Galaxy S6 serie krijgt vanaf nu update met beveiligingspatch oktober (upd.)

Voor de Galaxy S6 Edge Plus staat vanaf nu de oktober update klaar. Het is het eerste in de Galaxy S6 serie die deze beveiligingspatch ontvangt. Aanvulling: inmiddels is de update ook beschikbaar voor de unbranded S6 en S6 Edge – tenminste via Smart Switch op de PC. Op korte termijn zal hij ook OTA – Over The Air – te installeren zijn. Aanvulling 2: inmiddels is de update er ook OTA.

galaxy-s6-edge-update Galaxy S6 serie krijgt vanaf nu update met beveiligingspatch oktober (upd.)

De toestellen in de Galaxy S6 serie kregen voor het laatste de beveiligingspatch van augustus. De september patch moest daarna plaats maken voor de urgente Blueborne fix, en daarna bleef het even stil. Voor de gehele Galaxy S6 serie komt nu dan toch de oktober patch.

Galaxy S6 update oktober

De Galaxy S6 en S6 Edge krijgen op dit moment een update naar respectievelijk firmwareversie G920FXXU5EQJ2 en G924FXXU5EQJ2. Voor de S6 Edge Plus staat een 38MB grote update klaar naar firmwareversie G928FXXS3CQJ5. De omvang van de updates laat al raden dat er maar weinig veranderingen met deze update meekomen – natuurlijk op de recentere beveiligingspatch na, dan.

Op dit moment is de update beschikbaar op unbranded S6, S6 Edge en S6 Edge Plus exemplaren die niet direct bij een provider gekocht zijn. Voor de branded toestellen volgt de update hopelijk nu ook spoedig. Zodra de update er voor jouw toestel is, zal deze vanzelf beginnen met downloaden. Eventueel kun je handmatig checken via Instellingen en de optie Software-update. Tik op Updates handmatig downloaden, en je S6 (Edge/Pus) gaat direct op zoek naar beschikbare updates.

Laten we hopen dat het maandelijkse updateschema vanaf nu weer een beetje regelmaat terug krijgt. De genoemde Blueborne patch zorgde voor vertraging. Eens kijken of we deze maand ook nog de aankomende november patch zien verschijnen.

Heb jij deze update al op jouw Galaxy S6 geïnstalleerd? Zie je ook nog andere vernieuwingen op je toestel? Of krijg je de oktober update binnen op een branded S6-variant van T-Mobile of Vodafone? Laat het ons hieronder weten!

(Dank voor de tip, Cor!)

Beste Galaxy S6 deals

Per provider

Los toestel

Reacties

  1. Erik zegt

    Mijn S6 edge plus heeft blijkbaar last van een enorme batterij drain Had hem gisteren nog opgeladen, even wat 4g en vanochtend was hij nog 32%. Ging ie in 1 keer naar 3%. Jammer dat Samsung’s batterij app dit niet noemt als abnormaal.

    • Daan zegt

      Dit problem heb ik ook. Ik installeerde gisteren G925FPHN5EQI2 / G925FXXU5EQJ2 op mijn Samsung Galaxy S6 Edge en hij stond op 40% toen ik naar bed ging en zo’n 8 uur later op 9% en toen ik hem uit standbij haalde ging hij binnen 2 minute naar 0%.

      Weet iemand waar dit door komt?

    • Roald zegt

      Ik heb na de laatste update ook het probleem met mijn s6 edge dat de batterij binnen een halve dag helemaal leeg is. Weet ook niet wat het probleem is. Wie kan ons helpen?

  2. Frank zegt

    Help! na de laatste update op mijn S6 wordt de wifi continu uitgeschakeld met de mededeling “verificatiefout”. Vervolgens kan ik op geen enkel WIFI accesspoint meer inloggen (en nee, er mankeert niks aan mijn inloggegevens).
    Een reboot wil nog wel weer even helpen, maar in de loop van de dag is de het wifi icoontje zo weer verwenen 🙁

  3. Jan-Willem zegt

    Hier ook leeglopende batterij op de s6 en constant verificatiefouten op wifi-netwerken die voorheen prima werkten. De wifi is praktisch onbruikbaar geworden door deze update.

  4. Paul zegt

    Ook mijn batterij loopt binnen 14 uur en geen abnormaal gebruik telefoon leeg sinds de update. Daarnaast valt mij op dat woordvoorspelling ook de meest vreemde suggesties oppert.

  5. Francis zegt

    Mijn batterij loopt ook snel leeg na de update.
    Heb hier over gebeld met Samsung. Zij zeiden dat deze klacht niet bekend was, maar dat er soms wat mis gaat tijdens zo’n beveiligingsupdate. Dit zou volgens de Samsungmedewerker eventueel kunnen helpen:
    – back-up maken voor de zekerheid (in principe zou de persoonlijke data behouden worden)
    – toestel uitzetten
    – volumeknop up+aan/uitknop+homeknop gelijkertijd indrukken, dan kom je in een menu
    – dan wipe cash partition selecteren (geen andere dingen selecteren!)
    Hiermee wordt de cash gewist en zou helpen bij verkeerd gegane updates e.d.
    Hier zijn op Youtube filmpjes over te vinden: zoek op wipe cash partition
    Ik heb het zelf nog niet gedaan omdat ik er nog geen tijd voor heb gehad en de telefoon hard nodig heb, dus weet niet of dit gaat helpen.

  6. Willem zegt

    Dank voor de waarschuwing. Dan print ik dit weekend mijn NS e-ticket maar uit ipv ‘m vanuit de app te benaderen. En de powerbank mee!

  7. Mark zegt

    Wordt tijd dat Samsung hier een structurele oplossing voor vindt. Het snel leeglopen van de batterij is erg vervelend. Wipe Cache partition ook geprobeerd, maar maakt inderdaad geen verschil. Apps verwijderen en opnieuw installeren maakt ook geen verschil. Een complete fabrieksreset ga ik niet doen, maar heb op andere forums al gelezen dat ook dit niet helpt.
    Tijd voor een nieuwe update;-)

  8. Therese zegt

    Pfff, blij om te lezen dat er meer zijn met hetzelfde probleem. Dacht dat het aan mijn telefoon lag…. Ik leg m ook ’s avonds weg met 45% batterij om hem de volgende ochtend aan te treffen met 3%. Hij is ook warm, dus blijkbaar is er iets dat de hele nacht ‘actie’ vraagt van het systeem. Een oplossing zou fijn zijn!
    Een reactie van Samsung op al deze opmerkingen zou trouwens ook netjes zijn…..

  9. djoyce zegt

    Hier ook hetzelfde probleem sinds kort. Batterij had het net een dag vol in spaarstand met licht gebruik. Ook wordt de mobiel af en toe ineens heel warm. Dacht eerst dat het aan een app lag die ik dezelfde dag had geinstalleerd. Ik merkte overigens dat mijn probleem ineens werd versterkt toen ik de apparaatbeveiliging toestemming gaf om zijn werk te doen. Nu loopt hij leeg zonder dat ik hem gebruik. Ik doe nu met de batterij 6 uur bij mijn normale gebruik. Ook valt mij op mijn s6 op de achtergrond apps opent. Ik sluit regelmatig mijn apps op achtergrond uit en dan een paar uur later staat er weer een hele rij apps open die ik niet heb gebruikt in de tussentijd. Vreemd.
    Overigens hierover met samsung gebeld, ze waren op de hoogte van het probleem. Maar ze deden net of het maar een klein probleem was bij een aantal klanten… Klinkt nog niet heel veel belovend.
    Ik ga een harde reset uitvoeren eens kijken hoe het dan gaat. Hoop iig dat het weer wat beter wordt met batterij.

  10. John zegt

    Heb helaas hetzelfde probleem. Normaal ging mijn S6 batterij na opladen een kleine 50 uur mee. Na deze update nog maar zo’n 19 uur max. mee, als ALLES zoveel mogelijk uitstaat en ik er NIETS mee doe!
    – Alle onnodige apps uitgeschakeld. Geen verbetering.
    – Teruggezet naar fabrieksinstellingen, geen verbetering.
    – Wipe cache partition uitgevoerd, geen verbetering.

    Kortom, zie verder geen mgelijkheden meer.
    Ik begrijp dat Samsung het probleem kent. Hoop dat Samsung hier supersnel iets mee doet. Zo is mijn telefoon niet goed bruikbaar. Haal de dag bij lange na niet als ik er WEL iets mee doe, en daarvoor is het ding uiteindelijk gekocht!

Praat mee