Kijk aan, vandaag is de uitrol gestart van de update naar Android 7.0 Nougat voor de Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge. De primeur is voor de branded toestellen van Vodafone (toestellen die bij Vodafone gekocht zijn). Update 12 april: ook voor T-Mobile's S6 en S6 Edge staat de update nu klaar (dank, Jeroen). Update 16 mei: nu begint dan ook eindelijk de unbranded Galaxy S6 aan de Nougat update – en (17 mei) voor de Galaxy S6 Edge (dank, Yonah).

Yep, het is Android 7.0 Nougat op de Galaxy S6
Hoewel wij wat sceptisch waren toen onlangs bleek dat de uitrol van de update voor de Galaxy S6 begin maart zou starten, blijkt dit nu toch te kloppen. Op dit moment rolt voor Vodafone's branded Galaxy S6 en S6 Edge een update uit met aan boord firmwareversie G920FXXU5EQBG – voor T-Mobile's toestellen is dit G920FXXU5EQB3. Update: voor de unbranded S6 en S6 Edge wordt firmwareversie G920FXXU5EQE8 nu (16 & 17 mei) uitgerold, in een pakket van ruim 1138 MB, nota bene inclusief mei security patch (dank, Brendan).
De update brengt niet alleen een recentere security patch, maar natuurlijk vooral de complete sprong naar Android Nougat, inclusief alle bijbehorende verbeteringen, vernieuwingen en/of veranderingen.
Zoals we onlangs al konden zien in de vernieuwde handleiding van de Galaxy S6 met Nougat, brengt Android 7.0 onder meer een behoorlijk vernieuwde interface naar het toestel. Onder meer de vormgeving, het notificatiescherm, de multi-window feature en de camera interface werden opgefrist.
Geheel nieuwe op de Galaxy S6 (Edge) met Nougat is onder meer de functie Filter blauw licht, die je in het menu Display vindt, of tussen de snelkoppelingen op het notificatiescherm. Je kunt helaas geen schermresolutie kiezen, maar eerlijk is eerlijk: heel groot is besparing die daarmee te behalen is op de Galaxy S7 nu ook weer niet.
Als de update zich aandient op jouw Galaxy S6 (Edge) is het raadzaam om te checken of je voldoende vrije ruimte hebt om het 1,3 GB grote pakket te downloaden, uit te pakken, en te installeren (al gebeurt dit alles natuurlijk volautatisch). Met 3 GB vrije ruimte kan de update probleemloos worden uitgevoerd. Check eventueel ook: meer tips om je Galaxy op de Nougat update voor te bereiden.
Heb jij ook een Galaxy S6 (Edge)? Laat ons weten hoe de update bij jouw verloopt, danwel verlopen is. Kreeg je nog geen automatische melding dat de update klaar staat, check dan zelf via Instellingen -> Toestel-info -> Updates handmatig downloaden.
Nu (17 mei) is de Nougat update beschikbaar op alle Galaxy S6 en S6 Edge modellen in Nederland. Zoals altijd valt niet te voorspellen wanneer de update beschikbaar zal zijn voor de S6 Edge Plus, maar hopelijk laat deze nu niet lang meer op zich wachten.

















Vincent De Bruyn zegt
En kpn dan wanneer is die aan de beurt dan ?
Me s7 edge heeft inmiddels de update nu me s6 edge nog
Alleen de vraag is wanneer komt het ?
Ik heb tot opheden nog geen update
Michel zegt
KPN verkoopt ‘unbranded’ toestellen, dus je krijgt de update zodra ‘ie voor deze toestelversies beschikbaar is (maar het is niet te voorspellen wanneer dat gebeurt).
Vincent De Bruyn zegt
Er staat in het bericht dat het mischien een week kan duuren maar ook wel maand
Ik ga er van uit dat het een maand of langer is dan maak ik me zelf niet blij met een dood vogeltje XD
Waarom vodafone eerst ?
Waarom stront voor op ?
Hopen dat de update er snel is voor de s6 edge
Ano zegt
Ik heb het geluk dat ik em al mag downloaden!
Vincent De Bruyn zegt
Jij wel ik helaas nog niet
Ik moet helaas nog even geduld hebben 🙁
Ano zegt
Ik heb en zojuist erop gezet.
Helaas zit, (zover ik kan zien) de functie dat het scherm van 2560 × 1440 naar 1080 of 720p. Er niet tussen, dat is dan wel weer een domper.
Pedro zegt
Zojuist dus de update naar nougat gehad op mijn edge6..update verliep vlekkeloos en alle op mijn toestel aanwezige apps en foto’s maar ook de instellingen waren na de update gewoon aanwezig..moet wel zeggen dat het even wennen zal worden met die nieuwe layout en nog wat items maar dat komt wel goed..wat me in deze korte tijd wel is opgevallen is dat het toestel beduidend sneller geworden is wat natuurlijk een plus punt is..kan hem dus tot nu toe aanbevelen om te instaleren
Willem zegt
ja, de verbeterde snelheid valt me ook op! de nieuwe layout zal wennen zijn zeg. Maar goed, ik begrijp dat ik me gelukkig moet prijzen met Nougat op m’n S6.
Joss zegt
Hallo ik heb een S6 van KPN en heb deze vorige week er opgezet en werkt perfect gewoon via Odin gewoon Nederlands en als de originele er is zet ik die er op groetjes https://www.sammobile.com/firmwares/download/126168/G920FXXU5EQBC_G920FOXX5EQB1_SEE/
Brandon zegt
En hoe weet je zo zeker dat het werkt met het simkaartje die je er op dat moment in hebt zitten?.. In mijn geval KPN Compleet abonnement ?
MRB zegt
THX! Nu ook zo gedaan, telefoon werkt perfect, dochter ook helemaal happy!!
Marc zegt
Ik heb een branded Vodafone S6 edge plus. Mijn laatste software update is van september 2016. Ik heb het idee dat er geen enkele update meer gedownload kan worden, ook niet handmatig. Klopt dit en zo ja, wat kan ik er aan doen?
Michel zegt
De S6 Edge+ van Vodafone is inderdaad sinds toen niet meer geupdate. Dat ligt niet aan jouw toestel, maar (zo lijkt het) aan Vodafone. De unbranded versie heeft een paar weken geleden nog de januari patch gehad.
Marc zegt
Wat is jouw advies. Afwachten?
Michel zegt
Normaal gesproken wel, ja, dat is uiteindelijk vaak toch het handigst. Ook Vodafone zal uiteindelijk wel weer een nieuwe patch uitrollen, of direct de Nougat update.
Je kunt andere firmwares op je toestel gaan installeren, maar dan moet je wel weten wat je doet (en je hebt de kans dat je daarna iedere verdere update ook handmatig moet installeren).
Ingrid zegt
Nog niemand met unbranded S6 die de update heeft ontvangen?
Michel zegt
Nee, in Nederland is de update op dit moment nog niet beschikbaar voor de unbranded S6 en S6 Edge.
Michel zegt
Klopt precies. op dit moment is de update alleen beschikbaar voor Vodafone’s S6 en S6 Edge. Voor toestellen van T-Mobile, en toestellen die niet bij een provider zijn gekocht, of bij Tele2 of KPN (unbranded toestellen) is de update nog niet beschikbaar. Wanneer dit gaat gebeuren is helaas niet te voorspellen.
Rob den Toom zegt
Ik heb destijds een van de eerste S6 edge toestellen van Vodafone gekregen bij het verlengen van mijn abonnement en daarbij heb ik een unbranded versie gekregen (CSC code PHN). Toen dus op dag 1 een nieuw toestel en nu dus een van de laatste met de update. Jammer.
Ingrid zegt
Ongelooflijk, dat dit zo lang moet duren voor die update komt. Wat is daar überhaupt de reden van?
Fabian zegt
Nou ik heb m’n galaxy s6 Edge bij Vodafone gekocht en ik heb de upgrade nog niet!! En ik check m’n updates elke dag maar hij blijft erop dat de huidige versie is geïnstalleerd!
Remi zegt
Hier heb ik dus precies ook last van. Mijn vriendin draait ook al 2 weken op Nougat…
Jeanine zegt
M’n vriend en ik hebben allebei een abonnement bij Vodafone met s6. Is deze branded of niet? Kan ik dat ergens zien? Hij heeft de update trouwens al wel, bij mij is die nog niet te vinden?
Conner Dassen zegt
Krijgt de S6 ook 7.11 of blijft het bij 7.0? Ik wil hem graag rooten maar wel met de hoogst mogelijke android versie
DesireeF zegt
Ik heb vorige week de update gedaan. Alles ging goed tot gisteren. Toen viel hij opeens uit en hij is met geen mogelijkheid meer op te starten. Harde reset of andere tips over opstarten hebben helemaal geen effect.
Ik heb ook niet het idee dat hij nu oplaad (verschillende laders, kabels etc geprobeerd), maar zie geen lichtje branden. Ik ga vanmiddag naar Vodafone. Hopelijk kunnen ze mij helpen. Iemand in de tussentijd tips of zelfde ervaring?
(Het is trouwens een aanname van mij dat het iets met de update te maken heeft, maar heb tot nu toe nooit problemen gehad met de telefoon)
Justen zegt
Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, opeens ging hij niet meer aan (batterij was halfvol volgens mij) en opladen ging ook niet meer.
Harde reset en dergelijke combinaties werkte ook niet.
Opgestuurd en is een nieuw moederbord in gezet, binnen de garantie.
Sen zegt
Mijn batterij gaat echt als een tierelier, hebben jullie dat ook? Voor de update had ik hier geen last van. Pleas help me out, wat kan ik doen om dat te beperken?
John zegt
ik heb precies hetzelfde. vorige week nieuwe Android geïnstalleerd op mijn s6 Edge+. ging prima, vanmorgen kreeg ik meldingen van Gear VR installatie die ik amper weggeklikt kreeg. Nu laadt de telefoon ineens helemaal niet meer op. Batterij is inmiddels leeg. 3 verschillende opladers geprobeerd. Help!?
John zegt
Update op vorige melding: ik weet nu 99% zeker dat het aan Nougat ligt. Batterij was leeg en batterij reageerde nergens op. Ik heb telefoon aan de pc aangesloten, geen reactie. Op het moment dat ik met home+volume down+power ervoor kies om een custom OS te installeren wordt de telefoon plots wel herkend door de pc. Hij is nu inmiddels een kwartier aan het downloaden, terwijl de batterij leeg was. dus hij lijkt ook op te laden. ik heb alleen geen idee wat hij nu aan het downloaden is 😉
Martin de Vries zegt
En nog steeds geen update. Wat is Samsung weer ongelofelijk traag!
Lange zegt
Los deze update het wifi en bleutooth probleem op doodziek van s6edge plus
Gert zegt
Ik werk bij T-mobile, en de higherups weten dat Vodafone heeft betaald om de update eerder binnen te krijgen. Samsung is dus niet dom of langzaam met de updates, en ze liegen ook niet, maar ze zijn wel corrupt.
Sjippehoed zegt
Het zou nu toch echt wel eens tijd worden voor de S6 unbranded!
Ingrid zegt
Inmiddels zijn we een maand verder en nog steeds volledige radiostilte van Samsung en geen update….. Nogal frustrerend dit.
Jeroen zegt
Update is op de T-Mobile Samsung Galaxy S6 vlekkeloos verlopen.
Sumar zegt
Mal meer nieuwe over de unbranded versie s6 edge
Sjippehoed zegt
Unbranded nog niks…
Erik zegt
Vandaag een nieuwe s7 gekocht. Nog geen nougat beschikbaar, terwijl het wel gewoon een Nederlands model is.
Dennis zegt
Ik ga er niet meer op wachten heb ik een unbranded s6 ga volgende maand een nieuwe kopen maar geen Samsung meer met hun slechte service met updaten bah bah
Kees zegt
Ik heb een S6 en een Hollandsnieuwe abbo, ik kan er toch wel de Nougat van Vodafone opzetten??
Michel zegt
Niet per se. Vaak hebben toestellen met provider-specifieke software een andere bestandsindeling, waardoor het fout gaat als je er een andere firmware op flasht.
Kees zegt
Maar Hollandsnieuwe zit toch op het vodafone netwerk?
Sjippehoed zegt
Het gaat er niet om op welk netwerk je zit, maar welke firmware geinstalleerd is. Met een vodafone branded toestel kun je ook op een kpn netwerk vice versa
Kees zegt
Dus niet doen?
Michel zegt
Nope, beter nog even geduld hebben dan een grote kans lopen dat het niet goed gaat. (Imho dan)
alex zegt
is er al iemand met een s6 edge van kpn die de update naar 7.0 al heeft. ik heb nog niks :/
Sjippehoed zegt
Kpn heeft unbranded toestellen. Deze hebben de update nog niet…
Existenz404 zegt
T-Mobile S6 Edge nog niks via OTA en via samsung smart switch
Wesley zegt
vodafone toestel ( S6 ) maar nog steeds niks ontvangen en bij samsung werd me verteld dat het vanuit google moet komen ,, de updates ,,, iemand de oplossing al gevonden ?
Bizzy zegt
Wat een onzin; bijna twee maanden wachten terwijl je toch een toestel ZONDER provider hebt!
Elise zegt
En dan koop je een telefoon omdat de gladjakker van T-mobile zegt dat de update er bijna is, moet je alsnog twee maanden wachten voordat ie komt. EN DAN KOMT IE NIET VOOR JOUW TELEFOON!!!
Gemiddelde telefoon overleeft het een jaar, waarvan je maandenlang niet krijgt waar je wel voor betaalt!
Wat een onzin.
Marco zegt
We wachten nog steeds, begint echt frustrerend te worden.
Het feit dat ik nog steeds op beveiligingspatch van januari 2017 zit doet me toch echt twijfelen om voor de S8 te gaan als ik over een aantal maanden mag verlengen. Waarom moet er gewacht worden met deze beveiligingsupdates tot er een nieuwe Android versie is.
Updatebeleid van Samsung is nu volledig willekeurig en onoverzichtelijk, onbetrouwbaar geworden helaas.
Yonah zegt
Gaat de unbranded s6 edge update nig wel krijgen?
jantje zegt
volgens samsung in het derde kwartaal van 2017
Michel zegt
Die is er niet 😉
Yonah zegt
Komt de update echt dan pas??
nnajagun zegt
Ik was het wachten met een unbranded S6 edge wel beu, dus ik heb XEU (UK unbranded firmware) geflashed en nu Nougat. Op de non-edge kan je een XEF (france unbranded) build flashen en heb je ook gewoon NL taal.
Skrrrrrrt zegt
Beter schieten ze op met de update voor de S6 Edge Unbranded phones, heb nu wel lang genoeg gewacht.
Martin zegt
Ik heb hem vandaag! S6 Branded
Martin zegt
Sorry S6 Unbranded heb ik!
Sig zegt
Ik heb hier een S6 unbranded, en net is mij over de telefoon door Samsung verteld dat ze officieel niets weten, maar onofficieel mikken ze op Q3 voor S6 en de S6 edge.
Brent zegt
Hoe heb je de update ontvangen? Via smart switch of via je telefooninstellingen?
Skrrrrt zegt
Heb je hem geupdate met smart switch of heb je hem geflasht?
Martin de Vries zegt
Gewoon via toestel zelf. Echter kwam er achter dat ik de DUITSE S6 heb…
Michel zegt
Daar is de update inderdaad vorige week uitgerold, dus dat klopt als een bus 🙂
Sig zegt
Kijk overigens even hier; de medewerkers van Samsung liegen dat ze barsten!
https://eu.community.samsung.com/t5/Mobiele-Producten/S6-Nougat-update-planning/m-p/175757
Marc zegt
Wat een ongeloooflijke azijnplasserij mensen. Alsof jouw S6 niet meer functioneert als er geen Nougat op staat. Geduld is een schone zaak. Q3 loopt tot 1 oktober,
Samsung-Gebruiker zegt
Reden waarom wij klagen:
De Unbranded Samsung Galaxy S6 zit nu op 6.0.1 Marshmallow terwijl deze software was geïntroduceerd in Q3 2015!
Verder zijn de securitypatches nog niet bijgewerkt van Januari terwijl de Samsung Galaxy S5 de update wel kreeg?
Verder is het raar dat providers het eerder hebben omdat de providers er zelf nog bloatware op moeten zetten. En de update er al is voor vele andere landen.( sinds 10 maart!)
Verder ook een punt is dat de concurrentie van die tijd al de update al heeft:
– Sony Xperia Z3+
– HTC one M9
– Sony Xperia Z5
– Huawei Mate 8
En de geruchten van dat het in Q3 de update zal komen, kan ik wel pissig over zijn omdat Samsung zelf hadden aangegeven dat de update voor bepaalde tijd de update er is, waaronder de S6-lijn. Verder wordt er in Q3 een nieuw Android-versie geïntroduceerd.
Verder zijn er ook geruchten dat Vodafone betaalt heeft om de update van de Unbranded/T-Mobile versies te laten vertragen. Waarvan de unbranded nu na 2 maanden de update nog steeds niet heeft.
Marco Zwetsloot zegt
Zoals je wellicht weet word er bekendgemaakt welke security issues er aangepakt worden bij elke nieuwe security patch, dus in principe loop je dus een groter risico. Ik vind Samsung in deze een onbetrouwbare leverancier. Beloftes worden niet nagekomen dus waarom maken ze die beloftes dan. En ik zie allerlei andere goekopere modellen (A en J serie) wel de updates krijgen.
Mijn S6 doet het prima voorlopig maar ik ga even rustig nadenken of mijn volgende telefoon wel een galaxy word.
Arjan Franssens zegt
Het update beleid van Samsung is erg onbetrouwbaar, we zij. Straks 2 android versies verder voordat de S6 (edge) eindelijk een update krijgt.
Ik wacht met spanning op de HTC 11,
HTC update zijn telefoons tenminste wel op tijd. Dan maar geen S8.
Samsung-Gebruiker zegt
HOE KAN HET ZIJN DAT DE UPDATE ER NOG NIET IS!
Ik heb even teruggezocht qua nieuws waar bij de Samsung Galaxy S4 5.0 Lollipop (2e grote update) en de Samsung Galaxy S5 6.0 Marshmallow (2e grote update) en die kregen midden april de update voor de Unbranded versie.
En de Vodafone versie was maximaal een/twee weken eerder.
Sorry Samsung maar dit stelt me wel teleur. Dit zorgt er voor dat ik de volgende keer iets anders koop dan Samsung en ik heb altijd al Samsung gehad.
Die BKR-registratie gaat er voor zorgen dat abonnementen goedkoper worden en ik hoop dat ik hierbij de Google Pixel/ Apple IPhone kan kopen.
De update van Samsung is te onvoorspelbaar. Heel laat 7.0 voor de Samsung Galaxy S7 nu nog geen 7.0 voor S6. A5 (2016) krijgt meer updates dan A5 (2017)…
Samsung-Gebruiker zegt
DE UPDATE NAAR 7.0 ZAL PAS IN JUNI NAAR NEDERLAND ARRIVEREN DUS HET DUURT NOG MINIMAAL EEN MAAND. VANWEGE KWALITEIT PROBLEMEN
BRON: Facebook Samsung Nederland.
Yonah zegt
Zou de s6 edge nog beveiliginsupdates krijgen na de 7.0 nougat update?
Michel zegt
Ja hoor, de Galaxy S5 krijgt op dit moment ook nog gewoon regelmatig beveiligingsupdates (maar geen Android updates meer).
Gerrit zegt
Samsung heeft helemaal niets gezegd!
Rick zegt
Beetje sneue reacties vind ik, ik heb n S6 Edge plus en draai gewoon nougat, weliswaar via odin, maar werkt prima. Ik heb ook last van ongeduld maar ga niet azijn plassen. Met argumenten als ik heb er voor betaald, heb ik recht op, Samsung is corrupt is een manier om je ongeduld te camoufleren mijns inziens. Neem n hobby!
Gerrit zegt
Dus jij komt hier om geirriteerde mensen even er op te wijzen dat ze niet moeten klagen? En dan ook nog gaan zitten spiegelen met “ik heb wel nougat, jullie lekker niet”?
Anders ga je ergens anders de trol uithangen.
MarcoZ zegt
@ Rick…check deze pagina:
http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1097862
Wat quotes hiervan:
“Voor Samsung heeft de bescherming van de privacy en de beveiliging van gegevens van consumenten de hoogste prioriteit.”
“In oktober 2015 is Samsung op wereldwijde schaal gestart met de implementatie van maandelijkse securityupdates voor geselecteerde toestellen. Op dit moment zijn dat de Galaxy S8, S8+, S7, S7 edge, S6, S6 edge, S6 edge+, S5, Note 4 en A5 2016/2017.”
Dus als Samsung het zo belangrijk vind…waar blijven dan die security updates ?
Het is voor mij wel duidelijk dat ze hiermee wachten op de unbranded S6 tot de nieuwe Android versie geinstalleerd kan worden. Waarom kan dat niet apart van elkaar geregeld worden ?
Vienna zegt
De S6 (T Mobile) van mijn vriend draait inmiddels al weken op Nougat en mijn S6 Vodafone komt tot op heden niet verder dan Marshmallow…
Thomas Dommerholt zegt
Ik heb em vanochtend gekregen op mn in duitsland gekochte s6
Arno zegt
M’n vrouw heeft de S6 van Vodafone, en na de update trekt der accu ontzettend snel leeg. Ze heeft altijd er telefoon op spaarstand staan, en der apps op “slaapmodus”. Ik weet niet of er al berichten zijn over dit, maar is er een reden voor dat dit gebeurt?
Sjippehoed zegt
Kan kloppen. Dit had ik ook. Ik heb via odin de duitse update (unbranded) erop gezet. Hierna ging de batterij erg snel leeg. Daarna de telefoon teruggezeg naar de fabrieksinstellingen. Nu is het probleem weg. Ik heb zelfs het idee dat de batterij nu langer meegaat.
Maaii zegt
Waardeloze update. Erg traag en de batterij is zomaar leeg. Ook de camera is niet meer zo helder dan voor de update.
Sjippehoed zegt
Even terugzetten naar de fabrieksinstellingen…
François Paris zegt
Ik heb hem al sinds een week op mijn kpn S6. Was opeens beschikbaar via OTA. helemaal blij met dat mazzeltje! Zeer tevreden over Nougat!
Rick zegt
Nog niet voor de + versie. ?
Erik zegt
Mijn S6 edge plus( tweede toestel), model NEE, heeft ook nog steeds geen nougat uodate en staat nog op de januari patch.
Jaap zegt
Ik heb de update voor de S6 edge gisteravond binnen gekregen….alles werkt prefect!
Jeroske zegt
Update naar Nougat verliep voorspoedig.
Maar sinds de update geeft de calculator problemen. De kleur vd cijfers is gelijk aan de Achtergrond. Dus onzichtbaar (maar wel functioneel) de ‘C’ is wel zichtbaar en het = -teken is wit in blauwe achtergrond. Zijn er meer met dit probleem?
Michel zegt
Probeer even met een ander thema?
Huub zegt
Hier ook.
Van mij mogen ze de update terug halen.
Willem zegt
Galaxy S6 Edge Plus nog geen update helaas, unbranded versie hier.
Schiet eens op met die uitrol
Jo zegt
Zowel op m’n S6 als S6 edge (beide unbranded) gisteren de update binnengekregen – stop de tijd!
Gerrit zegt
Eerst maanden wachten op een update terwijl de eikels van Vodafone m al lang hebben, en nu start de telefoon niet meer op! WAT IS DIT VOOR ONZIN!!!
Huub zegt
Update gekregen, maar ik ben er nog niet echt blij mee.
Marc zegt
Update op de s6 gedaan. Krijg ik de bekende pop up weer in beeld bij een Whatsapp bericht. Hoe krijg je dit weer uit?
Geert van Kempen zegt
Update op de S6 gedaan, maar ik vind dat de gehele veranderingen zeer onduidelijk zijn .
Verder vind dat de update nu een totale verandering is t.o.v. de vorige besturing,welke zeer slecht werkt.
Iconen e.d. waren vooraf veel beter te zien en duidelijker.
deze update had voor mij gezien het voorgenoemde niet uitgevoerd behoeven te worden.
Met vr.gr.
Geert
chezminouk zegt
Jongens iemand die mij kan helpen?
Sinds de update, die ik eergisteren heb uitgevoerd, krijg ik bij whatsapp als ik meldingen aan zet een pop up met het gehele whatsapp bericht. Voorheen zag ik alleen een pop upje met degene van wie het bericht was. Ik heb zowel bij telefoon instellingen als de instellingen van whatsapp zitten neuzelen en doen maar ik krijg het tot mijn grote ergernis niet meer zoals ik het voor de update had. Kwestie van pech gehad of heeft iemand nog ideeen?
Wes zegt
Ik wacht nog met de update, maar voorheen kon je dat instellen via ‘Instellingen’, ‘Schermvergrendeling- en beveiliging’ en dan ‘Meldingen op vergrendelscherm’. Is dat nog steeds zo?
Lilian zegt
Vannacht ook de update gehad maar kan mijn woordenboek niet meer gebruiken, kan wel alles ontvangen maar niks intypen, hele scherm met letters is weg. Hebben meerdere mensen hier problemen mee? what to do?????
trinnitty zegt
ik heb vorige week de update gedaan….heb er echt spijt van..alles werkt behalve mijn telefoonboek. Ik kan dus nu zelf niet sms en of uitbellen. ik kan alleen uitbellen als iemand mij heeft gebed en dat nog in mijn menu open staat.
Heb al hulp gevraagd op het tmobile forum. Advies is factory reset. Dat heb ik vorig jaar met de telefoon van mijn vriend gedaan en toen konden we niet meer inloggen. mediamarkt kon er ook niets mee (was een nieuwe telefoon)
En ik lees meer van deze problemen op het forum bij factory reset van de s6.
Ik kan niet zonder mijn telefoon ivm zakelijk gebruik.
Baal hier dus ontzettend van, maar het risico lopen dat ik niets meer met mijn telefoon kan…nee dank u.
Jacqueline zegt
Ik heb ook niet blij met de update. Telefoon is erg traag en batterij sneller leeg.
Tevens ben ik al mijn galaxy apps kwijt. Ook ik heb mijn woordenboek functie niet meer en het lijkt wel alsof mijn toetsenbord niet goed meer werkt. Steeds vaker “typ” ik verkeerde woorden, terwijl ik dit voorheen niet had.
Als ik dit van te voren geweten had had ik het NIET gedaan. Als ik lees kan ik hem alleen maar resetten?
Saad zegt
Sinds de update naar Nougat, is mijn s6 edge enorm traag. Het duurt soms 10 sec voordat er een pagina of bestand geopend wordt. De accu gaat nu ook nog maar enkele uren mee ipv 12. Heb enorm spijt van deze update. Heb al een fabrieksreset gedaan, maar mocht helaas niet helpen.
Carnaal zegt
Hoi, kan het zijn dat niet alle S6 edge+ een update hebben gehad?
SM-G928F
thanks
Michel zegt
Dat is inderdaad zo. Zie https://www.galaxyclub.nl/2017/04/galaxy-s6-edge-plus-met-de-android-7-0-nougat-update-preview/
KhunFlip zegt
Ik heb de update middernacht exact tussen 31 mei en 1 juni jl. ontvangen (KPN op Samsung S6 Edge 64GB), maar zie er nog steeds niet de voordelen van in. Ik merkte meteen al dat voor de telefoonfunctie in de contacten het favorieten tabblad verdwenen is. Daarnaast is de ingebouwde smartmanager waarmee je RAM, ROM, batterij kunt besparen en security scans kunt doen verdwenen. Ook vervelend vond ik de vele preferences die ik opnieuw moest instellen (dictionaries en keyboards opnieuw downloaden toevoegen, autocorrect weer uitzetten, keyboard vergroten, etc.) Maar het grootste probleem treedt sinds vandaag op! Vandaag trof ik mijn Samsung S6 Edge maar liefst 3 maal in herstartte positie aan! Nog nooit eerder gebeurd. Tien dagen lang heeft Nougat 7.0 feilloos gefunctioneerd, maar nu geeft ie er de brui aan. Ik ben geen expert, dus het is natuurlijk niet 100% zeker gezegd dat dit aan de recente update ligt, maar omdat dit enkele dagen geleden gebeurd is lijkt het me geen toeval. Iemand enig idee hoe ik kan proberen om de veroorzaker te vinden? Kan immers ook een app zijn die niet goed loopt op 7.0. Ik heb enige haast, want over twee weken verloopt de garantie van het toestel, want dan is hij precies twee jaar oud en hij is anderhalf jaar geleden al tot tweemaal toe geretourneerd aan de Samsung reparateur waarbij ik hem weken lang kwijt geweest ben en bij de tweede keer had met het moederbord moeten vervangen (vorig jaar herstartte toestel steeds, maar kon ik niet eens meer inloggen, telkens na het Samsung logo herhaalde hij dit cyclus tot de accu leeg was).
Marc zegt
Ik ben nu de update aan het downloaden op de S6 edge+ unbranded Vodafone
Michel zegt
Yep: https://www.galaxyclub.nl/2017/04/galaxy-s6-edge-plus-met-de-android-7-0-nougat-update-preview/