Galaxy Note 8 heeft soms last van accu/oplaadproblemen, Samsung reageert

Wie accuproblemen – of beter: oplaadproblemen – heeft met de Galaxy Note 8 kan contact opnemen met Samsung. Dat is de logische moraal van een verhaal dat de laatste week al de ronde deed.

galaxy-note-8-review-3-1024x768 Galaxy Note 8 heeft soms last van accu/oplaadproblemen, Samsung reageert

Uit berichten op fora bleek vorige week dat een aantal Galaxy Note 8 gebruik(st)ers hun toestel niet meer kunnen opstarten nadat de batterij helemaal leeg was. Samsung zelf heeft nu gereageerd op de kwestie.

Galaxy Note 8 accu leeg, oplaadproblemen

In een aantal gevallen zou het niet mogelijk zijn om een volledig lege Galaxy Note 8 weer op te laden. Dit gebeurt alleen als het toestel gebruikt wordt tot hij uitgaat bij een acculading van 0% – en, zoals gezegd, bij een beperkt aantal gebruik(st)ers. Wijzelf hadden er nog geen last van. Ons redactionele toestel laadt netjes op vanaf nul procent, zo stelden wij de afgelopen dagen nog vast. De meeste meldingen stammen dan ook uit markten waar de Note 8 over wat andere hardware beschikt dan de toestelversie die hier verkocht wordt.

Samsung zelf heeft in Duitsland inmiddels gereageerd op de berichten. Vooralsnog zouden er te weinig incidenten zijn om met zekerheid te kunnen zeggen wat precies de oorzaak is. Behalve de gebruikelijke verzekering dat er serieus naar dit soort incidenten gekeken wordt, is de oplossing helder. Wil jouw Galaxy Note 8 niet meer opladen? Neem dan contact op met Samsung. Alleen dan kan de oorzaak vastgesteld worden.

Helaas lijkt er verder geen eenvoudige huis-tuin-en-keuken-oplossing voor het probleem te zijn.  Wel spreekt het voor zich dat, mocht het probleem inderdaad in het toestel zelf zitten, reparatie gewoon onder de garantie uitgevoerd wordt. Tenslotte is de Galaxy Note 8 nog maar een paar maanden op de markt. Heeft jouw toestel ook last van dit probleem? Neem dan dus contact op met Samsung. Schroom niet hieronder een reactie achter te laten, zodat we weten of het probleem ook in Nederland opduikt.

(via)

Galaxy deal tips

Reacties

  1. MJH zegt

    2 weken gelden mijn note 7 gold gekocht via marktplaats, het was een gesealde versie die via Tele 2 door verlenging was verkregen. Toestel is inmiddels twee keer volledig leeg geweest en daardoor uit gegaan, daarna op de originele lader en zonder problemen weer opgestart. Conclusie toptoestel en voldoet aan alle verwachtingen.

  2. Jeff zegt

    Zover ik heb gelezen gaat het om de versie zoals in de Verenigde Staten. De versie met Samsungs eigen chip zou er geen last van hebben.

  3. Erhan zegt

    Idd. Buiten dat gaat de accu ook niet lang mee, en na update WiFi problemen. Heel vervelend dit. Ik wacht nog fftjes voordat ik er een melding van maak.

    • The Samsunlu zegt

      Hoelang gaat jouw accu dan mee? Qua accuduur heb ik geen problemen, alleen ik heb het gevoel dat mijn s-pen niet altijd even lekker werkt. Als ik bijvoorbeeld lijnen teken, dan gebeurt het wel eens dat er geen strepen worden getekend op het middelste gedeelte van het scherm, terwijl de s-pen gewoon in contact is met het scherm. Bekend bij anderen?

  4. Jeffrey zegt

    Heb sinds mid december 2017 een note 8.
    Top toestel ben er zeer blij mee alleen helaas heel enkel problemen met opladen met kabel.
    Dan stopt het opladen en als je dan even aan de sterker zit begint wel weer met laden
    Lijkt wel een beetje op dat wanneer je toestel al wat ouder is en dan problemen krijgt met opladen.
    Dit mag toch niet gebeuren met zn toestel die nog maar net uit is

Praat mee