Voor de Galaxy S6 en Galaxy S6 Edge rolt vanaf nu de beveiligingsupdate van de maand december uit in Nederland. De S6 Edge Plus kreeg de update vorige week al.
De Galaxy S6 en S6 Edge werden door Samsung in april 2015 uitgebracht. Nu, twee jaar en negen maanden later krijgen de toestellen gewoon nog hun maandelijkse beveiligingsupdates. En zo arriveert, vlak voor oud en nieuw, de december patch.
Galaxy S6 december update
Voor de Galaxy S6 en S6 Edge is de update naar respectievelijk firmwareversie G920FXXS5EQL6 en G925FXXS5EQL6 beschikbaar. De update brengt onder andere bugfixes en de gebruikelijke optimalisaties van prestaties en stabiliteit. Na vorige beveiligingspatches hadden een aantal gebruik(st)ers last van een sneller leeglopende accu, of een onstabiele Wi-Fi verbinding. Had jij hier last van? Laat hieronder in de reacties dan weten of de nieuwe bugfixes hier uitkomst bieden.
De belangrijkste verbetering is natuurlijk de beveiligingsupdate van de maand december. Deze brengt 66 fixes naar het Android besturingssysteem die Google deze maand uitbracht. Voor Samsung's eigen software – interface, applicaties – zijn er nog eens tien fixes in het pakket aanwezig.
Beschikbaarheid
Je kunt de december op dit moment downloaden alle – branded en unbranded – Nederlandse Galaxy S6 (Edge) modellen. Zoals gebruikelijk zal het toestel de download vanzelf starten, maar wie ongeduldig is kan uiteraard ook zelf helpen. Ga via het Instellingen menu naar het kopje Software-update, en tik bovenin de lijst op Updates handmatig downloaden.
Heb jij deze update al op jouw Galaxy S6 geïnstalleerd? Heb je nog meer veranderingen gespot na de update? Deel hieronder jouw ervaringen met deze update!
Gerhard says
Mijn s6 edg batterij loopt sneller leeg wif verbinding valt telkens weg
Sjippehoed says
Kpn Experiabox toevallig?
Ziggy says
De patch heeft het Wi-Fi probleem bij mij verholpen.
Fred says
Ja mijn accu liep snel leeg
Sjippehoed says
Bij de camera is wat veranderd. Na het nemen van een foto blijft hij even in beeld staan als een wat kleinere afbeelding. Dit was voor de update nog niet zo
Danielle says
Mijn batterij van mijn s6 loopt nu heel snel leeg en ik krijg regelmatig een uitroepteken naast mijn wifiteken
A says
Batterij loopt nog steeds snel leeg, wifi ook nog steeds instabiel! Had zo gehoopt op verbetering, helaas…
Eternity says
Batterij liep snel leeg en had ook WIFI problemen. Batterij lijkt langer mee te gaan en nog geen WIFI problemen gehad. Dit is 7 uur na installatie update. Laat het na een paar dagen nogmaals weten.
Eternity says
Batterij gaat inmiddels weer veel langer mee en nog geen uitval van WIFI gehad..
A says
Ik word hier redelijk sacherijnig van! De wifi ligt er constant uit, verificatiefout…met andere apparaten in huis geen enkele last. Ook het snel leeglopen van de batterij is uitermate irritant. Wanneer komt er nu eens een goede oplossing??? Deze problemen waren er voor de afgelopen twee updates niet. Heb alles al een keer naar fabrieksinstellingen gereset, heeft niet geholpen.
Zeer frustrerend!
Yvonne says
Helemaal eens. Ongelooflijk irritant. Krijg ook steeds verificatiefout. En ook de batterij loopt zeer snel leeg. Heb zowel met Samsung gebeld als met Ziggo. Heb Samsung op afstand laten mee kijken en ik heb ook een fabrieksreset gedaan. Ik verdenk Samsung ervan dat dit een bewuste move is om zo de verkoop van nieuwere modellen te stimuleren. Ik denk dat het averechtse hiermee bereikt wordt. Ik ga eerder weer terug naar IPhone op deze manier. Hoewel ik afgelopen week op CNN hoorde dat juist ook Apple verdacht wordt bewust ervoor te zorgen dat telefoons trager worden na updates om ook daar de verkoop te stimuleren.
pietke says
Helaas is de batterij nog steeds heel slecht. Misschien toch maar eens gaan kijken hoe dat werkt om te downgraden.
Piet says
Behoorlijk probleem met Experiabox v10 modem al enige tijd!
https://forum.kpn.com/internet-9/storing-wegvallende-wifiverbinding-op-de-v10-442731
A says
Bij mij is dat niet het probleem, heb die experiabox niet. Het probleem ligt echt bij Samsung (ik heb een S6). Nogmaals: alle andere apparaten in huis (mobiele telefoons van huisgenoten, Ipads, laptops, etc..) hebben deze problemen niet! En ik ook niet voor die laatste 2 updates!
John says
Ik had dat probleem ook en heb de telefoon (S6) bij Mobiele netwerken ingesteld op Alleen 2G. De battery drain is nu helemaal weg. Hiervoor ‘s-avonds 100% ‘s-ochtends 59%. Hierna ‘s-avonds 100% ‘s-ochtends 94%. Geen idee of dit toeval is of dat het gewoon werkt omdat daar iets niet lekker zit. In elk geval voor mij voldoende om prettiger de nieuwere updates af te wachten.
pietke says
Bij mij is het nu ineens weer in orde. De laatste paar maanden was de drain echt gigantisch, maar ik kon niks raars vinden. Gisteren nogmaals een beetje rondgekeken bij de verbinding instellingen maar niks veranderd. Het enige wat ik had gedaan is bij mobiele netwerken (simyo) opnieuw naar netwerken laten zoeken. Het lijkt mij dat niks zou moeten uitmaken, maar ipv van 5% battery drain in 1 uur is het nu 5% in 5 uur.
Jan-Willem says
Hier ook geen verbetering. Nog steeds elke paar uur aan de lader en constant wifi verificatiefouten. Ik heb de S6 en mijn vriendin de S6 Edge. Beide exact dezelfde problemen. Echt schandalige actie van Samsung. Ik dacht bij de update van oktober nog dat het een bug zou kunnen zijn, maar nu het 3 updates later nog niet is gefixt begint mijn vertrouwen in Samsung toch flink te slinken.
Piet says
Wat voor modem/router heb je?
Jan-Willem says
TP-link Deco. Maar dat is het probleem niet, want ik heb het probleem bij anderen en op mijn werk ook.
Judith22 says
Bij mij is het probleem eenvoudig opgelost door de helpdesk van mijn internet provider (Ziggo). Je hebt thuis Wi-Fi op 2 frequenties en de s6 kan daar niet mee overweg. Op afstand kan de naam van een van beide worden aangepast (door er de frequentie even aan toe te voegen) en hebt weer perfecte Wi-Fi op je telefoon.
John says
Ik had dat battery drain probleem ook en heb de telefoon (S6) bij “Mobiele netwerken” ingesteld op “Alleen 2G”. De battery drain is nu helemaal weg. Hiervoor ‘s-avonds 100% ‘s-ochtends 59%. Hierna ‘s-avonds 100% ‘s-ochtends 94%. Geen idee of dit toeval is of dat het gewoon werkt omdat daar iets niet lekker zit. In elk geval voor mij voldoende om prettiger de nieuwere updates af te wachten.
Angel says
Mijn wifi valt steeds weg, wanneer word dit opgelost? Ontzettend irritant zo ben ik straks door me mbs heen.
Judith says
Ik heb precies dezelfde problemen met mijn S6 sinds updates eind vorig jaar: geen wifi door verificatiefout en batterij al na enkele uren leeg. Omzetten naar 2G geen optie zonder wifi. Het was gewoon een heerlijk toestel tot dat moment.
Angela says
Ook ik heb problemen met de wifi bij de Samsung S6 na een update een aantal maanden geleden. Ik heb t toestel al terug gezet naar fabrieksinstellingen maar helaas heeft dat geen verbetering opgeleverd. Mijn huisgenoten die andere merken telefoons hebben hebben geen problemen met de wifi. Ik zal blij zijn als mijn abonnement afloopt zodat ik over kan stappen naar een ander merk toestel!!!
Judith22 says
Bij mij is het probleem eenvoudig opgelost door de helpdesk van mijn internet provider (Ziggo). Je hebt thuis Wi-Fi op 2 frequenties en de s6 kan daar niet mee overweg. Op afstand kan de naam van een van beide worden aangepast (door er de frequentie even aan toe te voegen) en hebt weer perfecte Wi-Fi op je telefoon.