Review: Clear View Cover Samsung Galaxy S7 (Edge)

Net een nieuwe Galaxy S7 of Galaxy S7 Edge? Gefeliciteerd, het zijn fijne smartphones. Overweeg je om ‘m te beschermen met Samsung’s eigen Clear View Cover, dan is het de moeite om onze ervaringen ermee te checken in de onderstaande review.

samsung-galaxy-s7-edge-clear-view-cover-review-ef-zg930-ef-zg935

De Clear View Cover voor de Galaxy S7 – de EF-ZG930 – en de S7 Edge – de EF-ZG935 – is een eenvoudige beschermhoes van hard plastic, met één bijzondere eigenschap: hij is doorschijnend. Jouw Galaxy S7 (Edge) kan dus zelfs met de klep van de cover gesloten nog informatie weergeven, zoals tijd, datum, batterijindicatie, en gemiste oproepen en berichten.

Dat is natuurlijk precies het hele concept van de Clear View Cover, en eerlijk is eerlijk – net als bij eerdere vergelijkbare covers voor andere Galaxy telefoons – het ziet er mooi uit. De twee hard plastic delen – voor- en achterkant – worden verbonden door een leren ‘tussenstuk’. Deze is soepel, zodat je de volumetoetsen van je Galaxy S7 kunt bedienen. Symbolen voor plus en min geven de juiste plek aan.

De andere, ‘open’ zijkant laat bij de Galaxy S7 Edge genoeg rand zodat je het edge scherm kunt zien oplichten als je de Edge lighting feature gebruikt (lichtsignaal op je edge scherm al je bijvoorbeeld gebeld wordt), en ook onder- en bovenkant blijven open om het micro-SD slot slash SIM houder, én de koptelefoon en microUSB aansluiting bereikbaar te houden.

De onderste helft van de Clear View Cover is bekleed met een zachter materiaal om je telefoon te beschermen, en de hoeken – die het toestel vastklemmen – zijn wat dikker en steken een beetje uit. Daarmee valt je Galaxy S7 (Edge), ondanks de open zijkanten, altijd op een plastic deel van de cover.

In onze week met de Clear View Cover hebben we niets gemerkt van een eventueel krasgevaar, dat vorig jaar opdook bij vroege versies van dezelfde hoes voor de Galaxy S6. Daar lijkt Samsung haar les geleerd te hebben, al is een gebruiksperiode van een week natuurlijk niet lang genoeg om het helemaal uit te sluiten.

De Clear View Cover is dus stevig, praktisch, beschermd goed, en lijkt niet te krassen. Het voornaamste nadeel van de cover is dat hij net zo’n vlekkenmagneet is als de Galaxy S7 en S7 Edge zelf. En omdat hij niet van één of ander extra sterk glas is – logischerwijs, natuurlijk – krast hij vrij snel. Na een week semi-rustig gebruik zijn de eerste krasjes op het hoesjes aanwezig.

Een ander puntje – geen nadeel, wel iets waar je je bewust van moet zijn – is dat het Always On Display van de Galaxy S7 (Edge) natuurlijk overbodig wordt zodra een cover gebruikt die het scherm bedekt. Wil je deze gebruiken, moet je je Clear View Cover – of om het eender welke andere Flip Cover – open laten. Zoals gezegd: een nadeel kun je het niet noemen, maar als je erg gehecht bent aan juist het Always On scherm van de S7, dan is dit niet het type hoesje waar je naar op zoek bent.

samsung-galaxy-s7-edge-clear-view-cover-review-leeg

Dus

De Clear View Cover voor de Galaxy S7 en S7 Edge is een mooie, functionele beschermhoes die het futuristische karakter van de toestellen onderstreept. Hij is goed afgewerkt – wat gezien de prijs ook wel mag – en biedt goede bescherming bij normaal huis-, tuin- en keukengebruik. Wel is hij gevoelig voor vingerafdrukken en andere vlekken, en ook krasjes op de cover zelf laten zich slecht vermijden. De zichtbare informatie is basic, maar voldoende, maar het Always On Display gaat blijft gewoon uit onder de klep van de cover.

Kopen

De Clear View Cover voor de Galaxy S7 en S7 Edge heeft een adviesprijs van € 59,99 bij Samsung (S7 HIER, S7 Edge HIER). Qua kleuren heb je de keuze uit zwart, goud en zilver. En vergeet vooral ook niet een blik te werpen op de overige Galaxy S7 hoesjes, of Galaxy S7 Edge hoesjes.

Beste Galaxy S7 aanbiedingen per provider:

Galaxy S7

S7 Edge

Reacties

  1. Ricardo zegt

    Bij mij zijn de eerste putjes/krasjes al aanwezig met de clear view cover…

    Heb de cover erop zitten vanaf de release van de s7 edge.

    Hopelijk kunnen ze hier weer wat voor oplossen, ik heb namelijk ook door de cover schade op de homebutton…

  2. John W zegt

    Goedemorgen..

    ik heb gister in de Samsung chat ook een melding gemaakt dat mijn hoesje rare puntjes/krasjes maakt ! Hun zeggen dit niet te erkennen.. althans niet voor de S7.. hun zeggen dat het hoesje uitvoerig is getest en geen krassen kan maken op je scherm. En dat dit zelf toegebracht moet zijn en dus onder gebruikers schade valt en als je hier vanaf wil, dat je dan maar je scherm voor reparatie moet aanmelden.. natuurlijk op eigen kosten.. ik heb mijn Samsung nu 11 dagen,.. heb nog nooit zo snel zoveel krasjes op me scherm gekregen, ben er altijd super zuinig op.. en dan valt het vies tegen als het ineens opvalt dat er zoveel pitten/krasjes in zitten die er niet af gaan ! Als ik naar me scherm kijk en kijk hoe dit met S6 modellen was zijn dit exact dezelfde krasjes..! en daar betaal je dan een 70 euro voor zo’n hoesje..!

    Hier is het laatste woord nog niet over gesproken.. ik snap niet dat ze zoiets op de markt kunnen houden.
    Als ik dan vraag wat er aan het hoesje is veranderd ten opzichte van het oude S6 hoesje.. dan zeggen ze daar kan ik je geen antwoord op geven John.. je kan nu niets anders doen dan je telefoon voor reparatie aan te bieden

    Ik vind het weer erg jammer dat het allemaal zo moet gaan..
    Ik hoop snel dat hier iets aan word gedaan en dat dit word erkend..!

    • John W zegt

      Graag stuur ik hier een foto van.. ook de rand waar het hoesje sluit.. de ”edge” zit over de hele lengte van boven naar beneden krassen/vegen..

    • Michel zegt

      Heb jij een foto van je scherm en binnenkant van de cover? Zou je die naar info AT galaxyclub PUNT nl willen mailen? 🙂

  3. DT zegt

    Maakt inderdaad krassen ! Na 1 week is het begonnen met 2 vlekjes… wat eigenlijk kleine krasjes zijn.

    Minste vuil dat tussen clearviewcase en s7 edge zit krast !

    Wat nu ? :'(

  4. Ricardo zegt

    Ik ben afgelopen maandag met mijn toestel naar de Samsung store in Haarlem geweest.

    De meneer achter de balie heeft voor mij foto’s gemaakt en deze opgestuurd naar het hoofdkantoor met nadere vragen.
    Ik zie dat ik dus niet de enige ben met dit probleem en dat stelt mij al gerust! Hopelijk gaat samsung er wat mee doen.

    Ik heb geen foto’s van de schade aangezien ik die met een simpele foto toestel niet op de foto krijg….
    Daarentegen heeft de medewerker van de samsung store duidelijke foto’s weten te maken met zijn eigen S7 edge en heeft deze mee gestuurd als bewijs.

    @DT, ik zou als ik jou was dit ook kenbaar maken bij zoiets, of bij samsung via de site. Hoe meer mensen dit doen des te sneller worden er acties ondernomen!

  5. Swen zegt

    Vandaag ook geconstateerd dat er vage plekjes en putjes ontstaan. Moet de licht val goed zijn maar het valt degelijk op ! Na contact opgenomen te hebben met samsung werd mij medegedeeld dat ik het toestel + het hoesje moest opsturen. Dit ga ik dus ook doen.

    Helaas lijkt het er op dat het issue met de galaxy s6 ook terug gaat komen bij de s7

    • Andre zegt

      Zelfde probleem, Samsung geeft zelfde oplossing…hoes voorlopig maar even niet verder gebruiken want die doet meer kwaad dan dat hij beschermt..

  6. Andre zegt

    Ook ik heb krasjes op de linkerkant van het scherm van de s7 edge in combi met deze hoes…netjes mee omgegaan, maar lijkt erop dat stofjes in de vouwplooi blijven zitten en die als een soort schuurpapier over de rand schuift…
    Nog niet heel diep, maar ik verwacht dat niet met originele en dure producten van Samsung
    Via Samsung Chat het verzoek om toestel en hoesje op te sturen en als ze constateren dat het inderdaad door het hoesje komt gingen ze over tot een nieuw scherm plaatsen…net 3 weken in gebruik en nu al dit…..
    Ik ga hem opsturen en afwachten..

    • Swen zegt

      ik denk dat ze het scherm niet gaan vervangen, kost teveel moeite momenteel. Ook omdat de producten er nog niet zijn ( wat ze nu doen is een bestaand toestel uit elkaar halen en daar het scherm van pakken gok ik zo ).

      Nieuw toestel is goedkoper.

      Mijn toestel is gisteren opgestuurd. nu in afwachting.

  7. Samdra zegt

    Ik ontdek na 1 dag dat er heel veel vlekken (lijken wel spatvlekken/druppels) in mijn voorkant van de cover zijn verschenen. Hoe??? Joost mag het weten!! Telefoon heeft alleen maar een middag in mijn binnenzak jas en broekzak gezeten. Je kan ze er niet af poetsen. Het lijkt wel of de vlekken tussen verschillende filmlaagjes zitten. Het ziet er verschrikkelijk uit. Zijn er meerdere die dit hebben? Zo zonde van mijn 60 Euro.

  8. Sven zegt

    Bij mij s7 edge die ik iets met als een week ik in mijn bezit heb komen ook al lichte krassen op het scherm. Dit komt zeker door de cover, want alleen waar het venster zit komen er krassen… ben al terug geweest naar de Vodafone. Die hebben foto’s gemaakt en een mail naar samsung gestuurd. Nu maar afwachten

  9. CC de Jong zegt

    Ik heb precies 3 dagen genoten van de clearview cover, en heb dankzij de cover krasjes en een scheurtje aan de bovenzijde van mijn display.

    NIET KOPEN !!! DEZE COVER DAN

  10. de roode zegt

    Hallo, volgende brief en actie ondernomen na contact met samsung klanten service. Zij zeggen dat ze het toestel de display willen repareren maar daar ga ik niet mee accoord. Vandaad stuur ik ze op naar samsung dr mobile.nl.of te wel Dynafix.

    Betreft; beschadigde display bij beide telefoontoestellen door samsung view covers.

    In deze doos zitten twee samsung S7 Edge toestellen met 2 x samsung view covers.

    Na contact met KPN winkel te Zutphen, waar de view covers zijn gekocht als mede de samsung store in apeldoorn. Door beide medewerkers is geconstateerd de schade aan, door de covers, aan de display van de toestellen. Eveneens word door de medewerkers van beide bedrijven genoemd aangegeven dat de covers de display/ scherm beschadigen als een gekend probleem, De samsung store medewerker verkoopt ze alleen door erbij te zeggen op eigen risico voor beschadiging!!!! ( ook met de S6 bekend euvel ). Ze hangen nog wel ter verkoop in de winkel. ????
    De Samsung view cover, bijgesloten, beschadigd het display. Niet het display repareren maar de beschadiging constateren en contact opnemen met samsung . Net als het andere toestel , ook samsung s7 edge met view cover bijgesloten, wat ik vandaag opstuur, met hetzelfde probleem afspraak voor nieuwe toestellen gemaakt. Samsung view covers retourneren naar mij.

    Ik opteer niet voor reparatie daar ik geen gerepareerd toestel wil na een aanschafwaarde van 1600 euro 3 maanden geleden waarbij de view covers, een samsung product nota bene, hetgeen bekend is defecten veroorzaakt, de beide telefoons heeft beschadigd. Ik wil orginele ongerepareerde toestellen zonder gebreken zoals ik het aankocht. Het is de nalatigheid van samsung waardoor dit geschied.
    Ik wil twee nieuwe toestellen zoals gemeld bij samsung en toegezegd.

    Vriendelijke groet en succes allen

    Tot zover. Ik hoop dat Samsung zijn verantwoordelijkheid gaat nemen. Zoals op de site van samsung staat:”Een betere wereld maken.Samsung laat de wereld kennismaken met fantastische nieuwe mogelijkheden. Dat doen we met innovatieve en betrouwbare producten, getalenteerde mensen, een verantwoorde benadering van zakendoen, maatschappelijk verantwoord ondernemen en door samenwerking met onze partners/klanten.”
    nu nog even waarmaken wat je schrijft!

    • Johanna zegt

      ik ben benieuwd hoe het afgelopen is want ik heb hetzelfde probleem en de winkel waar ik het toestel en hoesje gekocht heb zegt dat het niet onder garantie valt omdat het gebruikersschade is. wat ik niet kan geloven want in de 22 jaar dat ik al met verschillende toestellen heb rond gelopen heb ik dit nog nooit gehad dat er krasjes en putjes in het scherm kwamen. eerst 1 en na 2 weken al 3.

      met samsung via fb een pb gestuurd die zeggen dat ik het kan opsturen maar verder niets, ik ben dus benieuwd hoe de ervaring hier is, krijg je een nieuw toestel of moet je hoge kosten betalen voor reparatie en ophaaldienst enzo.

  11. Rene zegt

    Mooi design, waardeloos product!
    Net als hierboven een aantal mensen aangeven; ik ben extreem zuinig op mijn telefoon
    en op dag één zag ik al dat dat rotding krasjes maakt. Dus niet alleen de cover is waardeloos, het onding heeft mijn dure telefoon dus ook beschadigd! Absoluut niet kopen!!!!

  12. Marc zegt

    Ik heb 19 oktober de Edge 7 met de clear cover gekocht. Het scherm begon overal waar je vingers het toestel vasthouden, vage plekjes en putjes te krijgen. Ik heb de boel terug naar de M.M. gebracht. Ik heb keurig een nieuw toestel gekregen en de clear cover geruild voor een zachte LED cover. Ik vind wel dat Samsung erg haar kop in de grond steekt met dit soort dingen. De problemen zijn al een jaar bekend, en nog hangen die rot hoesjes te koop !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *