Ja, ook de Galaxy S7 begint aan de update van september

In rap tempo rolt Samsung momenteel de september update uit naar alle topmodellen – de Galaxy S7, incluis. Ook gebruik(st)ers met de S7 Edge kunnen de update installeren.

Galaxy S7 update september 2018

In de afgelopen zeven dagen maakte Samsung de beveiligingspatch van september beschikbaar op de Galaxy S9, S8, Note 9 en Note 8 – en ook op de Galaxy S7 rolt hij dus binnen. De 44MB grote update brengt het toestel naar firmwareversie G930FXXS3ERHD. Veel vernieuwingen hoef je niet te verwachten.

De informatie die Samsung zelf bij de update geeft bevestigt vooral dat de security patch van september geïnstalleerd wordt. In deze patch zitten 64 fixes die Google voor Android zelf uitbrengt, en 18 fixes uit Samsung's keuken voor de eigen specifieke apps en interface.

Beschikbaarheid

Zoals we hierboven al even noemden, is de update op dit moment beschikbaar op de unbranded Galaxy S7 en S7 Edge. Dit zijn toestellen die niet bij Vodafone of T-Mobile aangeschaft werden. Heb je dit wel gedaan, dan heb je waarschijnlijk een branded model, en moet je nog even wachten tot de update ook voor jouw toestelversie klaar staat. Wie een Belgisch toestel heeft met landcode LUX of van Proximus moet ook nog even afwachten.

Zodra de update er ook voor jouw Galaxy S7 is, zal de telefoon deze automatisch binnenhalen. Je kunt eventueel direct checken of het al mogelijk is als je in de Instellingen naar Software-update gaat, en Updates handmatig dowloaden kiest.

Heb jij de update al op jouw S7 geïnstalleerd? Kom je veranderingen tegen die wij hierboven niet benoemden? Laat het ons hieronder weten!

Lees de reacties (11)

  • Zojuist unbranded S7 edge geüpdatet. Na update spontaan oude sms berichten opnieuw ontvangen. Ook mailtjes van een week terug komen opnieuw binnen.
    Allerlei apps worden tevens spontaan geopend. Raar, hopelijk nu weer gewoon draaiend toestel nadat ik alles gesloten en oude berichten e.d. verwijderd heb. .

  • 30 september 2018 de update geïnstalleerd. Nu krijg ik steeds een vervelende melding van mijn Samsung account "sessie verlopen". Ik kan via mijn mobiel niet inloggen op mijn account, en ook eventueel een back-up maken en de boel resetten lukt niet!! Via mijn PC lukt inloggen wel. wat is er aan de hand??? Heel vervelend, ieder half en ook 's nachts een vervelende melding met geluid (kan ik niet uitzetten) . Hoe kan ik dit probleem oplossen?

1 2