Galaxy A5 (2016) januari security patch update van start (update: unbranded nu ook)

Voor de Galaxy A5 (2016) – die op het punt staat opgevolgd te worden door de Galaxy A5 (2017) – is nu ook de update van start gegaan met de security patch van januari. Als eerste komen de branded toestellen van Vodafone aan de beurt. Update 25-1: de update is nu ook beschikbaar voor de unbranded A5 (2016).

Voor de Galaxy A5 (2016) rolt momenteel een update met firmwareversie XXU3BQA8 (Vodafone: XXS3BQA6) door Europa en Nederland. De ruim 196 MB grote update brengt het toestel de nieuwste security patch – die van de maand januari. Deze patch bevat het niet geringe aantal van 67 fixes die Google uitbracht, en 28 van de hand van Samsung zelf.

Vanochtend ging de update met de januari patch voor de Galaxy Note 4 al van start voor Vodafone's toestelversie, en net als voor dat toestel verwachten we ook voor de Galaxy A5 (2016) op korte termijn dezelfde patch voor T-Mobile's toestelvariant.

Zoals altijd houden we je op de hoogte. Heb jij deze update al op jouw A5 (2016) geïnstalleerd, en kom je andere veranderingen tegen dan alleen de security patch? Laat het ons hieronder weten!

(Dank, o.a. Yonah)

Lees de reacties (8)

  • Hoelang duurt het dat je een update ontvangt ?
    Ik heb de vorige update (december) nog steeds niet ontvangen, en er is al weer een nieuwe.

      • Het toestel is gekocht in Nederland, Bij een bedrijf dat bedrijfstelefonie en ICT levert.
        PDA > A510FXXU3BPK4

        • Weet je ook de CSC? Daar valt meer uit af te leiden ;) of je installeert de Sammobile Device Info app, en zoekt de product code op.

          • Ah, da's een toestel dat oorspronkelijk uit Polen komt. Je krijgt ongetwijfeld wel weer een nieuwe security update, maar dan tegelijk met de Poolse toestellen (die op dit moment inderdaad nog bij de patch van november zitten)

          • THX,
            Maar waarom bepaalt afkomst van een toestel welke update ontvangt.
            Vooral bij een security patch, die is toch voor elke gebruiker belangrijk.

          • Dat moet je aan Samsung vragen :) iedere regio (land en/of provider) heeft een eigen specifieke softwareversie. Updates moeten dus per land en/of provider apart worden uitgerold, en curieus genoeg loopt dit lang niet altijd synchroon.

Gerelateerde artikelen