Recent meldden zich meerdere gebruik(st)ers die na een update van de Galaxy A5 (2016) geen verbinding meer krijgen met hun Wi-Fi netwerk. Er treedt een verificatiefout op. De onderstaande oplossing blijkt in veel gevallen effectief. Update 5 december: inmiddels is de december update er voor de Galaxy A5 (2016). Deze bevat ook een aantal bugfixes. Laat ons hieronder weten of ook het Wi-Fi probleem opgelost wordt!
Ook onze redactionele Galaxy A5 (2016) bleek na de recente beveiligingsupdate van oktober last te hebben van de Wi-Fi verificatiefout. De Wi-Fi verbinding uit- en inschakelen helpt niet, en ook het vergeten van het netwerk biedt geen soelaas. Echter, de oplossing van bezoeker Theo blijkt op ons toestel effectief.
Galaxy A5 (2016) Wi-Fi verificatiefout oplossen
De volgende stappen kunnen helpen om de Wi-Fi verificatiefout te verhelpen, al bieden we natuurlijk geen garanties. Een definitieve fix komt vermoedelijk met een volgende firmwareupdate mee. Maar tot die tijd leiden deze stappen mogelijk tot een werkbare oplossing:
- Ga via Instellingen naar Verbindingen
- Tik daar bovenin op het woord Wi-Fi (niet op de schakelaar erachter)
- Kies nu Geavanceerd…
- … gevolgd door Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand
- Selecteer Nooit (verhoogt gegevensgebruik)
- Herstart het toestel (al bleek dit bij ons niet eens nodig)
- Ga wederom naar hetzelfde menuutje Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand
- En selecteer nu weer Altijd (verhoogt batterijverbruik)
Als het goed is, blijft een gemaakte Wi-Fi verbinding nu wel gewoon actief, en wordt niet meer verstoord door de verificatiefout. Op ons toestel is de fout daarna nog één keer opnieuw opgedoken: nadat we het toestel later opnieuw hadden opgestart. Echter, door Wi-Fi ingeschakeld laten in slaapstand wederom te wisselen tussen Nooit en Altijd verdween de bug – tot nu toe voorgoed.
Hebben de bovenstaande stappen ook op jouw Galaxy geholpen? Laat het ons hieronder weten! Of is het probleem er toch niet mee opgelost? Ook dat lezen we graag! Zoals gezegd: voor een fundamentele fix is het vermoedelijk wachten op de volgende (maandelijkse) update met nieuwe optimalisaties en bugreparaties.
Chantal says
Deze oplossing werkt niet bij mij.
Op advies van Samsung harde reset uitgevoerd. Geen resultaat.
Het verwondert me dat Samsung dit probleem niet oplost… terwijl ik inmiddels mijn bundel heb verbruikt…
Takzun says
knap waardeloos! ik zit hier zonder wifi connectie omdat de telefoon gewoon geen mogelijkheid meer geeft om te verbinden!!!! Deze blijft grijs (niet beschikbaar), wat ik ook probeer. Toch maar een Apple kopen dan????
Robert says
Zelfde verhaal hier. Werkt niet. Waar blijft de update van Samsung?
Edwin says
Vanochtend bovenstaande tip uitgevoerd. Nu (4 uur later) nog steeds verbinding. Lijkt dus te werken. Dank voor de tp
Barend says
Tip gedaan lukte niet telefoon terug fabriekinstellingen en modem even uit gezet nu geen last meer dus hopen op besten
Marina says
Thanks voor de tip! Hij doet het weer ??(samsung A3 2016)
Petra says
Leek te werken bij ‘nooit’ inschakelen, maar bij terug zetten naar ‘altijd’ was het einde WiFi. Nu werkt het helemaal niet meer….
Wordt er door Samsung actie op deze klachten uitgezet? Voordat het gebruikers een hoop geld gaat kosten aan onnodig 4G gebruik. Ben benieuwd.
Irene says
Trucje werkt niet. Bij mij lijkt het wel te werken (gaat nu al een uur goed) om bij de netwerkinstellingen van een specifieke WIFI-verbinding het toewijzen van een IP-adres op ‘statisch’ te zetten.
Saskia D. says
Alle tips werken bij mij maar tijdelijk. Samsung talloze keren gebeld, op hun advies terug naar fabrieksinstellingen en toen nog harde reset maar helpt allemaal maar een dag ofzo. Nu zeggen ze dat ik hem maar moet laten repareren maar dan wel bewijzen dat er nog garantie opzit, dus aan het zoeken naar bon van mobiele. Ze moeten dit gewoon oplossen het komt immers door hun udate
Leonie says
Tot nu toe werkt dit trucje goed! Inmiddels al drie dagen geen uitval van de wifi. Ik heb een Galaxy S6. Mijn man heeft een Sony Xperia Z5 en hij klaagde er ook over dat de wifi telkens uitviel. Bij zijn telefoon dezelfde handelingen uitgevoerd, en ik heb hem er tot nu toe niet meer over gehoord.
Leonie says
Helaas… Deze oplossing was ook hier tijdelijk. Inmiddels valt de wifi al een tijdje weer geregeld uit. Vaak heb ik dat niet direct in de gaten, dus daar gaat m’n bundel.
Marlène says
Werkt tijdelijk… Nadat de verbinding is verbroken moet je weer hetzelfde herhalen… Redelijk vermoeiend zo…
Graag zo snel mogelijk een update!
Karin says
tot nu toe werkt Netwerkinstellingen resetten bij mijn wel , normaal gesproken moest ik om de 3 min opnieuw mijn wifi aanzetten en nu staat het al een uur aan zonder weg gevallen te zijn , hopelijk blijft dat zo !!
Nancy says
Pff hier werkt het ook niet
Redelijk frustrerend om altijd 4g te moeten gebruiken dan zit je in korte tijd over je limiet
Dorine Eggebeen says
Mij lukt het ook niet. Alleen tijdelijk…Ben benieuwd van wie we de extra kosten van 4g gebruik moeten verhalen….
Danny says
Bij mij werkt het trukje ook niet en nu ??
Gerard says
Bij mijn Galaxy A5 valt de WIFI ook steeds weg. Theo’s truukje werkt helaas bij mij niet. Evenmin resetten modem, opnieuw opstarten A5, uitzetten WIFI range extender en WIFI netwerk ‘vergeten’ en opnieuw aanmelden. Dus het blijft bij het oude totdat ….. ?
Peet says
Wanneer komt die update ?? En is het daarmee over of kan het nog langer duren???
Mariska says
helaas werkt deze oplossing niet. ik ben intussen al 2x die mijn internetbundel heem.
kan ik de facturen bij jullie indienen?!
Petra says
Heb t zelfde lrlblee. Op mijn s6. Al naar cabrjeks instellingen teruggezet maar alle oplossingen helpen maar even. Als de erbinding verbroken wordt alles weer herhalen. Samsung gemaild maar niet eens antwoord gekregen. Zeer jammer. Toestel is nog geen jaar oud
Koen says
Ik ben ook constant bezig om thuis mijn wifi aan te krijgen/houden. Niks werkt. Theo’s truckje niet, router resetten niet en telefoon aan/uit ook niet. Ben ook al flink door me bundel heen….
Bert Lagerweij says
Idem als bovenstaand. Hoe kunnen we Samsung dit laten oplossen? Wie heeft suggesties?
Jessica says
Bij mij werkt het ook niet. Soms blijft de verbinding even als ik de wpsknop gebruik op de router, maar uiteindelijk toch weer verificatiefout.
Hopelijk wordt het probleem snel opgelost.
Myri says
Hier ook steeds een tijdelijke oplossing!! Bijna dagelijks te herhalen. Zeer zéér vervelend!!
Sylvia says
Ook bij mij treed constant eem verificatie fout op. Heb een S6
johan says
bedankt werkte direct zonder herstart
Gezina says
Hier ook drama met de Samsung A5 2016. WiFi valt continu uit. 🙁
Annabel says
Hier een S6 met hetzelfde probleem. Niet verholpen door dit trucje te proberen. Wanneer gaat Samsung dit fixen?
Carin says
Hier werkt het trucje ook niet. Echt super vervelend! Zo gaat je internetbundel wel heel snel op 🙁 Ik hoop echt dat Samsung hier heel snel iets aan kan doen.
Saskia D. says
Ik heb Samsung voor de zoveelste keer gebeld, ze gaan volgens mij niets doen. Ze kwamen met de zoveelste tip die niet hielp.
Ik heb een klacht ingediend via het klachtenkompas van de consumentenbond, als meer mensen dat doen, moeten ze misschien wat gaan doen….
Corine says
Hier word ik er ook steeds uitgegooid….heel frusterend?
Koen says
Na alle lapmiddeltjes die je overal kan vinden, heb ik voor mezelf een blijvende oplossing gevonden. Blijkbaar zorgt de update voor een probleem als je wifi beveiliging is ingesteld op WPA2 aan de kant van de modem. Als je dit aanpast naar WPA dan werkt alles terug zonder problemen. Dit vereist wel dat je toegang hebt tot de settings van je modem.
Paul says
Idioot dat Samsung niet met een update komt. vertrouwen in Samsung verdwijnt als sneeuw in de zon bij mij.
Annemarie says
Niets werkt. Wifi blijft continu uitvallen. Heel erg irritant! Samsung, graag snel met een oplossing komen!!
Yolanda Bruggeman says
Hier werkt dus ook helemaal niets! Blijf die verificatie foutmelding houden. Ook het netwerk vergeten en een nieuwe aanmaken helpt ook niets. Wat een ellende!
marja says
ook mijn samsung geeft steeds “er is een verificatiefout opgetreden” aan. Erg vervelend want mijn bundel raakt zo snel leeg..
Marco says
Ik had ook WiFi probleem met de A5 2016. Maar ik ben overgeschakeld naar 5Ghz (ipv 2.4Ghz) , daarna is het het niet uitgevallen. Het is het proberen waard.
Maayke says
Hoi Marco,
Zou je me uit kunnen leggen hoe je dat hebt gedaan?
Groetjes,
Maayke
Rosan says
Werkte op de Samsung Galaxy S6 Edge. Enkele minuten geleden gedaan, dus ik weet nog niet hoe het op de lange termijn zal lopen.
Christine says
Bij mij (Galaxy s6) werkte het! Bedankt en succes alle anderen bij wie het niet werkte.
Rita says
Net de update van Samsung gedaan maar helaas… probleem blijft bestaan.
Ik vraag mij wel af is het alleen icm een Experia box? Op mijn werk blijft het nl wel stabiel. Ik hoor het graag.
Dian van Groesen says
Bij mij werkte de oplossing met de slaapstand nooit en altijd.nu na de update van 3 dec weer problemen met de verificatiecode. Balen moet elke x nieuwe mb’s kopen #radeloos
Niels says
Gisteren de update geïnstalleerd maar het probleem kwam met dezelfde snelheid weer terug.
Hier is t eigenlijk ook alleen een probleem icm de experiabox. Is dit bij meer gebruikers zo?
Saskia says
Harde reset vorige week, twee dagen wifi, update gisteren 3 minuten wifi, Samsung gebeld terug naar fabrieksinstellingen 1 dag wifi, Samsung adviseert telefoon opsturen
Esther says
Wifi-verbinding is nog slechter geworden na de nieuwste update. Hoogst irritant! Moeten we dan nu allemaal onze telefoon opsturen???
Louis says
Blijft probleem houden nwt verificatie. Dit kost mij onnodig veel data, omdat ik het niet eens in de gaten had.
Roland says
Heb de update van 5 december geïnstalleerd. Helaas heeft dit niet het probleem van de verificatiefout verholpen. Ik heb de WiFif op 2 routers geprobeerd. Verificatiefout doet zich voor zowel op een Experiebox V10 als een Apple Airport. Lijkt mij duidelijk een probleem van Samsung. Kost nu ongemerkt heel veel data.
Roland says
Verder zoekend kwam ik de volgende link tegen: https://thedroidguy.com/2017/07/fix-samsung-galaxy-a5-2017-can-no-longer-connect-wi-fi-troubleshooting-guide-1074378#step-1-perform-the-forced-reboot-procedure, stap 2 lijkt nu te werken.
Annet says
En wederom na de update valt de wifi constant uit!!…bovenstaande geprobeerd maar helaas!..ik baal enorm en ook van t feit dat er eigenlijk geen concrete oplossing komt…ook al met samsung zelf gecommuniceerd…
Jabsen says
Van al die reactie’s geprobeerd..
Niks werkt.
Het is al een aantal maanden zo
Diaantje says
Na de laatste update 5 dec weer Wifi verificatie fout, contact met samsung_mobilenl via twitter advies bavkup maken terug naar fabrieksinstell. Heb ik niet gedaan.
Wat nu bij mij helpt; automatische instellingen uitgezet. Zodra ik thuis kom klik ik op de wifi dan geeft de mobiel.aan automatische instellingen uitgeschakeld daar klik ik dan op..en hieperdepiep wifi verbonden. Hoop dat dit bij jullie ook lukt. Grtjs Diane
Mertijn says
Dit werkt volgens mij wel. Maar ik vind het niet prettig dat ik nu zelf de Wi-Fi moet aanzetten elke keer als ik thuis kom… of op elke andere locatie.
Angelique says
Ook na de laatste update nog steeds geen wifi
Ook niet nadat ik hem opnieuw heb opgestart zoals staat beschreven. Helaas.
Jansen theo says
Theo jansen, gister melde ik, het werkt niet.
Maar sinds vannacht en tot nu toe nog steeds Wi-Fi, in maanden niet gebeurd.
Zo als het lijkt, werkt het stappenplan….