Iedereen die ook maar een beetje in de muziek streaming wereld zit weet ongetwijfeld dat rapper Jay-Z een paar maanden terug zijn eigen Spotify concurrent – Tidal – lanceerde. Hij, en een paar van zijn beroemde vrienden en vriendinnen (lees: Deadmau5. Rihanna, Beyonce, Jack White), waren het niet per se eens met de manier waarop Spotify gratis muziek aanbood aan luisteraars zonder dat de artiest daar van kon profiteren. Vandaar dat Tidal in het leven werd geroepen, om naar eigen zeggen dus ook de artiesten eerlijk te behandelen in de hele streaming business.
Maar goed, het is geen geheim dat Tidal op z'n minst een flop te noemen is. Met 500.000 gebruikers op Tidal tegenover meer dan 60 miljoen gebruikers van Spotify en 11 miljoen van Apple Music heeft de streaming service van Jay-Z nog een hele weg te gaan. Is het dan toeval dat de wereldberoemde rapper juist nu wordt gespot bij de Research afdeling van Samsung (dezelfde afdeling die gaat over de content strategieën zoals Milk Music) in Silicon Valley? Volgens Variety in ieder geval niet.
Jay-Z leaving Samsung corp. in Silicon Valley right now pic.twitter.com/AQAJWzL6lq
— Damian Trujillo (@newsdamian) 15 oktober 2015
Vanuit Jay-Z gezien is het niet meer dan logisch dat hij op zoek is naar meer promotie voor zijn streaming dienst Tidal en Samsung kan hoogstwaarschijnlijk alleen maar profiteren van de naamsbekendheid van de Jay-Z. Dus stel dat Tidal nou daadwerkelijk in handen van Samsung komt – of dat er op z'n minst een samenwerking ontstaat – dan is de kans niet eens zo heel klein dat de Tidal app wellicht standaard op de Galaxy S7 zal worden geladen!?
Wat denk jij? Is dit doldwaze onzin of zie je wel iets in een samenwerking tussen Jay-Z en Samsung?
(via)
Geef een reactie