Samsung wil in de Europese Unie een aantal AR-gerelateerde termen en slogans laten beschermen. We zien de naam AR World, en de reclameslogans ‘No boundaries, endless possibilities' en ‘Fully integrated to fully immersive'.
AR Emoji op de Galaxy S9
Samsung AR World
Dat Samsung allerhande plannen heeft op het gebied van augmented reality is al even duidelijk. En recent lijkt het er sterk op dat we in 2019 meer AR-producten, diensten of applicaties van de Zuid-Koreanen gaan zien. Een tijdje terug legden zij al een eXtended Reality-logo vast, en nu volgen aanvragen voor o.a. de merknaam AR World.
Bij de European Union Intellectual Property Organization duiken een drietal aanvragen op die op een of andere manier allemaal om AR lijken te draaien. Er is ‘AR World' (PDF), ‘No boundaries, endless possibilities' (PDF) en ‘Fully integrated to fully immersive' (PDF). Alle drie de aanvragen hebben exact dezelfde omschrijving, met daarin een groot aantal verschillende producten – van LED display en VR headsets tot smart glasses en mobiele telefoons. Met andere woorden het gaat hier om een hele categorie AR-gerelateerde producten, en niet om één specifiek ding of apparaat.
Wanneer meer?
Berichten dat Samsung vroeg of laat een AR-headset/bril wil lanceren gonsden enige jaren geleden al rond. Sindsdien zagen we grappige snufjes als AR Emoji op de Galaxy S9, en ook Bixby Vision heeft wat AR-achtige snufjes. Maar de nieuwe merknamen wekken de suggestie dat we in 2019 meer gaan zien – mogelijk eind februari, als Samsung op een nieuw Unpacked evenement onder meer de Galaxy S10 lanceert. Maar: dat is een gok, en allerminst zeker.
Geef een reactie