Pop-up IMS service gestopt

Dit onderwerp bevat 7 reacties, heeft 4 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  Michel 2 maanden, 1 week geleden.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #52386

    Ocmer
    Participant

    Gisteren heb ik een update uitgevoerd. Sinds die tijd krijg ik om de 30 sec de pop-up “IMS service gestopt”.
    Heb al overal gezocht naar oplossingen, niks lukt. Ik krijg die irritante pop-up niet weg. Help!

    #52415

    Michel
    Keymaster

    Is het mogelijk de gegevens en de cache van die app te wissen? Dat kan als je via Instellingen naar Apps gaat, op de drie puntjes rechtsboven tikt en Systeem-apps weergeven kiest. Scroll nu naar beneden naar de IMS Service app. Kies deze en tik op Opslag. Kun je daar cache legen en gegevens wissen? En vooral: helpt dat?
    En als je hetzelfde doet met de IMS Settings app?

    Eventueel kun je ook de hele service uitschakelen, maar of dat een goed idee is… durf ik niet te zeggen.

    • Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 2 weken geleden door  Michel.
    #52422

    Michel
    Keymaster

    Naast het bovenstaande kun je ook nog proberen:

    – als je 4G bellen aan hebt staan, probeer dan deze uit te zetten. Ga via Instellingen naar Verbindingen en kies Mobiele Netwerken. Zet daar 4G bellen uit.
    – cache van het toestel zelf te legen. Zie hiervoor https://www.galaxyclub.nl/2016/09/galaxy-s7-edge-tip-update-accu-leeg-problemen-cache-wissen vanaf het kopje ‘Systeemcache wissen’ Je verliest geen data, hierbij.

    #52425

    Michel
    Keymaster

    Aan 4G bellen ligt het kennelijk ook niet. Is er iemand die al een factory reset heeft gedaan, en kan zeggen of dat dan helpt?

    #52434

    Ocmer
    Participant

    Het is een landelijk probleem van Samsung. Iedereen die de update heeft gedaan krijgt die irritante pop-up. Enige wat helpt is Back-up van je gegevens maken en terug naar fabrieksinstellingen. Kost je veel tijd om dan alles weer in te stellen. Mooist zou zijn als Samsung zsm met oplossing komt.

    #52467

    Svenya
    Participant

    terug naar fabrieksinstellingen schijnt te helpen. zelf niet uitgeprobeerd.

    #52557

    @michel Dit is inderdaad de oplossing!

    #52682

    Michel
    Keymaster
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.