Update 3 december:
We hebben inmiddels van allerlei mensen tegenstrijdige berichten gekregen. Een factory reset werkt soms wel, soms niet – het lijkt een beetje een gok. Zoals bezoeker Marnix aangeeft is het ook mogelijk om vanuit Android zelf een factory reset te doen. Uiteraard is dit zeker een mogelijkheid (Instellingen -> Privacy -> Standaardgegevens herstellen), wij kozen voor ‘grondig', dus resetten vanuit de recovery buiten Android zelf om.
Al met al is het dus niet duidelijk of en wanneer een factory reset helpt tegen het reboot probleem waar sommigen last van hebben, met name na de laatste update.
Oorspronkelijke bericht:
Na de recente update naar Android 2.3.6 hebben nog al wat mensen last van een spontaan rebootende Galaxy S2. Mogelijk heeft dit te maken met het installeren van de nieuwe Android versie zonder allerlei gegevens op te ruimen die – plat gezegd – de zaak in de war schoppen onder de nieuwe Android. Normaal gesproken kun je je toestel updaten zonder alle gebruikersdata te verliezen – echter, bij een irritant probleem zoals de spontane reboots kan een iets drastischer maatregel helpen: een factory reset.
(disclaimer: wat je met je eigen Galaxy S2 doet is natuurlijk geheel je eigen verantwoordelijkheid – niet die van galaxyclub.nl)
Let op! In de onderstaande procedure wordt je toestel volledig ge-reset – alsof je ‘m weer voor het eerst uit het doos haalt! Alle gegevens worden gewist!
Een factory reset voer je als volgt uit:

1=Vol Up 2=Home 3=Power
– backup alle gegevens die je er later weer terug op wilt zetten
– schakel je S2 uit
– druk de volgende knoppen in, en hou ze ingedrukt tot je het Samsung logo ziet: Volume Up (1) + Home (2) + Power (3)
– je toestel start nu in de zgn. ‘recovery mode': een simpel, blauw menuutje
– het menu is te bedienen met de volume knoppen (omhoog: Volume Up, omlaag: Volume Down), en de Home knop om te selecteren
– ga naar ‘wipe data/factory reset' en selecteer met de Home knop
– ga naar ‘wipe cache partition' en selecteer met de Home knop
– ga naar ‘reboot system now' en selecteer met de Home knop
Het toestel start nu opnieuw op, en als het goed is, is het reboot probleem verholpen.
(met dank aan Wilbert en één van onze eigen proefkonijnen)
kimbo says
Ik heb hier ook last van bij de 2.3.5 versie en had er ook last van bij de 2.3.4 versie.
dus ik denk niet dat het aan de 2.3.6 versie ligt.
JoWe says
Hier ook hetzelfde probleem, dus probeerde ik factory reset volgens aangegeven procedure – uiteraard na volledige backup.
resultaat: het probleem van de spontane reboot is NIET opgelost. Vandaag 3 maal reboot tussen 10:00 en 18:00 uur.
Bijkomend (en voor mij nog veel eger) na installatie van de backup bleken er helemaal geen persoonlijke instellingen hersteld te zijn. M.a.w. alle persoonlijk instellingen, de connectiviteitsgegevens met Outlook server, alle apps, alle persoonlijke settings… allemaal verdwenen.
Aangezien ik dat haast niet kon geloven, heb ik de backup nadien opnieuw geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.
Ik wil hier toch wel mijn uitgesproken teleurstelling uitspreken over dit gebrek in de backupmogelijkheden binnen KIES voor (professionele) gebruikers van dit toestel.
Desondanks,
met vriendelijke groet,
JoWe
F. Veerman says
Na het verwijderen van mijn extra micro san disk kaartje van 2GB. is het probleem van rebooten niet meer voorgekomen.
M.Uittenbogaard says
Ik had ook last van re-boots, soms wel 3 tot 4 maal per dag. Ik heb van alles geprobeerd, factory-reset, batterijcontacten schoonmaken, maar niets hielp. Echter na het verwijderen van de externe 8 GB (class2) micro-sd kaart van A-data functioneert de SGS2 al bijna een week zonder re-boots!
JanKarel says
Ik heb ook last van die spontane herstarts, uitsluitend sinds de laatste firmware-update naar 2.3.6 Vanmorgen nog: de S2 lag een poosje op tafel – en ja hoor: hij meldt zich weer: herstart is gaande. Ik moet dan de code intoetsen en dan werkt hij weer. Dit gebeurt in ieder geval 3x per dag.
Heeft niet te maken met warmte, met losse accu, of iets dergelijks. Moet een bug in 2.3.6 zijn, naar mijn mening. Ik heb geen zin in een factory reset, en wacht dan maar tot april op Android 4, denk ik. Of is er nog een eenvoudige oplossing, inmiddels, zonder verlies van gegevens? Ik zit op Vodafone.
Liam says
probeer LOAD MONITOR te installeren.
Wordt er ook gek van , echt drama 2.3.6.
Dutchdragon says
Het probleem zit hem in de update + sd cards, na de laatste update heb ik er een 32gb sd in gedaan van samsung zelf. Resultaat spontane reboots van het toestel, echter op de 2.3.5 versie met een 8gb kaart nergens last van gehad.
Word er toch wel een beetje soepel van dat dit probleem niet door samsung aangepakt word. Net zoals de update naar ICS die al dik een maand op pending staat. Hopen maar dat met de nieuwe versie het probleem opgelost is.
Do says
Mijn samsung deed dit ook constant en steeds vaker. Ik had 2.3.6 er op staan. Na een factory en update naar 4.0.3. heb ik niet 1x meer een reboot gehad. Dit is nu ongeveer 2 weken geleden. Is voor mij de oplossing dus.
Arjan says
Had ook dit probleem. Ligt volgens mij aan de simcard. Heb 2 identieke simcards en heb de kaart uit de auto omgeruild met die uit mijn galaxy s2. Heb nu ruim een week geen uitval of heropstarts meer gehad.
Gert says
Ik had ook al vanaf 2.3.5 al last van reboots , nu bij 2.3.6 wel minder.
Mickey98 says
2.3.4 geen last van
2.3.5 probleem stak de kop op
2.3.6 probleem is gebleven
heb een FS gedaan door middel van de code *2767*3855# en zelfs de SD-card gewist. Probleem blijft zich voor doen…
Mickey98 says
Probleem blijkt powerbutton te zijn. Hoewel gelocked, als de powerbutton een aantal tellen ingedrukt blijft herstart het toestel.
Klinkt mij annemelijk, heb toestel in een leren sleeve zitten.
Dude says
Klopt! Als ie nog in zn lock zit en je houdt een paar seconde de power button ingedrukt, restart ie! Wat amateuristisch van Samsung, Android, of wie dan ook..
kimbo says
Maar mijn S2 reboot ook als hij op tafel ligt dus ligt het niet aan de power knop
jortio says
Nee, gebeurt ook gewoon elke nacht zonder de powerbutton te beroeren.
Mijn tip, zet het toestel eens uit en verwijder de SD card. Bij mij was het probleem (10 spontane reboots per 24 uur sinds update) volledig verdwenen. Geheugenkaart zit inmiddels weer in de telefoon en lo and behold, slechts 1 reboot in 3 dagen tijd. Daar kan ik voorlopig mee leven.
Paul van Druten says
Klopt de SD kaart is bij mij en bij een collega de boosdoener.
Of het feit dat de SGS2 er niet goed mee omgaat, kan ook!
Ik had altijd een 8GB, net gewissel naar 32 GB en een paar reboots per dag!
Marnix says
Je kan toch ook gwn een factory reset doen als je in instellingen bent? Ik snap het verschil niet….
Tom says
Had ook al factory reset gedaan vanuit de recovery mode, en inderdaad ipv 5 keer per uur doet hij het nu nog maar 2x per dag…zucht
Dude says
Dames en heren,
Haal gewoon alle applicaties van je SD kaart af, ben je van die reboots af!!
Post even AUB als t werkt bij u,
De groeten
Peter R says
Ik heb geen apps op de SD-kaart. Wel na vanmorgen 2.3.6 te hebben geinstalleerd sindsdien 3 keer een spontane reset (tot nu toe alleen in stand-by stand).
Peter R says
Via een tip op een ander forum het volgende geprobeerd: toestel helemaal uit gezet, daarna weer aan, pincode ingevoerd en vervolgens het toestel 5 minuten met rust gelaten. Sindsdien geen spontane reset meer gehad. het schijnt te maken te hebben met het inlezen van het interne opslaggeheugen.als dat niet volledig is gebeurd dan krijg je dit soort problemen. Het is nog te vroeg voor conclusies, ik had de resets maar af en toe, maart wellicht is het voor anderen ook een poging waard. Het is in ieder geval snel en makkelijk geprobeerd.
Swatchy says
Ik heb in heet begin gehad dat hij naar zijn usb opslag medium zocht en continu kreeg je *PING* tehoren en was hij naar usb aan het zoeken nu met de update doet hij aan spontaan reboten. grrr
Paul van Druten says
Dat is een belangrijke! Ringtone maker ging weer eens ongevraagd op de SD kaar zitten na een update, heb is nu helemaal gewist!!!
Najra says
Inderdaad dit werkt! Apps op de SD kaart zijn het probleem. Even terug zetten naar je telefoon en het probleem is opgelost.
Liam says
werkt niet
Paul says
Ik had ook sinds 2.3.5. last van af en toe een spontane reboot. Wat rondzoekend op het internet, o.a. op Android-sites, blijkt er een relatie met WiFi te zijn.
Bij mij blijven de reboots weg door WiFi uit te zetten als je niet online bent.
En nu maar hopen dat de volgende firmware-update dit probleem definitief oplost.
mijndert says
Inderdaad ben er ook achtergekomen na wat recherche werk dat als ik mijn wifi uitschakel dat de reboots uitbljiven raar maar waar, misschien hebben andere mensen hier wat aan.
emilio says
Ik kom inderdaad ook tot diezelfde conclusie
Wifi uit = geen reboots
Paul van Druten says
had mijn collega ook! Wifi uit geen reboots, in combi met een foute SD kaart
Patrick says
Sinds paar dagen veel WiFi aan het gebruiken. Deed ik afgelopen maanden helemaal niet. Sinds WiFi gebruik krijg ik spontane reboots…..
annomol says
Mijn toestel vandaag naar het plaatselijk Samsung-steunpunt gebracht.
Officiele adressen te verkrijgen via Samsung.nl
Ter plaatse is het toestel volledig teruggezet naar de fabrieksinstelingen. Het probleem doet zich nu niet meer voor.
De technische dienst gaf wel het advies voorzichtig te zijn met nieuwe firmware-upgrade en evt. update pas uit te voeren als duidelijk is dat er geen problemen mee zijn.
Er zit wel degelijk een bug in de laatste updates 2.3.5 en 2.3.6
Erik says
De vraag is hoe je als gebruiker kan weten of je moet updaten. Dus wat is de change log, en wat zijn de bekende problemen. Op dit moment is het iedere keer weer zelf proberen en de forums afstruinen. Dit kan in elk geval beter.
annomol says
Dat is nou precies wat volkomen onduidelijk is als je op Kies ziet dat er een firmware-update is.
Het is eigenlijk te gek dat een forum een rol moet spelen in het al of niet updaten van ons “aller speeltje”. Overigens geeft het wel troost als je ziet dat je niet de enige roepende in de woestijn bent.
Mijn Samsung moet gewoon doen waarvoor ik hem gekocht heb. Ik wil niet geconfronteerd worden met onbetrouwbare updates.
Reden waarom ik mij heb voorgenomen te kijken op Kies of er updates zijn en dan in overleg met de techneut op het Samsung steunpunt te bepalen of de update daadwerkelijk nodig is.
Na het aanhoren van een lang technisch verhaal (wat ik allang weer vergeten ben) heb ik de conclusie getrokken dat je de firmware-update beter door de techneut kunt laten uitvoeren.
Mark Cremers says
Dankje voor de informatie, had nog geen tijd gehad voor een update dus ik wacht wel even tot ICS.
Niels says
Nou bij mij loopt dit probleem dus ook de spuigaten uit! En bij mij kan het niet aan de powerknop liggen, want vannacht (ligt op een nachtkastje) is hij 5x gereset.
Voor de update had ik ooit dat hij resette als ik hem in mijn broekzak had zitten en hij ooit wat knel kwam te zitten (bijv. bij sommige tilbewegingen). Leek mij dat het aan een druk op de telefoon zou liggen, nu gaat het dus helemaal vanzelf.
O en mijn wifi staat inderdaad wel heel de nacht/dag aan.. Zal eens kijken of het scheelt als ik dat uitzet.
Maar de reset zonder gegevens te verliezen, die ken ik niet. Hoe werkt dat, iemand een idee? “Privacy-> gegevens wissen” wist bij mij dus wel degelijk al mijn apps en gegevens!
Peter R says
Zo’n soft reset betekent gewoon volledig uitzetten, eventueel je batterij eruit en er weer in, dan weer opstarten. Heb ik gisteren gedaan (zie vorig bericht), na intikken van de pincode 5 minuten met rust gelaten en sindsdien geen spontane reset gehad. Ben nu niet thuis dus kan het wifi-effect niet testen.
Niels says
Ter aanvulling.. Hij deed het nu ook toen ik de lader erin stak.. Geen leven meer te bekennen, accu was nog een goed 16%!
Misschien toch tijd voor zo’n grondige reset.. Alleen dan nog de vraag, hoe back up je save games?
Roy says
Probeer eens via Kies een Backup te maken.
Je Apps zijn wel weg volgens mij, Maar je gegevens… ?
Roy says
Hier nergens last van…
mas says
Bij mij blijven ook de reboots weg als ik wifi uitzet
Leon says
Ook de update op 3-12-2011 uitgevoerd. Na de update aantal reboots gehad, zeer irritant.
Heb de batterij verwijderd, aantal minuten gewacht, batterij terug plaatsen en weer opstarten. Daarna het ram geheugen geleegd, en hij doet het nog steeds zonder een reboot.
hoi_roy says
Heb ook enkele reboots gehad, zeer irritant. Wil wel een factory reset uitvoeren, maar heb geen zin om alle apps en accountinstellingen weer terug te moeten zetten.
Ik heb een keer eerder een factory reset gedaan, en moet toen alles handmatig opnieuw uit de android market halen.
Is er een mogelijkheid om dat in een keer te laten doen? vanuit een backup? Kies backupt toch geen apps en settings?
Kan dit ook anders?
Advies is welkom!
(oh ja, ben niet geroot dus titanium backup pro is helaas geen optie)
Paul van Druten says
update via WOT naar 2.3.6 alles OK, totdat ik de carkit ging gebruiken, spontane resets en nog voor dat het toestel was opgestart weer een reset dus een loop!!!
factory reset via knoppen en alles opnieuw opgebouwd, geen resets meer… moet dus software zijn!
Mom says
Heb zoals velen de nieuwe versie 2.3.6 via kies erop gezet..Daarna vele reboots 2 tot 3 maal per uur.
Ik heb daarna een hard resert gedaan plus sd kaart geformateerd.Daarna alles opnieuw geinstalleerd, en nog steeds dezelfde ellende..Heb Samsung gebeld daar vertelde men dat het inderdaad een software matig probleem is, en adviseerde mij hem op te sturen naar http://www.gsmrepareren.nl/eindgebruiker/.. Ik heb hun gebeld en gevraagd wat zij dan wel kunnen wat ik zelf niet kan..Het antwoord was dat hun een factory reset dooen en opnieuw de boel installeren..Nou volgens haar kunnen zij een reset doen die wij NIET kunnen. Nou ik geloof er geen snars van..Maar die man bij Samsung gaf wel toe dat ze inderdaad slordig zijn geweest en hadden moeten wachten met het uitbrengen.Dus de moraal van dit verhaal de eindgebruiker is dus weer de l…l
annomol says
Het gegeven antwoord van het servicecentrum klopt wel degelijk. Zie mijn berichten van 4 december.
Sinds de aktie van het service-centre (per provincie verschillend) geeft mijn toestel geen problemen meer.
Er werd ook aangeraden firmware-upgrades niet meer via Kies uit te voeren, maar door het servicecentre te laten doen. Het wordt nl.met andere apparatuur gedaan.
Bram says
Ja, updates bij het servicecentrum worden met behulp van ODIN gedaan. Dat kun je dus ook zelf. Ik ben ook bij het servicecentrum geweest voor een 2.3.6 update omdat KIES het niet deed.
Ik heb het probleem slechts een keer geconstateerd. En dat was nadat een geheugenkaartje erin had gezet. Ik heb de apps van het geheugenkaartje verwijderd en daarna niet meer geconstateerd.
PakeJeep says
Ik heb de aanwijzingen naar de letter opgevolgd en tot nu toe heeft mijn telefoon zich nog niet weer spontaan gereset.
Wel een ander probleem en dat is, dat ik mijn mailbox van Hotmail.com niet meer kan installeren, dat is wel uitermate vervelend.
G del Treve says
De eerdere constatering dat het aan WiFi ligt kan door mij bevestigd worden. Mijn bevindingen:
– Nooit eerder last van resets tot na installatie van 2.3.6.
– Broekzak en losse batterij als oorzaak kunnen uitgesloten worden.
– Resets zijn niet alleen vervelend, maar onacceptabel, omdat na restart steeds opnieuw de pincode van de simkaart moet worden ingegeven. De telefoonfunctie wordt dus op bepaalde momenten zonder waarschuwing uitgeschakeld, waardoor je, zonder dat je dit weet, onbereikbaar bent. Pincode uitschakelen is geen optie.
– Na uitvoerig testen blijkt dat het probleem zich op mijn Galaxy alleen voordoet met ingeschakelde WiFi.
Ik hoop op een snelle oplossing, want het toestel is nu onbetrouwbaar en daardoor voor mij onbruikbaar.
G del Treve says
O ja, voor de volledigheid, ik heb dus voor installatie van 2.3.6, gewaarcshuwd door dit forum, een volledige factory reset gedaan. Dat blijkt dus zinloos te zijn.
Luckyluke says
Hoe komen jullie aan die 2.3.6 ? Via KIES heb ik de 2.3.5 kunnen installeren. Maar toch (nog) geen 2.3.6.
Enne, ik heb soms ook last van reboots. Meestal staat mijn wifi dan aan.
TacBeaver says
In Belgie nog geen 2.3.6 te bespeuren. (zoals gewoonlijk komt dit bij ons waarschijnlijk weer enkele weken later).
Angh says
Ik heb zaterdag de update gedaan via kies. (mobiel gaf de update niet aan).
Updaten ging vlot, was wel een beetje tricky omdat de accu bijna leeg was …
Voor de update heb ik idd een enkele keer een reboot gehad, was iets van de laatste twee dagen zeg maar. Sinds de update geen last meer gehad van reboots.
A. Kuijpers says
Heb ook het probleem, telkens maar weer een rebootende s2 nadat ik 2.3.6 geinstalleerd had. Had hiervoor 2.3.4 en had er nog nooit last van gehad. Normaal volg ik deze site op nieuws, maar heb het deze keer niet gedaan, anders had ik geen update gedaan. Ook heb ik de factory reset gedaan, maar heelaas!
Is het mogelijk om 2.3.4 er weer op te zetten?
kimbo says
Ja naar een servespunt in jou buurt gaan en dan vraag of ze hem willen resetten.
dan heb je de 2.3.4 versie er weer op staan.
MRB78 says
Ja lekker in de buurt…….. ik woon in Den Helder en de dichtstbijzijnde zit in Alkmaar………..gaat Samsung mijn reiskosten betalen??
Mcage says
Niet van die onzin posten ajb.. resetten en je hebt je oorspronkelijke firmware weer.. kom op zeg..get real
klappert says
Factory Reset uitgevoerd. SD kaartje vervangen en het rebooten is over. Nu een nieuw euvel, batterij is met 6 uur kats leeg. En dan heb ik nog geen eens gebeld.
G del Treve says
Bij mij lag het dus voor 100% aan WiFi. WiFi uit: geen reset. WiFi aan: reset om de twee uur.
Ik heb met ODIN 2.3.4 teruggezet (de GT-I9100_XEN_I9100CEKI2_I9100XENKH1_I9100XXKI1.tar file is de juiste, zoekt en gij zult vinden) en het probleem is verholpen.
Kies werkt nog steeds en zegt nu weer een update voor mij te hebben, maar ik kijk wel uit: voorlopig blijf ik veilig op 2.3.4 zitten.
Fish says
Ik durf de factory reset nog niet aan. Hoewel het bij mij ook zeker aan WiFi ligt, heb ik eerst een andere oplossing geprobeerd, zonder alles kwijt te zijn.
Ik heb m’n s2 geroot en daarna de cache / dalvik cache gecleard via Clockwork Recovery. Tot op heden geen problemen gehad.
MRB78 says
Je durft geen factory reset aan maar wel een root waarbij je garantie vervalt???
Fish says
Inderdaad, ik heb namelijk geen zin om al mijn data kwijt te zijn. Factory reset zie ik als een laatste poging, welke nog niet nodig blijkt. En rooten geeft me ook wel andere gustige bijkomstigheden, zoals system apps freezen en adfree.
Overigens, heb ik geen last meer gehad van random reboots.
Dude says
T boeit Samsung en Android ook geen ene moer. Fix die update, of haal hem er op zijn MINST af! Ze zijn zich allang bewust van het probleem, en laten de update online zodat nog meer mensen ten prooi vallen aan het probleem. Klasse
MRB78 says
Na gistermiddag bovenstaande manier van de factory reset te hebben gedaan op 2 toestellen, op beide tot nu toe alweer een stuk of 5 a 6 reboots per toestel gehad. Die dingen zijn gewoon onbruikbaar geworden!!! Ook de methode van resetten via android helpt niet!!
En Dude heeft gelijk het probleem is inmiddels bekend, en ze laten de update lekker staan, schandalig!!! Dit was mijn 1e en meteen mijn laatste Samsung Android toestel, wat een bedrijf zeg!!!!
Roy says
ligt het er niet aan hoe je de update installeerd?
Dus bijv :
Via je mobiel. –> Problemen met Reboots
Via de PC Met kies.. –> Ik heb geen problemen
??
Gr
Peter R says
Ik kreeg last van de reboots na installatie via Kies. Inmiddels dus opgelost met een soft reset. Daarna geen reboots meer, ook niet met WiFi aan.
G del Treve says
Nog niet iedereen schijnt er van doordrongen te zijn dat factory reset niet helpt. Darrom nog maar eens: FACTORY RESET IS ZINLOOS!!!
2.3.6 deugt gewoon niet. Niet installeren, ook niet via KIES.
Het is inderdaad een schandaal dat KIES de update nog steeds aanbiedt, terwijl het reset probleem al dagen bekend is. Schande, schande, schande!!!!!!!
Peter R says
Het feit dat een factory reset bij jou niet helpt wil nog niet zeggen dat de overgang naar 2.3.6 hopeloos is.
Ik denk dat iedereen in staat is te lezen en de geboden oplossingen te proberen als ze al over zijn, of anders zelf te beslissen of ze de overgang wagen, gezien de oplossingen die geboden worden.
Ik draai sinds een “langzame” soft-reset probleemloos op 2.3.6, geen enkele reboot meer gehad, ook niet met WiFi nachten aan. Bij anderen werkt de factory reset wel. En zo zijn er genoeg andere positieve geluiden.
Dat Samsung/Android hier een steek laat vallen is wel duidelijk denk ik, maar laten we het niet overdrijven.
G del Treve says
P.S.: inmiddels 24 uur terug op 2.3.4 en geen resets meer. Blijf dus voorlopig op 2.3.4!
Han says
Zowel met 2.3.5 als nu met 2.3.6 last van reboots. ‘Oplossingen’ als een factory reset, het laten scannen met AVG etc werken niet. De reboot vindt ook plaats als het toestel zonder hoes gewoon op mijn bureau ligt, dus het in de knel komen van de power knop lijkt mij ook niet de oorzaak.
Een factory reset brengt heel wat werk mee m.b.t. het herstellen van de applicaties. Bovendien verliep het herstellen van de instellingen niet zoals verwacht. De herstel procedure via Kies (PC) uiteindelijk kunnen uitvoeren door onderdeel voor onderdeel te herstellen.
Het ligt m.i. niet alleen aan 2.3.6. want mijn S2 kreeg ook met 2.3.5 steeds meer last van spontane reboots. Dat was dan ook de reden voor mij om zo snel over te gaan op de nieuwe versie.
De wifi verbinding uitschakelen is m.i. meer dan de helft van de functionaliteit uitschakelen, overdag komen al mijn berichten binnen via wifi.
Een heel vervelend probleem waar veel over wordt geklaagd maar helaas nog steeds geen oplossing voor is.
A De Weirdt says
Ik heb zelfs nog 2.3.3 staan en heb ook die reset problemen. Ook heb ik allerlei zaken uitgeprobeerd behalve de factory reset. Eén zaak kan kan ik inderdaad beamen dat is als mijn Wifi uitgeschakeld is er geen resets zijn. Gps en Wifi schakel trouwens zo vaak mogelijk uit om te besparen op de batterij. Ik doe er toch al anderhalve dag mee nu.
Nadia says
Ik had de eerste problemen al met 2.3.5. wel 15x per dag af en toe..en dat is best lastig als je een alarm op je telefoon heb ’s ochtends vroeg.. toen heb ik alle apps van me sd kaart gehaald en op me telefoon gezet en is het over gegaan..nu 2.3.6 geinstalleerd en daar is het probleem weer..dus here we go again! bluh
AndersDB says
Firmware versie 2.3.6
Ik heb dezelfde problemen, alles geprobeerd aan resets en cache legen, maar het enige wat tot op heden helpt is Wifi uitschaken als je deze niet gebruikt. Dan zijn er geen spontane reboots meer.
nu maar hopen dat ics snel uitkomt….
PS: de carkit (Parrot MKI9100) werkt ook veel beter als wifi uitstaat.
august says
Als positieve noot: ik heb sinds 2.3.5 eigenlijk geen last meer van reboots.. 2.3.6 werkt bij mij probleemloos.
Kris says
Ik had ook last van spontane reboots. Na wat zoeken kwam ik ergens op een post die de raad gaf om eens CacheCleaner NG te proberen.
En ongelooflijk maar waar, na cache te cleaner geen enkele spontane reboot meer!
Jur says
Triest dat Samsung niet met een reparatie komt. Dit zijn toch geen gewenste oplossingen.
Androidrules says
Zet je toestel altijd terug naar ‘Factory default’ voordat je update, dan kan er het minst mis gaan. (Maak wel eerst een back-up van je bestanden en gegevens,natuurlijk). Dan gaat het het vaak meteen goed en krijg je niet dit soort issues, alleen als de ontwikkelaars hun werk goed hebben gedaan natuurlijk. 🙂
Quote: “wat je met je eigen Galaxy S2 doet is natuurlijk geheel je eigen verantwoordelijkheid – niet die van galaxyclub.nl”
Edo says
De problemen bij mijn Galaxy S2 zijn begonnen na de laatste up-date (2.3.6) inmiddels een factory reset gedaan, dus ff afwachten wat de resultaten zijn.
Sjoerd says
Ik heb zowel de harde reset, als de wipe cache gedaan. Daarna nog 1 reboot gehad gisteravond, en daarna niet meer.
go figure!!
Niels says
Ik heb alleen via de bovenstaande stappen de cache verwijderd.. Geen resets meer gehad in de afgelopen 24 uur, waarin ik er normaal elke 3 uur toch wel een had!
Achteraf denk ik dat het ook wel normaal is dat je de cache een keer moet legen na een update.. Android zal misschien toch de data van apps ander moeten opslaan en/of bewerken.
Niklas says
Zodra ik mijn bluetooth aanzet loopt mij s2 vast en begint constant te reboten, iemand enig idee om dit op te lossen?
Ruud says
Deze reboots heb ik af en toe en daarna last van zwevende icoontjes. Ik heb ze netjes in mappen gezet, maar ze vliegen er weer spontaan uit. Iemand een idee wat dit is?
Niklas says
Ben er gister achter gekomen dat als ik mijn bluetooth aanzet van mij s2 hij begint te rebooten, iemand een idee hoe dit kan worden opgelost? Ik zit nu op android 2.3.5.
Edwin says
Niklas heb je al een oplossing gevonden voor dit probleem? Ik vermoed dat ik hetzelfde heb. Ik heb poort ongeluk mijn bluetooth aangezet en nu is mijn galaxy onbruikbaar. Na elke herstarten, start ie weer opnieuw op en dit blijft zo doorgaan. Wel heb ik ontdekt dat als je tijdens het opstarten de vliegtuig mode activeert (via lange druk op de aan knop o het juiste moment) dat ie dan bij de volgende start in vliegtuig mode komt met bluetooth uit en dan blijft ie stabiel.ook kun je dan wifi activeren. Echter zodra je de vliegtuig mode uitschakelt gaat ie weer in herstarten. Dat komt omdat bluetooth dan ook weer aangaat. Het lukt me niet bluetooth uit te krijgen op een andere wijze.
Edwin says
Oplossing gevonden. Met 2.3.5 was mijn telefoon volledig onbruikbaar. Enkel in vliegtuig stand kon ik voorkomen dat ie bleef herstarten. De oplossing was om eerst naar vliegtuig stand te gaan door tijdens herstarten op het juiste moment o de aanknop te drukken (long press). Vervolgens kan via usb met het samsung programma kies worden geupgrade naar firmware 2.3.6. Na de upgraden kan de vliegtuig stand uit en daarna eventueel bluetooth uit.
Edo says
Zoals ik gisteren berichtte een reset gedaan zoals aangegeven. Nu na een dag nog geen problemen of resets gehad waar ik normaal gesproken al drie of vier reboots had, dus het lijkt voor mijn toestel geholpen te hebben. 😉
Edo says
Nu een paar dagen verder begint m’n telefoon weer spontaan te rebooten. Weer van alles geprobeerd maar vier tot acht reboots per dag is nu normaal.
Ik hoop dat Samsung nu toch snel gaat komen met een nieuwe up-date om dit probleem snel te verhelpen want dit is geen doen zo.
tonytrimb says
Gisteren kreeg ik de “SAMSUNG PUSH” binnen via update (samsung apps) en vervolgens 2 reboots gehad??? ik zit gewoon op 2.3.4 en was super tevreden.
Ik heb de samsung push er weer afgegooid! geen idee wat het doet, want dat wordt je ook niet vermeld door meneer samsung. waarschijnlijk willen ze privacy gevoelige info van je phone? Het toestel is super, maar de software en omdersteuning van samsung is echt ruk!!
Ik zal niet zo snel een apple kopen, maar begrijp wel waarom ze zo groot en geliefd zijn bij mensen die niet van gepruts houden.
samsung dit is een schande