Relatief vlot werden vandaag de details gepubliceerd van de nieuwe Samsung update van november. Er zijn onder meer toestel-specifieke fixes voor de Galaxy S20 en Galaxy Note 20. Wij zetten op een rij welke telefoons deze update nog meer krijgen in de loop van de maand.
Samsung update november 2020
Het is inmiddels bijna ongewoon dat Samsung zo vroeg in de maand prijsgeeft wát de nieuwe beveiligingspatch zoal doet. Meestal krijgen veel meer toestellen een nieuwe update, voor we te weten komen wat de details zijn.
Net als altijd, bestaat ook de update van november weer uit één deel Google, en één deel Samsung. Het deel van Google bevat 65 relevante verbeteringen waarvan er vijf als kritiek gelden. Eentje daarvan is niet van toepassing op Android 10 (of 11, wat dat betreft).
Het deel van de update dat Samsung's eigen software verbetert, bevat deze keer slechts vijf fixes. Een daarvan is alleen relevant voor Samsung telefoons in India en China. Verder wordt een mogelijkheid om de heractiveringsvergrendeling via de Veilige Map te omzeilen definitief weggewerkt. Bovendien wordt een zwakke plek in de beveiliging van de Exynos 990 processor gedicht. Deze is alleen te vinden in toestellen in de Galaxy S20 en Note 20 series.
Welke toestellen krijgen de november update?
Al met al kunnen we zeggen dat de update van deze maand vrij bescheiden is. Dat neemt niet weg dat Samsung ‘m weer naar een flink aantal Galaxy telefoons zal brengen in de loop van de komende weken. Uiteraard komt de update naar alle toestellen die maandelijks bijgewerkt woA605FNXXU6CTH1rden:
- Galaxy S20 / S20 Plus / S20 Ultra
- Galaxy S20 FE
- Galaxy S10 / S10 Plus / S10e
- Galaxy S10 Lite / Note 10 Lite
- Galaxy Fold / Galaxy Z Flip / Galaxy Z Fold 2
- Galaxy S9 / S9 Plus
- Galaxy Note 20 / Galaxy Note 20 Ultra
- Galaxy Note 10 / Note 10 Plus
- Galaxy Note 9
- Galaxy A50 (al beschikbaar)
- Galaxy A8
- Galaxy Xcover Pro / Xcover 4S
Een paar opmerkingen zijn hier op zijn plaats. Ten eerste: de Galaxy S9 serie en de Note 9 kregen vorige maand níet de patch van oktober. Het wachten is dus op een nieuwe beveiligingsupdate voor de toestellen, die bovendien daarmee ook de upgrade naar One UI 2.5 krijgen. Mogelijk krijgen ze alsnog de update van oktober met One UI 2.5, en de update van november pas daarna – dat durven we niet te zeggen.
En verder…
Verder verwachten we deze maand update op de Galaxy S8 (niet per se inclusief november patch). Bovendien rollen er in landen om ons heen momenteel nieuwe beveiligingsupdate uit voor de Galaxy S7 (!) en Galaxy S6 (!!). Of deze ook hier beschikbaar zullen komen is nog niet duidelijk.
Wij verwachten ook een nieuwe update voor de Galaxy A51, inlusief One UI 2.5. Verder zijn toestellen als de Galaxy A41, A31 en A80 weer toe aan een nieuwere patch. Ook wordt het langzaam weer tijd voor de Galaxy A5 uit 2017, die de update nog steeds per kwartaal ontvangt.
Veel andere modellen kregen de afgelopen tijd nog nieuwe updates, waardoor de meesten gewoon bij de tijd (genoeg) zijn.
Zoals gebruikelijk melden wij de meeste update ook nog zodra ze daadwerkelijk in Nederland beschikbaar zijn. Hou ons dus in de gaten voor meer info over updates voor jouw Galaxy.
Ralph says
A41 krijgt nu oktober update in Nederland.
Michel Groenheijde says
Ah, yes, ik zie hem. Dank!
Dennis says
En de s9 weer niks he ik geloof er niks meer van wat jullie zeggen
Sebas says
De S9 krijgt in Duitsland nu de patch van November. Zie:
https://www.sammobile.com/samsung/galaxy-s9/firmware/SM-G960F/DBT/download/G960FXXSCFTJ3/520254/
Een aantal landen waaronder NL heeft nog niet eens de Oktober patch binnen. Het loopt een beetje raar als je de uitrol van de S9 volgt.
Dennis says
Ja precies
Michel Groenheijde says
Het is inderdaad een chaos bij de S9, op dit moment.
sjoemie1985 says
Ik heb na de update van november op mijn galaxy S9 veel problemen.
Sommige apps kan ik niet openen en blijven crashen, waaronder ook de smart call.
Als ik wil bellen en ik wissel van recente calls naar het adres boek dan zegt hij dat de smart call app blijft stoppen en dus blijft crashen.
Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt, echt vreselijk irritant.
Karel says
Antwoord gevonden
Go to Settings > Apps > click the three dots on the top right > select show system apps > after system apps appear, search for “Smart Call” > Click on “Storage” > Clear data and cache.
Karel says
Bovenstaande foutmelding blijft terugkomen.
Heeft iemand een oplossing?
Samsung komt er ook niet uit.
kan je je updat terugzetten naar vorige versie?
Michel Groenheijde says
Je kunt de vorige firmware handmatig terugzetten, als je weet hoe dat werkt. Anders is de kans groot dat het wachten op de volgende update is. Die is in ontwikkeling, dus zal in de komende weken ook komen. Je kunt evt nog kijken of het helpt om de cache van het hele toestel te legen: https://www.galaxyclub.nl/tips/samsung-galaxy-s9-note-9-tip-cache-wissen-doe-je-zo/
Sandor says
De S10 Lite heeft ook weer een update: https://i.postimg.cc/httcq1ZR/Screenshot-20201103-113445-Software-update.jpg
Michel Groenheijde says
Top, danks!
Piet Deleij says
Ik heb de Ui 2..5 en de beveiligingspatch van oktober 2020 gedownload via Samsung Smart switch op de laptop op 2 november 2020
bjorn87 says
Eindelijk ontvangt de S9 nu pas de oktober update. 710,57MB
Karel says
Ik heb het zelfde probleem met mijn Samsun S9+
====quote=======
sjoemie1985 zegt
4 NOVEMBER 2020 AT 10:56
Ik heb na de update van november op mijn galaxy S9 veel problemen.
Sommige apps kan ik niet openen en blijven crashen, waaronder ook de smart call.
Als ik wil bellen en ik wissel van recente calls naar het adres boek dan zegt hij dat de smart call app blijft stoppen en dus blijft crashen.
Ik hoop dat hier snel een oplossing voor komt, echt vreselijk irritant.
====unquote====
Wanneer is dit opgelost?
Vreselijk irritant. niet mee te werken
Nicole Fermont says
Ik heb een Samsung galaxy s10 en sinds de update van november alleen maar problemen!!!Hij pakt de WiFi heel vaak niet meer met als gevolg dat ik dadelijk aan het bijbetalen kom bij mijn abonnement Bedankt hoor voor niks, ik had hier voor nooit problemen!!!Kan ik de rekening naar jullie doorsturen???
Michel Groenheijde says
Naar ons? 😀 (wij zijn geen Samsung he :))
Jacqueline says
Dat heb ik dus ook met mijn Samsung Galaxy S9, af en toe blijft hij zoeken naar de WiFi ?
David says
Hier ook update November gehad op S9 plus en niks als problemen.
Het toestel start om de 1 a 2 dagen vanzelf opnieuw op. Nooit eerder gehad. Wipe cache data heeft ook niet geholpen. Alles is hier up-to-date.
Wim says
op 17 november heb ik de update voor galaxy S7 geinstalleerd. Het lijkt nu het einde voor mijn toestel. . Vanmorgen was het toestel volledig leeg 0 % batterij en na 4 uur laden is de batterij nog n iet tot 70%.
Ik ben overigens niet zo enthousiast over Samsung. Mijn Galaxy tab S5 tablet is van nieuw af aan
zo goed als onbruikbaar geweest vanwege zeer snel ontladen, moet meestal eerst laden om te kunnen gebruiken ook als het een dag of 2 niet gebruikt is.
Jacqueline says
Ik heb afgelopen week mijn Samsung S9 geüpdatet. Sindsdien is mijn batterij binnen no time leeg. Als ik hem ’s avonds uitdoe met bijv. 32% en zo in de ochtend ook weer aandoe, wordt de telefoon met circa 5 minuten uitgegooid en geeft hij vlak daarvoor 0% aan. Wie heeft dit nog meer?
Geinig says
Hoi,
wie heeft ook de update van de s20 plus van november nog niet ontvangen?