- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 stemmen, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 5 maanden geleden door Michel Groenheijde.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2017 om 10:58 #52386OcmerDeelnemer
Gisteren heb ik een update uitgevoerd. Sinds die tijd krijg ik om de 30 sec de pop-up “IMS service gestopt”.
Heb al overal gezocht naar oplossingen, niks lukt. Ik krijg die irritante pop-up niet weg. Help!24 september 2017 om 23:57 #52415Michel GroenheijdeSleutelbeheerderIs het mogelijk de gegevens en de cache van die app te wissen? Dat kan als je via Instellingen naar Apps gaat, op de drie puntjes rechtsboven tikt en Systeem-apps weergeven kiest. Scroll nu naar beneden naar de IMS Service app. Kies deze en tik op Opslag. Kun je daar cache legen en gegevens wissen? En vooral: helpt dat?
En als je hetzelfde doet met de IMS Settings app?Eventueel kun je ook de hele service uitschakelen, maar of dat een goed idee is… durf ik niet te zeggen.
25 september 2017 om 08:42 #52422Michel GroenheijdeSleutelbeheerderNaast het bovenstaande kun je ook nog proberen:
– als je 4G bellen aan hebt staan, probeer dan deze uit te zetten. Ga via Instellingen naar Verbindingen en kies Mobiele Netwerken. Zet daar 4G bellen uit.
– cache van het toestel zelf te legen. Zie hiervoor https://www.galaxyclub.nl/2016/09/galaxy-s7-edge-tip-update-accu-leeg-problemen-cache-wissen vanaf het kopje ‘Systeemcache wissen’ Je verliest geen data, hierbij.25 september 2017 om 10:40 #52425Michel GroenheijdeSleutelbeheerderAan 4G bellen ligt het kennelijk ook niet. Is er iemand die al een factory reset heeft gedaan, en kan zeggen of dat dan helpt?
25 september 2017 om 12:24 #52434OcmerDeelnemerHet is een landelijk probleem van Samsung. Iedereen die de update heeft gedaan krijgt die irritante pop-up. Enige wat helpt is Back-up van je gegevens maken en terug naar fabrieksinstellingen. Kost je veel tijd om dan alles weer in te stellen. Mooist zou zijn als Samsung zsm met oplossing komt.
26 september 2017 om 09:11 #52467SvenyaDeelnemerterug naar fabrieksinstellingen schijnt te helpen. zelf niet uitgeprobeerd.
30 september 2017 om 09:42 #52557Optie1SurhuisterveenDeelnemer@Michel Dit is inderdaad de oplossing!
5 oktober 2017 om 08:48 #52682Michel GroenheijdeSleutelbeheerderUpdate met de oplossing wordt nu uitgerold https://www.galaxyclub.nl/2017/10/galaxy-a3-a5-2016-ims-service-gestopt-oplossing-update
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.