Clear View cover kan krassen op het scherm van de Samsung Galaxy S6 (Edge) veroorzaken (update: statement van Samsung)

De nieuwe Clear View covers die Samsung lanceerde samen met de Galaxy S6 en de Galaxy S6 Edge kunnen in sommige gevallen krasjes op het scherm van de telefoon veroorzaken. Samsung zelf heeft dit inmiddels bevestigd.

samsung-clear-view-cover-krassen-galaxy-s6-edge

Sinds de release van de Galaxy S6 en S6 Edge en de bijbehorende Clear View hoesjes voor beide toestellen duiken er her en der gebruik(st)ers op die krasjes op het beeldscherm melden.

Een mogelijk oorzaak zou het bovenlaag van de vierde generatie Gorilla Glass kunnen zijn. Dit glas is weliswaar erg sterk, maar de toplaag is naar verluid ook vrij gevoelig. Hierdoor kunnen de covers dus dit soort krasjes veroorzaken.

Samsung zelf heeft dit inmiddels bevestigd, en laat weten de zaak op dit moment te onderzoeken. Hopelijk komen we dus op korte termijn weten hoe Samsung dit alles wil gaan oplossen.

Heb jij één van de Clear View covers voor jouw S6 of S6 Edge, en kamp je met hetzelfde probleem?

Update:

Inmiddels heeft Samsung een uitgebreider statement gegevens met betrekking tot krasjes veroorzaakt door de Clear View hoesjes. Hier in de Benelux moedigt Samsung gebruik(st)ers aan contact op te nemen (zie HIER), met bijvoeging van de volgende gegevens/documenten:

  • Foto’s van scherm en hoes
  • IMEI nummer (te vinden op de achterzijde van het toestel of de verpakking)
  • Serienummer (ook achterzijde toestel)
  • Modelcode (S6: SM-G920F, S6 Edge: SM-G925F)
  • Bon/factuur van toestel en hoes

(via)

Beste Galaxy S6 deals

Per provider

Los toestel

Reacties

  1. Jessica zegt

    Ook ik heb hier last van. Heb er een cover op gedaan maar ook daar komen krassen op. Ligt dus duidelijk aan de cover. Balen. Heb vier weken moeten wachten tot ze uit kwamen. Al die tijd super zuinig geweest en nu is het scherm alsnog beschadigd.

  2. moniek zegt

    Ook ik heb er last van.
    Sinds een week deze cover erop en nu krasjes.
    Lijkt op een vuiltje maar je krijgt het er niet af.
    Slechte zaak bij zo’n duur toestel en speciaal ontworpen hoesje.

    Hoop dat Samsung met oplossing komt.

  3. sjaak zegt

    Hier idem dito
    Vanaf dag 1 de cover erop gedaan en krijg steeds meer vlekjes erop.
    Inderdaad een kwalijke zaak en ik verwacht dan ook een goede oplossing van Samsung

  4. Rob W. zegt

    Ook ik heb het clearview hoesje en krijg steeds meer kleine vlekjes en krassen op het scherm te zien. Ik vind dit wel een kwalijke zaak voor een toestel van 900 euro. Hoop dat Samsung met een oplossing komt. Want ik heb dit toestel nog geen maand.

  5. nordin zegt

    Ik heb sinds 1 week een s6 edge met clearcover in bezit.
    Overal vlekjes. Het scherm ziet er niet uit.
    Onbegrijpelijk voor zo een duur toestel van meer dan € 1.000

    Benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

  6. nordin zegt

    Vandaag contact opgenomen met Samsung.
    Bekend probleem. Telefoon wordt hersteld en je krijgt een nieuwe clear cover (vreemd om een cover die problemen geeft te vervangen met hetzelfde). Duurt ongeveer 3 weken.
    Aangezien de mijne nog geen week oud was raadde Samsung me aan de dealer te contacteren. Mijn dealer (coolblue) heb ik vanmiddag gecontacteerd en ik heb onmiddellijk een nieuwe s6 ontvangen. Clear view willen ze niet meer ruilen. Enkel geld terug of een ander cover kiezen. Heb het Wallet cover van Samsung dan maar genomen.

    • Paul zegt

      Bij mij hetzelfde verhaal. Ze gaan het repareren (duurt twee-drie weken), maar de oorzaak wordt niet weggenomen. Op mijn vraag of het dan niet zinloos is om te repareren, omdat je na een week weer krasjes hebt zei ze dat dit het enige is wat ze kunnen aanbieden.

      Op mijn vraag of ik kon wachten met repareren tot er echte oplossing voor het probleem was, zei ze dat dat ook kon. Ik ga dus maar wachten tot Samsung de oorzaak van het probleem heeft gevonden.

  7. Aïsha Buysschaert zegt

    Hebben jullie ook als je telefoon in de donker ligt en naast de camera ( de flits) dat er gelijk een lichtje brand???

  8. Bastiaan zegt

    Contact met Samsung nav dit artikel. Ik moet mijn s6 nu 2 weken kwijt zijn omdat zij gaan onderzoeken of de schade van de cover is ja of nee. Of er een refund komt mbt de cover? Daar deed de medewerker geen uitspraak over (begrijpelijk). Ik vind het fijn dat ze het aan het bekijken zijn, maar bijzonder dat ik hem 2 weken kwijt ben. Iemand anders ook actie ondernomen?

    • Roy zegt

      Contact gehad met Samsung. Mij werd verteld dat ik het toestel aan moest melden bij dynafix. Zij komen hem ophalen en toestel wordt dan onderzocht. Verzendkosten moest ik wel betalen (vooraf).

      • Ferdy Zweere zegt

        Roy, Mij hebben ze nu dus ook verzocht om me aan te melden bij Dynafix om het toestel te repareren.
        Is dit bij jou gelukt, en is je toestel gemaakt?

  9. Roy zegt

    Heb ook hetzelfde probleem. Ik ga vandaag even contac topnemen met Samsung om te kijken of ik aanspraak kan maken op de garantie. Wel slechte zaak voor een toestel van 1000 euro.

  10. Rajiv zegt

    Ik heb het hoesje besteld, maar nog niet gebruikt. Ik heb hem inmiddels retour gestuurd.
    Komt er nog een nieuwe en wel goede versie van dit hoesje? of raden jullie aan om voor een ander hoesje te gaan? Zo, ja? Wat zijn goede opties hierin? Het leek mij juist handig om gebruik te maken van de functie die juist dit hoesje leveren, maar als het krassen op levert vind ik het zonde van mijn toestel. Ik wacht trouwens nog op mijn toestel al 6 weken Vodafone Sucks!

    Bedankt voor de reacties!

  11. Gert zegt

    Hetzelfde hier met een S-View cover. Handig ding maar krassen alom. Gelukkig snel een screenprotector op mijn S6 gedaan. Die is er helemaal aan, maar kost gelukkig niets en heb nog een reserve.

    Mag van Coolblue een andere cover kiezen, of geld terug.
    Service van Samsung en Coolblue is echt über, weet niet wat ik hier meemaak.
    Hopelijk komt er kortelings een verbeterde versie van die S-View, want het blijft een handig ding.

  12. Antonio zegt

    Zelfde probleem, gelukkig dat ik de dag na het plaatsen van de sview cover terug ben gegaan naar de winkel om tempered glass te plaatsen op mijn scherm. Toen ontdekte ik al een klein krasje in het scherm. Maar zelfs tempered glass met een hardheid H9 krijgt krassen en putjes door de sview cover. Maar ik raad iedereen aan dit te doen als je s6 je lief is. Tempered glass kan je na een tijdje weer vervangen voor een nieuwe.

  13. ricardo zegt

    Samsung heeft netjes mijn scherm vervangen.
    Cover had ik bij T-mobile gekocht in de winkel.
    Deze hebben netjes mijn geld terug gegeven voor de cover. Hiervan heb ik een de flipcover gekocht van samsung. Deze krast niet en bevalt prima

  14. Miranda zegt

    Had ook binnen 4 dagen een kras op mijn S6. Juist dit dure hoesje gekocht om mijn mooie nieuwe toestel goed te beschermen.
    Mee naar een Samsung servicepunt gegaan en allemaal foto’s opgestuurd. (De dag erna een 2e kras en direct een ander hoesje er om gedaan. nu 4 weken later nog niet 1 krasje bijgekomen). Hoor vervolgens een week niets. Op mijn vraag of er al wat bekend is pas na nog een halve week pas antwoord. Ze willen toch het toestel zien. Gezegd dat hier toch een servicepunt voor is en dat ik mijn toestel niet missen kan. Bovendien is hij bij opsturen maar verzekerd tot 500 euro, als er dan wat mee gebeurd heb ik een behoorlijk strop. Gevraag of hier een oplossing voor is. Ben nu weer ruim 2 weken verder en hoor gewoon helemaal niets meer. Wat een slechte service. Ongelooflijk klantonvriendelijk van Samsung en The Phonehouse.

  15. Marco zegt

    Ook ik heb er last van, eerst al het toestel geleverd met een barst in het scherm en nu allemaal kleine krasjes van de clearcover!

  16. Alren zegt

    Gewoon even samsung bellen of gewoon gelijk bij dynafix aanmelden voor reperatie. Scherm word kosteloos vervangen binnen 2 tot 5 dagen. Hoesje zul je met de winkel moeten regelen maar telefoon binnen 5 dagen gratis gemaakt. Top samsung

    • Denise zegt

      In overleg met Samsung mijn S6 aangemeld voor reparatie bij Dr. Samsung (Dynafix).
      Mijn toestel (met S view cover) is net opgehaald door Dynafix. Koerier gaf aan dat ze hem waarschijnlijk omruilen voor een andere (gerepareerde). Daar ben ik het niet mee eens en heb dit direct aangegeven (straks krijg je zo’n maandagochtendtoestel terug), ben super tevreden en -op de krassen veroorzaakt door cover is ie nog helemaal gaaf- ook gelijk Samsung hierover gebeld.
      Medewerkster gaf aan dat ze mijn eigen toestel dienen te repareren en terug moeten sturen, zolang er geen onherstelbare beschadigingen zijn. Maar tegelijkertijd zegt ze dat ze het uitbesteden en het bij Dynafix ligt.
      Het zit me toch niet helemaal lekker. Zeker niet nadat ik Ake alleen maar negatieve ervaringen met Dynafix lees op internet.
      Heb jij je eigen toestel terug gekregen?

  17. Joske zegt

    Ik heb ook krassen op mijn Galaxy S6 Edge veroorzaakt door de Clear Vieuw Cover.
    Ik heb de Clear Vieuw Cover in een andere zaak gekocht als mijn telefoon.
    Waar moet ik nu de klacht melden?

  18. Erik van Eeuwen zegt

    Ook ik heb krassen door de cover.
    Contact opgenomen via de chat met klantenservcie. Die geven aan dat ik hem in moet leveren bij het Samsung service punt, hem daar in moet levren en dan sturen ze hem op om te “kijken of de scchade wel door de cover komt” . In de tussentijd krijg je ook geen vervangend toestel.
    Heb nu een mail aan ze gestuurd at ik gewoon mijn geld terug wil voor de cover, en een nieuwe Edge of mijn geld terug.
    Gelijk het verhaal even op Facebook pagina van Samsung gezet, willen ze ook nog wel gevoelig voor zijn.

    Koop je GVD een hoesje van 60 euro, omdat je zeker weil weten dat je toestel veilig is, maakt dat ding juist krassen…

    Vind dat samsung ons lelijk in de kou laat staan 🙁

  19. glenn zegt

    Ik heb hem nog maar vijf dagen na de 2de dag had ik al van deze krassen door die clear cover. En nu juist had ik 5 minuten geleden niks. Ik zet hem in mijn broekzak en haal em er weer uit en er komt een heel barst op. Mijn bovenste laag is gewon gebarsten. Het verbind met de puntjes van die krassen van die clear cover. Ik ben er nu echt niet goed van.

  20. Jan Stender zegt

    Ik heb een CAT B100 telefoon,van 169 euro,die heeft water,zand en blubber gezien,en heeft geen 1 kras op het display
    Ik wil de Samsung niet afkraken,zal zonder meer een goede telefoon zijn,maar dat zo,n cover krassen kan veroorzaken op zo,n dure telefoon,vind ik een trieste zaak

  21. Jose zegt

    Weet iemand of de clear view covers voor de S6 edge plus ook krassen of is dit alleen bij de S6 edge? Ik zou me voor kunnen stellen dat bij de ontwikkeling van de covers voor dit nieuwe toestel opgelost is?

    • Boellie zegt

      Jose, ik heb een edge plus sinds september, en geen krassen niks. Sterker nog, het hoesje heeft krassen (opgevangen) na een flinke val buiten op een stoeptegel, maar telefoon niks hoor.

      Ik denk dus dat het is opgelost. Je moet wel echt een originele van Samsung hebben denk ik.

  22. martin zegt

    Mn edge is pas n paar weken oud. Ik de clear view cover gekocht om dit dure toestel te beshermem . 2 dagen later gewoon putjes in mn glas . Wat zit ik hier te balen.. 60 euro en het maakt je telefoon kapot …..

  23. Plipo zegt

    Zelfde probleem gehad met mijn s6 edge plus.
    Contact met samsung, reply duurde iets van 3 weken ofzo van hun.
    Ondertussen toestel zelf aangemeld bij https://samsung.drmobile.nl/
    Bon erbij van toestel en clear view cover 6 dagen later had ik hem terug met nieuw display.
    En folie voor op het scherm zodat je je clear view kunt gebruiken met bescherm folie

  24. Erwin zegt

    Toestel gisteren verstuurd naar Dynafix. Cover mocht volgens de koerier niet mee. Vandaag antwoord. Val-, stoot- of drukschade. Ze kunnen toestel maken voor €340,- of €50,- onderzoek kosten. Toestel is nooit gevallen en heeft vanaf minuut 1 in Samsung cover gezeten. Ik heb de S2, S3 en de S5 gehad en nu de S6 Edge. Maar dit is mijn laatste Samsung. Als je zoveel geld aan je klanten wilt verdienen heb ik er genoeg van.

    • Erwin zegt

      Gelukkig gaat Samsung het nu zelf oppakken en wordt de telefoon gerepareerd. Dank Samsung! En nu maar hopen dat ze de heren van Dynafix bij de oren pakken.

  25. Ser zegt

    Ook hier na korte tijd schade aan het scherm door de clear cover. Per email contact gehad met Samsung die aanraadden om het toestel te melden bij Samsung Dr. Mobile (Dynafix).
    Aangemeld op zaterdag, toestel werd maandagochtend opgehaald met clear cover erbij, en is kosteloos hersteld (nieuw display en module moederbord vervangen). Was vrijdag weer terug dus krap 5 dagen. En er zaten 2 schermfolies bij. Heb er direct 1 opgeplakt maar durf de clear cover niet meer te gebruiken. Misschien TrueClear InvisiGlass van Belkin erop zetten, moet er nog even over denken 🙂
    Al met al tevreden met de oplossing, maar de clear cover zou wel uit de handel moeten worden genomen!

  26. Pascal zegt

    Vanaf 8 december mijn Samsung S6 met Clear View Cover in gebruik en na een paar dagen mijn eerste beschadiging op het display zichtbaar nu 9 dagen later ziet het eruit als een slagveld. Mijn “oude” Samsung S4 ziet er na 4 jaar nog uit als nieuw. Heden avond gebeld met Samsung en het enige wat ze kunnen aanbieden om deze eigenlijk nog nieuwe telefoon te gaan repareren. Onaanvaardbaar vooral omdat Samsung al tijden wist dat de genoemde cover beschadigingen maakt op het display van de S6. Het enige wat ze bij Samsung nog te bieden hadden was dat ik maar contact moest opnemen met de partij bij wie ik de telefoon had aangeschaft.

    Gebeld met Studentenmobiel en deze hadden de mededeling dat ik niks te eisen had als “klant” en me maar moest schikken in het voorstel van Samsung.

    Ik zou mensen op willen roepen niet meer in de mooie marketing verhalen van Samsung te trappen en massaal over te stappen naar merken die na de verkoop van hun product de consument niet met de gebakken peren te laten zitten, vooral omdat deze consument niet verantwoordelijk is voor het ontstaan van de beschadigingen aan de telefoon door het gebruik van de Samsung S6 Clear View Cover.

  27. Fredje zegt

    Hier ook problemen met S6 Edge en View Clear Cover, 2barsten en putjes. Melding: 1 barst wordt vergoed, 2 niet? Wat een service??? Na eerste melding dat dit geen garantie is, toestel verder gebruikt en vingerscanner nu ook buitendienst, Zijn ook krasjes opgekomen === 280euro kosten, niets garantie???

  28. Zaal zegt

    Had ik dit geweten zeg. Vandaag mijn drie weken oude S7edge ingeleverd bij de KPN winkel. Vol met rare plekken in het scherm en krassen langs beide gebogen zijkanten door die cover van 60 euro. Maar hoe kunnen ze mij dat nu verkopen als het kennelijk vorig jaar al bekend was?

  29. Jason zegt

    Heb het ook behoorlijk gehad met Samsung. Ik heb weliswaar mijn display gerepareed gekregen maar eerst bijna €20,- aan belkosten gespendeerd omdat ik steeds in discussie moest over wel of niet gerantie. Die covers worden ook gewoon nog steeds verkocht (!!!) Waarom vergoeden ze die €60,-dan ook niet? Alsof die 2 screenprotectors die ik na reparatie kreeg kwaliteit zijn. Ik zou haast een Apple kopen! Maar geen Samsung meer.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *