Update brengt december security patch naar Galaxy Note 4 (update 4.1: Note Edge)

Voor de Galaxy Note 4 wordt op dit moment een update uitgerold die de security patch van de maand december naar het toestel brengt. Vodafone’s branded toestelvariant krijgt de update vandaag als eerste. Update 30-12: en daar is dezelfde update voor de unbranded Note 4. Update 4-1: ook de Note Edge krijgt vanaf nu deze patch.

galaxy-note-4-update-security-patch-december-xxu1dpl2-598x1024 Update brengt december security patch naar Galaxy Note 4 (update 4.1: Note Edge)

Op de unbranded Galaxy Note 4 en Note Edge, én op die van Vodafone, kun je vanaf nu een update met firmwareversie XXU1DPL2 (Note Edge: XXS1DPL1) downloaden. Deze bevat voornamelijk de laatste fixes voor de beveiliging van het toestel.Het Toestel-info scherm toont, na het uitvoeren van de update, dan ook een Niv. Android-beveiligingspatch datum van 1 december.

Gebruik(st)ers met een Galaxy Note 4 van T-Mobile moeten nog even geduld hebben. Voor deze toestelversie zal de update ongetwijfeld de komende dagen/weken ook nog verschijnen – maar nu nog even niet.

Heb je de update al geïnstalleerd? Kom je ook nog andere veranderingen of vernieuwingen tegen?

(Dank, Henk, Jos!)

Beste Galaxy Note 4 deals per provider

Reacties

  1. Gé Driessen zegt

    1 januari 2017, uitrol upgrade/update Galaxy S7……. Wachtwoord en vingerafdrukscanner werken niet meer. Bij iedere poging om de telefoon te ontgrendelen middels het wachtwoord of vingerafdruk wordt de tijd dat de telefoon vergrendeld wordt steeds langer.. grrrrr.

  2. Linda zegt

    Sinds de update van 4 jan hoort niemand mij meer via WhatsApp bellen, live filmen of via spraalberichtjes. Hoe los ik dit op?!?!?!

  3. M. Demir zegt

    na de beveiligings update van 1 december 2016 geïnstalleerd op 5 januari werkt mijn Samsung Galaxy Note 4 niet goed meer.

    start van zelf op of juist sluit geheel af, weet iemand toevallig hiervoor een oplossing. Mijn toestel werkte voor dat update er was prima, na het installeren van de update is het misgegaan.

  4. Harald zegt

    Deze update heeft mijn note 4 compleet van slag gebracht. Kan er nu helemaal niets meer mee. Voortdurend opnieuw opstarten. Slome trage reacties van apps en een daardoor niet meer betrouwbaar hulpmiddel. Ga nu proberen om te downgraden naar de voorgaande versie via een op youtube uitgelegde manier. Hopelijk heb ik snel weer mijn grip op de digitale werkelijkheid.

  5. M. Demir zegt

    ik heb naar een hulp centrum gebeld ze zeggen je moet maar via fabrieksinstelling probeer eerst backup daarna reset ik denk dat ik geen andere oplossing hebt, loopt continue vast.

    nog iemand met een goede idee??

      • M. Demir zegt

        terug naar fabrieksintelling (maar wel de laatste update) heeft ook niet veel geholpen, nog steeds traag en af en toe gaat van zelfs aan en uit jammer nog ff wachten voor de reactie van SAMSUNG.

        meeste Note 4 /edge en s6 hoor ik in mijn omgeving, heeft deze probleem, als deze niet snel opgelost wordt zal ik gedwongen overgaan naar een andere merk, dat zijn dat 4 stuks bij ons, er zijn natuurlijk meer mensen die straks zo over denken denk ik.

        • M. Demir zegt

          Beste Michel,

          ik heb opgestuurd ik ben benieuwd wat er uit komt, zal deze week terug gestuurd worden, (naar Dynafix) ik heb niet zo hoog op omdat ik via de radar heb gezien wat ze allemaal doen.
          ik hoop echter iets is, maar volgens de uitzending erg slecht.

          Maar ik blijf positief iets leuks denken.
          als het terug is zal ik terug melden hier bij jullie hoe het opgelost is.

  6. Mart zegt

    Heb dezelfde problemen. Mijn Note 4 begon reboots te geven, vast te lopen en alleen op te starten na accu losmaken en on/of knop 1 minuut indrukken zonder accu. Fabrieksinstellingen via menu en via knoppen, cache wissen. Niets hielp! Nu voorlaatste Androidupdate teruggezet en draaide de hele dag als een tierelier. Echter ’s avonds begonnen de problemen weer en dezelfde reboot gedaan naar voorlaatste versie. Denk nu dat ie ook last heeft van de Google bug dus gelijk daar de updates ook uitgezet. Dat zou verklaren waarom het op een gegeven moment weer terugkwam. Android auto. updaten hadden ik al uitgezet. Nu meer duimen draaien en hopen dat alles stabiel blijft.

    • M. Demir zegt

      Beste Mart,
      mijn toestel is helaas niet goed meer *Dynafix heeft aan gegeven dat kapot is ik wacht de reactie van Samsung af wat die gaat doen, nieuwe of wordt de toestel vervangen?

      ik wacht nog ff af, jammer ik wond mijn note edge 4 prachtig toestel.

      ik hoop dat jou toestel na terug zetten wel goed werkt.

        • M. Demir zegt

          Dat wordt een vervangende toestel door Samsung, tenminste hebben ze beloofd een nieuwe toestel Samsung S7 edge te geven, ik heb akkoord gegeven kon niet anders, omdat verder geen Note aanwezig is in Nederland

          • M.Demir zegt

            Zoals je ziet wordt door Samsung natuurlijk van een hoek naar nader gestuurd voor dat je toestel in huis hebt, en dat gaat meestal van opsturen tot datje toestel in huis hebt minimaal 6 tot 8 weken, dus ik blijf nog wachte als deze zo daar gaat komt geen samsung meer bij ons bedrijf en thuis samsung in.

Praat mee