Update 3 december:
We hebben inmiddels van allerlei mensen tegenstrijdige berichten gekregen. Een factory reset werkt soms wel, soms niet – het lijkt een beetje een gok. Zoals bezoeker Marnix aangeeft is het ook mogelijk om vanuit Android zelf een factory reset te doen. Uiteraard is dit zeker een mogelijkheid (Instellingen -> Privacy -> Standaardgegevens herstellen), wij kozen voor ‘grondig', dus resetten vanuit de recovery buiten Android zelf om.
Al met al is het dus niet duidelijk of en wanneer een factory reset helpt tegen het reboot probleem waar sommigen last van hebben, met name na de laatste update.
Oorspronkelijke bericht:
Na de recente update naar Android 2.3.6 hebben nog al wat mensen last van een spontaan rebootende Galaxy S2. Mogelijk heeft dit te maken met het installeren van de nieuwe Android versie zonder allerlei gegevens op te ruimen die – plat gezegd – de zaak in de war schoppen onder de nieuwe Android. Normaal gesproken kun je je toestel updaten zonder alle gebruikersdata te verliezen – echter, bij een irritant probleem zoals de spontane reboots kan een iets drastischer maatregel helpen: een factory reset.
(disclaimer: wat je met je eigen Galaxy S2 doet is natuurlijk geheel je eigen verantwoordelijkheid – niet die van galaxyclub.nl)
Let op! In de onderstaande procedure wordt je toestel volledig ge-reset – alsof je ‘m weer voor het eerst uit het doos haalt! Alle gegevens worden gewist!
Een factory reset voer je als volgt uit:
– backup alle gegevens die je er later weer terug op wilt zetten
– schakel je S2 uit
– druk de volgende knoppen in, en hou ze ingedrukt tot je het Samsung logo ziet: Volume Up (1) + Home (2) + Power (3)
– je toestel start nu in de zgn. ‘recovery mode': een simpel, blauw menuutje
– het menu is te bedienen met de volume knoppen (omhoog: Volume Up, omlaag: Volume Down), en de Home knop om te selecteren
– ga naar ‘wipe data/factory reset' en selecteer met de Home knop
– ga naar ‘wipe cache partition' en selecteer met de Home knop
– ga naar ‘reboot system now' en selecteer met de Home knop
Het toestel start nu opnieuw op, en als het goed is, is het reboot probleem verholpen.
(met dank aan Wilbert en één van onze eigen proefkonijnen)
Meduza says
Ik had dit probleem met 2.3.4 al. Toen een factory reset gedaan, probleem opgelost. Met 2.3.5 wel wat reboots gehad, maar zat steeds een paar dagen tussen. Met 2.3.6 gaat het echt fout. De volgende zijn mij opgevallen
– WiFi heeft geen invloed, Tasker zet ’s nachts WiFi/GPS/DataSync voor mij uit en foon reboot gewoon. Zit dan op de lader aangesloten en ligt los op tafel (geen hoesjes o.i.d.)
– Overdag soms meerdere reboots, soms met minder een uur tussentijd. Ook wanneer ik na een eerste reboot de telefoon geheel niet aanraak (en ik dus geen SMS/Voice/Whatsapp ontvang/verzend).
– Soft reset en enkele minuten zonder accu heeft geen invloed.
Nu maar eens zonder SD card proberen. Ik voel niet zo heel veel voor nog een factory reset (kost gewwon te veel tijd).
Een erg groot nadeel van die reboots is dat Spotify regelmatig na een reboot van mening is dat de offline playlist opnieuw gedownload moet worden. Gelukkig over Wifi, want alleen al deze maand zit op 30Gb aan WiFi data (offline playlist is ruim 6 Gb).
Peter R says
Soft reset, opstarten (dus batterij er weer in), pincode intoetsen en dan enkele minuten met rust laten was de tip die ik vermeldde, dus niet een paar minuten de batterij eruit. Door na opstarten een paar minuten te wachten geef je je toestel de gelegenheid om alle af te handelen / in te lezen.
Overigens, bij mij nu ook weer eens in de paar uur een reboot met Wifi aan. Kreeg er weer last van na een batterijwissel en de bovenbeschreven “langzame” soft reset helpt bij mij nu ook niet meer. Wifi uit wel.
Ik zou de langzame soft reset toch eens proberen, je hebt mogelijk te maken met meerdere problemen tegelijk.
Meduza says
Geen PIN (swipe password) dus na crash doet hij goed doorstarten (en wordt dus niet opgehouden door PIN scherm). Maar zoals vermeld, ook wanneer ik de foon dan niet aanraak reboot hij soms twee keer….
Nu anderhalve dag geleden dus SD er uit gehaald en nog geen reboots gehad. Zelfs Spotify werkt in het geheel beter (ook tussen reboots door moest ik soms twee keerr in vijf minuten inloggen op Spotify). Dit kan ook liggen aan de offline playlist die op SD stond.
Ik heb een Sandisk 32Gb SDHC kaartje (nieuw gekocht, tegelijk met de foon).
HebVaart says
Had er ook last van onder 2.3.5. maar sinds ik bij: instellingen/overhettoestel/softwareupdate de de functie “automatisch bijwerken” heb uitgevinkt. Heb ik nergens meer last van. Ik merkte dat hij het alleen deed wanneer Wifi aanstond, nu was mijn theorie (slag in de lucht) dat hij alleen automatisch gaat updaten en dus resetten wanneer er een Wifi verbinding is. Over Wifi kreeg hij steeds een verkeerd ghost commando. En waarachtig het lijkt nog te werken ook! Ik heb sindsdien geen spontane resets meer.
Ben erg benieuwd of het ook bij andere zo werkt?
Groeten
Peter R says
Bij mij lijkt dit ook te werken, maar alleen als ik alle vinkjes op de genoemde pagina uitzet. Het is nog wat te vroeg voor een definitieve conclusie, maar vooralsnog ben ik blij met deze tip. Bedankt!
Peter R says
Te vroeg gejuicht… net weer een reset gehad. Het blijft een kwestie van Wifi uitzetten als je het niet nodig hebt.
Onderweg says
Had er geen last van onder 2.3.5 Na update naar 2.3.6 enkele reboots. Gisteravond (12-12-2011) zelfs om de 10 minuten. Wi-fi uitgeschakeld en telefoon opnieuw opgestart en daarna geen reboots meer gehad. Mijn inziens heeft het dus inderdaad iets met de wi-fi te maken. Baal er wel van, heb namelijk geen data-abonnement en maak gebruik van de apss via de wi-fi.
gegroet
Pim Derneden says
Ik had ook last van het reboot probleem in 2.3.5.
terug gezet naar 2.3.4 en daarna weer naar 2.3.6 reboot probleem bleef.
Factory reset: probeem bleef, onder alle versies.
Daarna nagedacht waarom het begon: Ik had apps verplaatst naar mijn SD kaart. Alle apps terug gezet naar telefoon. Nooit meer last gehad van reboots. Nu een voor een apps naar sd kaart aan het zetten om te kijken wat de boos doener is.
Ik heb gemerkt dat “grote”apps het wel eens kunnen zijn. Dan reboot die weer.
Nu alles terug op telefoon en geen last. Het probleem ligt dus ergens met apps en sd kaarten.
Ik heb mijn apps aangepakt en geen last meer van spontane reboots. Hoop dat dit mensen kan helpen. Updates of terug naar factory setting is in ieder geval geen reactie.
kees says
klopt inderdaad ligt aan sd kaart als ze op de telefoon staan heb je er geen last meer van had net een nieuwe app geinstaleerd deze had zich auto op sd kaart gezet had dus ineens weer last van reboots nu deze weer op de tel gezet en nergens meer last van.
heb hier trouwens bij alle software versies last van mijn vriendin heeft ook een s2 en daar het zelfde verhaal.
Jeroen Jansen says
Ik heb het probleem pas sinds de update van 2.3.5 naar 2.3.6. Gezien de vorige reacties hier heb ik de harde reset nog niet geprobeerd als oplossing, aangezien dit niet bepaald een garantie voor succes is en wat mij betreft dan ook niet echt zinnig is om te doen. Ik heb geen SD-kaart in de telefoon, dus apps die daarop geinstalleerd staan kunnen niet de oorzaak zijn.
Ik had inderdaad ook al gemerkt dat als ik de Wifi uitzet (ik heb gelukkig een stevig data-abonnement) er geen spontane reboots meer optreden. Ook elders op verschillende fora wordt de link gelegd met Wifi. Wat mij betreft een behoorlijke misser van Samsung, en ze zouden er goed aan doen snel met een echte oplossing (dus update) voor de dag te komen, of met een stap-voor-stap workaround.
Voor een toestel dat de titel “beste smartphone 2011-2012” draagt is dit een onacceptabele bug omdat je ongemerkt onbereikbaar wordt, never mind smartphone, je hebt dan niet eens een werkende gewone phone!.
Edwin says
Spontane reboots lijkt idd een Wifi probleem. Wat lijkt te helpen is een vinkje zetten bij de instelling ‘Statisch IP gebruiken’ (wifi instellingen/ geavanceerd (via menu knop)). Had dagelijks een aantal x last van dit probleem sinds 2.3.5 en nu al 2 dagen niet meer. Vraag me niet hoe het kan… maar tot nu toe lijkt het te werken!
Peter R says
Dit heeft bij mij niet geholpen.
Mike says
Ik moet ook constateren dat dit een wifi issue lijkt te zijn idd. Vannacht de wifi uitgelaten en geen reboots gehad. Ik zal eens de ‘static ip’ gebruiken en uit testen of dat iets scheelt.
Marcel says
Ook ik heb last van de reboots…. vooral ’s nachts! De oplossing hiervoor nog niet gevonden.
Waar ik ook sinds de laatste update last van heb is dat als ik de letter i intoets dat ik daarna niks meer kan typen…. Toetsenbord loopt dan vast op een of andere manier!
Ook de contactpersonen die ik via Buddies Now op het startscherm heb staan verdwijnen steeds…. Na het opnieuw koppelen aan een contactpersoon verdwijnen ze toch weer, soms na enkele minuten, soms pas na een dag.
Wie heeft de gouden tips voor deze 2 problemen?
sujata says
Ik heb precies het zelfde als jou Marcel. Vooral ’s nachts de reboots en de letter i die het niet meer doet (en alles laat vastlopen), tenzij ik swype.
Wifi in de nacht uitschakelen lijkt bij mij wel te werken, maar dit kan ik nog niet met zekerheid zeggen..
Voor het probleem met de i heb ik helaas ook nog geen oplossing!!
dennis says
Nou hier nog een slachtoffer.. jammer dat Samsung dit niet aanpakt en de klanten tevreden houd. Dramatisch dat rebooten Inmiddels ook alles geprobeeerd.
Uiteindelijk helpdesk samsung gebeld en die gaven het advies om hem op te suren ter reparatie. Nu ben ik van mening dat het een software probleem is en dus gewoon via een update opgelost kan worden ALS MEN EEN OPLOSSING HEEFT tenminste.
Ik wil en kan mijn geliefde speeltje alleen niet missen. Nu pincode er af gehalld zodat hij wel in ieder geval goed door start bij een reboot.
Erg vervelend en hoogst irritant allemaal en hoop snel op een oplossing.
Grtn Dennis
Bas says
Ik heb gister voor het eerst een SD-card in mijn galaxy s2 gestopt (die draait op 2.3.5) en vanochtend heb ik mijn eerste spontane reboot gehad. Ik dacht zelf dat upgraden naar 2.3.6. wel de oplossing zou zijn, maar na het lezen van dit topic ben ik daarvan teruggekomen.
Ik weet zeker dat het bij mijn telefoon voorlopig nog niet ligt aan de Wifi verbinding, maar aan de SD card waarmee mijn mobiel niet kan samenwerken blijkbaar. Als het probleem zich vaker voordoet ga ik die SD-card er gewoon uit halen en voorlopig nog zonder door.
Wutsie says
De oplossing voor dit probleem is het volgende:
type in: *2767*3855# in het belmenu.
Zorg er wel voor dat jer alle data gesaved hebt want dit is een factory reset. Na ongeveer een tweetal minuten start de Samsung S2 weer op.
dennis says
waar komt die wijsheid vandaan?
Zou mooi zijn als dat inderdaad werkt maar de update zou ook goed moeten wezen toch? vandaar mijn vraag 😉
Peter R says
Als dit inderdaad een factory reset is, dan helpt dit dus soms wel, soms niet tegen de spontane reboots. Zie boven.
Het is bepaald geen gegarandeerde oplossing, hoewel dit hier wel zo gebracht wordt.
Mike says
OPLOSSING: (althans voor mij)
Ik ben inmiddels ruim 72 uur herstart vrij en door de tip de eerder op deze pagina vermeld staat. Namelijk door gebruik te maken van een static ip adres. settings –> wifi –> (menu knop) –> advanced.
Dip lijkt voor mij de definitieve oplossing te zijn en wil ik de OP bedanken dit die als eerste gesuggereerd heeft!
Edwin, bedankt!
MRB78 says
Bij mij werkt dit niet, helaas. Niks schijnt te werken, ben er klaar mee toestel gaat terug! Al krijg ik 10 x een nieuwe dan gaat ie 10x terug om dezelfde reden, ze geven maar een vergoeding voor een nieuw ander toestel!!!
MAD-Fred says
nee is niet de oplossing voor mij, gaat gewoon door met reboots
helaas
Ton says
2 dagen geleden geupdate naar 2.3.6 en dus ook last van een constant herstartende SG2. Ik heb gisteren uiteindelijk de sd-card er uitgehaald. Vanaf dat moment geen hinderlijke herstarts meer. Vandaag heb ik de sd-card teruggeplaatst en deze opnieuw door het toestel zelf laten formatteren. Ook vanaf dat moment geen herstart meer gehad. Ik weet niet of dit de reden is, maar bij mij werkt het iig. Hopelijkl blijft dat ook zo?
MAD-Fred says
Ja ik ook,,
Heb last van spontane REBOOTS, erg irritant en misschien wel onaanvaardbaar.
op alle bekende Fora alles gelezen, maar nergens een oplossing.
Eén oplossing werk echter, je WiFi uit zetten. Maar dan heb je alleen nog maar internet via G3 en H+ van je telefoon provider, (in mijn geval Telfort 700 Kbit) daar word je ook niet vrolijker van !!!
mij is op gevallen bij die reboots dat als je niet je pin code ingeeft, dus gewoon laat liggen op tafel hij nog sneller gaat rebooten. soms wel elke minuut..
naar mijn mening is dit gewoon een programmeer fout van de firmware van Samsung. En een schande dat zij hierop geen reactie geven. blijven we maar elke dag checken of er een update is!!!
sterkte allemaal..
Tom says
static IP adres blijkt bij mij (voorlopig) ook te werken. Al enkele dagen geen reboots meer…
MAD-Fred says
Ook geprobeerd, werkt niet
feeder says
Wat mij op viel is dat hij alleen reboot met wifi aan en daarbij plat op tafel ligt! (wellicht een sensor?)…………………..heb ook al van alles geprobeerd.
Onderweg says
Het is mij inderdaad ook opgevallen dat de reboots alleen plaatsvinden met Wi-fi aan en daarbij plat op de rug ligt. Als de telefoon de hele nacht met Wi-fi aan in het docking station staat (en dus aan de lader) zie ik de volgende morgen dat hij niet opnieuw is opgestart, haal ik hem uit het docking station en leg hem dan plat neer beginnen de reboots weer. Ook wanneer ik hem s’nachts neerleg en dus niet in het docking station zet moet ik de volgende ochtend weer mijn pin invoeren wegens een reboot…..
Ik hoop dat samsung genegen is hier vlot wat aan te doen middels een software-update. heb verder ook van alles geprobeerd (uitgezonderd de factory resret waar ik geen heil in zie en mij teveel werk kost)….
MAD-Fred says
van daag heel de dag WiFI aan gehad en geen REBOOTS…
Wat heb ik veranderd!
instellingen, over het toestel, softwareupdate. vinkjes uitgezet bij: automatisch bijwerken, alleen WIFI, Serverberichten.
en
instellingen, WIFI-instellingen, netwerk meldingen vinkje uitgezet.
WiFi Slaapstandbeleid = nooit
geavanceerd vinkje weg bij statisch IP adres
morgen een voor een uit zetten en kijken welke de veroorzaker is
mocht bij jou ookdeze oplossing werken. laat het even weten. dan komen we verder..
Fred
MAD-Fred says
PS wat me ook opviel was de reboots vaak begonnen bij een halfvolle accu. maar dat kan ook verbeelding zijn.
MAD-Fred says
PSPS alle apps naar ram verplaast
Tom says
Voor in ‘instellingen, over het toestel, softwareupdate’ te geraken moet ik inloggen met mijn samsung account. Door een factory-reset in een vorige poging om de reboots te doen stoppen is ook die inlog informatie verdwenen. Enkele dagen geleden ‘static IP’ ingesteld en geen reboots meer gehad. Dus ik ga niet inloggen om in die software-update te geraken. Heb een vermoeden dat het probleem inderdaad daar ergens zit
Tom says
btw ‘Way to go Samsung!’ best smartphone of 2011… De Steve Jobs volgelingen lachen zich een breuk
MAD-Fred says
static Ip heb ik afstaan!! Geloof wel dat dit de beste Phone is, ik heb ook zeer slechte ervarigen met die I(dioot)Phones. blijven steeds hangen op de meest simpele ingebouwde apps.. en ze beginnen al weer wat te dateren
MAD-Fred says
HELAAS NET WEER EEN REBOOT
Rens says
Het lijkt wel of het aan de wifi ligt. Wifi uit, geeft geen problemen meer. Wifi aan, probleem is er weer …
toch?
MAD-Fred says
Klopt het ligt aan de wifi, die is in conflict met iets. ik vermoed dat het toch de software is. niet met de hardware!!.
maar toch vreemd dat je dan in 36 uur geen reboots krijgt en dan weer een paar in een uur.
MAD-Fred says
PS Static IP aan Gezet, test of dit het is….
Meduza says
Ik heb WiFi praktisch altijd aan staan (alleen ’s nachts wordt dit automatisch uitgezet door Tasker) en na verwijderen van SD card heb geen problemen.
WiFi uit is niet echt een optie, Spotify over 3G is niet leuk, en niet te betalen. Static IP is ook geen optie, ik zit regelmatig bij klanten met een open hotspot, dan zou ik elke keer IP moeten aanpassen (Tasker iets laten doen op basis van GPS locatie is niet erg betrouwbaar, dus Tasker IP laten regelen is geen optie).
Maar na verwijderen van SD card, inmiddels 6 dagen geleden, heb ik helemaal geen reboots gehad.
Frans says
Bij mij begonnen de automatische reboots na de update naar 2.3.5 en dat is met 2.3.6 nog niet veranderd. Bij mij kan ik het zien doordat de iconen van de apps op andere plaatsen staat dan dat ik heb ingedeeld.
Ik begrijp niet waarom Samsung geen algemene melding doet dat men bezig is met het probleem. Lijkt me dat nu zoveel mensen dit probleem hebben dat ze er naar gaan kijken. Vreemd dat de gebruiker nu naar oplossingen aan het zoeken is.
Weet iemand een (gratis) app die alle apps inclusief gebruikersdata (bijv savebestanden van spellen) kan backuppen???
Del Treve says
Ik heb het reset probleem op mijn S2 opgelost. Hier is mijn verhaal.
Zoals boven vermeld had ik ook plotseling reboots met 2.3.6. Daarvoor op 2.3.4 nooit. En het lag ook bij mij voor 100% aan WiFi. WiFi uit: geen reboots. Factory reset heeft bij mij NIET geholpen. Zoals volgens mij bij niemand. Dus hen ik het volgende gedaan.
Ik ben in eerste instantie terug gegaan naar 2.3.4, hetgeen het probleem oploste.
Daarna, geïnspireerd door reacties hierboven, heb ik alle applicaties die op de SD kaart stonden gedeïnstalleerd. Daarna deze applicaties verplaatst van de SD kaart naar de USB-disk van de telefoon. Daarna de applicaties vanaf de USB kaart opnieuw geïnstalleerd. Daarna via Kies opnieuw naar 2.3.6. Sindsdien al een week lang geen spontane resets meer, ook niet met WiFi aan. En ik heb GEEN WiFi settings veranderd, zoals het instellen van een static IP adres, zoals hierboven aangeraden. Bij mij heeft dat er niets mee te maken. Het is puur een probleem met de SD kaart.
Hiermee ben ik overigens nog niet tevreden, want als de SD kaart niet gebruikt kan worden, dan heb ik plotseling een smartphone met maar 16GB geheugen, in plaats van 32GB, of 64, of 128… In dat geval had ik net zo goed zo’n lullige apple kunnen kopen…..
Meduza says
Zou je kunnen aangeven welke SD kaart je hebt? Wellicht we een boosdoener kunnen vinden?
Ik heb het probleem met een Sandisk 32Gb microSDHC kaartje.
MRB78 says
Ik heb toch eigenlijk liever zo’n “lullige” Apple dan dit stuk verdriet van Samsung..!!
Johan van der Stoel says
Ik heb ook weken met dit probleem getobt en uren besteed aan factory resetten en alle applicaties opnieuw installeren. Maar denk dat ik nu toch de finale oplossing heb gevonden.
Met dank aan de bovengenoemde tips ben ik op het spoor van (hopelijk) de oplossing van het spontane bootprobleem gekomen.
In de meeste gevallen is de SD kaart de boosdoener. Maar gelukkig: dit is op te lossen. Het gaat als volgt:
– Om te bepalen of de SD kaart de boosdoener is, haal je deze uit je telefoon. Start vervolgens de telefoon op en kijk of het probleem verdwenen is.
– Zoniet, dan heeft mijn ervaring geleerd dat een factory reset het probleem oplost.
– (optioneel) Backup de gegevens die op je SD kaart staan. Als je dit niet doet, ben je zometeen alle gegevens die op de kaart staan definitief kwijt.
– Plaats de SD kaart terug in je telefoon.
– Start de applicatie Instellingen.
– Klik op Opslag menu.
– Klik op SD-kaart afmelden.
– Klik op SD-kaart formatteren.
Let op: formatteren is iets wezenlijk anders dan wissen wat in deze thread door verschillende mensen als oplossing is aangedragen. Het is erg belangrijk dat je op deze manier de kaart formatteert, aangezien er – uit mijn professionele ervaring met veel SD kaarten is gebleken – vele verschillen zijn tussen de verschillende formatteerprogramma’s en af-fabriek geformatteerde kaarten. Wij raden onze klanten aan alle kaarten eerst te formatteren met tools die wij ter beschikking hebben gesteld. Blijkbaar heeft ook deze Samsung telefoon een vergelijkbare gebruiksaanwijzing en is het niet voor niets dat ze een formatteerprogramma hebben bijgeleverd in het Instellingenmenu.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties, hopelijk gaat ook Samsung dan iets met deze informatie doen. Ze zullen zeggen dat het probleem in de SD kaart zit, maar deze instructie zal hopelijk vele klanten helpen.
Peter R says
Ik heb de SD-kaart geformatteerd, en vannacht Wifi aangelaten. Geen spontane reboot, dus de eerste signalen zijn goed, maar ik probeer niet te vroeg te juichen.
Kees says
Het lijkt erop alsof uw oplossing geholpen heeft.
Ik had niet gedacht dat het aan een SD zou liggen.
Maar ik ben hoopvol. Ik heb al 5 dagen geen reboot meer gehad.
A Tuncer says
ook hier hetzelfde probleem met mijn galaxy s2 met android versie 2.3.6.
Na het plaatsen van een originele samsung 16G SD kaart gaat hij spontaan in een herstart. Zelfs snachts op het nachtkastje.. Ik heb zelfs de SD kaart op het toestel geformateerd. Ook erna is het probleem niet opgelost. Ca. 4 a 5 x per dag een spontane herstart. SD kaart vervolgens eruit gehaald. Het probleem doet zich niet meer voor. Ik wil uiteraard de SD kaart gebruiken. hopenlijk komt er snel een oplossing..
MAD-Fred says
Del Treve.
waar heb jij die 2.3.4 vandaan gehaald..???
headcrab says
Ik vind het allesbehalve upgrades bij mij ook steeds weer die pincode opgeven maar ik merk ook dat sindsdien wordfeud geen meldingen meer geeft ondanks dat het aangevinkt is ook lijkt hij wel wat trager.
Hoe zet ik hem weer terug naar 2.3.4?
Ton says
SD-card verwijderd, geen reboots meer. SD-card teruggeplaatst en door het toestel laten formatteren, daarna (wel minder) wederom reboots. Vervolgens SD-card er weer uitgehaald en niet meer teruggeplaatst. Heb nu al al drie dagen geen reboots gehad.
dennis says
Het kan toch niet zo zijn dat er geen sd kaartje in kan?
Ton says
Nee, dat is ook wel heel slecht, maar vooralsnog werkt het bij mij wel zo. Kan alleen maar hopen dat het bij de volgende update verholpen wordt
Del Treve says
Zoals eerder vermeld:
“Ik heb met ODIN 2.3.4 teruggezet (de GT-I9100_XEN_I9100CEKI2_I9100XENKH1_I9100XXKI1.tar file is de juiste, zoekt en gij zult vinden) en het probleem is verholpen.”
Om je te helpen: via Samfirmware, (wel gratis account aanmaken), tab Mobile, model Android I9100, Firmware, Europe de laatste: I9100CEKI2, CSC XENKH1, DOWNLOAD.
En je hebt ODIN nodig natuurlijk. Zet de .tar file onder PDA. (Géén re-partition, want dan ben je alles kwijt.) Run. Succes.
Wenn says
Ik volg al een paar dagen dit forum in de hoop een oplossing te vinden voor dit irritante probleem, op het moment ben ik bezig met de optie geen SD kaart.
Verder heb ik naast wifi ook problemen met mijn data verkeer via hi. dat regelmatig ook weg valt.
Heb nu ODIN en 2.3.4 gedownload maar durf niet zo goed ;(
Voor nu lijkt mij dit de beste optie.
Peter R says
Van het wegvallen van dataverkeer heb ik ook af en toe last. De snelste oplossing is om de aan/uit toets even ingedrukt te houden, in het menu dat dan verschijnt de data-verbinding uit te schakelen en vervolgens op dezelfde manier weer in te schakelen.
Albert says
Ik wil ook graag naar 2.3.4. Ik heb deze gedownload via samfirmware. Alleen ik kom niet verder dan het uitpakken. Als deze is uitgepakt en ik wil het openen, krijg ik een melding dat ik deze bestand niet kan openen omdat het een md5 bestand is.
Waarmee moet ik het openen?
Groet, Albert
G del Treve says
Je moet het bestand laden in ODIN onder het label PDA. Instructies hoe je dit moet doen staan ook op Samfirmware.
Rinko says
Na veel van de hiervoor beschreven adviezen te hebben geprobeerd, heb ik geconstateerd dat mijn S2 stabiel is sinds ik met ODIN een gedownloade 2.3.6-versie heb geinstalleerd. Dus gewoon de oorspronkelijke 2.3.6 (via de update-functie geinstalleerd) vervangen door versie 2.3.6, maar dan met ODIN op het toestel geplaatst.
dennis says
ik moet zeggen vandaag geen reboot gehad. Wel van Samsung vernomen dat ze bezig zijn met het prpberen te verhelpen van dit probleem… SNEL HOOP IK
Johan van der Stoel says
Aanvulling op uitgebreide posting: inmiddels heb ik ook weer last van af en toe reboots; de 2GB Transcend microSD kaart heb ik nu vervangen door een 2GB Sandisk. Uiteraard weer geformatteerd. Afwachten maar…
Lahcen says
dat dit probleem niet door ons opgelost moet worden vind ik niet meer dan normaal.
Is het mogelijk om stappen te ondernemen tegen Samsung . Is dit juridische haalbaar
Als er zovelen zijn met dit probleem dan moeten we het probleem terugleggen bij Samsung
feeder says
Dit heeft iemand op het forum geplaatst, uitproberen maar……………
oplossing tot het zelf aan en uit gaan
on: December 20, 2011, 10:59
Quote
oplossing voor het zelf aan en uit probleem: installeer de gratis app LOAD MONITOR daar in deze settings van deze app vink je het volgende aan “add notification,only notify high load,auto start a, wake lock,,,,,,
zo is het probleem van de baan
have fun
MRB78 says
Ik ga voor een andere oplossing, samsung verkopen en een iphone 4s halen, bij apple weten ze tenminste wat service is!!
toeter says
Iphone 4s is de perfecte oplossing, werkt heel goed, al een hele dag geen reboots gehad. De samsung staat te koop op marktplaats.
Bedankt voor deze tip!!
emilio says
Dit is precies een mirakeloplossing.
Al 26 uren geen reboot gehad daar waar ik om het half uur een reboot had.
Bedankt
emilio says
Ik bedoelde dat ik de applicatie ” LOAD MONITOR ” geïnstallerd heb. Ik heb nu bijkomend 25 uur geen reboot. Samen met de eerste 26 uur is dit 51 uur zonder reboot. Ik geloof dus dat de app “LOAD MONITOR” werkt.
G del Treve says
en soms helpt het gewoon door je systeem te herstarten:
1. Uitschakelen.
2. Volume up, Home en Power tegelijk indrukken.
3. Toestel laadt het systeem opnieuw.
4. Klaar.
dennis says
Als het zo simpel zou zijn dan had samsung er zelf wel mee gekomen.. Wat ik als tip kreeg van samsung wa”:
wifi uit en dan een advanced task killer downloaden daarbij in de instellingen auto kill frequentie op een half uur zetten. Dat zou het moeten wezen.
Alleen heb je dan geen wifi verbindings mogelijkheden.
LIJKT MIJ NIET DE BEDOELING.
Hoop dat de oplossing in de volgende update (ice) zit..
Zo heb ik een dag geen last en dan het volgende moment 3a4 keer per uur.
GrtN Dennis
Peter says
Sinds een paar weken de S2. Toen 2.3.6 uitkwam, deze meteen geïnstalleerd. Tot deze week geen enkele reboot gehad. Deze week heb ik de gratis SD Card van de Samsung actie gekregen. Sinds de SD Card geplaatst is, treden er regelmatig reboots op. De SD Card ook al geformatteerd op de S2, maar nog steeds reboots.Lijkt dus aan de SD Card te liggen.
emilio says
Inderdaad, het probleem komt voor als er een SD Card in het toestel is en de Wifi aan staat.
Zoals ik al eerder vermeld heb, als de applicatie ” LOAD MONITOR” geinstalleerd is heb ik geen reboots meer gehad en dit al sinds bijna 3 dagen (ik heb ALTIJD de Wifi laten aanstaan), voordien een paar keren per uur. Ik heb wel geen benul hoe dat dit komt.
Kris says
Ondertussen al ales tips uitgeprobeerd: hard reset, sdcard ge-herformateerd, load monitor geinstalleerd maar nog steeds een aantal reboots per dag. Met wifi uit, geen enkele.
Iemand nog tips?
@Samsung: los dit aub eens deftig op … die reboots zijn echt wel onaanvaardbaar !!!
zefkemols says
Hier ook last van opnieuw opstarten sinds de update via Kies tot 2.3.6.
Echter mijn batterij gaat ook nog eens binnen 12 uur leeg,zonder dat ik ook maar één telefoontje gepleegd heb of via de tel. naar internet gegaan ben.
Volgens mij zit de fout gewoon in de update en moet samsung er maar heel snel voor zorgen dat er een andere verbeterde update komt.
Wifi uitzetten is natuurlijk een lapmiddel. Ik koop een toestel met Wifi en nu moet het niet zo zijn dat ik via allerlei truukjes wifi aan of uit moet zetten om het toestel naar behoren te laten functioneren.
Het is nu echt zaak dat samsung in actie komt en eventueel in de diverse fora gewag maakt van het probleem en wanneer de oplossing komt.
MAD-Fred says
Het is even een tijde weg geweest die reboots. maar op het moment dat ik weer gebruik ga maken van mijn sd card en wifi begint het weer. dus geen wifi en geen internet van telfort. dus geen contact mogelijk met internet of social media. fuck zooi
zefkemols says
Hoi Mad-Fred, jouw probleem ligt waarschijnlijk bij Telfort.
Zij hebben nl een probleem met hun gsm verbindingen.
Meduza says
Er gebeuren rare dingen met die SD card. Sinds ik de SD kaart heb verwijderd heb ik geen spontane reboots gehad. Tijdens het kerst weekeind heb ik SD weer terug geplaatst en direct een format gedaan (via config). Verder SD niet gebruikt, alleen voor de test. Zojuist stond er in beeld (in menu balk) dat er een onbekende of niet ondersteunde SD kaart in de foon zit. Via de melding een format gegeven, melding blijft staan. Reboot foon (gewoon uitzetten via de knop) maakt geen verschil.
Via de configuratie nog een format gegeven. Melding blijft staan.
Daarna batterij er uit, SD los klikken, vast klikken, foon aan (nog geen 30 sec uit geweest) en nu is de melding weg en via Instellingen is te zien dat de kaart aangemeld is (29Gb beschikbaar).
In veel gevallen is los/vast maken een snelle manier om van roest vorming af te komen. Maar aangezien alles nogal nieuw is (SD kaart net zo oud als foon) zou het ook aan de controller kunnen liggen…. en dat is een probleem van Samsung.
Meduza says
Inmiddels ook weer een spontane reboot. SD kaart is bij mij in ieder geval een van de veroozakers!!
MRB78 says
Mijn oplossing heeft geholpen!! SGS2 weg gedaan en een iPhone 4s aangeschaft ! 😉 Ik wens een ieder heel veel suc6 met Samsung en het reboot probleem!!
zefkemols says
Zijn er trouwens al reacties gekomen van Android of van Samsung, want het schijnt dat de HTC ook problemen heeft met het ontladen van de batterij na een update.
Denk dat we toch eens flink aan de bel moeten trekken en de publiciteit moeten zoeken!!!!
MRB78 says
Enige wat ze bij Samsung zeggen is: opsturen…….
headcrab says
Tja ik heb eergisteren het SD kaartje er uit gehaald en sindsdien geen reboots.
Toen hij er nog in zat zette ik Wi-Fi uit als ik het niet nodig had en ook dat hielp maar is natuurlijk mesjogge.
GvS says
Van alles geprobeerd, maar tot de conclusie gekomen dat bij mij alleen de SD-kaart de boosdoener is.
Voorlopig dus geen extra geheugen. Mogelijk maar eens proberen na de uitrol van android 4.
emilio says
Bij mij als er een sd kaart insteekt EN de WIFI staat AAN dan zijn er reboots.Als de WIFI UIT staat zelfs met een sd kaart geen reboots
Gert says
ook bij mij het geval, geen reboots gehad na het verwijderen van de sd kaart
Peter R says
Het draaien van de eerder genoemde Load Monitor App werkt bij mij ook, dus voor wie de SD-kaart veel gebruikt en tegelijkertijd WiFi aan wil hebben staan is dat de gouden tip denk ik.
In plaats van de SD-kaart echt te verwijderen kun je ook de SD-kaart alleen afmelden (Instellingen, Opslag, SD-kaart afmelden), en hem gewoon in de telefoon laten zitten. Op het moment dat je hem dan nodig hebt (ik gebruik hem bijvoorbeeld alleen voor backups) hoef je niet je de batterij te verwijderen om de SD-kaart terug te plaatsen, maar alleen de SD-kaart weer aan te melden (en na gebruik natuurlijk weer afmelden).
Ik heb de Load Monitor App daarom weer verwijderd en werk nu zonder reboots met een afgemelde SD-kaart en de hele dag WiFi aan (1 dag getest).
Peter R says
Vergeet bovenstaande tip om de SD-kaart alleen maar af te melden: de eerste twee resets alweer gehad.
Terug naar of WiFi uitzetten, of de SD-kaart verwijderen of Load Monitor op de achtergrond hebben draaien.
SandraS says
ik heb ook steeds problemen dat me mobiel spontaan restart, wordt er helemaal gek van. SD kaart verwijdert en later erin gedaan maar nog steeds problemen. wifi nu maar uitgezet om te kijken of daar het probleem ligt. ik weet wel: ik neem nooit meer een Samsung. heel irritant dit
dennis says
Hoop zo dat het met android 4 opgelost is dit probleem begin het aardig zat te worden.
Zat een goede oplossing bij.
Samsung er uit Iphone er in……
Dat werkt 100% zeker tegen het reboot probleem.
Alsnog hopend op een oplossing natuurlijk
Arjen de Jong says
Ja ben er ondertussen achter dat ik alleen een reboot krijg als WIFI aanstaat . Verder als ik gprs aan heb staan heb ik nog nooit een reboot gehad. Als WIFI aanstaat wel verder de frequentie is de laatste tijd verschillend soms 1x per dag soms 2x, soms een paar dagen niet.
Rushkey says
Volg http://www.ohwzo.nl/2011/12/04/hoe-installeren-firmware-samsung-galaxy-2-odin/ Firmware met odin3 en XWKK2 methode gebruikt.
Reboot niet meer voorgekomen.
Hij reboote minimaal een keer per uur terwijl ik er op dat moment niets meer mee deed.
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen dit ziet zitten om dit zelf de gaan doen.
In dat geval zeg ik ga terug naar de winkel en laat hem daar fixen of opsturen.
Al is het extreem raar dat als je een nieuw toestel koopt dat je dan tegen dit soort problemen aan loopt, niet incidenteel maar ik lees dat er veel mensen tegenaan lopen.
Asbak says
Kan er in vredesnaam niemand van Samsung (Nederland) zelf iets op dit forum zetten en precies vertellen waarom en wat het probleem is? En hoe het op te lossen is? En hebben de eigenaren van deze site geen direct contact met Samsung? Ik vind dit echt zeer onprofessioneel van Samsung. Was altijd zeer zeer tevreden met de S2 maar nu kan ik hem wel van mijn balkon gooien. Hoop dat er is iemand wakker wordt bij Samsung!!!!!!!!!!!
Rom says
Ook ik heb er alleen last van met Wifi aan. Rom met 2.3.5 via telefoon geinstalleerd en Rom 2.3.6 via kies. Jammer dat het paradepaardje van Samsung nu zo’n deuk oploopt. Zet nu wifi telkens even aan wanneer ik het nodig heb en daarna direct weer uit. Tijdens het gebruik van Wifi nooit een reboot gehad. Alleen wanneer hij idle is met Wifi aan. Nu maar wachten op de Rom met 4.0.3 (ICS).
Trees says
Ik heb hetzelfde probleem met mijn sgs2. Reboots soms 3x in een half uur!!
Ik heb het volgende gedaan
1. ga naar menu- account en sync instellingen, vink op achtergrond synchroniseren en
automatisch synchroniseren uit.
2. Zet Wifi uit.
3. Zet data-verkeer uit.
4. ramgeheugen leegmaken
5. Start de telefoon opnieuw op (rustig zijn gang laten gaan en media laten scannen)
6. Zet hierna wifi, data en synchroniseren weer aan.
Ik heb standaard alle apps op de telefoon en niet op de sd kaart. Mocht je dat wel hebben dan alle software van sd naar telefoon verplaatsen.
….en YES, ik heb al 2 dagen geen reboot meer gehad!!!
De eer komt mij niet toe hoor, ik heb na lang spitten het gevonden op internet en hoop dat het meerdere mensen helpt
dennis says
je zal zien dat dit niet het ei van columbus is… hoop het voor je maar helaas zal noiet zo zijn..