Voor de Galaxy S6 Edge Plus staat vanaf nu de oktober update klaar. Het is het eerste in de Galaxy S6 serie die deze beveiligingspatch ontvangt. Aanvulling: inmiddels is de update ook beschikbaar voor de unbranded S6 en S6 Edge – tenminste via Smart Switch op de PC. Op korte termijn zal hij ook OTA – Over The Air – te installeren zijn. Aanvulling 2: inmiddels is de update er ook OTA.
De toestellen in de Galaxy S6 serie kregen voor het laatste de beveiligingspatch van augustus. De september patch moest daarna plaats maken voor de urgente Blueborne fix, en daarna bleef het even stil. Voor de gehele Galaxy S6 serie komt nu dan toch de oktober patch.
Galaxy S6 update oktober
De Galaxy S6 en S6 Edge krijgen op dit moment een update naar respectievelijk firmwareversie G920FXXU5EQJ2 en G924FXXU5EQJ2. Voor de S6 Edge Plus staat een 38MB grote update klaar naar firmwareversie G928FXXS3CQJ5. De omvang van de updates laat al raden dat er maar weinig veranderingen met deze update meekomen – natuurlijk op de recentere beveiligingspatch na, dan.
Op dit moment is de update beschikbaar op unbranded S6, S6 Edge en S6 Edge Plus exemplaren die niet direct bij een provider gekocht zijn. Voor de branded toestellen volgt de update hopelijk nu ook spoedig. Zodra de update er voor jouw toestel is, zal deze vanzelf beginnen met downloaden. Eventueel kun je handmatig checken via Instellingen en de optie Software-update. Tik op Updates handmatig downloaden, en je S6 (Edge/Pus) gaat direct op zoek naar beschikbare updates.
Laten we hopen dat het maandelijkse updateschema vanaf nu weer een beetje regelmaat terug krijgt. De genoemde Blueborne patch zorgde voor vertraging. Eens kijken of we deze maand ook nog de aankomende november patch zien verschijnen.
Heb jij deze update al op jouw Galaxy S6 geïnstalleerd? Zie je ook nog andere vernieuwingen op je toestel? Of krijg je de oktober update binnen op een branded S6-variant van T-Mobile of Vodafone? Laat het ons hieronder weten!
(Dank voor de tip, Cor!)
Erik says
Mijn S6 edge plus heeft blijkbaar last van een enorme batterij drain Had hem gisteren nog opgeladen, even wat 4g en vanochtend was hij nog 32%. Ging ie in 1 keer naar 3%. Jammer dat Samsung’s batterij app dit niet noemt als abnormaal.
Daan says
Dit problem heb ik ook. Ik installeerde gisteren G925FPHN5EQI2 / G925FXXU5EQJ2 op mijn Samsung Galaxy S6 Edge en hij stond op 40% toen ik naar bed ging en zo’n 8 uur later op 9% en toen ik hem uit standbij haalde ging hij binnen 2 minute naar 0%.
Weet iemand waar dit door komt?
Roald says
Ik heb na de laatste update ook het probleem met mijn s6 edge dat de batterij binnen een halve dag helemaal leeg is. Weet ook niet wat het probleem is. Wie kan ons helpen?
Yonah says
Ik heb de update niet op mijn unbranded s6 edge
Michel says
Komt vanzelf
Yonah says
Maar wanneer dan het is wel raar dat hij er nog niet is voor mij want ik heb de unbranded phn s6 edge
Michel says
Probeer via Smart Switch op de PC, kan zijn dat ie daar eerder te installeren is.
Yonah says
Maar komt ie wel via FOTA?
Michel says
Uiteraard
Frank says
Help! na de laatste update op mijn S6 wordt de wifi continu uitgeschakeld met de mededeling “verificatiefout”. Vervolgens kan ik op geen enkel WIFI accesspoint meer inloggen (en nee, er mankeert niks aan mijn inloggegevens).
Een reboot wil nog wel weer even helpen, maar in de loop van de dag is de het wifi icoontje zo weer verwenen 🙁
Evelien says
Batterij loopt snel leeg en wifi is niet stabiel
waardeloos weer die update
Jan-Willem says
Hier ook leeglopende batterij op de s6 en constant verificatiefouten op wifi-netwerken die voorheen prima werkten. De wifi is praktisch onbruikbaar geworden door deze update.
Paul says
Ook mijn batterij loopt binnen 14 uur en geen abnormaal gebruik telefoon leeg sinds de update. Daarnaast valt mij op dat woordvoorspelling ook de meest vreemde suggesties oppert.
Roy says
Hier een probleem dat na de update ik niet meer wordt verstaan door de andere kant. Mijn microfoon werkt wel (getest via camera)
Fred says
Hier ook G920FXXU5EQJ2 geïnstalleerd en daarna een flinke battery drain. Echt een schande deze update.
Francis says
Mijn batterij loopt ook snel leeg na de update.
Heb hier over gebeld met Samsung. Zij zeiden dat deze klacht niet bekend was, maar dat er soms wat mis gaat tijdens zo’n beveiligingsupdate. Dit zou volgens de Samsungmedewerker eventueel kunnen helpen:
– back-up maken voor de zekerheid (in principe zou de persoonlijke data behouden worden)
– toestel uitzetten
– volumeknop up+aan/uitknop+homeknop gelijkertijd indrukken, dan kom je in een menu
– dan wipe cash partition selecteren (geen andere dingen selecteren!)
Hiermee wordt de cash gewist en zou helpen bij verkeerd gegane updates e.d.
Hier zijn op Youtube filmpjes over te vinden: zoek op wipe cash partition
Ik heb het zelf nog niet gedaan omdat ik er nog geen tijd voor heb gehad en de telefoon hard nodig heb, dus weet niet of dit gaat helpen.
Jennie says
Hier hetzelfde probleem. Batterij is na een halve dag leeg bij S6. Waardeloze update.
asdfa says
De batterij loopt veel sneller leeg na deze update.
E says
Idem hier, snel leeg na de laatste update.
Monique says
Zelde probleem. Batterij is met een halve dag leeg en geen wifi meer. Krijg melding verificatiefout.
Willem says
Dank voor de waarschuwing. Dan print ik dit weekend mijn NS e-ticket maar uit ipv ‘m vanuit de app te benaderen. En de powerbank mee!
Nico says
Ook bij mij loopt de batterij erg snel leeg op de s6 na de laatste update
Kristel says
Heb de wipe cache partition gedaan maar dit maakt geen verschil voor het snel leeglopen van de batterij
Mark says
Wordt tijd dat Samsung hier een structurele oplossing voor vindt. Het snel leeglopen van de batterij is erg vervelend. Wipe Cache partition ook geprobeerd, maar maakt inderdaad geen verschil. Apps verwijderen en opnieuw installeren maakt ook geen verschil. Een complete fabrieksreset ga ik niet doen, maar heb op andere forums al gelezen dat ook dit niet helpt.
Tijd voor een nieuwe update;-)
Therese says
Pfff, blij om te lezen dat er meer zijn met hetzelfde probleem. Dacht dat het aan mijn telefoon lag…. Ik leg m ook ’s avonds weg met 45% batterij om hem de volgende ochtend aan te treffen met 3%. Hij is ook warm, dus blijkbaar is er iets dat de hele nacht ‘actie’ vraagt van het systeem. Een oplossing zou fijn zijn!
Een reactie van Samsung op al deze opmerkingen zou trouwens ook netjes zijn…..
djoyce says
Hier ook hetzelfde probleem sinds kort. Batterij had het net een dag vol in spaarstand met licht gebruik. Ook wordt de mobiel af en toe ineens heel warm. Dacht eerst dat het aan een app lag die ik dezelfde dag had geinstalleerd. Ik merkte overigens dat mijn probleem ineens werd versterkt toen ik de apparaatbeveiliging toestemming gaf om zijn werk te doen. Nu loopt hij leeg zonder dat ik hem gebruik. Ik doe nu met de batterij 6 uur bij mijn normale gebruik. Ook valt mij op mijn s6 op de achtergrond apps opent. Ik sluit regelmatig mijn apps op achtergrond uit en dan een paar uur later staat er weer een hele rij apps open die ik niet heb gebruikt in de tussentijd. Vreemd.
Overigens hierover met samsung gebeld, ze waren op de hoogte van het probleem. Maar ze deden net of het maar een klein probleem was bij een aantal klanten… Klinkt nog niet heel veel belovend.
Ik ga een harde reset uitvoeren eens kijken hoe het dan gaat. Hoop iig dat het weer wat beter wordt met batterij.
John says
Heb helaas hetzelfde probleem. Normaal ging mijn S6 batterij na opladen een kleine 50 uur mee. Na deze update nog maar zo’n 19 uur max. mee, als ALLES zoveel mogelijk uitstaat en ik er NIETS mee doe!
– Alle onnodige apps uitgeschakeld. Geen verbetering.
– Teruggezet naar fabrieksinstellingen, geen verbetering.
– Wipe cache partition uitgevoerd, geen verbetering.
Kortom, zie verder geen mgelijkheden meer.
Ik begrijp dat Samsung het probleem kent. Hoop dat Samsung hier supersnel iets mee doet. Zo is mijn telefoon niet goed bruikbaar. Haal de dag bij lange na niet als ik er WEL iets mee doe, en daarvoor is het ding uiteindelijk gekocht!
Willem says
Probleem naast de batterij is het zomaar uitvallen van alle netwerkverbindingen. Zowel verbindingsstrepen als wifistreepjes ineens allebei weg. Nog nooit meegemaakt.
Willem says
Probleem blijkt de Google app. Één voor één recente app updates verwijderd en na deinstallatie van de Google app kon ik opeens weer bellen.
jkeysbb says
Mijn S6 loopt na de update zeer snel leeg. Factory reset gedaan, helpt niet. Waardeloze update!!!!!!!!!!! en geen SAMUNG meer!!!!!!!!!!!!
Rone says
Dus hier staan de klachten die ik ook heb. Ik was even bang dat ik de enige was. Heb Samsung NL nota bene meerdere malen gevraagd of ze hiermee bekend zijn. Service is slecht. Ik vraag me af of Samsung in Korea hiervan af weet. Ik hoop het.
Mijn batterij loopt ook snel leeg en heb ook soms connectie problemen met wifi. Dat met wifi heb ik al heel lang. Waarschijnlijk sinds de Android 7 update. Maar dat probleem met mijn batterij nog niet zo lang. Sterker nog, dit probleem kreeg ik niet direct na de laatste update (met beveiligingspatch okt. 2017). Het kwam wat later, misschien een week of twee weken later. Ik heb mijn Samsung S6 inmiddels 3 keer gereset. De eerste keer een harde reset via een menu bij het opstarten van de telefoon. De tweede en derde keer via instellingen. De tweede keer was een succes. Totdat ik een app installeerde waar ik express mee wachtte. Deze app had al kuren en ik dacht dat het aan die app lag. Maar na drie keer resetten kwam ik achter dat het helemaal niet aan die app ligt. Die app heb ik overigens nog steeds niet geïnstalleerd. Heb heel veel uitstaan en heel veel apps niet geherinstalleerd. Ik gebruik mijn telefoon nauwelijks tegenwoordig. Een nacht standby kost zo’n 30-35% batterij.
Eigenlijk heb ik sinds Android 7 alleen maar problemen gehad met deze telefoon. Mijn vingerafdruk beveiliging bijvoorbeeld gebruik ik niet meer sinds die update. Werkt gewoon niet meer goed. En zo zijn er meer dingen die niet of niet meer goed werken. Mijn telefoon i.c.m. Android 6 was perfect. Geen problemen. Die tijd is helaas allang voorbij.
Ik heb begrepen dat Android 8 toch naar de S6 komt. Maar ja, wanneer? En hoe zit het met een volgende beveiligingspatch/stability update?
Ik heb mijn telefoon nu net meer dan twee jaar. Wil het nog niet opgeven.
Willem says
Heb ook resets geprobeerd en dat loste niks op. Toen één voor één de apps gaan deïnstalleren en wat bleek: door de google search app te wissen ( zodat het zoekvenster op de homepage verdwijnt) loopt de S6 weer stabiel. Dan maar via de chrome app zoeken. (zal vast een tijdelijke oplossing zijn, maar voor nu ok)
Alfred says
3 x S6 in het gezin. 1 niet geüpdate, doet het normaal. 2 wel en die lopen supersnel leeg.
Flow says
Dacht dat ik de enige was..
Sinds de laatste update kan ik nog maar een paar uurtjes zonder opladen.
Van 15% knalt ie zonder reden naar 3%
Snacht verplicht op vliegtuigstand anders van 85% naar 35% in de ochtend.
Vandaag viel telefoon zonder reden helemaal uit.
Worden we zo verplicht een nieuwe telefoon te kopen?
Rone says
@iedereen
Ik kan melden dat zojuist op het forum van Samsung is meegedeeld dat Samsung in Korea naar het batterij- en wifiprobleem gaat kijken. Wordt vervolgd.
garfield says
zwaar geïrriteerd persoon.
weet niet wanneee het opgelost wordt voor batterij e de WiFi maar hier nog steeds niet.
C says
Is er al een oplossing?