- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 23 stemmen, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 9 maanden geleden door andre1953.
-
AuteurBerichten
-
23 november 2011 om 10:39 #29127PakeJeepLid
Ik heb wel een SD card maar daarop geen applicaties, ik gebruik de galaxy als telefoon en om wanneer nodig informatie te verkrijgen via internet over het weer en het gebruik van start en landingsbanen. (zou die knul soms spotter zijn?) Verder is het gebruik van internet heel beperkt en spellen etc. zijn aan mij niet besteed, ik kan niet tegen mijn verlies en dus speel ik niet.
Toch heb ik die irritante herstart een keer of wat per dag en pas sinds de update, dus “slecht” contact lijkt mij evenals de ander genoemde opties niet echt de oorzaak.27 november 2011 om 13:46 #29154BegoodLidIk heb ook spontane reboot problemen met de GS2. Lijkt me niet als zoveel mensen hetzelfde probleem hebben, dat we dit in de SD kaart of de batterij contacten moeten gaan zoeken, maar in de recente firmware upgrade, dat daar een bug inzit.
Uiteraard is het wel mogelijk dat mensen zonder SD kaart geen problemen hebben, maar dan nog zit in de recente firmware een bug. Mijn telefoon ligt ook niet gebruikt op tafel en dan hoor ik dat hij reboot.
Hoe krijgen we deze boodschap bij Samsung? Iemand een idee?
====
I also have spontaneous reboot problems with me GS2. I don’t think we have to look into SD card or battery contact problems but into the recent firmware update, that a bug can be found there.
Of course it is possible that people with no SD card have no problems. My phone is not used and is laying on the table when I hear the reboot sound.
How do we get this message addressed to Samsung? Any ideas?27 november 2011 om 14:11 #29155@lfLidHier ook spontane reboots. Ook al een andere SD kaart gepaatst. Geen verbetering. Reboot treed zo’n 2 a 3 keer per week op. Batterij maakt goed contact. Een probleem in het OS lijkt mij dan ook zeer voor de hand liggend. 2.3.7 dan maar Samsung?
27 november 2011 om 18:33 #29156FritsLidAls ik het hier zo lees valt het wel mee bij mij, ik heb hier sinds de upgrade een keer of 5 last van gehad.
27 november 2011 om 23:17 #29158johan_1978LidIk heb een mail naar Samsung gestuurd en ook via twitter.
Krijg bij beide als antwoord. Dat ik de telefoon moet reseten of fabrieksinstellingen moet herstellen
en anders harde reset.
waarna ik gemeld heb dat dat het probleem bij mij niet oplost.
daarna geen reactie meer na 17 nov.20 februari 2012 om 13:19 #30189LaraLidIk heb dat probleem niet, maar mijn vriend met hetzelfde toestel alleen via kpn wel, ikzelf zit bij vodafone.
Is het dan werkelijk alleen via kpn? of heeft dat er niks mee van doen.
Heb wel net de uppgrade naar 2.3.6 gedaan en hoop dat het nu voorbij is voor mijn vriend althans.
jullie horen verder van mij.
Gr Lara
21 februari 2012 om 11:57 #30197ErwinLidIk had spontane reboots na update van 2.3.6.
Ik heb alle apps die ik naar SD heb geplaatst,
terug gezet naar intern geheugen.
Daarna geen last meer gehad.22 februari 2012 om 12:54 #30210jandraLidBij mij ontstond het probleem van rebooten ook na d update naar 2.3.6.
Na eerst een enkele reboot welke overgingen in soms wel 3x binnen een half uur heb ik eerst load monitor geinstalleerd. Dat bleek echter mijn accu leeg te zuigen terwijl ik al moeite heb om er 12 uur mee te werken. Daarna de tip uitgevoerd om ( na eerst load monitor te deinstalleren) de SD kaart te verwijderen. Ik moet zeggen (klop, klop) vanf dat moment geen reboots meer gehad. Inmddels drie dagen. Zou het dan toch…….4 maart 2012 om 16:23 #30340kroonLidJa die onverwachtse reboots zijn echt onacceptabel. Soms ligt mijn S2 ’sochtends dood naast mijn bed, terwijl ik voor mijn werk geconsigneerd ben. Schandalig, onbereikbaar in consignatie door een software bug van het besturingssysteem van mijn Samsung Galaxy S 2. Wanneer je samsung Nederland belt met deze klacht wordt je ongeïnteresseerd te woord gestaan en door verwezen naar een Service punt. Daar krijg je te horen dat de eerste versies van nieuwe besturing systemen op Kies beta versies met veel bugs zijn. Niet te snel downloaden is hun advies. Schandalig voor zo’n topmerk vind ik. Mijn advies iedereen weer terug aan de Iphone zou ik zeggen. Apple behandelt in ieder geval haar klant met stijl en respect
11 maart 2012 om 13:05 #30398cbakkerenLidIk heb er alleen maar last van als ik mijn wifi aan heb staan en wifi niet gebruik. Dus als ik wifi niet gebruik zet ik hem uit. Zo heb ik geen last van die reboots. Het blijft natuurlijk een workaround, dus deze bug moeten ze snel oplossen. Mijn hoop is gevestigd op de upgrade naar Android 4.0.
11 maart 2012 om 16:35 #30411GidiLidVoor consignatie is het inderdaad heel vervelend als je telefoon onverwacht uit is. Er zijn misschien een aantal dingen die mensen met consignatie kunnen doen, die voor mensen die hun telefoon persoonlijk gebruiken een beetje te radicaal zijn.
Je kan op je werk-telefoon de sim kaart pincode kunnen verwijderen. Als de telefoon dan opnieuw opstart, komt hij weer gewoon aan en blijf je bereikbaar. Op je persoonlijke telefoon kan je dan wel een pincode op de sim kaart zetten, want dan ligt het risico bij diefstal meer bij jou.
Je kan de werk-telefoon iedere nacht aan de oplader leggen. Dan weet je ook zeker dat niet plotseling de batterij op is. Op een persoonlijke telefoon zou ik wat netter met de batterij willen omgaan, maar als het voor je werk is, moeten ze je maar een nieuwe telefoon geven als de batterij versleten is…
Je kan radicaal alle apps verwijderen die niet strikt voor het werk nodig zijn.
Je kan zorgen dat je geen SD kaart in je (werk-) telefoon hebt. (Dit was een tip van Samsung zelf om het herstarten te voorkomen).
Je kan er voor zorgen dat je Wifi iedere nacht uitzet.
Overigens doe ik al deze dingen zelf niet. Ik heb alleen een persoonlijke telefoon die ik ook voor werk gebruik en ik heb zelden consignatie. Hij herstart nauwelijks en ik vind het betrouwbaar genoeg. Ik heb 2.3.6.
14 maart 2012 om 21:01 #30439ETETLidOp een ander forum heb ik gelezen, dat het SD kaartje de oorzaak kan zijn.
17 maart 2012 om 13:55 #30465andre1953LidIk had ook last van spontane reboots sinds versie 2.3.5. , mijn oplossing was dat ik mijn ontvangen oproeplijst een keer helemaal leeg gemaakt heb.Sinds die tijd, inmiddels 3 weken, geen enkele spontane reboot meer gehad. Dit duidt er, mijn inziens, er toch een beetje op, dat het geheugenbeheer niet optimaal is.
mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.