Samsung rolt voor de Galaxy A40 een kleine update uit die problemen met de simkaart moet verhelpen. Ook de Galaxy Buds+ werden bijgewerkt, onder ander om omgevingsgeluid beter weer te geven.
Galaxy A40 update voor problemen met simkaart
Een paar weken geleden kreeg de Galaxy A40 de update naar Android 10. Grote bugs leken daar niet in te zitten, op de gebruikelijke (cache) problemen met individuele toestellen na. Toch rolt Samsung nu een update uit zonder nieuwe beveiligingspatch, maar met één specifieke fix. Dankzij een ruim 116MB grote update krijgt de Galaxy A40 firmwareversie A405FNXXU3BTC2. Ook na installatie draait het toestel nog op de beveiligingspatch van maart – net zoals na de Android 10 update.
De changelog vermeldt dan ook slechts een verandering: De stabiliteit voor SIM-kaartdetectie is verbeterd. Kennelijk bevatte de Android 10 update een bug die in sommige gevallen de simkaart niet herkende. Wij weten niet in hoeverre dit probleem ook op Nederlandse toestellen speelde – de update rolt in heel Europa uit. En nu dus ook in Nederland én in België. Je krijgt vanzelf de melding dat je ‘m kunt downloaden, of je checkt de beschikbaarheid direct via Instellingen -> Software-update -> Downloaden en installeren.
Heb jij deze update al op jouw Galaxy A40 geïnstalleerd? Kom je nog meer veranderingen, bugfixes, of juist nieuwe bugs tegen? Laat het ons hieronder weten!
Galaxy Buds+ update: beter omgevingsgeluid
Ook de Galaxy Buds+ kregen de afgelopen dagen een nieuw stukje firmware. Het pakket is 1,22MB groot, en bevat firmwareversie R175XXU0ATD3. De changelog zelf bevat alleen de ietwat generieke melding Verbeterde systeemstabiliteit en systeembetrouwbaarheid. Onze collega's van SamMobile visten meer informatie op. Zo pakt de update onder andere het hoge ruisniveau van Omgevingsgeluid aan. Mede daardoor moet de geluidskwaliteit van het omgevingsgeluid tijdens telefoongesprekken beter zijn.
Zoals altijd meldt de update zichzelf zodra je jouw Galaxy Buds+ met je telefoon verbindt. Eventueel kun je ‘m ook handmatig starten.Ga daarvoor in Galaxy Wearable naar het Galaxy Buds+ scherm, en tik onderin op Softwareupdate voor oortjes, gevolgd door Downloaden en installeren.
Sandor says
Hoi Galaxy Club, waarom melden jullie geen updates over de S10 Lite (die heb ik vanmorgen gekocht) en waarom heeft ie sinds februari geen update meer gehad, toestel staat op de maandelijkse lijst. Ik heb gewoon een PHN toestel.
Michel Groenheijde says
Updates die hij sinds de release niet kreeg kunnen we ook niet melden, logischerwijs 😉 Maar de update naar One UI 2.1 is onderweg. Zodra hij er is melden we die!
Tonyk4 says
Sinds Android 10 geen popup meldingen meer bij Whatsapp. Meer mensen last van ?
Robby says
Ik heb nog android 9 op mijn Galaxy A50, maar om een of andere reden is deze instelling uitgezet in WhatsApp zelf. Open WhatsApp, instellingen via de drie puntjes rechtsboven, dan meldingen. Daar staat ergens pop upmelding. Waarschijnlijk zal daar staan dat er geen pop up weergegeven wordt. Dit kan je daar veranderen.
Tonyk4 says
Klopt wat je zegt. Alleen sinds Android 10 staat er ; pop-upmelding niet beschikbaar in Whatsapp instellingen.
Robby says
Oei, dat is inderdaad vervelend en dan heeft het wel iets te maken met de android 10 update. Hopelijk is het binnenkort terug mogelijk!
Marcel says
Hallo, ik heb een Nederlands toestel, gekocht in November en sinds begin dit jaar regelmatig het probleem dat het toestel de melding gaf “simkaart niet herkent”. Soms wel 10 keer per dag. Stond op het punt het toestel op te sturen. Nu blijkt dat het een software bug is, wacht ik maar even af. Dacht eerst dat de kaart tray niet goed was. Had mijn simkaart ook al vervangen voor een nieuwe, maar dat hielp niet
Erik says
Hallo,
Ik heb ook de a40 en vanaf begin dit jaar al sim problemen. En nog steeds. Hoe lang gaat dit nog duren want ik gebruik de telefoon zakelijk en een uitvallende simkaart zorgt voor veel problemen en gemiste en uitvallende gesprekken.
Ik ben hier zeker niet blij mee.
En overweeg zelf om over te stappen na een andermerk.
Jeroen says
Hallo, ik heb ook nog steeds sim problemen, zeer irritant omdat ik hem ook vaak genoeg voor de zaak gebruik. Hoop wel dat er binnenkort een oplossing komt.
Jeroen says
Heb ook een a40 die is van maart dit jaar.
Lisanne says
Hallo,
ik heb ook nog steeds SIM problemen, in het begin na de update minder, maar het komt weer terug. Erg vervelend.
Melanie says
Hoi,
Ik heb dezelfde problemen met de simkaart. Hij blijft zeggen geen SIM kaart gevonden en dan moet ik weer mijn simkaart wachtword intypen. Heel vervelend maar ik hoorde van de plek waar ik hem heb gekocht dat er een updat zou komen waardoor hij het niet meer zou doen.
Dit was ook zo het geval ba de update tot vandaag. Nu ik dit schrijf heb ik vandaag al weer 3 van deze incidenten gehad en hoop ik dat er dus een oplossing wordt gevonden voor het probleem want het is erg vervelend!
P says
Ben ook aan het zoeken naar oplossing voor sim probleem,en kom hier terecht!
Ik ben er een beetje klaar eiigenlijk,
ben vaak niet bereikbaar,en krijg hier ook klagten over op mijn werk!!
Komt Samsung nog met een oplossing?
Gr. PW
Cleo says
Na de update van 24-12-2020 nog steeds een hele slechte simkaart detectie, het wordt steeds erger ook