Op de Nederlandse Samsung Galaxy S6 en S6 Edge kun je nu de beveiligingsupdate van november installeren. De update bevat tevens de patch voor het Krack Wi-Fi lek.
Onlangs kreeg de Galaxy S6 Edge Plus de november patch al. En zoals toen voorspeld, volgt nu de rest van de Galaxy S6 serie, inclusief de S6 Edge. Althans, als je een unbranded toestel hebt, of een branded model van Vodafone. Heb je er eentje van T-Mobile? Dan moet je nog even geduld hebben.
Galaxy S6 november patch en Krack fix
Voor de Galaxy S6 en S6 Edge staan updates klaar met respectievelijk versienummer G920FXXU5EQK8 en G925FXXU5EQK8 (Vodafone: XXS5EQK9). De update is een stuk groter dan op de S6 Edge Plus: beter download je het ruim 300MB grote pakket dus via een Wi-Fi verbinding. Volgens de omschrijving van Samsung zelf bevat de update dezelfde verbeteringen als iedere maand: betere prestaties, stabiliteit, en natuurlijk niet bij naam genoemde bugfixes.
Sinds de oktober update klaagden een aantal gebruikers over een hoger energieverbruik van hun Galaxy S6 (Edge). Hopelijk brengt één van de ongeïdentificeerde bugfixes van deze update verbetering op dit vlak. Als dat bij jou zo is – of juist niet – lezen we dit graag in de reacties, hieronder.
En dan is er natuurlijk vooral de beveiligingspatch van november. Hoewel hij meer doet dan dat, is de fix voor de zwakke plek in de beveiliging van de Wi-Fi verbinding de belangrijkste verbetering. Onder de naam Krack werd een tijdje terug een kwetsbaarheid in de beveiliging van Wi-Fi verbindingen ontdekt. Ook smartphones zijn hier gevoelig voor, waardoor Google – want: Android – en fabrikanten hun toestellen van een fix moeten voorzien. Deze fix komt met de november patch naar de Galaxy S6 serie, en andere Galaxy toestellen.
Update installeren
Zoals gezegd, is de november update voor de Galaxy S6 (Edge) op dit moment te downloaden op de unbranded toestelversies. Ook met een Vodafone branded versie kun je aan de slag. Check eventueel zelf de optie Updates handmatig downloaden onder het kopje Software-update in de Instellingen als je niet wilt wachten tot je telefoon zelf begint met downloaden.
Heb jij deze update geïnstalleerd? Laat hieronder weten of je er verder iets van merkt, en zoja wat. Is het energieverbruik verbeterd? Kom je nog andere vernieuwingen of veranderingen tegen? Schroom niet, deel jouw ervaringen!
Samsung Gebruiker says
Vind het qua uiterlijk geen verbetering.
Een groot gapend gat boven je widget die niet kan vullen…
Björn says
Leverd een grote bug, nu een grote lege ruimte boven widget op 1e regel. Ziet er niet uit.
Jaap says
sinds deze laatste Update kan ik mijn 6 egde niet meer als media player in mijn auto gebruiken. wel balen dat ik geen MP3 meer kan luisteren. Weet iemand hoe ik weer terug kan naar de laatste instelling.
Leipzig says
Leer eerst maar eens normaal te typen dan praten we verder
Jkeysbb says
Accu raakt ook na deze update nog steeds snel leeg, dit was eerder niet zo. Accuduur was voor de update van november minimaal 2 dagen(nougat). Nu nog amper 1 dag, ik hoopte dat deze update het probleem zou oplossen, helaas.
Jan-Willem says
Helaas nog steeds problemen met wifi verificatie en hij moet ook nog steeds om de paar uur aan de lader. Extreem irritant…
pietke says
heir ook geen verbetering en nog steeds veel drain.
Sjippehoed says
Ik heb totaal geen last van een batterydrain. Misschien het toestel even terugzetten naar de fabrieksinstellingen en/of de batterij een keer vervangen? Batterij vervangen heeft bij mij goed geholpen. Na twee jaar is de batterij toch wel een stuk minder geworden.
Rone says
Ook hier heeft de update het belangrijkste probleem (snel leeglopen batterij) niet opgelost. Ik was daar al bang voor omdat Samsung NL er schijnbaar niet vanaf weet en omdat je überhaupt weinig info kunt vinden omtrent dit probleem.
@Sjippehoed Ik heb mijn toestel 3 keer volledig gereset en daarnaast lijkt het me stug dat het aan de batterij zelf ligt als mijn toestel van de een of de andere dag ineens 3 keer zo snel leegloopt dan normaal. Mijn batterij was prima in orde. Daarnaast zeggen veel gebruikers dat zij na de update met de oktober beveiliging pas een batterijprobleem hadden. Bij mij overigens niet direct na het updaten. Nog een ander dingetje. Na de tweede keer resetten deed mijn toestel het wel even goed. Zeker een dag. Hij deed het zeer goed zelfs. Totdat ik een specifieke app installeerde, toen ging het weer bergafwaarts. Ik heb hier eerder in een ander artikel over geschreven. Ik denk dat het een combinatie is tussen de update en iets anders wat je moet installeren of inschakelen. Misschien een update van een bepaalde app. Wie weet.
Ik vind het jammer dat Samsung schijnbaar niet bekend is met dit probleem ondanks alle klachten die er zijn. Als je Samsung zelf spreekt dan weten ze van niets. En dan installeer je de laatste update en zie je een paar dingen waar ze wel aandacht aan hebben gewijd, wat in mijn ogen onzinnige dingen zijn, en daar irriteer ik me dan wel aan.
Enige hoop nu nog is Android 8. En anders wordt het echt een ander toestel en het zal Samsung misschien weinig schelen, maar dan geen Samsung meer.
Veronique says
Hier helaas na borige update steeds verificatiefout bij Wifi en snel leeglopende accu. Gisteren kwam nieuwe update, dus snel geïnstalleerd. Maar helaas. Heb zelfs het idee dat het nog verergerd is…. niet blij hiermee.
Yonah says
Mijn samsung s6 edge hapert wat met het opstarten en afsluiten van apps enz. Weet iemand waardoor dat komt?
Pandora says
Accu van de Samsung S6 edge liep hier ook ook snel leeg sinds vorige update. Nadat ik de Netflix app had verwijderd was het significant beter. Na de laatste update van afgelopen weekend kan ik thuis niet meer verbinden met WiFi: verificatiefout. Bijzonder frustrerend! Kost me klauwen met geld omdat nu constant op mobiele gegevens moet werken. Samsung, doe er aub snel iets aan!
Hanneke says
Ellende! Wifi gooit hij er steeds uit! Gelukkig heb een een grote internetbundel. Hij blijft zoeken, is 1 sec verbonden met wifi en gooit hem er weer uit. Zo blijft het maar doorgaan… en ja dat kost ook erg veel energie! Telefoon helemaal naar fabrieksinstellingen gezet, maar dat is dus ook niet de oplossing ;-(
Jeannette says
Hoi, hier helemaal drama. Tel loopt snel leeg, laad mega langzaam op, WiFi pakt tie als hij zin heeft en ben mijn hele agenda kwijt. Krijg hem met geen mogelijk terug. Echt alles al geprobeerd (denk ik). Drama.
En dan is hij ook regelmatig mijn mailbox “kwijt”, maar die komt weer terug ( om de volgende dag hetzelfde te doen). Echt mega irritant.
Kan ik de laatste update ongedaan maken.
Help!
Groetjes Jeannette
Rone says
@iedereen
Ik kan melden dat zojuist op het forum van Samsung is meegedeeld dat Samsung in Korea naar het batterij- en wifiprobleem gaat kijken. Wordt vervolgd.