Samsung's Amerikaanse reclamebureau heeft de techniek de afgelopen jaren aardig geperfectioneerd: een lange neus maken naar de concurrentie (lees: Apple). Het nieuwste reclamespotje voor de Galaxy S5 is allesbehalve een uitzondering, met de muurknuffelaar – of nouja, de wallhugger – in de hoofdrol.
De typering muurknuffelaar is natuurlijk ten onrechte verwarrend. De suggestie dat de muurknuffelaar een nauwe band heeft met een muur gaat tenslotte volledig voorbij aan het feit dat hij of zij in feite maar in één ding geïnteresseerd is: het stopcontact.
Het is dus niet zo gek dat muren bezwaar maken tegen de benaming, juist omdat de verwarring zo gevoelig ligt. ‘Het gaat ze maar om één ding', ‘als mijn stopcontacten zich een keer lenen voor de stofzuiger lijkt het alsof ik niet meer besta', zo legt een verdrietige muur uit die liever anoniem wil blijven.
Dit alles neemt niet weg dat de door Samsung gesuggereerde boodschap – de Galaxy S5 doet onder gestandariseerde omstandigheden veel langer met één batterijlading dan de iPhone 5s – wél correct is (zie bijv. tests HIER, of HIER). En dat de S5 ook nog eens beschikt over de speciale Ultra Power Saving Mode, én de mogelijkheid biedt een batterij te verwisselen voor een kersvers opgeladen exemplaar.
Maargoed, het is maar een reclamespotje:
Geef een reactie