Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Michel GroenheijdeSleutelbeheerder
Het is inderdaad normaal. Het is letterlijk bedoeld als flitser.
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderIs dat de ‘flitser’? Op veel toestellen wordt het scherm voor extra belichting bij selfies. Even kijken of het nog gebeurt als je de flitser uitschakelt.
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderKan het zijn dat het toestel om een of andere reden nu in de eenvoudige stand staat? Je kunt dit uitschakelen door naar de Instellingen te gaan, en daar op de optie ‘Eenvoudige stand’ te tikken. Kies nu ‘Standaardstand’ en ‘Gereed’ om de ‘normale’ stand weer in te schakelen.
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderUpdate met de oplossing wordt nu uitgerold https://www.galaxyclub.nl/2017/10/galaxy-a3-a5-2016-ims-service-gestopt-oplossing-update
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderAan 4G bellen ligt het kennelijk ook niet. Is er iemand die al een factory reset heeft gedaan, en kan zeggen of dat dan helpt?
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderDank voor je feedback! 4G bellen is inderdaad provider/netwerk afhankelijk. En dus kennelijk niet de oorzaak van deze bug.
Is er iemand die al een complete factory reset heeft gedaan? En kan zeggen of tenminste dat geholpen heeft?
Ik kan de bug zelf hier niet reproduceren, dus helaas ook niet direct naar oplossingen zoeken.
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderNaast het bovenstaande kun je ook nog proberen:
– als je 4G bellen aan hebt staan, probeer dan deze uit te zetten. Ga via Instellingen naar Verbindingen en kies Mobiele Netwerken. Zet daar 4G bellen uit.
– cache van het toestel zelf te legen. Zie hiervoor https://www.galaxyclub.nl/2016/09/galaxy-s7-edge-tip-update-accu-leeg-problemen-cache-wissen vanaf het kopje ‘Systeemcache wissen’ Je verliest geen data, hierbij.Michel GroenheijdeSleutelbeheerderDas jammer. De app verschijnt als je ‘Systeemapps weergeven’ kiest (drie puntjes rechtsboven)
Naast het bovenstaande kun je ook nog proberen:
– als je 4G bellen aan hebt staan, probeer dan deze uit te zetten. Ga via Instellingen naar Verbindingen en kies Mobiele Netwerken. Zet daar 4G bellen uit.
– cache van het toestel zelf te legen. Zie hiervoor https://www.galaxyclub.nl/2016/09/galaxy-s7-edge-tip-update-accu-leeg-problemen-cache-wissen vanaf het kopje ‘Systeemcache wissen’ Je verliest geen data, hierbij.Michel GroenheijdeSleutelbeheerderIs het mogelijk de gegevens en de cache van die app te wissen? Dat kan als je via Instellingen naar Apps gaat, op de drie puntjes rechtsboven tikt en Systeem-apps weergeven kiest. Scroll nu naar beneden naar de IMS Service app. Kies deze en tik op Opslag. Kun je daar cache legen en gegevens wissen? En vooral: helpt dat? Eventueel kun je daar ook de hele service uitschakelen, maar of dat een goed idee is… durf ik niet te zeggen.
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderIs het mogelijk de gegevens en de cache van die app te wissen? Dat kan als je via Instellingen naar Apps gaat, op de drie puntjes rechtsboven tikt en Systeem-apps weergeven kiest. Scroll nu naar beneden naar de IMS Service app. Kies deze en tik op Opslag. Kun je daar cache legen en gegevens wissen? En vooral: helpt dat?
En als je hetzelfde doet met de IMS Settings app?Eventueel kun je ook de hele service uitschakelen, maar of dat een goed idee is… durf ik niet te zeggen.
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderWe hebben er ook wat meer ruchtbaarheid aan gegeven: https://www.galaxyclub.nl/2017/09/galaxy-a3-2016-nougat-bug-opladen-87-procent
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderOke, dank voor de feedback. Het laatste cijfer in de firmwareversie zegt verder niks over de bugfixes die erin zitten. Het meer een soort getalletje ‘achter de komma’, H3 is iets recenter dan H1 (H = augustus).
Als het wissen van de cache niet helpt, dan is het inderdaad aan Samsung om het probleem op te lossen door een update.
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderOverigens, heeft iemand met het oplaadprobleem al eens geprobeerd de cache van het toestel te wissen? Schakel ‘m daarvoor eerste helemaal uit. Houdt tegelijk Home, Power en Volume omhoog ingedrukt, tot het blauwe scherm verschijnt. Je komt nu in het ‘Android Recovery’ menu. Mocht je het scherm ‘No command’ zien, druk dan nogmaals Home, Power en Volume omlaag in, tot je wel het ‘Android Recovery’ menu ziet.
Druk nu vijf keer op Volume omlaag, tot het balkje op ‘Wipe cache partition’ staat. Druk op Power om deze optie te selecteren. Druk nog een Volume omlaag, om Yes te selecteren, en bevestig met de Power knop. Je hebt nu de systeemcache geleegd. Hierbij gaan verder geen bestanden of instellingen verloren. PAS OP dat je NIET per ongeluk de optie Wipe data/Factory reset kiest.
Druk nog een keer op Power, om Reboot system now te selecteren, en het toestel start opnieuw op. Zie ook hier vanaf het kopje ‘Systeemcache wissen’: https://www.galaxyclub.nl/2016/09/galaxy-s7-edge-tip-update-accu-leeg-problemen-cache-wissen Foto’s daar zijn van de S7, maar het werkt op de A3 hetzelfde.
Ik weet niet of het helpt, en kan het zelf hier niet controleren, omdat ik geen toestel met deze bug heb. Maar dit helpt vaak bij dit soort gekke bugs die na updates ontstaan.
Michel GroenheijdeSleutelbeheerderEr is bij Samsung een verschil tussen Android updates, en updates die bugs fixen en beveiligingsproblemen oplossen. Bijvoorbeeld zal de Galaxy A3 uit 2016 inderdaad geen grote updates voor het Android besturingssysteem zelf meer krijgen. De A3 uit 2017 krijg volgend jaar nog een grote update naar Android 8.0.
Echter, kleinere updates blijven voorlopig nog wel doorgaan.
4 september 2017 om 11:27 In reactie op: Geen popup window meer na lang indrukken op een app icoon. #51679Michel GroenheijdeSleutelbeheerderTop dat je het gevonden hebt. Curieus probleem 🙂
-
AuteurBerichten