Galaxy A5 (2017) en A5 (2016) krijgen update met oktober beveiligingspatch

Vanaf vandaag begint de beveiligingspatch van oktober in Nederland te arriveren. De unbranded Galaxy A5 (2017) en A5 (2016) hebben de primeur.

galaxy-a5-2017-android-7-0-update-preview-1024x768 Galaxy A5 (2017) en A5 (2016) krijgen update met oktober beveiligingspatch

Vorige maand skipte Samsung de beveiligingspatch van september. In plaats daarvan kregen bijna alle toestellen de update met de fix voor het Blueborne lek. Vanaf nu gaat het ‘normale’ maandelijke patroon weer verder, zo lijkt het. Althans, voor de twee recentste A5 modellen.

Galaxy A5 (2017) beveiligingspatch oktober

Voor de Galaxy A5 (2017) staat een update klaar naar firmwareversie A520FXXS2BQIJ. Na installatie blijkt deze voornamelijk te bestaan uit de beveiligingspatch van de maand oktober. Daarmee is de nieuwste versie van de A5 de eerste Galaxy waarvoor de update in Nederland beschikbaar is. Maar het is dus niet de enige.

Galaxy A5 (2016)

Ook voor zijn voorganger, de unbranded Galaxy A5 uit 2016 staat een update klaar. Dit toestel krijgt firmwareversie A510FXXU4CQJ1. Met ruim 26MB is ook deze update bescheiden, en eigenlijk alleen bedoeld om de nieuwste beveiligingspatch naar de telefoon te brengen. Andere veranderingen zijn wij in ieder geval zo gauw nog niet tegengekomen.

Andere toestellen?

Nu de oktober patch gelijktijdig voor de A5 (2017) en A5 (2016) uitgerold wordt, is hopelijk het hek weer een beetje van de dam. Tenslotte heeft Samsung nog wat in te halen, na de – toegegeven vlotte – uitrol van de Blue. Hopelijk volgen toestellen als de Galaxy S8, Galaxy S7, en veel andere modellen nu ook spoedig. Wij houden je, zoals je van ons gewend bent, op de hoogte.

Heb jij de oktober patch op jouw A5 geïnstalleerd? Heb je andere veranderingen ontdekt na het uitvoeren van de update? Laat het ons hieronder weten.

(Dank, o.a. Hendrik!)

Beste Galaxy A5 (2017) deals per provider

Reacties

  1. Hans zegt

    Als je een abonnement hebt bij Vodafone, is het nog maar de vraag of je de update krijgt. Niemand bij Vodafone schijnt te weten wat het update beleid is. Amateurs.

  2. Davy zegt

    Ook de update gehad, en sindsdien problemen met de luidspreker (komt enkel luide ruis uit). Ook het niveau android beveiligingspatch blijft steken op augustus (A5 2017). Nog iemand hier last van?

  3. zegt

    Na de update krijg ik geen wifi meer op mijn toestel bij mezelf thuis hij geeft steeds aan verificatie fout maar als ik de wifi bij mijn dochter thuis aanzet dan doet mijn toestel het wel ik baal dus van die update bij de vorige versie moest ik een hard reset doen maar dat helpt zelfs nu niet meer wou dat Samsung met een goede update kwam zonder bugs of andere ellende

      • Arjan zegt

        Heb zelfs een fabrieks herstel gedaan, maar dit helpt niets.
        Ook het modem spanningsloos en opnieuw opgestart, en uiteindelijk ook gereset, maar helpt ook niets..

        van alles zitten proberen, tot ik dus dit las dat er meerdere zijn met problemen..
        Niets heeft me geholpen tot een oplossing, ja elke keer soms na 30sec. al wifi uit en weer aan zetten…….

        Zwaar irritant !!

          • henk zegt

            had ik ook last van heb experia box opeen ander kanaal gezet ivm wifi signaal te zwak en tot nu toe geen last meer van gehad

        • Theo zegt

          Hier het zelfde probleem. Wifi valt steeds weg, verificatiefout. Ben bepaald niet deskundig op dit gebied. Wel van alles geprobeerd. Uiteindelijk probleem verholpen:
          Instellingen
          Verbindingen
          Wifi
          Geavanceerd
          “wifi ingeschakeld laten in slaapstand” gewijzigd van “altijd” naar “nooit”
          Toestel opnieuw opgestart
          “wifi ingeschakeld laten in slaapstand” gewijzigd van “nooit” naar altijd”

          Vraag me niet hoe het zit, bij mij werkte het.

    • Yolanda Bruggeman zegt

      Ook hier na de laatste update constant die melding. Slaapstand uit en aanzetten helpt wel, maar alleen maar heel even.

  4. Arjan zegt

    Alles wat je kunt verzetten qua instellingen met betreft WiFi heb ik wel geprobeerd…

    Niets helpt, idd soms lijkt het erop dat het helpt en heb ik soms zelfs uren verbinding.
    Maar dan ineens klapt hij hem er weer uit en de zelfde problemen.

    Ik heb uit eindelijk gisteravond laat weer een fabrieksherstel gedaan.
    Maar het was laat toen ik weer klaar was met alles instellingen etc etc…

    Ben nu net weer thuis en zit al een 2 uur op de Wi-Fi !!!!
    Maar wacht even af of het de hele avond goed gaat en morgen ook…..

  5. Arjan zegt

    Het lijkt erop Jacm, gisteravond een uurtje of 3 als ik hem pakte op de WiFi gezeten.
    Ik heb wifi in slaapstand uit staan, elke keer als ik hem pakte maakte hij verbinding en bleef verbonden.

    Nu weer aan het werk, dus geen idee.
    Maar hou het vanavond weer in de gaten 😉
    Beste antwoord Like Quote

  6. Arjan zegt

    Gvd……na gister een hele avond goed gegaan nu is het weer fout, Wi-Fi verbinding valt weer weg houd het nog geen 60 seconden vol 😠😡 Wi-Fi icoontje is gewoon blauw maar geeft verificatie fout aan 😡😡

  7. Marce zegt

    Ook hier hetzelfde probleem. Zwaar klote. Als de wifi het al een tijdje mag doen, dan na verbinding g4 terug naar wifi en ja hoor daar is de verificatiefout weer! Samsung HELP je gebruikers!

  8. Arjan zegt

    Aankaarten bij Samsung ! Ik heb het via Facebook gedaan bij Samsung Mobile NL. Openbaar op het berichten gedeelte kom je niet verder en reageren ze niet, via messenger komt er enige reactie maar ontkennen dat er een bekend probleem is…..terwijl ik hier helaas dus meerdere mensen zie met dezelfde klachten…

    Inmiddels moet ik hier 24uur op veilige modus draaien van Samsung Mobile NL, om te kunnen kijken of er een app is die problemen geeft.
    Tot nu gaat dat goed ben nu net 3 uurtjes verder…..

    Ik krijg het idee dat het NIET aan mij ligt, gezien de meerdere klachten met dezelfde problemen…..

  9. Arjan zegt

    Samsung heeft eindelijk te kennen gegeven dat ze bewust zijn van het probleem.

    Er zou zo spoedig mogelijk een update moeten verschijnen ??? Daar hopen we maar op dan….

  10. Mon zegt

    Draai sinds de software update ook alleen nog op mijn abonnement door “verificatiefout” met wifi. Voor het eerst ben ik voor einde maand door mijn mb’s heen 😫 Hoop op snelle actie van Samsung, wordt wel es tijd!

  11. Mon zegt

    Heb mijn netwerkinstellingen gereset en dit lijkt te werken. Via instellingen/info telefoon/resetten/netwerkinstellingen. Opnieuw opgestart en hij draait nu weer op wifi

  12. Truida zegt

    Hier zelde probleem met wifi, doe ik het trucje met de slaapstand en dan even weer goed ,maar ga ik nar een andere ruimte is het weer mis!!
    idd balen ,dus hoop op een snelle oplossing :(:(

  13. Theo zegt

    Ook sinds vorige geen wifi op de A5 van mijn echtgenote. Ook van alles geprobeerd en zelfs geprobeerd apparaten via bleutooth te ontkoppelen maar het helpt maar even. Heb zelf ook een A5 en heb ook het probleem echter iets minder

  14. Arjan zegt

    Hier gaat het al weer een tijdje goed !
    Je kunt proberen:

    Instellingen–> verbindingen–> wifi –> geavanceerd–> netwerken beheren –> het vinkje bij automatisc verbinden uit zetten, opnieuw opstarten, wifi verbinden en daarfna weer dat vinkje aan zetten !!

    • Arjan zegt

      Of dit DE oplossing is weet ik niet !!

      Maar hij kwam wel voorbij en had deze nog niet gezien of geprobeerd….
      Ik draaide thuis geforceerd op de 5Ghzband wat gewoon al goed ging.
      Nu vanavond gaat het al een tijdje goed op de 2.4Ghz band…

      Nogmaals of het DE oplossing is geen idee ! Maar het proberen waard !

  15. Irene zegt

    Ik heb contact gehad met Samsung hierover. Zij verwezen me door naar de provider van internet thuis. KPN heeft iets gewijzigd aan de wifinaam en nu gaat het al een aantal uren goed. Denk dat het probleem hiermee dus is opgelost.
    Voor mensen die een router hebben: je schijnt een knop te hebben, iets van WTPS ofzo en diue moet je indrukken en dat zou het probleem ook oplossen.
    Hoop dat ik niet te vroeg juich en het goed blijft gaan hier. Anders zou mijn toestel opgehaald worden door Samsung maar ben ik hem 3 dagen kwijt en wil ik liever ook niet.
    Succes en ik hoop dat jullie iets aan deze tip hebben

  16. Rob Elfferich zegt

    Wifi valt niet alleen thuis uit met kpn verbinding, maar ook in de openbare ruimten zoals bijv. hier winkelcentrum kronenburg met veel wifi verbindingen bij de diverse winkels en ook van het winkelcentrum zelf.

Praat mee