Vanaf vandaag begint de beveiligingspatch van oktober in Nederland te arriveren. De unbranded Galaxy A5 (2017) en A5 (2016) hebben de primeur.
Vorige maand skipte Samsung de beveiligingspatch van september. In plaats daarvan kregen bijna alle toestellen de update met de fix voor het Blueborne lek. Vanaf nu gaat het ‘normale' maandelijke patroon weer verder, zo lijkt het. Althans, voor de twee recentste A5 modellen.
Galaxy A5 (2017) beveiligingspatch oktober
Voor de Galaxy A5 (2017) staat een update klaar naar firmwareversie A520FXXS2BQIJ. Na installatie blijkt deze voornamelijk te bestaan uit de beveiligingspatch van de maand oktober. Daarmee is de nieuwste versie van de A5 de eerste Galaxy waarvoor de update in Nederland beschikbaar is. Maar het is dus niet de enige.
Galaxy A5 (2016)
Ook voor zijn voorganger, de unbranded Galaxy A5 uit 2016 staat een update klaar. Dit toestel krijgt firmwareversie A510FXXU4CQJ1. Met ruim 26MB is ook deze update bescheiden, en eigenlijk alleen bedoeld om de nieuwste beveiligingspatch naar de telefoon te brengen. Andere veranderingen zijn wij in ieder geval zo gauw nog niet tegengekomen.
Andere toestellen?
Nu de oktober patch gelijktijdig voor de A5 (2017) en A5 (2016) uitgerold wordt, is hopelijk het hek weer een beetje van de dam. Tenslotte heeft Samsung nog wat in te halen, na de – toegegeven vlotte – uitrol van de Blue. Hopelijk volgen toestellen als de Galaxy S8, Galaxy S7, en veel andere modellen nu ook spoedig. Wij houden je, zoals je van ons gewend bent, op de hoogte.
Heb jij de oktober patch op jouw A5 geïnstalleerd? Heb je andere veranderingen ontdekt na het uitvoeren van de update? Laat het ons hieronder weten.
(Dank, o.a. Hendrik!)
Yonah says
Krijgt de s6 edge deze update ook?
Michel says
Yep, weet alleen nog niet wanneer.
Dicky says
Vanmorgen binnen gekregen.
Pizza says
A5 2015 ook een update?
Groet pizza
Peetje says
Zojuist, zonder problemen, de update gehad A5 2016
Hans says
Als je een abonnement hebt bij Vodafone, is het nog maar de vraag of je de update krijgt. Niemand bij Vodafone schijnt te weten wat het update beleid is. Amateurs.
Davy says
Ook de update gehad, en sindsdien problemen met de luidspreker (komt enkel luide ruis uit). Ook het niveau android beveiligingspatch blijft steken op augustus (A5 2017). Nog iemand hier last van?
Yassin says
Ik heb geen enkel update van s6 egde waneer word dat op me mobiel aangegeven?
Joke van der Plaats says
Na update wifi problemen. Valt steeds uit
rou says
hier ook Wi-Fi problemen na de update
Dorus says
Ook wifi problemen na update. Iemand een oplossing???
chantal says
ik heb ook wifi problemen sinds de update. nu al een week….
Robin Flikkema says
Mag ik vragen wat voor router u gebruikt?
Ronald van Heijst says
Heb nooit hier last van gehad maaf nu wel. Hoezo wat voor router heeft u!!
M says
Op mijn s7 net ook ontvangen.
Astrid says
Na de update krijg ik geen wifi meer op mijn toestel bij mezelf thuis hij geeft steeds aan verificatie fout maar als ik de wifi bij mijn dochter thuis aanzet dan doet mijn toestel het wel ik baal dus van die update bij de vorige versie moest ik een hard reset doen maar dat helpt zelfs nu niet meer wou dat Samsung met een goede update kwam zonder bugs of andere ellende
rou says
hier ook Wi-Fi problemen na de update
Robin Flikkema says
Wat voor router gebruikt u?
Aad says
A5 2016, na update ook verificatiefout op wifi.
Arjan says
Hier ook A5 2016 Wi-Fi problemen, verificatie fout ☹
Oplossing ????
Michel says
Al geprobeerd het wi-fi netwerk te vergeten, en daarna opnieuw aan te melden met wachtwoord?
Arjan says
Heb zelfs een fabrieks herstel gedaan, maar dit helpt niets.
Ook het modem spanningsloos en opnieuw opgestart, en uiteindelijk ook gereset, maar helpt ook niets..
van alles zitten proberen, tot ik dus dit las dat er meerdere zijn met problemen..
Niets heeft me geholpen tot een oplossing, ja elke keer soms na 30sec. al wifi uit en weer aan zetten…….
Zwaar irritant !!
Michel says
Hm, curieus, klinkt inderdaad als een echt softwarebug dan
henk says
had ik ook last van heb experia box opeen ander kanaal gezet ivm wifi signaal te zwak en tot nu toe geen last meer van gehad
Theo says
Hier het zelfde probleem. Wifi valt steeds weg, verificatiefout. Ben bepaald niet deskundig op dit gebied. Wel van alles geprobeerd. Uiteindelijk probleem verholpen:
Instellingen
Verbindingen
Wifi
Geavanceerd
“wifi ingeschakeld laten in slaapstand” gewijzigd van “altijd” naar “nooit”
Toestel opnieuw opgestart
“wifi ingeschakeld laten in slaapstand” gewijzigd van “nooit” naar altijd”
Vraag me niet hoe het zit, bij mij werkte het.
Michel says
Als het werkt, werkt het:)
Yolanda Bruggeman says
Werkt wel, alleen maar voor een korte periode. Raar allemaal.
Jaap says
Dit begon bij mij na de update van december 2017. Dit nu toegepast … werkt. Dank je wel.
Jol says
Dat van die slaapstand werkt niet bij mij.
waldpiek says
Hier idem…wifi verificatie fout….. mooi klaar mee 🙁
Yolanda Bruggeman says
Ook hier na de laatste update constant die melding. Slaapstand uit en aanzetten helpt wel, maar alleen maar heel even.
Arjan says
Alles wat je kunt verzetten qua instellingen met betreft WiFi heb ik wel geprobeerd…
Niets helpt, idd soms lijkt het erop dat het helpt en heb ik soms zelfs uren verbinding.
Maar dan ineens klapt hij hem er weer uit en de zelfde problemen.
Ik heb uit eindelijk gisteravond laat weer een fabrieksherstel gedaan.
Maar het was laat toen ik weer klaar was met alles instellingen etc etc…
Ben nu net weer thuis en zit al een 2 uur op de Wi-Fi !!!!
Maar wacht even af of het de hele avond goed gaat en morgen ook…..
Quirijn says
Ik heb hem nog steeds niet ontvangen op mijn a5 2017?
Arjan says
Het lijkt erop Jacm, gisteravond een uurtje of 3 als ik hem pakte op de WiFi gezeten.
Ik heb wifi in slaapstand uit staan, elke keer als ik hem pakte maakte hij verbinding en bleef verbonden.
Nu weer aan het werk, dus geen idee.
Maar hou het vanavond weer in de gaten ?
Beste antwoord Like Quote
Arjan says
Gvd……na gister een hele avond goed gegaan nu is het weer fout, Wi-Fi verbinding valt weer weg houd het nog geen 60 seconden vol ?? Wi-Fi icoontje is gewoon blauw maar geeft verificatie fout aan ??
Frans says
Hier is het ook een probleem, op alle 3 de Samsung a5. Wi-Fi valt weg.
Marce says
Ook hier hetzelfde probleem. Zwaar klote. Als de wifi het al een tijdje mag doen, dan na verbinding g4 terug naar wifi en ja hoor daar is de verificatiefout weer! Samsung HELP je gebruikers!
Arjan says
Aankaarten bij Samsung ! Ik heb het via Facebook gedaan bij Samsung Mobile NL. Openbaar op het berichten gedeelte kom je niet verder en reageren ze niet, via messenger komt er enige reactie maar ontkennen dat er een bekend probleem is…..terwijl ik hier helaas dus meerdere mensen zie met dezelfde klachten…
Inmiddels moet ik hier 24uur op veilige modus draaien van Samsung Mobile NL, om te kunnen kijken of er een app is die problemen geeft.
Tot nu gaat dat goed ben nu net 3 uurtjes verder…..
Ik krijg het idee dat het NIET aan mij ligt, gezien de meerdere klachten met dezelfde problemen…..
Arjan says
Samsung heeft eindelijk te kennen gegeven dat ze bewust zijn van het probleem.
Er zou zo spoedig mogelijk een update moeten verschijnen ??? Daar hopen we maar op dan….
Diaantje says
Ik heb gisteren nieuwe update gehad..weer problemen met verificatiefout. Echt balen
Mon says
Draai sinds de software update ook alleen nog op mijn abonnement door “verificatiefout” met wifi. Voor het eerst ben ik voor einde maand door mijn mb’s heen ? Hoop op snelle actie van Samsung, wordt wel es tijd!
Mon says
Heb mijn netwerkinstellingen gereset en dit lijkt te werken. Via instellingen/info telefoon/resetten/netwerkinstellingen. Opnieuw opgestart en hij draait nu weer op wifi
Hans Bakker says
Ook geen wifi meer met melding verificatiefout. Behoorlijk balen. Nu maar wachten op een nieuwe update die het probleem verhelpt.
Truida says
Hier zelde probleem met wifi, doe ik het trucje met de slaapstand en dan even weer goed ,maar ga ik nar een andere ruimte is het weer mis!!
idd balen ,dus hoop op een snelle oplossing :(:(
Theo says
Ook sinds vorige geen wifi op de A5 van mijn echtgenote. Ook van alles geprobeerd en zelfs geprobeerd apparaten via bleutooth te ontkoppelen maar het helpt maar even. Heb zelf ook een A5 en heb ook het probleem echter iets minder
Abert says
Zelfde probleem op A5 na update van vorige week
Arjan says
Hier gaat het al weer een tijdje goed !
Je kunt proberen:
Instellingen–> verbindingen–> wifi –> geavanceerd–> netwerken beheren –> het vinkje bij automatisc verbinden uit zetten, opnieuw opstarten, wifi verbinden en daarfna weer dat vinkje aan zetten !!
Arjan says
Of dit DE oplossing is weet ik niet !!
Maar hij kwam wel voorbij en had deze nog niet gezien of geprobeerd….
Ik draaide thuis geforceerd op de 5Ghzband wat gewoon al goed ging.
Nu vanavond gaat het al een tijdje goed op de 2.4Ghz band…
Nogmaals of het DE oplossing is geen idee ! Maar het proberen waard !
PatRos says
hier hetzelfde probleem, maakt geen verbinding met de experiabox na de update oktober
Els says
Het blijft een probleem, kan een bedrijf als Samsung geen makkelijke oplossing geven?
Irene says
Ik heb contact gehad met Samsung hierover. Zij verwezen me door naar de provider van internet thuis. KPN heeft iets gewijzigd aan de wifinaam en nu gaat het al een aantal uren goed. Denk dat het probleem hiermee dus is opgelost.
Voor mensen die een router hebben: je schijnt een knop te hebben, iets van WTPS ofzo en diue moet je indrukken en dat zou het probleem ook oplossen.
Hoop dat ik niet te vroeg juich en het goed blijft gaan hier. Anders zou mijn toestel opgehaald worden door Samsung maar ben ik hem 3 dagen kwijt en wil ik liever ook niet.
Succes en ik hoop dat jullie iets aan deze tip hebben
PatRos says
Zojuist al wat jij voorstelt gedaan maar bij werkt t niet, helaas. begint toch wel een kostbare toestand te worden zo…
Carla says
Wij hebben ziggo mijn partner zelfde telefoon en zit ook op ziigo-app maar totaal geen problemen. Op de WiFi van de buren die KPN hebben geen probleem dan maar via de buren op de WiFi zolang als het duurt
Rob Elfferich says
Wifi valt niet alleen thuis uit met kpn verbinding, maar ook in de openbare ruimten zoals bijv. hier winkelcentrum kronenburg met veel wifi verbindingen bij de diverse winkels en ook van het winkelcentrum zelf.
PatRos says
Het telefoonnummer(gekregen via de helpdesk van KPN) is: 088-9090100
Arthur says
Mijn A5 idem. Na instellingen/info telefoon/resetten/netwerkinstellingen en weer wifi verbinden blijft hij verbonden met de wifi waar ik dan ben (bijvoorbeeld thuis). Zodra ik contact maak met een andere wifi-omgeving (werk) krijg ik weer een verificatiefout. Met instellingen/info telefoon/resetten/netwerkinstellingen en weer wifi verbinden krijg ik ook hier weer een stabiele wifi, maar zodra ik thuis ben begint het liedje weer van voor af aan. SAMSUNG HELP JE GEBRUIKERS!!!
Jan Voorthuizen says
Sinds enkele weken hebben wij hier met 2 x A5 6 telefoons van 2016 dezelfde problemen met de verificatie.
Dit kost ons veel onnodige data.
SAMSUNG HELP JE GEBRUIKERS DAT IS HET MINSTE WAT JE KUNT DOEN.
Tony Vermeulen-Wolswijk says
Sins enige tijdkrijg ik geen wattsapp meer automatisch binnen. Als ik op het icoontje druk komen ze pas binnen en dan van uren geleden of de vorige dag. Zwaar irritant. Niemand kan me daar tot nog toe bij helpen.
Ingrid says
Nieuwe update gehad maar Wi-Fi blijft verificatiefout aangeven. Niets helpt ??
Diaantje says
Gisteren nieuwe update gehad nu weer verificatiefout met de wifi. Echt balen. Bij instellingen geavenceerd wifi in slaapstand nooit herstart en dan altijd instellen helpt ook niet meer..Wat nu?! Kost mij deze mnd heel veel MB’s al.€15 extra deze maand. Weet iemand een oplossing!!
Els says
Hier ook steeds wegvallende wi-fi na updates op mijn Samsung S6 Edge. Niets helpt. Samsung…..waar blijft de oplossing?
Marga says
Sinds zondag hadden wij met een S7, S8 en een Lenovo laptop hetzelfde probleem. Op het werk e.d. geen probleem met WIFI maar thuis kregen we geen verbinding meer. Wij hebben een KPN Experia box v10. Even gebeld met KPN. We hebben de namen van de SSID’s aangepast zodat we bij beschikbare netwerken 2 frequenties zien, een 2,4 GHz en 5 Ghz. Bij de 5GHZ gaat het fout. Als we kiezen voor 2,4 GHz zijn er geen problemen met de WIFI. Het is nu wachten tot Samsung de ‘bug’ heeft gefixed. Want 5GHz heeft wel de voorkeur.
Arthur says
Hoi Marga. Ik heb net als jij ook een V10. Ik zie in de Experiabox een kader met 2,4GHZ en een kader met 5GHZ. Ik kan in beide kaders veel wijzigen, maar niets uitschakelen. De 5GHZ blijft dus actief, terwijl het daar volgens jou fout gaat. Zou je mij kunnen vertellen hoe jij dat probleem hebt opgelost?
Vriendelijke groet,
Arthur
Marco says
Lees het al kan beter wachten met updaten dus.
Dit zou de derde keer al zijn.
Sabrina Helmyr says
Ik heb gisteren een update gehad van mijn A5. Kan nu geen mails meer beantwoorden. Telefoon blijft melding geven ‘berichten laden’. Iemand enig idee?
rob says
Hier hetzelfde probleem geen internet meer en geen wifi , soms heel kort wifi en ik gebruik deze telefoon voor mijn werk in proef periode , jammer zal dus wel niet de baan worden 🙁
rob says
heb al een fabrieks herstel gedaan werkt ook niet , vele jaren blij geweest met samsung maar dit wordt geen volgende meer nu al; 2 keer na een update gekloot gehad.
Anna says
Ik heb ook dezelfde probleem net als jullie met mijn A5 2016 model
Sinds ongeveer oktober.
Daarvoor geen problemeb gehad met de wifi.
Steeds weg vallende wifi
Gebeurt ook regelmatig dat de wifi helemaal niet werkt.
We zijn met zijn vijven in huis en alleen mijn telefoon heeft er last van
Op deze manier zit ik ook aldoor boven mijn data bundel.
Hoop toch echt dat er gauw een oplossing komt.
Imrane says
Hier ook problemen. Had allang getwijfeld om over te stappen naar iPhone. Maar de kogel is nu door de kerk.
Flip says
Ik heb in de Modem/Router de 2.4 hz een andere naam gegeven dan de 5 hz. De 5 hz verbinding laten vergeten door de A5 en vervolgens de A5 verbinding laten maken met de 2.4 hz. Tot nu toe werkt het.
edwin says
@Flip ik heb het zelfde gedaan zoals jou ik had -5G gedaan bij de instellingen van de modem het werkt super wi-fi valt niet meer uit nu
Theo says
Ik heb de twee frequenties van de experiabox V10 (2.4 Ghz en 5Ghz) nu ook afzonderlijke SSID namen gegeven. Dat is ook het advies van KPN die, naar ik begreep, samen met Samsung op zoek is naar een definitieve oplossing.
Op de site van KPN wordt geadviseerd de 5 Ghz uit te zetten. Volgens de helpdesk van KPN is dat echter niet noodzakelijk. Ik heb dat dan ook niet gedaan. Ik heb al ruim een week probleemloos wifi.
Christian van Goch says
Ik zit bij Telfort. Via hun website heb ik de frequentie van mijn modem gewijzigd van 5 GHz naar 2.4Ghz. Tot op heden lijkt dit te werken bij mijn Samsung A5 2016
Arthur says
Ik heb ook geprobeerd om op mijn V10 de 5GHz uit te schakelen, of de twee frequenties afzonderlijke namen te geven, maar het is me niet gelukt. Ik zou niet weten hoe dat moet. Kan iemand mij dat uitleggen?
Theo says
Oplossing lijkt nabij: https://www.kpn.com/service/internet/problemen/wifi-storing.htm
Karin says
Ook bij mij valt sinds twee maanden wifi steeds uit. Ik ben de enige hier in huis met een galaxy a5 16 in huis en bij mij valt wifi steeds weg en bij de rest van de familie niet. Kost idd erg veel mb’s. Baal hier ontzettend van. Weet ook niet meer wat ik er aan moet doen.