Een paar maanden voor de lancering van de Galaxy Z Flip5 en Galaxy Z Fold5 registreert Samsung een opvallende reclameslogan. Maar waarschijnlijk heeft deze met een andere nieuwe gadget te maken.
Samsung reclameslogan: Open always wins
Over een paar maanden verwachten we de 'tweede golf' van nieuwe Galaxy producten. De ‘eerste golf', in de eerste helft van 2023, bracht onder andere de Galaxy S23, Galaxy A54 en Galaxy A34. Een tweede Unpacked evenement, dat eind juli of begin augustus plaatsvindt, brengt zeker nieuwe foldables. Bovendien verwachten we ook de Galaxy Watch6, en misschien de Galaxy Tab S9.
Zoals wel vaker in de aanloop naar de lancering van nieuwe producten, treft ook de juridische afdeling van de grote telefoonbouwer voorbereidingen. Soms gebeurt dat onopvallend, maar af en toe duiken dingen op, die vraagtekens oproepen. Zoals de registratie van de reclameslogan Open always wins als handelsmerk in de EU en in Zuid-Korea. De slogan slaat natuurlijk niet op de opengevouwen Flip en Fold. Wel doet hij sterk denken aan Google's officieuze ‘open source' ontwikkelingsmantra voor het Android OS.
En dat is curieus. Je zou denken dat Samsung geen reclame meer hoeft te maken voor het Android OS op Galaxy telefoons. Sterker nog: nu ook Google de foldable-race heeft betreden met de Pixel Fold, zou je denken dat Samsung zich juist méér wil onderscheiden van de zoekmachinegigant.
![](https://www.galaxyclub.nl/wp-content/uploads/2023/05/samsung-open-always-wins-trademark-eu-description.webp)
Toch weer een hint naar een nieuwe XR/MR-headset?
Nee, de kans is klein dat Open always wins een reclameslogan is voor bestaande Galaxy-producten. En inderdaad, als we dieper in het papierwerk duiken zien we meer hints. Hoewel de slogan bedoeld lijkt voor een breed arsenaal aan producten, zien we een aantal opvallende omschrijvingen.
Naast de algemene vermeldingen – smartphones, watches, speakers, drives, monitors – zien we Virtual reality headsets, smart rings, smart bracelets en telecommunication apparatus in the form of jewelry. En dan doet het opeens sterk denken aan twee andere, recent ingediende merknamen: Galaxy Ring en – vooral – Galaxy Glasses.
Bovendien weten we dat Samsung met Qualcomm en Google aan een nieuw Mixed Reality platform werkt. Én dat een eerste product heel misschien tegelijk met Apple's nieuwe Mixed Reality headset op de markt kan komen. En verhip, in de eeuwige concurrentiestrijd met Apple zou een dergelijke slogan meer op zijn plaats zijn.
Toch merk je: het is en blijft koffiedik kijken. Dát Samsung de slogan Open always wins vastlegt is zeker. Daarmee is ook duidelijk dat de Zuid-Koreanen zich op dit punt willen onderscheiden ten opzichte van een concurrent. Maar naar het exacte doel van de registratie kunnen we toch alleen maar raden.
Geef een reactie