• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Samsung Galaxy S23 pre-order aanbiedingen en acties
      • Met abonnement
        • Budget <€18 p.m.
          • Galaxy A22 5G met abonnement
          • Galaxy A32 met abonnement
        • Middenklasse €18-€32 p.m.
          • Galaxy A33 met abonnement
          • Galaxy A53 met abonnement
          • Galaxy S21 FE met abonnement
          • Galaxy A52s 5G met abonnement
          • Galaxy A52 4G met abonnement
          • Galaxy S20 FE met abonnement
        • High-end €32-€50 p.m.
          • Galaxy S22 met abonnement
          • Galaxy S22 Plus met abonnement
          • Galaxy Z Flip 4 met abonnement
          • Galaxy Z Flip 3 abonnement
          • Galaxy S21 met abonnement
          • Galaxy S21 Plus abonnement
        • Premium >€50 p.m.
          • Galaxy S22 Ultra met abonnement
          • Galaxy Z Fold 4 met abonnement
          • Galaxy Z Fold 3 abonnement
          • Galaxy S21 Ultra abonnement
      • Los toestel
        • Budget <€250
          • Galaxy A22 los toestel
        • Middenklasse €250-€600
          • Galaxy A33 los toestel
          • Galaxy A53 los toestel
          • Galaxy S21 FE los toestel
          • Galaxy A52s los toestel
          • Galaxy S20 FE los toestel
        • High-end €600-€1000
          • Galaxy S22 los toestel
          • Galaxy Z Flip 3 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S22 Plus los toestel
          • Galaxy S22 Ultra los toestel
          • Galaxy Z Fold 3 los toestel
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy A53 review
    • Samsung Galaxy Z Fold 4 review
    • Samsung Galaxy A23 review
    • Samsung Galaxy S22 Ultra review
    • Samsung Galaxy A33 review
    • Samsung Galaxy S21 FE review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Samsung en de Android 13 update
    • One UI 5: features, vernieuwingen
    • Beveiligingspatch info
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S23(+)
          • Samsung Galaxy S23 Ultra
          • Samsung Galaxy S22
          • Samsung Galaxy S22 Ultra
          • Samsung Galaxy S21 FE
          • Samsung Galaxy S21 Ultra
          • Samsung Galaxy S20 FE
        • Z & Note series
          • Samsung Galaxy Z Fold 4
          • Samsung Galaxy Z Flip 4
          • Samsung Galaxy Z Fold 3
          • Samsung Galaxy Z Flip 3
          • Samsung Galaxy Note 20 (Ultra)
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A53
          • Samsung Galaxy A33
          • Samsung Galaxy A23
          • Samsung Galaxy A13
          • Samsung Galaxy A52s
          • Samsung Galaxy A52
          • Samsung Galaxy A32
          • Samsung Galaxy A22 5G
          • Samsung Galaxy A51
        • Galaxy M serie
          • Samsung Galaxy M52
          • Samsung Galaxy M22
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy A54
        • Samsung Galaxy A14
      • Tabs & Wearables
        • Tablets
          • Galaxy Tab S8 (Ultra)
          • Galaxy Tab S7
        • Wearables
          • Galaxy Watch 5 (Pro)
          • Galaxy Buds 2 Pro
          • Galaxy Watch 4 (Classic)
          • Galaxy Buds 2

Galaxy Club / Nieuws / Galaxy S6 serie krijgt vanaf nu update met beveiligingspatch oktober (upd.)

Galaxy S6 serie krijgt vanaf nu update met beveiligingspatch oktober (upd.)

6 november 2017 Door Michel Groenheijde 37 Reacties

Voor de Galaxy S6 Edge Plus staat vanaf nu de oktober update klaar. Het is het eerste in de Galaxy S6 serie die deze beveiligingspatch ontvangt. Aanvulling: inmiddels is de update ook beschikbaar voor de unbranded S6 en S6 Edge – tenminste via Smart Switch op de PC. Op korte termijn zal hij ook OTA – Over The Air – te installeren zijn. Aanvulling 2: inmiddels is de update er ook OTA.

De toestellen in de Galaxy S6 serie kregen voor het laatste de beveiligingspatch van augustus. De september patch moest daarna plaats maken voor de urgente Blueborne fix, en daarna bleef het even stil. Voor de gehele Galaxy S6 serie komt nu dan toch de oktober patch.

Galaxy S6 update oktober

De Galaxy S6 en S6 Edge krijgen op dit moment een update naar respectievelijk firmwareversie G920FXXU5EQJ2 en G924FXXU5EQJ2. Voor de S6 Edge Plus staat een 38MB grote update klaar naar firmwareversie G928FXXS3CQJ5. De omvang van de updates laat al raden dat er maar weinig veranderingen met deze update meekomen – natuurlijk op de recentere beveiligingspatch na, dan.

Op dit moment is de update beschikbaar op unbranded S6, S6 Edge en S6 Edge Plus exemplaren die niet direct bij een provider gekocht zijn. Voor de branded toestellen volgt de update hopelijk nu ook spoedig. Zodra de update er voor jouw toestel is, zal deze vanzelf beginnen met downloaden. Eventueel kun je handmatig checken via Instellingen en de optie Software-update. Tik op Updates handmatig downloaden, en je S6 (Edge/Pus) gaat direct op zoek naar beschikbare updates.

Laten we hopen dat het maandelijkse updateschema vanaf nu weer een beetje regelmaat terug krijgt. De genoemde Blueborne patch zorgde voor vertraging. Eens kijken of we deze maand ook nog de aankomende november patch zien verschijnen.

Heb jij deze update al op jouw Galaxy S6 geïnstalleerd? Zie je ook nog andere vernieuwingen op je toestel? Of krijg je de oktober update binnen op een branded S6-variant van T-Mobile of Vodafone? Laat het ons hieronder weten!

(Dank voor de tip, Cor!)

Lees verder...

  • Galaxy S6 krijgt nieuwe update met beveiligingspatch van juni
  • Galaxy S6 Edge Plus update van juni arriveert in NL
  • Galaxy Note 8 update van oktober beschikbaar in Nederland
  • Oktober update bereikt nu ook Samsung Galaxy J6
  • Op de valreep: Samsung Galaxy S9 en Note 9 update van oktober

Categorie: Nieuws, Samsung Galaxy S6, Samsung Galaxy S6 Edge Plus, Updates in Nederland Tags: Galaxy S6 Updates

Comments

  1. Erik zegt

    3 november 2017 at 10:09

    Mijn S6 edge plus heeft blijkbaar last van een enorme batterij drain Had hem gisteren nog opgeladen, even wat 4g en vanochtend was hij nog 32%. Ging ie in 1 keer naar 3%. Jammer dat Samsung’s batterij app dit niet noemt als abnormaal.

    Beantwoorden
    • Daan zegt

      9 november 2017 at 13:06

      Dit problem heb ik ook. Ik installeerde gisteren G925FPHN5EQI2 / G925FXXU5EQJ2 op mijn Samsung Galaxy S6 Edge en hij stond op 40% toen ik naar bed ging en zo’n 8 uur later op 9% en toen ik hem uit standbij haalde ging hij binnen 2 minute naar 0%.

      Weet iemand waar dit door komt?

      Beantwoorden
    • Roald zegt

      12 november 2017 at 08:47

      Ik heb na de laatste update ook het probleem met mijn s6 edge dat de batterij binnen een halve dag helemaal leeg is. Weet ook niet wat het probleem is. Wie kan ons helpen?

      Beantwoorden
  2. Yonah zegt

    3 november 2017 at 13:33

    Ik heb de update niet op mijn unbranded s6 edge

    Beantwoorden
    • Michel zegt

      3 november 2017 at 13:56

      Komt vanzelf

      Beantwoorden
      • Yonah zegt

        3 november 2017 at 15:41

        Maar wanneer dan het is wel raar dat hij er nog niet is voor mij want ik heb de unbranded phn s6 edge

        Beantwoorden
        • Michel zegt

          3 november 2017 at 15:53

          Probeer via Smart Switch op de PC, kan zijn dat ie daar eerder te installeren is.

          Beantwoorden
          • Yonah zegt

            3 november 2017 at 16:08

            Maar komt ie wel via FOTA?

          • Michel zegt

            3 november 2017 at 16:23

            Uiteraard

  3. Frank zegt

    12 november 2017 at 15:22

    Help! na de laatste update op mijn S6 wordt de wifi continu uitgeschakeld met de mededeling “verificatiefout”. Vervolgens kan ik op geen enkel WIFI accesspoint meer inloggen (en nee, er mankeert niks aan mijn inloggegevens).
    Een reboot wil nog wel weer even helpen, maar in de loop van de dag is de het wifi icoontje zo weer verwenen 🙁

    Beantwoorden
  4. Evelien zegt

    13 november 2017 at 10:35

    Batterij loopt snel leeg en wifi is niet stabiel
    waardeloos weer die update

    Beantwoorden
  5. Jan-Willem zegt

    13 november 2017 at 18:50

    Hier ook leeglopende batterij op de s6 en constant verificatiefouten op wifi-netwerken die voorheen prima werkten. De wifi is praktisch onbruikbaar geworden door deze update.

    Beantwoorden
  6. Paul zegt

    13 november 2017 at 21:22

    Ook mijn batterij loopt binnen 14 uur en geen abnormaal gebruik telefoon leeg sinds de update. Daarnaast valt mij op dat woordvoorspelling ook de meest vreemde suggesties oppert.

    Beantwoorden
  7. Roy zegt

    14 november 2017 at 10:15

    Hier een probleem dat na de update ik niet meer wordt verstaan door de andere kant. Mijn microfoon werkt wel (getest via camera)

    Beantwoorden
  8. Fred zegt

    14 november 2017 at 21:50

    Hier ook G920FXXU5EQJ2 geïnstalleerd en daarna een flinke battery drain. Echt een schande deze update.

    Beantwoorden
  9. Francis zegt

    14 november 2017 at 22:37

    Mijn batterij loopt ook snel leeg na de update.
    Heb hier over gebeld met Samsung. Zij zeiden dat deze klacht niet bekend was, maar dat er soms wat mis gaat tijdens zo’n beveiligingsupdate. Dit zou volgens de Samsungmedewerker eventueel kunnen helpen:
    – back-up maken voor de zekerheid (in principe zou de persoonlijke data behouden worden)
    – toestel uitzetten
    – volumeknop up+aan/uitknop+homeknop gelijkertijd indrukken, dan kom je in een menu
    – dan wipe cash partition selecteren (geen andere dingen selecteren!)
    Hiermee wordt de cash gewist en zou helpen bij verkeerd gegane updates e.d.
    Hier zijn op Youtube filmpjes over te vinden: zoek op wipe cash partition
    Ik heb het zelf nog niet gedaan omdat ik er nog geen tijd voor heb gehad en de telefoon hard nodig heb, dus weet niet of dit gaat helpen.

    Beantwoorden
  10. Jennie zegt

    15 november 2017 at 12:34

    Hier hetzelfde probleem. Batterij is na een halve dag leeg bij S6. Waardeloze update.

    Beantwoorden
  11. asdfa zegt

    16 november 2017 at 07:47

    De batterij loopt veel sneller leeg na deze update.

    Beantwoorden
  12. E zegt

    16 november 2017 at 18:13

    Idem hier, snel leeg na de laatste update.

    Beantwoorden
  13. Monique zegt

    17 november 2017 at 08:22

    Zelde probleem. Batterij is met een halve dag leeg en geen wifi meer. Krijg melding verificatiefout.

    Beantwoorden
  14. Willem zegt

    17 november 2017 at 14:55

    Dank voor de waarschuwing. Dan print ik dit weekend mijn NS e-ticket maar uit ipv ‘m vanuit de app te benaderen. En de powerbank mee!

    Beantwoorden
  15. Nico zegt

    18 november 2017 at 14:38

    Ook bij mij loopt de batterij erg snel leeg op de s6 na de laatste update

    Beantwoorden
  16. Kristel zegt

    19 november 2017 at 22:01

    Heb de wipe cache partition gedaan maar dit maakt geen verschil voor het snel leeglopen van de batterij

    Beantwoorden
  17. Mark zegt

    20 november 2017 at 08:38

    Wordt tijd dat Samsung hier een structurele oplossing voor vindt. Het snel leeglopen van de batterij is erg vervelend. Wipe Cache partition ook geprobeerd, maar maakt inderdaad geen verschil. Apps verwijderen en opnieuw installeren maakt ook geen verschil. Een complete fabrieksreset ga ik niet doen, maar heb op andere forums al gelezen dat ook dit niet helpt.
    Tijd voor een nieuwe update;-)

    Beantwoorden
  18. Therese zegt

    20 november 2017 at 08:58

    Pfff, blij om te lezen dat er meer zijn met hetzelfde probleem. Dacht dat het aan mijn telefoon lag…. Ik leg m ook ’s avonds weg met 45% batterij om hem de volgende ochtend aan te treffen met 3%. Hij is ook warm, dus blijkbaar is er iets dat de hele nacht ‘actie’ vraagt van het systeem. Een oplossing zou fijn zijn!
    Een reactie van Samsung op al deze opmerkingen zou trouwens ook netjes zijn…..

    Beantwoorden
  19. djoyce zegt

    20 november 2017 at 11:31

    Hier ook hetzelfde probleem sinds kort. Batterij had het net een dag vol in spaarstand met licht gebruik. Ook wordt de mobiel af en toe ineens heel warm. Dacht eerst dat het aan een app lag die ik dezelfde dag had geinstalleerd. Ik merkte overigens dat mijn probleem ineens werd versterkt toen ik de apparaatbeveiliging toestemming gaf om zijn werk te doen. Nu loopt hij leeg zonder dat ik hem gebruik. Ik doe nu met de batterij 6 uur bij mijn normale gebruik. Ook valt mij op mijn s6 op de achtergrond apps opent. Ik sluit regelmatig mijn apps op achtergrond uit en dan een paar uur later staat er weer een hele rij apps open die ik niet heb gebruikt in de tussentijd. Vreemd.
    Overigens hierover met samsung gebeld, ze waren op de hoogte van het probleem. Maar ze deden net of het maar een klein probleem was bij een aantal klanten… Klinkt nog niet heel veel belovend.
    Ik ga een harde reset uitvoeren eens kijken hoe het dan gaat. Hoop iig dat het weer wat beter wordt met batterij.

    Beantwoorden
  20. John zegt

    20 november 2017 at 14:56

    Heb helaas hetzelfde probleem. Normaal ging mijn S6 batterij na opladen een kleine 50 uur mee. Na deze update nog maar zo’n 19 uur max. mee, als ALLES zoveel mogelijk uitstaat en ik er NIETS mee doe!
    – Alle onnodige apps uitgeschakeld. Geen verbetering.
    – Teruggezet naar fabrieksinstellingen, geen verbetering.
    – Wipe cache partition uitgevoerd, geen verbetering.

    Kortom, zie verder geen mgelijkheden meer.
    Ik begrijp dat Samsung het probleem kent. Hoop dat Samsung hier supersnel iets mee doet. Zo is mijn telefoon niet goed bruikbaar. Haal de dag bij lange na niet als ik er WEL iets mee doe, en daarvoor is het ding uiteindelijk gekocht!

    Beantwoorden
  21. Willem zegt

    27 november 2017 at 22:17

    Probleem naast de batterij is het zomaar uitvallen van alle netwerkverbindingen. Zowel verbindingsstrepen als wifistreepjes ineens allebei weg. Nog nooit meegemaakt.

    Beantwoorden
    • Willem zegt

      30 november 2017 at 07:25

      Probleem blijkt de Google app. Één voor één recente app updates verwijderd en na deinstallatie van de Google app kon ik opeens weer bellen.

      Beantwoorden
  22. jkeysbb zegt

    28 november 2017 at 12:30

    Mijn S6 loopt na de update zeer snel leeg. Factory reset gedaan, helpt niet. Waardeloze update!!!!!!!!!!! en geen SAMUNG meer!!!!!!!!!!!!

    Beantwoorden
  23. Rone zegt

    1 december 2017 at 19:01

    Dus hier staan de klachten die ik ook heb. Ik was even bang dat ik de enige was. Heb Samsung NL nota bene meerdere malen gevraagd of ze hiermee bekend zijn. Service is slecht. Ik vraag me af of Samsung in Korea hiervan af weet. Ik hoop het.

    Mijn batterij loopt ook snel leeg en heb ook soms connectie problemen met wifi. Dat met wifi heb ik al heel lang. Waarschijnlijk sinds de Android 7 update. Maar dat probleem met mijn batterij nog niet zo lang. Sterker nog, dit probleem kreeg ik niet direct na de laatste update (met beveiligingspatch okt. 2017). Het kwam wat later, misschien een week of twee weken later. Ik heb mijn Samsung S6 inmiddels 3 keer gereset. De eerste keer een harde reset via een menu bij het opstarten van de telefoon. De tweede en derde keer via instellingen. De tweede keer was een succes. Totdat ik een app installeerde waar ik express mee wachtte. Deze app had al kuren en ik dacht dat het aan die app lag. Maar na drie keer resetten kwam ik achter dat het helemaal niet aan die app ligt. Die app heb ik overigens nog steeds niet geïnstalleerd. Heb heel veel uitstaan en heel veel apps niet geherinstalleerd. Ik gebruik mijn telefoon nauwelijks tegenwoordig. Een nacht standby kost zo’n 30-35% batterij.

    Eigenlijk heb ik sinds Android 7 alleen maar problemen gehad met deze telefoon. Mijn vingerafdruk beveiliging bijvoorbeeld gebruik ik niet meer sinds die update. Werkt gewoon niet meer goed. En zo zijn er meer dingen die niet of niet meer goed werken. Mijn telefoon i.c.m. Android 6 was perfect. Geen problemen. Die tijd is helaas allang voorbij.

    Ik heb begrepen dat Android 8 toch naar de S6 komt. Maar ja, wanneer? En hoe zit het met een volgende beveiligingspatch/stability update?

    Ik heb mijn telefoon nu net meer dan twee jaar. Wil het nog niet opgeven.

    Beantwoorden
    • Willem zegt

      15 december 2017 at 23:50

      Heb ook resets geprobeerd en dat loste niks op. Toen één voor één de apps gaan deïnstalleren en wat bleek: door de google search app te wissen ( zodat het zoekvenster op de homepage verdwijnt) loopt de S6 weer stabiel. Dan maar via de chrome app zoeken. (zal vast een tijdelijke oplossing zijn, maar voor nu ok)

      Beantwoorden
  24. Alfred zegt

    2 december 2017 at 16:04

    3 x S6 in het gezin. 1 niet geüpdate, doet het normaal. 2 wel en die lopen supersnel leeg.

    Beantwoorden
  25. Flow zegt

    10 december 2017 at 00:03

    Dacht dat ik de enige was..
    Sinds de laatste update kan ik nog maar een paar uurtjes zonder opladen.

    Van 15% knalt ie zonder reden naar 3%

    Snacht verplicht op vliegtuigstand anders van 85% naar 35% in de ochtend.

    Vandaag viel telefoon zonder reden helemaal uit.

    Worden we zo verplicht een nieuwe telefoon te kopen?

    Beantwoorden
  26. Rone zegt

    29 december 2017 at 12:32

    @iedereen

    Ik kan melden dat zojuist op het forum van Samsung is meegedeeld dat Samsung in Korea naar het batterij- en wifiprobleem gaat kijken. Wordt vervolgd.

    Beantwoorden
  27. garfield zegt

    21 januari 2018 at 15:18

    zwaar geïrriteerd persoon.

    weet niet wanneee het opgelost wordt voor batterij e de WiFi maar hier nog steeds niet.

    Beantwoorden
  28. C zegt

    9 juli 2018 at 10:19

    Is er al een oplossing?

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Samsung Galaxy S6

samsung galaxy s65,1 inch QHD Amoled
Vingerscanner
Premium design
16 MP camera...
  • Meer over de Galaxy S6
    • Review
    • Specificaties
    • Features
    • Tips & trucs
    • Updates
    • Abonnement vergelijken
    • Los toestel kopen
    • Hoesjes
    • Forum

AANBIEDINGEN:

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Uitgelichte pagina’s

  • Galaxy S22 tips
  • Galaxy S21 tips
  • Samsung telefoon
  • Forum archief

Copyright © 2023 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.