Camera van de Samsung Galaxy S3 heel nieuw type

Nadat lang allerlei geruchten de ronde deden over een 10, 12 of zelfs 16 megapixel camera in de Samsung Galaxy S3, kijken sommigen gisteravond vreemd op toen het toestel voorzien bleek van een camera met ‘maar’ een 8 megapixel resolutie. Tenslotte had de Galaxy S2 er ook al zoéén?

Nou,  nee. Zo simpel is het niet. Inderdaad, Samsung heeft besloten niet mee te gaan in de ‘megapixel-race’ die sommige fabrikanten proberen uit te lokken. Meer megapixels betekent immers niet betere foto’s. Wat wél betere foto’s oplevert is een betere lens, een betere sensor met ‘back illumination’ voor betere foto’s bij minder licht, en een betere beeldprocessor. En laat dit nu precies zijn wat Samsung wel heeft gedaan in de Galaxy S3, ten opzichte van de Galaxy S2.

We kunnen dus een flinke verbetering van de fotokwaliteit verwachten, ten opzichte van de Galaxy S2 – hopelijk kunnen we binnenkort al de eerste testfoto’s plaatsen. Tel hierbij ook nog eens de vernieuwde camera software en mogelijkheden – ‘burst mode’ (snel achter elkaar meerdere foto’s maken), ‘best photo’ (kiest uit een serie snel achter elkaar genomen foto’s automatisch de beste), of de mogelijkheid om een foto te maken terwijl je Full HD video aan het opnemen bent, en ‘zero shutter lag’ (als je afdrukt, is de foto gemaakt, zonder vertraging) – en het is duidelijk dat de camera, in ieder geval in theorie, een stuk beter is geworden.

(o.a. via @gauravh1)

Beste Galaxy S3 Neo deals per provider

Reacties

  1. Doug zegt

    Ik vond wel raar dat ze weinig over de hardware gepraat hadden gisteren , maar chance dat jullie dat wel doen 😉 . Hopelijk neemt hij mooie foto’s , heb nog steeds de galaxy s 1 en zonder flash is het wel irritant .
    Laat maar komen de details ! 😛

  2. bengaal zegt

    Als er echt een andere lens in zit zoals je zegt, waarom hebben zij dat niet vernoemd dan in hun presentatie?
    Je zou zeggen dat je dat wel als marketing wilt gebruiken,

    • Arthur Dent zegt

      Ik denk dat dat juist een verandering is bij Samsung – minder de marketing richten op technische details en specs, en meer op ‘features’, software, gebruiksgemak, etc.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *