je Galaxy (S5) te wissen. Net als bij de bovenstaande stappen gaan er hierbij geen gegevens verloren. Toch willen we kwijt dat je nu een optie gaat starten waarin je goed op moet letten dat je de juiste opties selecteert – en dat wij níet verantwoordelijk zijn voor wat jij met jouw toestel doet 😉

Dat gezegd hebbende, het volgende. Om de gehele Cache partitie van je telefoon te legen, moet je het toestel eerst uitschakelen. Als hij helemaal uit is, start je ‘m weer door tegelijkertijd de Volume omhoog, de Home toets én de Power knop in te drukken. Houd deze een paar seconden vast tot het opstartlogo in beeld komt,  en je belandt vanzelf in de zogeheten System recovery. Aanvulling: op iets oudere toestellen – lees: de Galaxy Note 3, S4 – moet je de Volume omhoog, Home en Power knop echt direct loslaten zodra het je het logo met de kleine blauwe tekst linksboven in beeld ziet.

samsung-galaxy-s5-android-5-0-lollipop-cache-partition-wissen

In het nu verschenen menu kun je alleen navigeren met je volume toetsen. De lichtblauwe balk beweeg je omlaag met Volume omlaag, en omhoog met de Volume omhoog toets – klinkt logisch, het is maar dat je het weet. Je kiest een optie met de Power knop.

Druk nu dus vijf keer op de Volume omlaag toets tot de lichtblauwe balk op Wipe cache partition staat (11), druk op de Power knop. Als dit gebeurd is, staat de blauw balk weer bovenaan op Reboot systeem now (12), helemaal onderin beeld kun je in gele letters lezen: Cache wipe complete. Druk op de Power knop om je telefoon opnieuw te starten.

En nu?

Mochten al de bovenstaande stappen geen, of te weinig, verbetering hebben gebracht dan is het terugzetten van het toestel naar de fabrieksinstellingen een volgende optie. Net als de bovenstaande stappen doe je dit op eigen risico, maar we raden je ook aan contact te zoeken met de winkel waar je jouw toestel vandaan hebt, of Samsung zelf. Hoe je dit doet lees je HIER.

Heb jij nog meer tips tegen haperende apps na de update naar Android 5.0 Lollipop? Schroom niet, deel ze hieronder!

Gerelateerde Berichten

  • Samsung Galaxy tip: batterijpercentage weergeven in de statusbalk
  • Samsung Galaxy met Android 9 tip: tekst te groot? Zo maak je het kleiner
  • Galaxy S9/S8/S7 e.a. tip: App-pictogram badges beheren, aanpassen, uitzetten
  • Galaxy-met-Oreo-tip: een andere klok op je vergrendelscherm
  • Samsung Galaxy S10 screenshot (schermafbeelding) maken: zo doe je dat

Categorie: Android 5.0 Lollipop, Samsung Galaxy S5, Tips Tagged With: Android 5.0 Lollipop Tips, Galaxy S5 Tips

Comments

  1. Ronald says

    3 februari 2015 at 15:03

    Ik ondervindt wel veel problemen met deze nieuwe versie en ik gebruik eigenlijk nog niks van de nieuwe functionaliteiten. Hopelijk komen ze snel met een patch!

    Het batterijverbruik is wel verslechtert. Terwijl ik wel erg veel succes had door bij de vorige versie, met de toen nog develop optie, ART runtime te draaien.

    Wifi is erg onstabiel geworden. Dit heb ik kunnen oplossen door de ‘Slimme’ netwerkwissel optie uit te zetten.

    Met een 3.5 mm koptelefoon aangesloten werkt de home knop in diverse programma’s niet meer.

    Ik zie dat bij Google Play de nodige vinkjes weer aangezet zijn ivm het delen van je data.

    Ik had liever iets langer gewacht op een net wat betere versie met wat minder bugs.

    Beantwoorden
  2. Peter says

    4 februari 2015 at 11:13

    Na de update vanochtend vroeg (ik heb een t-mobile g4 s5) die eindeloos duurde, blijft het toestel de lijst met contactpersonen bijwerken, draait al een paar uur. Aanwijzigingen als boven helpen niet. Zijn er nog andere tips?

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:42

      De snelste is om je telefoon batterij eruit te halen en hem na een paar minuten er weer in te doen en opnieuw opstarten

      Beantwoorden
      • Pauline says

        5 januari 2016 at 12:27

        `Nou, dat helpt ook niet. Iemand andere suggesties????

        Beantwoorden
  3. Kimberly says

    5 februari 2015 at 00:30

    Ik vind het echt een vreselijke update ik vind dat menu ook lelijk dat witte eerst was het zwart vond ik veel mooier en hij loopt ook soms vast en hij is langzaam en die irritante touchwiz is er ok weer dat het vraagt van altijd gebruiken of slecht eenmaal heb echt spijt dat ik deze update heb gedaan

    Beantwoorden
    • [email protected] says

      20 februari 2015 at 13:08

      Ben ik dus helemaal mee eens! Touchwizard vind ik helemaal niks! Inderdaad van zwarr ineens naar wit dat vind ik helemaal niks en het ergste vind ik dat je dat gewoon niet eens zelf kan veranderen. Ik vind dit echt een *** update! Pffff

      Beantwoorden
      • litte star says

        25 april 2015 at 14:53

        Bij mij doet die toutchwiz-start helemaal raar ik kan niks van zijn plaats veranderen (apps, widgets, enz.) Er moet een nieuwe update komen

        Beantwoorden
    • Ivonete says

      11 april 2015 at 21:47

      Ik vond een “shit” mijn sms opent het niet. Mijn bluetooth ook niet. Ik heb altijd updates negeren maar deze keer de samsung heeft een bericht gestuurd dat ik mijn batterij upgrade moet, ik heb gedaan…..ik dacht dat was iets anders….e automatisch heeft die lollypop ….update. Wat een lolly!!!!!! 🙁 Android never more!!!!!

      Beantwoorden
  4. gilles says

    5 februari 2015 at 02:02

    Ik heb al langer problemen met de gewone mail app,op mijn s4 kreeg ik een melding als ik een nieuwe mail binnen kreeg.
    Sinds de s5 gebeurt dit niet meer en moet ik mn mails handmatig refreshen.
    Ik kreeg plots een melding dat er een software update beschikbaar was en nu werkt mn mail app totaal niet meer.
    Ik kan geen mails meer versturen of ontvangen en dat is vrij vervelend als je veel mails moet beantwoorden.

    Ik ben al meerdere malen terug gegaan naar de winkel waar ik dit toestel heb gekocht en naar de winkel van mn netwerk provider.
    Heb reeds diverse stappen plannetjes gevolgt van verschillende forums maar niets helpt.
    Ik gebruik mn hotmail adres ivm met marktplaats,kapaza,..anders moet ik overal nieuwe acounts aanmaken

    Iemand die het zelfde probleem heeft en dit heeft opgelost?

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:36

      Gebruik je outlook uit de playstore ?
      Zo ja dan moet ff googlen op outlook instellingen voor hotmail

      Beantwoorden
      • gilles says

        5 april 2015 at 18:50

        Ik gebruik de standaard mail app omdat de andere nooit gewerkt hebben op mijn s5 en het wordt met de dag erger ik moet hem soms tot 7x per dag opnieuw op starten omdat die vast loopt

        Beantwoorden
  5. steef says

    6 februari 2015 at 13:41

    Hallo ik dee vanochtend de update , toen ontstond er een fout met de update sinds dien start hij niet meer op hij blijft hangen samsung galaxy s5 powered by android … wat moet ik doen ? Ik ken helemaal nix meer ……. alvast bedankt voor een eventueele oplosing

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:34

      Haal de batterij eruit en wacht ff een paar minuten
      Dan de batterij erin en opnieuw opstarten

      Gr

      Beantwoorden
      • bent nuyens says

        16 april 2015 at 11:07

        Ik heb ook de lollipop update gedaan met men s4 en heb alleen problemen.
        Is het niet mogelijk om terug te downgraden naar mijn originele kitkat 4.4.2 aubergine en hoe dan wel want hard reset helpt niet.
        kan iemand mij aubergine helpen.
        Dank u bij voorbaat

        Beantwoorden
  6. Sophie says

    6 februari 2015 at 13:43

    Ik ondervind ook problemen. De optie om de telefoon stil te zetten is weg! Grr
    Wifi doet moeilijk maar ik heb net je stappen doorlopen dus hoop dat dit nu beter gaat.
    Sommige apps starten niet eens op zoals die van mijn baseus hoesje. Ik zal eens kijken of ik de verpakking nog heb om heb opnieuw te kunnen installeren.
    Verder was mijn s5 de eerste dag erg snel maar nu stelt hij mijn geduld erg op de proef…
    En dan de batterijduur… Hoop dat dit met de wifi opgelost is.

    Beantwoorden
    • linda says

      9 februari 2015 at 07:53

      //www.galaxyclub.nl/2015/01/samsung-galaxy-android-5-0-lollipop-tip-toestel-op-stil-zetten/ Zo kan je je toestel op stil zetten! Zo kan je je telefoon op stil zetten. Mocht je ondervinden dat je telefoon thuis steeds op 4G gaat ipv wifi dan kan je de slimme netwerk wissel uitzetten.

      Beantwoorden
      • Marjolijn2503 says

        15 februari 2015 at 12:43

        ik kreeg net de tip om bij Wifi geavanceerd de passpoint uit te zetten.
        Het is het proberen waard.
        Succes ermee.
        Marjolijn

        Beantwoorden
  7. Edwin says

    6 februari 2015 at 13:46

    Sinds de update op de s5 krijg ik steeds de melding touchwiz-start gebruiken voor startscherm wanneer ik op de homeknop druk. Ook al druk ik op altijd, hij komt steeds weer terug. Zwaar irritant. heeft iemand anders ook dit probleem en eventueel ook al de oplossing?

    Beantwoorden
    • Deniz says

      10 februari 2015 at 14:04

      Je kan de tochwizz instellen dat ie als je op de home knop drukt naar je start scherm terug gaat, vergeet niet de optie onthouden aan te vinken anders blijft het terug komen

      Beantwoorden
      • John says

        21 februari 2015 at 22:00

        Uhum…Deniz volgens mij doet Edwin hem ook aanvinken (Ook al druk ik op altijd, hij komt steeds weer terug. Zwaar irritant.) lezen is best wel een kunst…..;-)

        Beantwoorden
  8. Annemarie Evers says

    7 februari 2015 at 01:29

    flinke problemen gehad na de update. Alle tips hierboven uitgevoerd (behalve fabrieksinstellingen ;-)) en nu werkt eea toch weer redelijk. De snelheid is er wel wat uit en ik ben benieuwd of ik mijn reserveaccu weer in de kast kan laten liggen; loopt érg snel leeg tegenwoordig, terwijl ik er niks “geks” op heb staan. Voelde de laatste paar dagen ook wat “verhit” aan – de telefoon dan….Tot vorige week eigenlijk meer dan tevreden met mn S5….hoop dat dat gevoel weer terugkomt.

    Beantwoorden
    • samantha says

      18 maart 2015 at 23:35

      Dat je batterij snel leeg gaat komt omdat ze het wit hebben gemaakt wat voorheen zwart was dus daardoor gebruik je meer energie.. snap niet dat ze dat gedaan hebben…

      Beantwoorden
  9. din says

    7 februari 2015 at 11:08

    Na de updat krijg ik van whatsapp steeds pop ups in mn meldingen venster, maar dat wil ik niet. Iemand een idee hoe je dit veranderd?

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:40

      Kijk op deze site
      Daar staan meerdere oplossingen ook voor jouw probleem

      Beantwoorden
    • Joni says

      1 maart 2015 at 23:06

      Ja dat heb ik dus ook en nu heb ik op heel de site gezocht maar kan dus nergens vinden hoe ik dat weg krijg heb al van alles geprobeerd.. kan iemand mij helpen aub??

      Beantwoorden
  10. johan says

    7 februari 2015 at 19:25

    De fix van de totaal cache van de telefoon te legen fixed ook problems op mijn eigen telefoon…. ( note 4) bedankt hiervoor !! En voor de mensen waar de telefoon traag van is, probeer eens Ccleaner voor android. Dit werkt heel erg goed naar mijn mening !

    Beantwoorden
  11. Francis says

    8 februari 2015 at 18:00

    Weet iemand hoe je kunt instellen dat je in het meldingenvenster weer ziet van wie je een Whats app bericht krijgt?

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:39

      Kijk op deze site er staan meerdere oplossingen bij ook voor het meldingen venster

      Beantwoorden
  12. jan2302 says

    8 februari 2015 at 18:54

    Heeft er iemand al een oplossing voor het niet meer werken van Tomtom?
    Ik hoor het graag

    Beantwoorden
    • ikdoeookmee says

      11 februari 2015 at 18:51

      Hoi allemaal
      ook ik heb gisteravond lollipop 5 op mijn Samsung 5 geïnstalleerd en ook bij mij weigerde tomtom, ik had versie 1.3
      Ik heb hem inmiddels weer aan de praat gekregen gelukkig, door de versie 1.4 te installeren met de kaarten van 1.3 klinkt raar maar werkt wel.
      Ik hoop dat jullie hem ook weer aan de praat zullen krijgen want ik was absoluut niet blij dat hij niet meer werkte.
      Succes iedereen.

      Beantwoorden
      • Patrick says

        15 februari 2015 at 15:22

        Hoi ikdoeookmee

        Zou je me uit kunnen leggen hoe je dat doet ?
        De ene versie installeren met de kaarten uit een andere versie ?
        Ik heb echt geen idee !!

        Alvast bedankt !

        Een andere TOMTOM gebruiker die te einde raad is !

        Beantwoorden
  13. Monique says

    8 februari 2015 at 21:13

    Na de laarste update heb ik geloof ik last van alle bovenstaande problemen: steeds komt TouchWiz tevoorschijn en steeds weer op altijd drukken, mijn berichtjes van WhatsApp komen zichtbaar in het scherm terwijl deze staat uitgeschakeld, mijn batterij loopt erg snel leeg, ik vind de kleuren niet mooi, niet praktisch, ik kan via de sneltoets het geluid alleen op melodie of trillen zetten, niet meer op stil….. kortom een waardeloze update. Ik kan deze update ook niet verwijderen zonder op fabrieksinstellingen terug te zetten?

    Beantwoorden
    • Carlito Brigante says

      16 februari 2015 at 16:25

      Girls will be girls , maar blijven klagen omdat het lelijk is geworden

      Beantwoorden
  14. bart says

    8 februari 2015 at 23:13

    na de update steeds foutmelding in google service
    ook bij meldingen raar wil blok in beeld
    ook bij instellingen en meldingen raar wit blok in beeld ipv het vertrouwde en mooiere zwarte
    al met al slechte service van samsung

    Beantwoorden
  15. Mario says

    9 februari 2015 at 00:47

    Na de update krijg ik geen meldingen meer binnen van Whatsapp, dan moet ik eerst het toestel ontgrendelen en dan zie ik pas dat er een melding is binnengekomen. Voor die tijd zag je dat gewoon direct en kreeg je een melding (met geluid). Ander nadeel van deze update is dat je het toestel niet meer op stil/discreet kunt zetten. Ik heb het toestel naast mijn bed liggen (gebruik hem ook als wekker) en als er dan een melding of oproep binnenkomt dan ligt de telefoon op het nachtkastje te trillen en wordt ik wakker. Voor die tijd zette ik het toestel gewoon op stil en dan zag ik als ik wakker werd de gemiste meldingen en oproepen wel. Ik leg het toestel nu maar noodgedwongen in de woonkamer en heb een oude gsm gepakt die nu als wekker dienstdoet. Maar hopelijk wordt het snel opgelost. Ik vind het redelijk waardeloos dat ik mijn S5 van € 500 in de woonkamer moet leggen en een oude Nokia op het nachtkastje heb liggen als wekker omdat een van de meest simpele functies (toestel op stil zetten) ontbreekt sinds de update.

    Beantwoorden
    • linda says

      9 februari 2015 at 07:51

      //www.galaxyclub.nl/2015/01/samsung-galaxy-android-5-0-lollipop-tip-toestel-op-stil-zetten/ Zo kan je je toestel op stil zetten!

      Beantwoorden
      • linda says

        10 februari 2015 at 08:14

        wel opletten, als je kiest voor geen onderbrekingen werkt ook het alarm niet! Kies dus prioriteit en zet in het menu aan wat je wel wil horen.

        Beantwoorden
  16. mell says

    9 februari 2015 at 12:14

    Ik word helemaal gek van die 5.0 lollipop pfff. Vooral dat je niet kan zien dat je apps binnenkrijgt , pas als ik mijn telefoon ontgrendel dit is echt te gek voor woorden.
    Geen icoontjes te zien.
    Batterij veel sneller leeg.
    Ik hoop dat hier snel wat aan gedaan word.

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:44

      Lees aan het begin van deze pagina daar staat de oplossing

      Beantwoorden
      • Koen says

        12 februari 2015 at 19:32

        Nee, het gaat om het icoontje van Whatsapp dat altijd links boven in het vergrendelscherm stond. Daar staat nu de naam van provider. Ik hoef ook niet de hele boodschap te zien, alleen een icoontje op vergrendelscherm dat er een nieuwe whatsapp is.

        Beantwoorden
        • Romy says

          6 maart 2015 at 16:25

          Ik wil ook de icoontjes terug ipv de provider! is hier een oplossing voor?

          Beantwoorden
  17. Helga says

    9 februari 2015 at 13:34

    Nog suggesties over hoe ik kan zorgen dat de S5 met lollipop de WiFi vasthoudt? Ik heb 1 WiFi die de S5 maar niet vast wil houden en telkens opnieuw het IP-adres met ophalen en moet verbinden. Met een andere WiFi heb ik geen problemen.

    Beantwoorden
    • linda says

      10 februari 2015 at 08:14

      Slimme netwerk wissel uitzetten! (ga naar menu, wifi en dan de bovenste regel)

      Beantwoorden
  18. roderik van zevenbergen says

    9 februari 2015 at 14:15

    Na de update zeer instabiel wifi, volop crashen apps, zeer traag en zie de batterij leeglopen. Toestel S5 continu in besparende stand om de dag door te komen. Niet blije gebruiker. 🙁

    Beantwoorden
  19. Hans says

    9 februari 2015 at 16:13

    Na update kan ik wanneer ik gebeld wordt niet meer opnemen, iemand een idee, en hebben hier meer mensen last van. 🙁

    Beantwoorden
    • Hans says

      9 februari 2015 at 16:28

      Ik heb het al verholpen door Fit manger te verwijderen kan nu weer opnemen. 🙂

      Beantwoorden
      • marion says

        12 februari 2015 at 18:52

        Ik heb hetzelfde probleem maar k gebruik de fit manager met mijn gear fit.. iemand daar een oplossing voor?

        Beantwoorden
  20. manou says

    9 februari 2015 at 16:33

    Hoop ellende na update.. kan inderdaad niet opnemen.. batterij snel leeg.. apps reageren niet.. heel irritant!

    Beantwoorden
  21. Greetje says

    9 februari 2015 at 17:23

    Ben ik verplicht de update te installeren?
    Zo nee, hoe krijg ik melding weg?

    Beantwoorden
  22. Ronny says

    9 februari 2015 at 19:41

    Hoe krijg je de update naar lollypop er terug af?

    is terug naar fabrieksinstellingen zetten een optie? om terug naar kit kat te gaan?

    mijn toestel is een galaxy s5

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:47

      Helaas is dat niet mogelijk
      Je zult moeten wachten tot google het oplost en samsung het doorvoert
      Terug naar kitkat gaat bijna niet ik zeg niet onmogelijk maar daar moet je heel veel voor doen
      Wil je dit absoluut dan zou ik eens kijken op de xadevelopers site

      Beantwoorden
      • Ricardo says

        2 maart 2015 at 09:31

        Niet onmogelijk ik heb hem met odin weer terug geflasht naar 4.4.2

        http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/489071-tutorial-downgrade-samsung-galaxy-s5-5-0-4-4-kitkat.html

        Beantwoorden
  23. Peronne says

    9 februari 2015 at 20:39

    Ik heb super veel problemen met de nieuwe update!!
    De functie stil op mijn mobiel is verdwenen, waardoor hij nu alleen nog maar op trillen of geluid kan, HEEL IRRITANT!! Het meldingen venster vind ik te klein, inhandig en erg lelijk. Hoe het eerst was, werkte vele malen beter en zag er mooier uit! Ook het menu ziet er lelijk uit. Ik heb problemen met de wifi en het opstarten van apps!

    Hopelijk komt er een nieuwe update om deze troep weer te herstellen!!

    Beantwoorden
    • Jessica says

      11 februari 2015 at 01:48

      ik ervaar dezelfde problemen:: batterij snel leeg, niet op “stil” kunnen zetten, en vooral de irritante pop ups. Het zou Samsung sieren deze waardeloze update zo snel mogelijk te herstellen

      Beantwoorden
  24. rolf says

    9 februari 2015 at 20:44

    Ook mijn s5 ondervind veel problemen . Stotterde en traag .reageerde slecht na de update 5

    Beantwoorden
  25. Chris says

    9 februari 2015 at 21:05

    Veel Problemen met de nieuwste update. Erg vervelend dat ik mijn telefoon niet meer op stil krijg en dat alles nu ineens wit is, is ook erg wennen. Vooral het algemene menu en de galerij vind ik erg lelijk er uit zien!

    Graag een nieuwe update!!

    Beantwoorden
  26. daphne says

    9 februari 2015 at 21:50

    Wordt er uberhaupt wel iets gedaan met alle klachten?

    Beantwoorden
  27. John says

    10 februari 2015 at 01:59

    Hallo ik heb vanavond ge update , via samsung kies3 met de pc sinds dien start hij niet meer op hij blijft hangen samsung galaxy s5 samsung start… wat moet ik doen ? Ik ken helemaal niks meer ……. alvast bedankt voor een eventueele oplosing

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:49

      Zie de reacties op de hierboven geplaatste vragen daar staat iets tussen over dit probleem

      Beantwoorden
  28. bianca says

    10 februari 2015 at 10:11

    wat n drama hij pakt wifi niet meer en als je op fb zit valt scherm op wit echt niet om vrolijk van te worden.ik wil het eraf hebben maar hoe??

    Beantwoorden
  29. Sandra says

    10 februari 2015 at 12:40

    Sinds de update is mijn telefoon ook erg snel leeg.. door hem op besparende stand te zetten kom ik de dag door.
    Binnen gekomen whatssappjes zijn niet meer te zien zonder telefoon te ontgrendelen.
    En al dat witte met grijs is niet mooi en praktisch.. doe mij maar zwart terug.
    Wifi pakt ie inderdaad ook bij mij niet meer, waardoor ik nu veel van mijn jnternet bundel gebruik (hoop dat het goed gaat tot einde van de maand)
    Heb tot nu toe geen positieve verbeteringen ervaren van deze update.
    Al met al ik wil deze update HEEL graag VERWIJDEREN!
    Kan dit zonder dat je je persoonlijke gegevens wist?

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:51

      Helaas is dit niet mogelijk
      Je zult net als zovelen geduld moeten hebben tot google het aanpast en samsung het uitvoerd in een nieuwe update

      Beantwoorden
  30. Patrick says

    10 februari 2015 at 14:15

    Net als één van de bovenstaande reacties, doet de TOM TOM het niet meer in mijn Galaxy S5. En ook niet in die van mijn vrouw. HELP !! Dagelijks nodig !! Mijn vrouw werkt in de thuiszorg, en moet steeds naar nieuwe cliënten. Wie helpt ons met een oplossing ?? Wij balen als een stekker dat we allebei de update hebben uitgevoerd !!

    Beantwoorden
    • Patrick says

      10 februari 2015 at 14:31

      HELP !! Cache geheel geleegd…. werkt niet om probleem te verhelpen helaas. HELP !!
      Wie helpt onze TOMTOM weer werkend te krijgen ??
      Opnieuw installeren van de App heeft ook niet geholpen 🙁

      Beantwoorden
      • Marc says

        10 februari 2015 at 23:53

        Bij het verwijderen van de tt heb je ook de gegevens verwijderd met de cache of alleen de cache
        Dan zou ik eens proberen om de app via settings en applicatie beheer te verwijderen en ook alle gegevens
        Daarna opnieuw installeren

        Beantwoorden
    • Marjolijn2503 says

      15 februari 2015 at 13:01

      Misschien een idee, helpt Google Maps jullie niet??

      Beantwoorden
  31. WimS says

    10 februari 2015 at 15:04

    Erg teleurgesteld in deze upgrade 🙁
    Je zou toch verwachten dat je er beter van zou worden en niet slechter :S
    TomTom werkt niet meer alles stil zetten veel te omslachtig en ga zo maar door:(
    Erg jammer dit

    Beantwoorden
  32. johny says

    10 februari 2015 at 17:20

    S5: na update naar lolliplop problemen met WiFi. Ook telefoneren en opnemen gaat slecht: verschillende malen NIET kunne bellen en ook niet gebeld worde. Telefoon gaat tergend traag. Ook de kleurencombinatie trekt op nieks: gewoon afschuwelijk wit, was vroeger VEEL mooier.
    GRAAG EEN NIEUWE EN BETERE UPDATE SAMSUNG – DEZE TREKT OP NIEKS !!!!!!!

    Beantwoorden
  33. Trudy says

    10 februari 2015 at 21:13

    Ik kan niet meer bij mijn contacten. Mijn telefoon blijft mijn lijst bijwerken. hoe krijg ik dit weer goed?

    Beantwoorden
    • Marc says

      10 februari 2015 at 23:55

      Zie reacties op de hierboven gestelde vragen svp

      Beantwoorden
  34. deniz says

    11 februari 2015 at 10:33

    Pas op zodra je lollie pop installeer is dit ook gelijk je systeem voor factory reset, deze is bij mij gisteren gecrashed geprobeerd te resseten weer lollie pop te voorschijn ,balen vandaag naar.de.winkel om het te laten.repareren want nu.doet me telefoon helemaal niks meee

    Beantwoorden
  35. Mariëlle says

    11 februari 2015 at 11:25

    Ik vindt deze update echt waardeloos. Mijn meldingsvenster is nu echt lelijk. Net als de ontellingen menu. Hoe kan ik het vewijderen? En als dat niet kan. Wanneer komt er dan een optie om wel mijn oude versie terug te krijgen?

    Beantwoorden
  36. diego says

    11 februari 2015 at 12:17

    Ik heb maar 1 probleem en dat is dan met men camara. Krijg dan alleen maar een zwart scherm. Gsm terug opstarten en alles is weer normaal

    Beantwoorden
  37. Michel says

    11 februari 2015 at 14:48

    Sinds de update alleen maar problemen…. Ik kan zelfs normale inkomende gesprekken niet meer aannemen.. Iemand een oplossing?

    Beantwoorden
  38. silke.elburg says

    11 februari 2015 at 22:04

    Hallo,

    Ik vind de nieuwe update waardeloos, niks werkt meer, batterij verbruik is hoog apps werken niet meer. Ik hoop dat hier wat mee gedaan word en de oude update terug komt

    Beantwoorden
  39. hulya says

    12 februari 2015 at 10:59

    Batterij loopt veeel sneller leeg. na googlenen pas kunnen uitvinden hoe je de toestel op stil kunt zetten. heel omslagtich!! waarom wordt het moeilijker gemaakt als t al makkelijk was? de kleuren hebben wel wat maar ik hoop dat allereerst wat aan de batterij wordt gedaan!

    Beantwoorden
  40. Martin says

    12 februari 2015 at 12:27

    Lijkt wel of de s5 moedwillig trager gemaakt is. Exact dezelfde problemen ondervond ik ook met mijn oude s3. Die werd ook trager na een update. Er komen nieuwe toestellen op de markt dus als de huidige telefoons perfect werken, waarom zou je dan een nieuwe aanschaffen?

    Beantwoorden
  41. Hans says

    12 februari 2015 at 19:28

    Tja, ben ook niet echt tevreden over Lollipop, maar je went eraan….enigste waar ik me wel mateloos aan erger is de accuduur, terwijl ik de slimme netwerkwissel al heb uitgeschakeld, kom de werkdag er niet mee door, meestal rond een uur of 2 is de accu leeg vanaf 7 uur smorgens, heb me al extra een powerbank moeten aanschaffen, en dit is toch niet de bedoeling….

    Beantwoorden
  42. Thea says

    12 februari 2015 at 20:49

    ik kan er niet aan wennen. Wat een verschrikkelijke update. Mijn mooie handige S5 zou ik zo in de hoek willen smijten. Spuuglelijk, ontzettend traag, constant crashes en leeg na een halve dag standby Bah!

    Beantwoorden
    • Carlito Brigante says

      16 februari 2015 at 16:19

      Hahaha helemaal mee eens. Er is hoop want je kan het terugdraaien naar het oudere versie

      Beantwoorden
  43. rachid says

    12 februari 2015 at 21:15

    Heeft er iemand een oplossing voor meldingen zien op je balk bij vergrendeling dus niet het bericht zelf bv watsap wat ik nu zie is alleen me provider naam daarin plaats me meldingen dus iemand raad

    Beantwoorden
  44. nancy says

    13 februari 2015 at 00:29

    Ik wil bericht van weer links boven in me scherm terug kan iemand me helpen voordat ik deze telefoon tegen de muur gooi wat een kut update zeg
    niet meer die berichten in iederscherm waar ik in bezig ben

    Beantwoorden
  45. Linda says

    13 februari 2015 at 15:36

    Ik werd zo gek van deze *** update dat ik mijn telefoon terug heb gezet naar fabrieksinstellingen.. Dan maar alles kwijt maar 4x per dag telefoon opladen is nog erger. Zelfs na alle tips te hebben doorlopen bleef hij leeglopen.

    MAARR… Helaas werkt dit dus ook niet? Ik blijf in de update zelfs na deze reset.

    Iemand tips? Ik wil hoe dan ook af van de lollipop update GRRRRR

    Beantwoorden
    • Carlito Brigante says

      16 februari 2015 at 16:21

      Meisjes toch jullie zeuren omdat het lelijk is geworden maar wat belangrijker is dat de telefoon niet meer te gebruiken is na de update

      Beantwoorden
  46. deborah says

    13 februari 2015 at 16:52

    ongeloofelijk wat een beroerde update,
    heb alle tips uitgevoerd maar mijn batterij is na 4 uren leeg
    hoe los ik dit op !!
    Wil niet terug naar fabrieksinstellingen
    loop nu de hele dag te leuren met mijn oplader
    waardeloos

    Beantwoorden
  47. Jac says

    14 februari 2015 at 08:27

    Hoe verwijder ik de irritante lollipop voor mijn Samsung Galaxy S5?

    Alvast bedankt

    Mvg,
    Jac

    Beantwoorden
    • Marjolijn2503 says

      15 februari 2015 at 13:07

      je zou ook eens op je pc de site van Android Planet kunnen bekijken en daar geven ze ook vele tips over Lollipop.
      succes ermee,
      Marjolijn

      Beantwoorden
    • Ricardo says

      2 maart 2015 at 09:31

      Kijk hier

      http://forums.androidcentral.com/samsung-galaxy-s5/489071-tutorial-downgrade-samsung-galaxy-s5-5-0-4-4-kitkat.html

      Beantwoorden
  48. Mark says

    14 februari 2015 at 12:41

    Wat een beroerde update zeg! Ook hier drastisch verslechterde accuduur en totaal onhandige notificaties..

    Beantwoorden
  49. Vroome Albert says

    14 februari 2015 at 12:47

    Ik heb men S5 terug op kitkat staan, al die zogenaamde Lollipop verbeteringen heb ik niks van gemerkt. Ik had men kitkat S5 eerst al gereset voor ik de update deed en daarna terug reset. Zelfs dan viel me het groter batterij verbruik op. Om terug van 5.0 naar kitkat te gaan heb je wel wat software nodig. ODIN 3.09, USB drivers, originele firmware en uiteraard wat kennis. Google is your friend.

    Beantwoorden
  50. Nina says

    14 februari 2015 at 14:01

    Na de update (samsung s5) krijg ik geen sms berichten binnen als een vriendin mij een sms stuurt verzend die wel op haar telefoon maar ik krijg niks binnen..?

    Iemand hier ook nog last van?? en wat kan ik er aan doen zodat ik mijn sms berichten weer binnen krijg en kan lezen.

    Beantwoorden
Nieuwere reacties »

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Galaxy Deal Tips

Samsung Galaxy S23 met korting en gratis Buds 2 Pro

Samsung Galaxy S23 aanbiedingen: korting, cashback, en gratis Buds2 Pro

POPULAIRSTE GALAXY S23 DEALS:

Reviews

Galaxy A14, A34 of A54: welke betaalbare Samsung telefoon is de beste koop?

Samsung Galaxy A34 review: uit de schaduw van de A54?

Samsung Galaxy A14 review: veel telefoon voor weinig geld

Samsung Galaxy A14 hands-on preview: betaalbaar, beter, mooier?

Samsung Galaxy A54 review: totaalpakket met een premium randje

Samsung Galaxy S23 Ultra review: inzoomen op de optimalisatie

Samsung Galaxy S23 met Snapdragon 8 Gen 2, benchmarks: hoe snel is hij?

Samsung Galaxy S23 hands-on preview, prijs, en releasedatum

Samsung Galaxy S23 Ultra hands-on preview, prijs en releasedatum

Ultieme Samsung Galaxy camera vergelijking: Galaxy S t/m Galaxy S22 Ultra

Meer reviews

Laatste updates in NL

Galaxy S22 is eerste Samsung die nu de update van juni ontvangt

Tweede update in mei voor de Galaxy S21 fixt crash/reboot-bug

Samsung Galaxy S21 FE krijgt nu dan toch update van mei

Meer mei updates: Galaxy A53, S20 FE (5G), Z Flip/Fold 3, Tab S7

Samsung Galaxy S21 serie krijgt saaie maar zinvolle mei update

Meer firmware updates

Laatste reacties

  • Komenan op Samsung Galaxy Z Fold 3 of Flip 3 scherm vervangen: wat kost dat?
  • Leo op Krijgt jouw Galaxy Samsung’s update van juni?
  • Dave op Deze Samsung telefoons krijgen straks géén Android 14 upgrade
  • Jochem op Updatelijst bijgewerkt: deze oudere Samsung telefoons krijgen geen updates meer
  • Pedro Biesma op Tweede update in mei voor de Galaxy S21 fixt crash/reboot-bug

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Uitgelichte pagina’s

  • Galaxy S22 tips
  • Galaxy S21 tips
  • Samsung telefoon
  • Forum archief

Copyright © 2023 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.