Zomaar een roze streep op het scherm van je Galaxy S7 (Edge)? Garantie!

Duikt er op het scherm van jouw Galaxy S7 of Galaxy S7 Edge zomaar – zonder duidelijke val- of andere schade – een roze streep op? Dan repareert Samsung dit gewoon onder garantie.

In enkele gevallen schijnt een schermdefect een roze streep op het display van de Galaxy S7 of S7 Edge te toveren, zonder dat het toestel op andere wijze beschadigd was. Vanuit de VS komen hierover berichten, maar ook wij spraken hier iemand die er een tijdje terug mee kampte.

De oplossing van deze kwestie is precies zoals je mag verwachten: Samsung repareert het scherm gewoon onder garantie, mits er redelijkerwijs vanuit kan worden gegaan dat de streep niet het gevolg is van door de gebruik(st)er veroorzaakte schade.

Heb jij te kampen met dit probleem? Neem dan contact op met de winkel waar je jouw toestel gekocht hebt, of met Samsung zelf.

Lees de reacties (6)

  • Ik heb hetzelfde probleem gehad toen het toestel (s7 edge) nog maar 2 maand oud was.

    Geen idee of Samsung het onder garantie opgelost zou hebben want al voor ik naar een servicepunt kon had ik het toestel kapot laten kletteren op de grond.

  • Garantie... Behalve al het toestel ouder dan 6 maanden is. Dan geld namelijk de omgekeerde bewijslast niet meer en hoeft de producent niet meer aan te tonen dat het geen garantie is. Elk excuus wordt dan door Dynafix (reparatie contractor van Samsung) aangegrepen om je claim af te wijzen. Voorbeelden zijn, buigschade, onverklaarbare waterschade of als in mijn geval het scherm een keer laten vervangen (kapot door eigen schuld) door een gerenommeerd reparatie bedrijf, die dan toevallig geen samsung certified bedrijf is.. Dan is je garantie vervallen omdat er aan gewerkt is door derden. Hoe zien ze dat? de dubbelzijdige tape is niet origineel??? Dat het een origineel Samsung scherm is en een defect dat niets met vallen of de eerdere reparatie te maken heeft doet dan niet ter zake. Deze uitsluiting staat in de garantie voorwaarden, maar of dat wettelijk juist is vraag ik me af.

    Zeer waarschijnlijk verdient Dynafix meer als ze geen garantie reparatie uit hoeven te voeren.

    Blijkbaar mogen niet Samsung gelieerde bedrijven niet aan reparaties verdienen. Bij auto garages is het wettelijk niet toegestaan dat het niet dealer bedrijven moeilijk wordt gemaakt om service te verlenen.... In deze branche gelden zeker andere regels?

  • Ik had dit ook toen ik hem halverwege vorig jaar nieuw uit de doos haalde. Toen hebben ze het scherm vervangen.
    Sindsdien niet meer gezien.

  • Mijn galaxy s7 edge kreeg ook plots een roze streep in het display zonder dat het toestel ooit gevallen is of in contact met water. Ik ben hiervoor naar het Samsung Service Center in Schiedam geweest. Omdat er gebruikssporen op de rand van het toestel zijn wordt reparatie onder garantie geweigerd. Ik had een hoesje moeten gebruiken zo werd gezegd. In dat geval had ik omwille van het design beter niet voor het edge model gekozen. Immers zie je daar niets van als er een hoesje omheen zit.

    Het aanvoeren van de omgekeerde bewijslast vind ik een bedrijf als Samsung onwaardig. Het betreft evident een productiefout van dit toestel uit het duurste segment.

    Weinigen zullen zin hebben om hier over te gaan procederen.
    Hét volgende toestel wordt daarom geen Samsung meer.

1 2