Samsung Galaxy (A5) Wi-Fi verbinding geeft verificatiefout? Probeer deze oplossing

Recent meldden zich meerdere gebruik(st)ers die na een update van de Galaxy A5 (2016) geen verbinding meer krijgen met hun Wi-Fi netwerk. Er treedt een verificatiefout op. De onderstaande oplossing blijkt in veel gevallen effectief.

galaxy-a5-2016-wi-fi-verbinding-verificatiefout-1024x534 Samsung Galaxy (A5) Wi-Fi verbinding geeft verificatiefout? Probeer deze oplossing

Ook onze redactionele Galaxy A5 (2016) bleek na de recente beveiligingsupdate van oktober last te hebben van de Wi-Fi verificatiefout. De Wi-Fi verbinding uit- en inschakelen helpt niet, en ook het vergeten van het netwerk biedt geen soelaas. Echter, de oplossing van bezoeker Theo blijkt op ons toestel effectief.

Galaxy A5 (2016) Wi-Fi verificatiefout oplossen

De volgende stappen kunnen helpen om de Wi-Fi verificatiefout te verhelpen, al bieden we natuurlijk geen garanties. Een definitieve fix komt vermoedelijk met een volgende firmwareupdate mee. Maar tot die tijd leiden deze stappen mogelijk tot een werkbare oplossing:

  • Ga via Instellingen naar Verbindingen
  • Tik daar bovenin op het woord Wi-Fi (niet op de schakelaar erachter)
  • Kies nu Geavanceerd…
  • … gevolgd door Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand
  • Selecteer Nooit (verhoogt gegevensgebruik)
  • Herstart het toestel (al bleek dit bij ons niet eens nodig)
  • Ga wederom naar hetzelfde menuutje Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand
  • En selecteer nu weer Altijd (verhoogt batterijverbruik)

Als het goed is, blijft een gemaakte Wi-Fi verbinding nu wel gewoon actief, en wordt niet meer verstoord door de verificatiefout. Op ons toestel is de fout daarna nog één keer opnieuw opgedoken: nadat we het toestel later opnieuw hadden opgestart. Echter, door Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand wederom te wisselen tussen Nooit en Altijd verdween de bug – tot nu toe voorgoed.

Hebben de bovenstaande stappen ook op jouw Galaxy geholpen? Laat het ons hieronder weten! Of is het probleem er toch niet mee opgelost? Ook dat lezen we graag! Zoals gezegd: voor een fundamentele fix is het vermoedelijk wachten op de volgende (maandelijkse) update met nieuwe optimalisaties en bugreparaties.

Beste Galaxy A5 (2016) aanbiedingen per provider

Reacties

  1. ingridennogwat zegt

    Helaas, ook bij mij werkt het niet. Ook niet na deze stappenplan. Vreemd genoeg is dit allemaal ontstaan nar de laatste update die heeft plaats gevonden. Morgen ga ik eens kijken hoe dat op mijn werk is.

  2. Ro zegt

    Iemand nog een suggestie om het probleem tijdelijk op te lossen. Mijn partner heeft door Dit gedoe haar bundel onbedoeld leeg getrokken.

  3. Madelon zegt

    Ik heb de netwerkinstellingen gereset via Instellingen/info telefoon/resetten/netwerkinstellingen resetten. Opnieuw opgestart en nu doet ie t weer op Wi-Fi

  4. Lilian zegt

    Ook geen effect na de bovenstaande stappen doorlopen te hebben. Waardeloos. Samsung een bericht gestuurd maar zij reageren geen eens. Probleem ook ontstaan na de laatste update. Hopelijk komen ze heel snel met een nieuwe update waarmee het probleem ook verholpen wordt.

  5. Martin zegt

    Ik heb het probleem van de verificatiefout ook gehad vanaf begin oktober. Sinds vandaag ingelogd op de experia box en de 5.0 ghz wifi uit gezet, dus alleen de 2.4 nog. Daarna geen verificatiefouten meer op mijn samsu.g a5 2016

  6. zegt

    Bij mij helpt ook niets, Samsung gebeld, zeggen dat ze geen klachten krijgen over update en dat ik nu moet proberen om hem terug te zetten naar fabrieksinstellingen, niet echt zin in dus als iemand tip heeft ?!

  7. Mathilda zegt

    Helaas hier ook geen succes. Kortdurend verbinding met de wifi en weg is het weer. Dit is echt niet leuk. Hopelijk komt er snel een update die dit verhelpt

  8. Marion zegt

    Uitermate irritant. Ook hier hetzelfde probleem. Dacht eerst nog dat het aan de interactie met de nieuwe verwarmingsketel met thermostaat lag. Maar niet dus. Zeer storend. Ik wordt bijna gelijk weer van de wifi afgegooid. Ik hoop dat er heel snel een nieuwe update komt.

  9. Petra zegt

    Ik hier problemen dat hij steeds van wifi gegooid word. Het is gebeurt na de laatste update. Echt balen hoop dat het snel verholpen word.

  10. Maria zegt

    Ik heb de oplossing!

    1. Ga naar de instellingen en ga naar verbindingen.

    2. Klik op de Wi-Fi en ga naar geavanceerd.

    3. Klik op de 2e van boven: netwerken beheren.

    4.Verwijder alle WiFi’s die daar staan

    5. Zet de WiFi uit en daarna weer aan, nu gaat hij opnieuw zoeken naar de
    Wi-Fi en vul de code ook opnieuw in.

    Als het goed is doet hij het nu weer prima!

  11. Mirella zegt

    Bij mij werkt het na alle oplossingen tijdelijk. Dan gooit hij steeds wifi er weer uit. Ook bleutooth werkt niet meer na de update. Geen verbinding in de auto en met mijn jbl speaker. Herkent ze niet.

  12. Gerda zegt

    Na alle tips lijkt het eventjes opgelost maar al gauw valt de WiFi er wéér uit. Heeft iemand enig idee wanneer er een update komt? Die dan wel over mijn data gedownload moet worden, je snapt waarom….

  13. Jomanda buurkes zegt

    Ik heb Samsung gebeld en hun willen zoveel mogelijk hiervan een melding binnen krijgen. Ze zijn ermee bezig , want ik was niet de eerste die gebeld had over dit probleem. Dus ik zou toch maar even bellen naar hun.

  14. Harry zegt

    2x Samsung S6 in huis beide regelmatig verificatie error sinds laatste update, meerdere Apple’s op laatste IOS zonder problemen. Eenmaal contact blijft het werken, als ik het huis verlaat en bij terugkomst verwacht dat de telefoon opnieuw connect aan wifi gaat het vaak fout. Experimenteren met bovenstaande fixes levert veelal kortstondige verbetering. Ik heb daarom tijdelijk extra SSID op mijn AP aangemaakt om te onderzoeken of ik met een andere (mindere) beveiliging beter resultaat boek. WEP geen problemen maar eigenlijk geen optie ivm security. WPA is nu ook al 14 uur stabiel, het wifi netwerk verlaten en terugkomen werkt weer als vanouds. Voor de time being zou dit een optie kunnen zijn. To be continued.

  15. Stephan zegt

    Ik heb ook al drie weken dat gezeur met ‘verificatiefout’. Het gaat beter in de ochtend en avond, als er weinig gebruik wordt gemaakt van WiFi denk ik. Ik moet ook steeds verbinding verbreken en aanmelden en dan doet ie het weer voor even. Ik word er echt gek van! Ik zat al te denken aan een nieuwe telefoon. Ik wacht de update af, maar vind Samsung wel traag ik het komen van een oplossing.

  16. Marleen zegt

    bovenstaande werkt niet bij mijn toestel.
    Ik heb op mijn werk en andere plekken wel wifi, dus ik dacht dat het aan mijn provider zou liggen, maar op 2 laptops en 3 andere telefoons werkt het wel.
    Sinds 2 november heb ik een nieuwe provider en sinds dien speelt het. Wellicht viel dit bijna samen met de update van Samsung.
    Ik hoop dat er snel een update komt welke dit probleem oplost, want buiten de frustratie kost het ook veel batterij en geld.

  17. Lot zegt

    Van alles geprobeerd door contact met Samsung maar niks helpt.
    Ik heb een Samsung A5 2017.
    Het begint onderhand erg vervelend te worden..

    • Henriette zegt

      Ik heb een Samsung A5 2016 maar bij mij vliegt de Wi-Fi er ook elke keer uit, wordt er helemaal dol van. Alles al geprobeerd, router Ziggo, slaapstand altijd/ nooit, maar niet helpt!!!

  18. Marianne zegt

    Bij mij met mijn s6 werkt deze truc niet, bij mijn man met de s6 edge wel. Vandaag had ik het niet door een heb ik de helft van mijn bundel er doorheen gejaagd. Flink balen!

  19. Martijn zegt

    Hier werk de in het artikel uitgelegde fix helaas ook niet. Heb net een maand een Samsung Galaxy A5 (2017) en dit probleem kwam inderdaad vandaag direct na de update. Samsung maakt hiermee een erg slechte beurt, verwacht je niet van zo’n groot bedrijf. Ik was net vanaf een iPhone overgestapt. Verwacht snel een fix zodat m’n partner ook te overtuigen is z’n 2 jaar oude iPhone voor een Samsung in te ruilen. Een maand thuis geen Wifi op je mobiel helpt niet.

    Andere fixes die minder technisch zijn dan een extra SSID aanmaken zijn trouwens erg welkom.

  20. Nancy zegt

    Helaas werkt de bovenstaande tip maar voor kort..Thuis valt de wifi telkens uit en moet je de wifi op de telefoon even aan en uitzetten..werkt nog geen minuut, erg frusterend en hoop extra kosten als je niet op let..balen!

  21. Marianne zegt

    Ik heb gemerkt dat als ik de data uitzet dus echt alleen via wifi de bovenstaande truc wel werkt. Nu nog onthouden dat ik het weer aanzet als ik wegga….

  22. Tom zegt

    Bij mij zelfde probleem na de update van de firmware op mijn Galaxy s6.
    Na reset van mijn netwerkinstellingen heeft het even terug gewerkt maar nu niet meer. Het is voor mij duidelijk dat er een bug in deze firmware zit. Hopelijk wordt dit snel opgelost.

  23. Chantal zegt

    Deze oplossing werkt niet bij mij.
    Op advies van Samsung harde reset uitgevoerd. Geen resultaat.
    Het verwondert me dat Samsung dit probleem niet oplost… terwijl ik inmiddels mijn bundel heb verbruikt…

  24. Takzun zegt

    knap waardeloos! ik zit hier zonder wifi connectie omdat de telefoon gewoon geen mogelijkheid meer geeft om te verbinden!!!! Deze blijft grijs (niet beschikbaar), wat ik ook probeer. Toch maar een Apple kopen dan????

  25. Petra zegt

    Leek te werken bij ‘nooit’ inschakelen, maar bij terug zetten naar ‘altijd’ was het einde WiFi. Nu werkt het helemaal niet meer….
    Wordt er door Samsung actie op deze klachten uitgezet? Voordat het gebruikers een hoop geld gaat kosten aan onnodig 4G gebruik. Ben benieuwd.

  26. Irene zegt

    Trucje werkt niet. Bij mij lijkt het wel te werken (gaat nu al een uur goed) om bij de netwerkinstellingen van een specifieke WIFI-verbinding het toewijzen van een IP-adres op ‘statisch’ te zetten.

  27. Saskia D. zegt

    Alle tips werken bij mij maar tijdelijk. Samsung talloze keren gebeld, op hun advies terug naar fabrieksinstellingen en toen nog harde reset maar helpt allemaal maar een dag ofzo. Nu zeggen ze dat ik hem maar moet laten repareren maar dan wel bewijzen dat er nog garantie opzit, dus aan het zoeken naar bon van mobiele. Ze moeten dit gewoon oplossen het komt immers door hun udate

  28. Leonie zegt

    Tot nu toe werkt dit trucje goed! Inmiddels al drie dagen geen uitval van de wifi. Ik heb een Galaxy S6. Mijn man heeft een Sony Xperia Z5 en hij klaagde er ook over dat de wifi telkens uitviel. Bij zijn telefoon dezelfde handelingen uitgevoerd, en ik heb hem er tot nu toe niet meer over gehoord.

  29. Marlène zegt

    Werkt tijdelijk… Nadat de verbinding is verbroken moet je weer hetzelfde herhalen… Redelijk vermoeiend zo…
    Graag zo snel mogelijk een update!

  30. Karin zegt

    tot nu toe werkt Netwerkinstellingen resetten bij mijn wel , normaal gesproken moest ik om de 3 min opnieuw mijn wifi aanzetten en nu staat het al een uur aan zonder weg gevallen te zijn , hopelijk blijft dat zo !!

Praat mee