• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Galaxy S22 nu met €150 korting (of meer)
        • Galaxy Z Flip 4 met €150 korting
        • Galaxy Z Fold 4 met €150 korting
      • Met abonnement
        • Budget <€18 p.m.
          • Galaxy A22 5G met abonnement
          • Galaxy A32 met abonnement
        • Middenklasse €18-€32 p.m.
          • Galaxy A33 met abonnement
          • Galaxy A53 met abonnement
          • Galaxy S21 FE met abonnement
          • Galaxy A52s 5G met abonnement
          • Galaxy A52 4G met abonnement
          • Galaxy S20 FE met abonnement
        • High-end €32-€50 p.m.
          • Galaxy S22 met abonnement
          • Galaxy S22 Plus met abonnement
          • Galaxy Z Flip 4 met abonnement
          • Galaxy Z Flip 3 abonnement
          • Galaxy S21 met abonnement
          • Galaxy S21 Plus abonnement
        • Premium >€50 p.m.
          • Galaxy S22 Ultra met abonnement
          • Galaxy Z Fold 4 met abonnement
          • Galaxy Z Fold 3 abonnement
          • Galaxy S21 Ultra abonnement
      • Los toestel
        • Budget <€250
          • Galaxy A22 los toestel
        • Middenklasse €250-€600
          • Galaxy A33 los toestel
          • Galaxy A53 los toestel
          • Galaxy S21 FE los toestel
          • Galaxy A52s los toestel
          • Galaxy S20 FE los toestel
        • High-end €600-€1000
          • Galaxy S22 los toestel
          • Galaxy Z Flip 3 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S22 Plus los toestel
          • Galaxy S22 Ultra los toestel
          • Galaxy Z Fold 3 los toestel
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy A53 review
    • Samsung Galaxy Z Fold 4 review
    • Samsung Galaxy A23 review
    • Samsung Galaxy S22 Ultra review
    • Samsung Galaxy A33 review
    • Samsung Galaxy S21 FE review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Samsung en de Android 13 update
    • One UI 5: features, vernieuwingen
    • Beveiligingspatch info
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S22
          • Samsung Galaxy S22 Ultra
          • Samsung Galaxy S22 Plus
          • Samsung Galaxy S21 FE
          • Samsung Galaxy S21
          • Samsung Galaxy S21 Ultra
          • Samsung Galaxy S20 FE
        • Z & Note series
          • Samsung Galaxy Z Fold 4
          • Samsung Galaxy Z Flip 4
          • Samsung Galaxy Z Fold 3
          • Samsung Galaxy Z Flip 3
          • Samsung Galaxy Note 20 (Ultra)
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A53
          • Samsung Galaxy A33
          • Samsung Galaxy A23
          • Samsung Galaxy A13
          • Samsung Galaxy A52s
          • Samsung Galaxy A52
          • Samsung Galaxy A32
          • Samsung Galaxy A22 5G
          • Samsung Galaxy A51
        • Galaxy M serie
          • Samsung Galaxy M52
          • Samsung Galaxy M22
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy S23
        • Samsung Galaxy S23 Ultra
        • Samsung Galaxy A54
        • Samsung Galaxy A14
      • Tabs & Wearables
        • Tablets
          • Galaxy Tab S8 (Ultra)
          • Galaxy Tab S7
        • Wearables
          • Galaxy Watch 5 (Pro)
          • Galaxy Buds 2 Pro
          • Galaxy Watch 4 (Classic)
          • Galaxy Buds 2

Galaxy Club / Tips / Galaxy S9 e.a. tip: problemen met apps oplossen na de Android 9 update

Samsung Galaxy en Android 9: tips om bugs in apps op te lossen na de update

1 februari 2019 Door Michel Groenheijde 74 Reacties

Aanvulling 23 maart 2021: kijk HIER als je zoekt naar de oplossing voor de momenteel crashende apps op je Samsung Galaxy telefoon.

Oorspronkelijke artikel: Heb jij de Android 9 update al op jouw Galaxy S9, Note 9, of – straks – andere Galaxy uitgevoerd? Zijn er apps die het niet meer goed doen, of die rare problemen lijken te hebben? Dan is de oplossing met een beetje geluk simpel.

samsung galaxy s9 android 9 pie update bugs crash app problemen

Problemen met apps op je Galaxy met Android 9: dit kan helpen

Na een grote update voor het Android besturingssysteem kunnen er soms rare bugs optreden. Deze zitten dan niet eens in de software zelf, maar zijn het resultaat van het updateproces. Of van apps die nog niet bijgewerkt zijn. Of thema's. Of, of, of. Met andere woorden: er kan eens wat fout gaan. We zetten de belangrijkste oplossingen voor problemen met individuele apps op een rij – hopelijk heb jij hier ook iets aan.

Apparaatonderhoud

Na het uitvoeren van een grote update is het altijd een goed idee om zoveel mogelijk overtollige bestanden weg te (laten) gooien. De kans dat deze stap direct het probleem van één app oplost is niet groot, maar je kunt het maar gedaan hebben. Dus: ga naar de Instellingen en kies Apparaatonderhoud. Jouw Galaxy geeft het vanzelf aan als er dingen opgeruimd kunnen worden. Tik op Nu optimaliseren, om dit direct te doen.

  • galaxy s9 android 9 update bug app problemen oplossen apparaatonderhoud 1
  • galaxy s9 android 9 update bug app problemen oplossen apparaatonderhoud 2
  • galaxy s9 android 9 update bug app problemen oplossen apparaatonderhoud 3
  • galaxy s9 android 9 update bug app problemen oplossen apparaatonderhoud 4

App updaten

Sommige apps moeten worden bijgewerkt voordat ze goed werken met een nieuwere versie van het besturingssysteem. Mocht een app dus problemen geven na de update, check de Play Store voor een mogelijke update van de app in kwestie. Mocht je het niet ingeschakeld hebben, kun je overwegen het automatisch updaten van apps aan te zetten. Dit doe je in de Play Store als je linksboven op de drie streepjes tikt, Mijn apps en games kiest, gevolgd door Inschakelen bij de melding Houd je apps up-to-date.

  • samsung galaxy android 9 bugs apps updaten 1
  • samsung galaxy android 9 bugs apps updaten 2
  • samsung galaxy android 9 bugs apps updaten 3

Cache van de app legen

Het kan natuurlijk zijn dat de app gewoon up-to-date is, en toch problemen geeft. Mogelijk is er tussen de vorige Android versie en de nieuwe iets mis gegaan met tijdelijk opgeslagen informatie. In dat geval helpt het als je het individuele cache geheugen van de app leegt. Dit doe je door in de Instellingen naar Apps te gaan. Zoek de problematische app in de lijst op. Mocht je ‘m daar niet vinden, dan gaat het misschien om een standaard applicatie die bij de telefoon zelf hoort. Deze vind je als je op de drie puntjes rechtsboven tikt, en Systeem-apps weergeven kiest. Je krijgt dan een lijst met álle applicaties op het toestel.

Heb je de app gevonden, kies deze dan, tik op Opslag en vervolgens op Cache legen. LET OP: kies NIET Gegevens wissen. Met een beetje geluk zijn de problemen opgelost nadat je de cache geleegd hebt, en de app tijdelijke gegevens correct kan opslaan en gebruiken.

  • galaxy android 9 update bugs app cache wissen 1
  • galaxy android 9 update bugs app cache wissen 2
  • galaxy android 9 update bugs app cache wissen 3
  • galaxy android 9 update bugs app cache wissen 4
  • galaxy android 9 update bugs app cache wissen 5

Nachtstand

Met de Android 9 update komt ook de nieuwe Nachtstand naar Samsung telefoons. Dat is mooi, en handig, maar we hebben al een paar voorbeelden voorbij zien komen van apps waar het design in de knel komt door de Nachtstand. Ziet jouw problematische app er na de update wat vreemd uit, check dan of de problemen verdwijnen of verschijnen als je de Nachtstand in- en weer uitschakelt. De makkelijkste manier om dit te doen is direct met de sneltoets in het notificatiescherm. Of je gaat via Instellingen naar Display, en schakelt daar de Nachtstand-schakelaar in en/of uit.

  • samsung galaxy android 9 nachtstand inschakelen 1
  • samsung galaxy android 9 nachtstand inschakelen 2
  • samsung galaxy android 9 nachtstand inschakelen 3
  • samsung galaxy android 9 nachtstand inschakelen 4

Thema's

Een vergelijkbaar probleem kan opduiken als je thema's gebruikt. Net als met de apps zelf, kan het zijn dat jouw thema nog niet bijgewerkt is voor gebruik in Android 9. Je kunt dit controleren door je thema te checken in Samsung Themes. Het gebruikte thema staat altijd direct boven in beeld onder het kopje Mijn thema's.

Vaak is er gewoon geen update voor jouw thema – of nu nog niet. Schakel dan in ieder geval terug naar het standaard thema van Samsung's nieuwe One UI interface, en controleer of het probleem met de app nog steeds opduikt.

Toestelcache legen

Mocht al het bovenstaande niet helpen, dan is er vermoedelijk sprake van een echte, heuse bug – in de app, of in het besturingssysteem. Het is dan afwachten op een update van een van beide. Zoals we al uitlegden: updates voor apps vind je in de Play Store. En updates voor jouw Galaxy telefoon rollen vroeg of laat vanzelf binnen. Wil je toch niet wachten? Dan kun je voor de volledigheid ook nog het complete cache geheugen van je telefoon legen.

Hoe je dit doet, kon je lezen in onze uitleg hoe je cache kunt wissen op de Galaxy S9, of op de Galaxy S8.

Fabrieksinstellingen

Uiteraard zijn alle bovenstaande stappen er om één ding te voorkomen: het terugzetten van jouw toestel naar de fabrieksinstellingen. Hoewel dit de meeste problemen inderdaad oplost, is het veel werk, waarbij je bovendien al je gegevens kwijt raakt (als je ze niet back-upt). Mochten er goede alternatieven zijn voor de app die problemen geeft, dan is dat mogelijk ook het overwegen waard – maar ga nu niet van bank wisselen, om deze reden.

Meer tips?

Blijft jouw app ondanks alle last hebben van bugs of zelfs helemaal crashen? Heb je voor problemen met een specifieke applicatie na de Android 9 update een andere oplossing gevonden? Laat ons hieronder weten welke app moeilijk doet, en – als het gelukt is – hoe je het hebt opgelost. Mogelijk help je er ook anderen mee, dus bijvoorbaat dank!

Gerelateerde Berichten

  • Samsung Galaxy met Android 9 tip: switchen tussen navigatiebalk en gebaren
  • Samsung Galaxy tip: batterijpercentage weergeven in de statusbalk
  • Samsung Galaxy met Android 9 tip: tekst te groot? Zo maak je het kleiner
  • Galaxy S9/S8/S7 e.a. tip: App-pictogram badges beheren, aanpassen, uitzetten
  • Samsung Galaxy S9 / Note 9 tip: cache wissen doe je zo (bv. als je accu snel leeg gaat)

Categorie: Samsung Galaxy S9, Tips Tags: Galaxy Note 9 Tips, Galaxy S9 nieuws, Galaxy S9 Tips, One UI tips

Comments

  1. Mendy zegt

    2 februari 2019 at 11:04

    Hi! Ik krijg mijn WhatsApp voorvertoningen niet meer zichtbaar na deze update. Alleen het WhatsApp symbool wordt zichtbaar. Is dit een bug of behoort het niet meer tot de mogelijkheden?

    Beantwoorden
    • Kim zegt

      7 februari 2019 at 08:25

      Ooh dit heb ik ook, zo super irritant! Ben me rot aan het zoeken hoe aan te passen…. Ik gebruik de Glimpse app, Maar die doet het nu dus niet meer…

      Beantwoorden
    • Petra zegt

      7 februari 2019 at 10:03

      Hetzelfde hier…als dit zo blijft zou ik graag het whatsapp symbooltje een stuk groter willen maken en een opvallende kleur…want tis nu wit en heel klein. #niethandigvoor50plusogen ?

      Beantwoorden
  2. Maria zegt

    6 februari 2019 at 15:01

    Na de update is Bixby weer actief en is niet meer uit te schakelen. Of in ieder geval kan de knop niet meer uitgeschakeld worden. Iemand tips waardoor dit toch mogelijk is?

    Beantwoorden
    • Martijn zegt

      8 februari 2019 at 15:11

      Je kan wel inschakelen dat hij pas na 2x op de knop drukken opent. Misschien helpt dit je

      Beantwoorden
    • Menno Hermeling zegt

      17 mei 2021 at 17:24

      Je moet ook bixby niet meer oproepen met de zij-toets

      Beantwoorden
  3. Marco zegt

    7 februari 2019 at 07:03

    Na een update gisteren lopen enkele apps vast. Hierna viel de telefoon uit en is niet meer aan te krijgen. Tel was nog 99%. Hierna aan de lader terug gelegd. geen resultaat. HELP!

    Beantwoorden
  4. Petra zegt

    7 februari 2019 at 10:03

    Hetzelfde hier…als dit zo blijft zou ik graag het whatsapp symbooltje een stuk groter willen maken en een opvallende kleur…want tis nu wit en heel klein. #niethandigvoor50plusogen ?

    Beantwoorden
  5. P.King zegt

    7 februari 2019 at 15:26

    Ik kan na die update alleen nog maar alle aktieve Apps in ëën keer tegelijk sluiten, niet die paar die ik niet nodig heb.
    Vroeger konden ze één voor één…..

    Beantwoorden
    • Michel Groenheijde zegt

      7 februari 2019 at 15:55

      Probeer de afzonderlijke apps eens naar boven weg te vegen…

      Beantwoorden
  6. Bart zegt

    7 februari 2019 at 22:55

    Zeer vervelend, na de update kan ik de pictogramkader niet meer verwijderen, er blijft nu een lelijk wit kadertje om sommige pictogrammen staan.

    Beantwoorden
  7. Karina zegt

    8 februari 2019 at 09:15

    Na de update van gisteren zijn de namen in mijn contacten niet meer zichtbaar. Alleen de icoontjes en de begin letter. Ditzelfde geldt voor de agenda. De geschreven tekst is weg
    Iemand een idee

    Beantwoorden
    • Michel Groenheijde zegt

      8 februari 2019 at 09:27

      Gebruik je een thema?

      Beantwoorden
    • Titus zegt

      14 februari 2019 at 15:14

      Hier hetzelfde probleem , heb je al een oplossing gevonden ?

      Beantwoorden
  8. Nienke zegt

    8 februari 2019 at 21:08

    Na de update van gisteren heb ik geen geluid meer bij het afspelen van videootjes en ook hoor ik niets wanneer ik de telefoon aanneem. De ander hoort mij wel spreken. Ik ontdekte dat ik wel de ander kan spreken als ik de oproep op de luidspreker stand zet…maar niet erg prettig op kantoor ;-/ Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?

    Beantwoorden
  9. Talitha zegt

    10 februari 2019 at 08:37

    Na de update kan ik niet meer Swypen… Dus mijn snelle toetsenbord doet het niet?
    Hoe los ik dat op?

    Beantwoorden
  10. MV zegt

    10 februari 2019 at 12:52

    Na nieuwe update blijft klokje linksboven in balkje. Is niet te verwijderen, vroeger kon dat wel. Kan hier zo boos om worden. Ook dat alles veranderd is, heel vervelend, je hebt niks te vertellen over je eigen telefoon die een vermogen kost.

    Beantwoorden
    • eric v.h zegt

      10 februari 2019 at 16:07

      Als dat alles is dat klokje.
      Hier probleem met geluid ,vind ik belangrijker

      Beantwoorden
  11. eric v.h zegt

    10 februari 2019 at 16:00

    Na update van gisteten moet is het volume van geluid niet meer wat het geweest is.
    Al ik volume half zet hoor je bijna al niets meer .
    Is dit te verhelpen .
    Moet dus volume op vol vermogen zetten wil ik beetje geluid hebben

    Beantwoorden
  12. Gabriëlla zegt

    11 februari 2019 at 11:00

    na update , belachelijk lelijk scherm , veel funties die ik juist zo handig vond weg. waarom moet dit en kan ik niet de boel terugzetten?

    Beantwoorden
  13. Gabriëlla zegt

    11 februari 2019 at 11:02

    na update, alles veranderd, alle handige funties weg. wat nu en hoe krijg ik het oude terug . heb niet voor niks S9 aangeschaft

    Beantwoorden
    • Ton Hellings zegt

      18 februari 2019 at 20:57

      Helemaal eens! Samsung je hebt er een zooitje van gemaakt…Alles ziet er veel simpeler lees minder mooi uit! Het lijkt wel een soort basis instellinkje! Bij het luisteren naar podcasts valt geluid weg als het scherm afvalt. Was eerst niet…moet nu steeds scherm aanhouden om podcasts te luisteren…Volumeregeling en spoelen in videos is verdwenen! KORTOM SLECHTE UPDATE!

      Beantwoorden
  14. Alexander zegt

    23 februari 2019 at 15:13

    Na net gedraaide update van mijn note 9 doet echt niets het meer.
    Alle apps en onderdelen starten gewoon, denk je, om direct weer te sluiten.
    Achtergrond apps starten op om een aantal seconden later weer gesloten te worden.
    Zelfs apps, zoals telefoon (om te bellen) en andere die niet eens uit de app store komen maar het apparaat tot een telefoon maken werken niet langer dan enkele seconden.

    Beantwoorden
    • Amrita Merhai-Persad zegt

      6 maart 2019 at 07:00

      Dat heb ik dus ook. Alle apps gaan aan om een paar sec later zelf weer te sluiten. Zwaar irritant klote en om gek van te worden. Verder geen geluid meer bij binnenkomende berichten what so ever

      Beantwoorden
    • Rob zegt

      9 maart 2019 at 08:02

      Hier hetzelfde, alles wat je opent, apps, instellingen, etc. sleiten meteen weer. Om gek van te worden

      Beantwoorden
    • Freddie zegt

      9 maart 2019 at 09:26

      apps op mijn s8 plus sluiten ook naar een paar seconden. Heel mijn gsm springt steeds terug naar startscherm, is niet mee te werken zo hoop dat hier snel iets aan gedaan word

      Beantwoorden
    • Wim zegt

      10 maart 2019 at 19:29

      mijn s8plus is ook van slag, alle apps sluiten na een paar seconde en het startscherm blijft over

      Beantwoorden
    • Gerty zegt

      17 maart 2019 at 18:14

      Ik heb exact hetzelfde, vandaag mijn telefoon klaar gemaakt voor verzending naar Samsumg. Terug naar fabriek instellingen heeft niet geholpen. Bij mij was de storing wel wisselend aanwezig: maar inderdaad, ik kon zelfs niet meer bellen of naar instellingen.

      Beantwoorden
      • Marieke zegt

        20 maart 2019 at 13:41

        Ik heb dus precies hetzelfde…Het was over een tijdje terug, maar nu sinds de bixby update van vandaag ben ik weer terug bij af…je kunt niks meer met je telefoon. Alle apps sluiten na een paar seconden….Waardeloos!

        Beantwoorden
      • Marieke zegt

        20 maart 2019 at 13:59

        Inmiddels heb ik het zelf op kunnen lossen. Ik ben naar de app themes gegaan en naar de instellingen. Bij opslag het cache legen en vooral niet de gegevens wissen! En daarna was het ineens opgelost en kon ik mijn apps weer normaal gebruiken zonder dat ze na een paar seconden ermee stoppen…Hopelijk werkt dit bij jullie ook.

        Beantwoorden
        • Marieke zegt

          20 maart 2019 at 18:05

          Helaas was deze optie van korte duur. Een paar uur later gebeurde het weer en sluiten de apps steeds weer. Bah! Echt een zooitje Samsung. Zo dwing je mensen ook wel om over te gaan op iets anders….De telefoon is nu amper bruikbaar…

          Beantwoorden
          • Sjoukje zegt

            25 juni 2019 at 14:21

            Hier het zelfde probleem met de galaxy s10 plus. Soms 24 uur zonder problemen en dan uren nauwelijks mee te werken en dan gaat het zomaar ineens weer een paar uur goed. Geen vinger op te leggen ??

  15. Nicole zegt

    23 februari 2019 at 21:53

    Hoe krijg ik na de pie update de clear view cover weer zo dat hij de tijd blijft weergeven

    Beantwoorden
    • Elke zegt

      26 maart 2019 at 22:12

      Dat vraag ik me dus ook af…

      Beantwoorden
  16. Wen zegt

    26 februari 2019 at 12:51

    Na de update krijg ik bij verborgen apps boven in groot wit vlak met de gene die verborgen houd meteen te zien .. nou zo verberg je nog geen apps zien ze meteen welke je verborgen hebt lekker makkelijk.. Wil terug naar oudere versie..

    Beantwoorden
  17. Peter zegt

    27 februari 2019 at 07:46

    Sinds de update van de S9 doet de zakelijke mail raar.Sychroniseerd niet goed.Teruggegaan naar mijn S6 en daar werkt het wel goed.Kan dit door de update komen.Heeft altijd wel goed gewerkt.
    Wat te doen?

    Beantwoorden
    • Inge zegt

      24 mei 2019 at 16:14

      Heb jij het al opgelost? Ik heb namelijk ook probleem met synchroniseren agenda vanuit zakelijke mail. Werkt niet meer.

      Beantwoorden
  18. Jur zegt

    2 maart 2019 at 12:37

    Na update ontvang ik geen whatsapp meer als Wifi is ingeschakeld. Slaapstand instelling niet aanwezig.
    Heel irritant. Moet nu de wifi uitschakelen op App te ontvangen

    Beantwoorden
  19. Cees zegt

    7 maart 2019 at 08:43

    Ik heb voor het werk een Nokia met de update naar Anroid 9. Deze vertoont ook kuren. Vermoedelijk ligt het probleem dus wel bij Anroid en niet bij Samsung. Mijn prive Samsunbg heeft gelukkig nog geen update gehad. Bij mijn vrouw wel en ook daar allerlei probleempjes.

    Android 9 is nog geen succes. Dus ik zou niet updaten als het niet nodig is.

    Beantwoorden
  20. Michel zegt

    8 maart 2019 at 09:29

    Ik heb na de update van mijn S8 wel iets wat ik nog niet opgelost krijg:
    In het verleden had ik vingerafdruk, irisscan en een pincode aanstaan. Handig want als je toestel op je bureau ligt, wil ik deze niet elke keer oppakken voor de 1e 2 opties en kon ik de code direct typen als ik het toestel wakker maak.

    Echter, nu is het scherm onder onder de irisscan balk leeg/grijs en komt het numeriek toetsenbord pas in beeld NA DAT de iris scan na 5 tellen besluit dat er niks te scannen is.
    Ik heb dus nu de iris scan maar uitgezet. Iemand een idee?

    Beantwoorden
  21. Peet zegt

    8 maart 2019 at 09:52

    na elke update de laatste tijd, werkten videoland, netflix, youtube, google maps en nog wat andere apps waar filmpjes oid mee gekeken kunnen worden niet meer. het start, speelt af, maar elke 2 minuten word ik eruit gegooid. Normaal hield dit vanzelf op, na ongeveer 1 dag. Nu echter is het al de hele week zo, heel irritant. Ik heb bovenstaande stappen al doorgelopen, maar dit helpt helaas niet!

    wat kan ik doen?

    Beantwoorden
  22. Hans zegt

    11 maart 2019 at 21:03

    Mijn s9 plus valt gewoon uit na zoveel minuten dinds de update en krijg hem bijna niet aan…heb zelf al hard reset gedaan.
    Niets helpt..weet iemand wat ik kan doen?

    Beantwoorden
  23. Richard zegt

    12 maart 2019 at 22:06

    Mijn helderheid van het scherm van de s8gaat steeds terug naar donker sinds de update.. Nu kan ik de aanpasbare helderheid uitzetten maar die gaat automatische steeds weer aan.
    Nog meer mensen met dit probleem en weer iemand misschien een oplossing?

    Beantwoorden
  24. Gertjan zegt

    17 maart 2019 at 20:17

    Ik heb een Note 8 en helaas de update naar Pie gedaan. Zeer veel problemen zelfs na alles terug gezet te hebben naar de fabrieksinstellingen. Apps willen niet meer opstarten of het duurt erg lang voordat ze opgestart zijn. Alles is erg traag geworden. Ik wil heel graag weer terug naar de vorige versie die het zonder problemen deed. Dus als je nog moet updaten….Bezint eer ge begint. Drama.
    Weet iemand of het mogelijk is terug te gaan naar een vorige versie?

    Beantwoorden
    • Priet zegt

      28 maart 2019 at 07:11

      Ook een Note 8:
      Optie in taakbalk voor volledig scherm door 2x op de stip te tikken is weg en niet meer terug te vinden in het instellingenmenu…
      WTF??? Gewoon weg?
      Heel vervelend met navigatie in het donker, zo’n licht gekleurde streep onderin je scherm.
      Daarnaast ook ander thema moeten kiezen om instellingen menu te kunnen lezen, de letters waren donkerbruin geworden op een zwarte achtergrond…pfff.
      Icoontjes alsof je op een Nintendo DS zit, Lekker voor een zakelijk toestel.
      Ik kom elke dag weer verrassingen tegen.
      Nooit meer zomaar updaten zonder reviews te lezen.
      Gelukkig doen mijn apps het wel goed verder.

      Beantwoorden
  25. Fred Steij zegt

    26 maart 2019 at 14:11

    Net de nieuwe update uitgevoerd naar Android 9, kan niet meer bellen. Als ik een persoon bel dan wordt de oproep automatische beëindigt. Als ik gebeld wordt dan hoort de persoon mij niet. Dit is echt geen succes deze nieuwe update. Voor deze update heb ik geen enkele probleem gehad. Hoe kan ik dit oplossen.
    Samsung A7 model 2018

    Beantwoorden
    • Dominique zegt

      27 maart 2019 at 13:12

      Zelfde probleem heel fijn ?? hopelijk komen ze snel met een oplossing pff

      Beantwoorden
    • Michel zegt

      28 maart 2019 at 19:27

      Hier hetzelfde probleem A7 2018, ik kan praten wat ik wil maar niemand hoort mij. Via Whatsapp bellen gaat wel. Lijkt ergens in het ruisonderdrukking systeem te zitten,

      Beantwoorden
    • Ton zegt

      27 april 2019 at 00:50

      Hier het zelfde probleem met bellen. Heb een A7(2018). Na upgrade naar Android 9 horen mensen mij niet meer op bepaalde plaatsen Thuis horen mensen mij niet (ik hoor hun wel). Echter op mijn werk is er geen probleem. Provider= Vodafone.
      Het is ook de combinatie van simkaart en telefoon. Heb de simkaart van een andere tel. geprobeerd (T-mobile) in de A7(2018) en mijn simkaart in een Galaxy A5(2016), (Android 7.0) dan werken beide telefoons thuis prima.

      Beantwoorden
  26. Dominique zegt

    27 maart 2019 at 13:13

    Zelfde probleem heel fijn ?? hopelijk komen ze snel met een oplossing pff

    Beantwoorden
  27. Mark zegt

    27 maart 2019 at 18:38

    Nou sinds vanmorgen ben ik ook de “”lUL”” kan niks openen bellen of wat dan ook ,kom steeds binnen no time weer in het startscherm terecht.

    Waarschijnlijk vinden ze dit bij samsung normaal,…..waardeloos . Heb een S8 plus gekocht voor de specificatie’s maar kan momenteel met de huistelefoon nog veel meer. Samsung geeft ook helemaal geen reactie….klantenservice is bagger.

    Tijd voor een rechtszaak wegens nalatigheid en misleiding !!!

    Beantwoorden
  28. Ilona zegt

    27 maart 2019 at 18:53

    Voor de personen die problemen hebben met bellen na de update, net contact gehad met Samsung en die adviseren om je telefoon terug te zetten. Mocht je dit niet zelf kunnen, kan je contact opnemen met Samsung en die kunnen je dan telefonische helpen

    Beantwoorden
    • Michel zegt

      28 maart 2019 at 19:29

      Hoe bedoel je terug te zetten? Fabrieksinstellingen?

      Beantwoorden
  29. Goud zegt

    29 maart 2019 at 08:16

    Wij hebben 3 A7 telefoons in ons gezin en sinds de update kunnen wij allemaal niet meer bellen of gebeld worden . 1 telefoon is zakelijk dus echt een probleem en 1 telefoon wordt gebruikt bij iemand die medisch gezien soms met spoed een ziekenhuis of alarmnr moet bellen. Handen in het haar dus en voorlopig maar even een leen toestel . Is dit een bekend probleem of ? We balen hier alle 3 stevig van.

    Beantwoorden
  30. Elleke zegt

    2 april 2019 at 16:05

    Goedemiddag,
    Vraagje. Als ik mijn S9 aan de oplader doe, Dan blijft de verlichting branden (zelfs als deze uit was, dan gaat hij bij het aansluiten van de oplader toch branden). Of hij nou vergrendeld is of ontgrendeld.
    En als deze ontgrendeld is, vergrendeld deze ook niet automatisch. Bij mijn oude Samsung S6 edge, gebeurde dit wel. Is er een mogelijkheid dat de telefoon vanzelf vergrendeld bij opladen, als deze niet wordt gebruikt? En dat de verlichting toch uitgeschakeld wordt? Dit is toch wel erg prettig in de nacht. Of als je bijv. op het werk even weg loopt en je vergeten bent je telefoon te vergrendelen.
    Dank je wel.

    Beantwoorden
  31. Henry zegt

    4 april 2019 at 19:57

    Heb een S6, na de update werkte GPS niet meer, heel af en toe doet hij het maar vaker niet.
    Bluetooth koppelingen verdwijnen bijna iedere avond rond, kan ik mijn smartwatch speakers auto weer aanmelden. Schijnt niets anders meer op te zitten als een fabrieksreset. Lekker bezig Samsung

    Beantwoorden
    • Jaap zegt

      11 april 2019 at 17:24

      dit probleem heb ik ook.
      Ik kan de navigatie niet meer gebruiken. Hopelijk snel een fix in besturingssyteem van Samsung.

      Beantwoorden
  32. Pierre zegt

    12 april 2019 at 16:38

    Na de update (ik heb een Note 8) kan ik telefoongesprekken niet meer opnemen met Call Recorder. Ook worden geen namen meer toegevoegd aan de nummers. Ik wil terug naar Android 8, heb er geen behoefte aan dat een fabrikant bepaalt wat ik wel en niet mag zien en doen met mijn telefoon!

    Beantwoorden
  33. Lidia zegt

    18 april 2019 at 21:45

    Mijn dochter en ik hebben beiden de Samsung A8. Daarnaast heb ik Bluetooth earpods ofwel in ears. Het lukt op onze telefoons niet om de volume te regelen wanneer ik muziek af speel wanneer ik de Bluetooth in ears in heb. Het is of heel hard of helemaal uit. Het lukt wel om de volume te regelen wanneer ik met iemand bel.
    Dit probleem heb ik dus niet op de Samsung S7 van mijn man, m’n Samsung Galaxy tab A10 & op m’n Android tv box. Die hebben dan ook niet de laatste update Android 9.0 ontvangen. Het kan dus niet aan de oortjes liggen.
    Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik kan dit probleem nergens op internet vinden!

    Beantwoorden
  34. Ron zegt

    24 april 2019 at 00:09

    Niet iedere vernieuwing is een verbetering.
    Daar is deze update een heel duidelijk voorbeeld van!
    Helaas schijnt het niet mogelijk te zijn om een roll-back naar versie 8 uit te voeren. ‘;-(
    Bezint eer gij begint!

    Beantwoorden
  35. Ton zegt

    27 april 2019 at 00:51

    Hier het zelfde probleem met bellen. Heb een A7(2018). Na upgrade naar Android 9 horen mensen mij niet meer op bepaalde plaatsen Thuis horen mensen mij niet (ik hoor hun wel). Echter op mijn werk is er geen probleem. Provider= Vodafone.
    Het is ook de combinatie van simkaart en telefoon. Heb de simkaart van een andere tel. geprobeerd (T-mobile) in de A7(2018) en mijn simkaart in een Galaxy A5(2016), (Android 7.0) dan werken beide telefoons thuis prima.

    Beantwoorden
  36. Angelique zegt

    12 mei 2019 at 21:56

    HELP!! Na update pie openen apps heel traag, filmpjes op instagram blijven hangen en ik kan bij Google play store niet kopje “mijn apps en games” niet meer openen. Met 4g wat minder last. Ligt niet aan wifi verbinding, want mijn dochters hebben wel goede verbinding…..

    Beantwoorden
  37. Femke zegt

    24 mei 2019 at 10:20

    Net vanmorgen de update gekregen voor telefoon, sindsdien doet de camera app het niet meer. Ook niet binnen andere apps. Echt balen. Blijft aangeven dat ik de telefoon opnieuw moet opstarten, maar dat helpt helaas niet. Nu alleen nog fabrieksinstellingen als mogelijkheid maar dan moet vanavond maar even….

    Beantwoorden
  38. Sjoukje zegt

    25 juni 2019 at 14:23

    Hier het zelfde probleem met de galaxy s10 plus. Soms 24 uur zonder problemen en dan uren nauwelijks mee te werken en dan gaat het zomaar ineens weer een paar uur goed. Geen vinger op te leggen ??

    Beantwoorden
  39. Mia zegt

    9 september 2019 at 23:11

    Wil de veegfunctie uitschakelen bij opnemen. Na de update niet meer mogelijk

    Beantwoorden
  40. Mia zegt

    23 september 2019 at 23:00

    Weet iemand hoe je de veegfunctie kan uitschakelen bij opnemen?

    Beantwoorden
  41. Boxie zegt

    4 november 2019 at 23:02

    Sinds de update naar Android 9 Pie is de instelling in de Telefoon-app inderdaad blijkbaar verdwenen om niet door vegen maar door drukken op de groene/rode knop een telefoongesprek aan te nemen of te beéindigen. Reden onbekend.
    Je kan via de app “Instellingen” bij item “Toegankelijkheid-Interactie en behendigheid-Oproepen aannemen en beëindigen” wel instellen dat je een oproep aanneemt met de Starttoets en beëindigt met de Aan/Uit-toets.

    Beantwoorden
  42. Jef zegt

    21 november 2019 at 22:39

    Hallo,

    Opeens stond er gisteren een punt/stip in mijn statusbalk.
    Ik heb een Samsung a8, weet iemand of dit enkel stipje/punt afkomstig van een app is?

    Beantwoorden
  43. I. zegt

    22 november 2019 at 16:21

    Sinds de laatste update heb ik problemen met Instagram (mogelijkheid GIF is weg). Herkenbaar?

    Beantwoorden
  44. fer zegt

    25 december 2019 at 16:35

    sinds 2 weken in het bezit van Samsung a50
    heel irritant…tekst..en .woorden blijven verspringen…
    hoe verhelp ik dat??

    Beantwoorden
  45. Fred zegt

    27 december 2019 at 18:52

    Na de update van Android 9 werkt tomtom go niet meer

    Beantwoorden
  46. Kris zegt

    9 februari 2020 at 07:02

    Na update februari samsung a50 geen geluid meer bij afspelen van video filmpjes en ik kan ook niet koppelen met Bluetooth met carkit fitbit versa en dergelijke valt steeds weg.

    Beantwoorden
  47. G zegt

    10 februari 2020 at 23:31

    Mijn s9 + heeft een darkvader geluid.. Heel eigenaardig. Het stopt niet helaas

    Beantwoorden
  48. n zegt

    24 februari 2020 at 20:38

    oooo mijnspatie isnietgoed meer wordtergek van ?

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Samsung Galaxy S9

samsung galaxy s95,8 inch AMOLED Infinity scherm
Camera f/1.5 Low Light
Waterbestendig, Android 8.0
Iris- en gezichtsscanner...
  • Meer over de Galaxy S9
    • Specificaties
    • Tips & trucs
    • Updates
    • Abonnement
    • Hoesjes
    • Los toestel: prijzen
    • Forum
    • Zie ook: Galaxy S9 Plus

KOOPTIPS:

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Uitgelichte pagina’s

  • Galaxy S22 tips
  • Galaxy S21 tips
  • Samsung telefoon
  • Forum archief

Copyright © 2023 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.