Niet-werkende email na update, o.a. op de Samsung Galaxy Note 2? Check dit!

Na de recente update naar Android 4.4 KitKat voor de Samsung Galaxy Note 2 kan het gebeuren dat de email app zijn werk niet meer naar behoren doet. De oplossing is in de meeste gevallen vrij simpel, als je ‘m weet te vinden.

In feite kun je je email op je Galaxy Note 2 – of de meeste andere apps, ook op andere toestellen, zoals we HIER al eerder beschreven, en zoals Hermiene terecht opmerkt (dank!) – na een grote update weer aan de praat krijgen door de onderstaande stappen de volgen.

Om te beginnen ga je via je Menu toets naar Instellingen (1), en kies je de tab Meer (2). Tik nu op Applicatiebeheer (3) en scroll naar het overzicht helemaal rechts: Alles (4). Zoek in de (lange) lijst de E-mail applicatie (5).

Tik nu op de optie Cache legen (6), en probeer of je email het weer doet. Je hoeft niets opnieuw in te stellen. Voor een grondiger aanpak – als het legen van alleen de cache niet voldoende was – kun je ook nog kiezen om álle gegevens van de email app te wissen. Let op: je zult hierna wel je email account en de bijbehorende instellingen en gegevens opnieuw moeten invoeren – net als toen je je Galaxy Note 2 of andere Galaxy voor het eerst in gebruik nam. Om álle gegevens te wissen tik je dus op Gegevens wissen (7).

Zoals gezegd: deze oplossing is vrij universeel, en kan ook worden gebruikt op andere toestellen, én met andere applicaties die na een update niet meer doen wat ze moeten doen.

Mochten de problemen zich blijven voordoen kun je altijd nog een blik werpen op ons uitgebreider artikel over problemen op je Galaxy na een update. Maar schroom natuurlijk niet om contact op te nemen met je winkel of met Samsung zelf als je zelf niet aandurft om diep in de instellingen van je toestel te gaan graven.

Lees de reacties (2)

  • Gister 4.4 Kitkat geinstalleerd op mijn Note2. Nu is mijn batterij is nog maar half vol na een nacht aan de lader. Hebben meer mensen dit probleem? en wat kan de oplossing zijn?