Samsung rolt nu opnieuw de update naar Android 9 voor de Galaxy A7 uit, nadat deze eerder was stopgezet. In de nieuwe update moeten de problemen met bellen verholpen zijn.
Galaxy A7: nieuwe update moet probleem met bellen oplossen
Nadat eind maart de Android 9 update voor de Galaxy A7 van start ging, bleek al snel dat er een ernstige bug in de modemsoftware geslopen was. Nadat veel gebruik(st)ers niet meer goed konden bellen – de gesprekspartner hoort jou niet spreken – werd de update weer stopgezet. Inmiddels rolt een nieuwe firmware uit voor de Galaxy A7.
Om precies te zijn ontvangt de Nederlandse, unbranded toestelversie nu opnieuw firmware A750FNXXU1BSC4, met daarin Android 9. Echter, deze keer bevat de update een nieuwe versie van de modemsoftware, A750FNXXU1BSD1. Daarmee zouden de problemen verholpen moeten zijn, en kun je alsnog je toestel gewoon bijwerken – en de nieuwe One UI interface gebruiken.
Omdat onze redactionele Galaxy A7 nooit last had van de genoemde problemen kunnen wij helaas ook niet controleren of de bug inderdaad gerepareerd is. Heb jij de update al geïnstalleerd? Laat ons – en anderen, daarmee – dan weten of de problemen inderdaad verleden tijd zijn.
Beschikbaarheid
Je kunt de nieuwe update nu OTA – dus direct op het toestel – installeren als je een origineel Nederlands toestel hebt, en deze niet bij Vodafone of T-Mobile hebt gekocht. Krijg je nog geen melding van een gereed staande download, dan kun je twee dingen doen. Of je wacht gewoon even af, of je gaat via de Instellingen naar Software-update en tikt daar op Updates handmatig downloaden.
Dus: brengt deze update dé oplossing voor de belproblemen, of toch niet?
(Dank aan iedereen die het ons meldde!)
Debbie says
Mijn toetsenbord smileys zijn in elk geval ook weer terug van weggeweest haha! Of ik kan bellen zou ik morgen eens testen.
Patrick says
Bellen gaat nu goed na de update!!!
Nimesh says
Hows the slow internet speeds? is it still the same? btw im from Sri Lanka. the issue is here in my country as well. Extremly slow data speeds and poor call quality
Michel Groenheijde says
Issues are fixed now with the new modem firmware.
Manon says
Ik heb mijn Samsung A7 bij Vodafone gekocht. Wanneer kan ik de update verwachten?
DINICO says
Waarom geen update beschikbaar voor kopers via vodafone?
DINICO says
Waarom geen update beschikbaar voor kopers via vodafone?
Marianne says
Tot mijn grote opluchting hoorde ik na meerdere bezoeken en telefoontjes met de Klantenservice van KPN vandaag in de KPN-winkel dat dit een probleem is dat bij Samsung ligt. Ik kan namelijk ook niet bellen omdat gesprekken vrijwel direct worden verbroken, de ander mij niet kon horen, en ik geen keuzes kon maken in belmenu’s. Mijn sim-kaart zit nu in een oud mobieltje, in afwachting van de update die uiterlijk 24 april klaar moet zijn. Dat wacht ik dan maar af, in de hoop dat de A7 dan helemaal goed werkt. Want voor de rest is het een fijn toestel maar je moet er natuurlijk wel goed mee kunnen bellen.
Diana Tan says
Vandaag is er al een nieuwe update. Maar zelf nog niet uitgetest of bellen nu goed gaat. De geluiden zijn positief voor KPN afnemers begrijp ik.
Peter says
Zojuist (woensdag 10 april 20.35 uur)de nieuwe update geïnstalleerd. Mijn telefoon doet het nu goed, 2 minuten gebeld en het geluid is niet weggevallen! Bedankt voor de tip!.
Patrick says
Alleen nu een probleem dat de bluetooth uitvalt als het scherm uit gaat. Erg irritant als je in de auto zit. 🙁
Iemand hetzelfde probleem?
Diana says
Vandaag is er al een nieuwe update. Maar zelf nog niet uitgetest of bellen nu goed gaat. De geluiden zijn positief voor KPN afnemers begrijp ik.
Hillebrand says
Wat mij opvalt is dat sommige WiFi verbindingen niet meer te maken zijn, gelukkig wel bij mij thuis maar de WiFi bij bd. mijn buren kan hij niet meer vinden.
Weet niet of dit nu aan de update ligt
Drika says
Ik heb mijn A7 toestel half februari 2019 gekocht bij de phonenhouse met een vodafone abbonnement.
Betekend dit dat de vodafone klanten deze update niet krijgen?
Als ik handmatig de update wil binnenhalen krijg ik de melding dat mijn toestel up to date is met de update van 1 februari. De foute update dus. Moet mijn toestel nog steeds op 3 g houden wil ik kunnen bellen.
Michel Groenheijde says
In principe heb je dan geen specifiek Vodafone toestel. Als jouw A7 van oorsprong Nederlands is, dan zou je de update al gehad moeten hebben. Mogelijk heb je geen origineel Nederlands toestel. Je zou via Instellingen naar Info Telefoon kunnen gaan, en dan naar Softwaregegevens. Wat staat er in het vakje ‘SW-versie serviceprovider’ als laatste regel?
Drika says
XEH/XEH,PHN/XEH
Michel Groenheijde says
Ah, je toestel komt oorspronkelijk uit Hongarije. Krijgt dus ook de updates van dat land. Flauw genoeg krijgt die geen fix vermoedelijk, want daar is het probleem er niet. Zou denk ik even hij Phonehouse aankaarten, zij hebben jou een geïmporteerd toestel verkocht, tenslotte.
Drika says
Dank je wel
Drika says
Net gebeld met the phonehouse en die zeggen zoek het zelf maar uit. Ga maar naar een samsung punt en laat je telefoon maar flassen of zoiets. Ik voel me bedonderd.zo worden de gepensioneerde mensen op leeftijd behandeld. Toestel is 8 weken oud dus gaat de prullebak in. Ik ga wel een ander Nederlands toestel kopen. Tip voor iedereen koop nooit bij de phonehouse ze verkopen alleen maar import
drika says
Inmiddels kontakt gehad met Samsung zelf. Ze hebben alles aan de hand van mijn imei nr uitgezocht en ook de import toestellen krijgen de reparatie update maar dat kan nog enkele weken duren. Dus gewoon het wifi bellen uit zetten en je netwerk tot aan de update op 3g houden. Bij mij werkt dan alles prima.
MichelT says
Volgens mij is na het uitvoeren van de nieuwste update van de A7 nog steeds 1 februari de datum van de beveiligingsupdate, dit is niet veranderd.
Brent says
Ik heb mijn update nogsteeds niet maar hij lijkt voor de rest al overal uit te zijn :/
MichelT says
Dan heb je waarschijnlijk geen Nederlands toestel. Als je via Instellingen naar Info telefoon gaat kun je je Softwaregegevens bekijken, hier staat o.a. de Baseband-versie, aan de hand van deze code is te achterhalen uit welk land je telefoon afkomstig is.
Jeroen says
Hallo heb het zelfde probleem ,krijg niet eens de nieuwe software binnen ook niet handmatig heb het vandaag nog geprobeerd 23-5-2019
Evert says
Ook ik heb het probleem nog steeds. Toestel van mijn werkgever gekregen. Ik heb vorige week de update (pas) geinstalleerd (wist niet van de problemen) en zit nu met de gebakken peren.
Abo is via Vodafone. Toestel is (als ik het hierboven lees) niet NL.
Wanneer wordt de update voor geimporteerde toestellen verwacht?
Nico van Koesveld says
IK had amper problemen maar na de laatste update BSD4 heb ik dagelijks vastlopers. Dus eerder meer problemen. Niet echt blij.
Jeroen says
Hallo
Mijn huidige versie is A750FNXXU1BSD6/A750FNOVF1BSD2/A750FNXXU1BSD4
Heb geprobeerd te updaten maar krijg geen update ,kan nog steeds niet bellen en gebeld worden!
Tini says
Hoe gaat samsung ons compenseren voor t niet kunnen gebruiken van onze telefoon?
Arlette van Duijn says
beging juli nieuwe update geïnstalleerd op mijn A7, telefoon kan alleen de systeemupdate niet voltooien.
voorheen geen problemen gehad met bellen etc maar kan nu geen mails meer versturen!!! en problemen met downloaden vanuit play store.
volgens winkel ligt het probleem bij Samsung……