Kort nadat Apple haar nieuwe iPhone aankondigde opende Samsung een grootschalig reclameoffensief om de Galaxy S3 te positioneren als hét toestel dat natúúrlijk beter is dan de iPhone 5. Het filmpje met de titel ‘The Next Big Thing Is Already Here' groeide uit tot meest bekeken gadget video die zich als een inktvlek verspreide via websites en sociale media – een echte ‘viral' dus.
De firma Visible Measures bracht het bereik van gadget gerelateerde virals in kaart en stelde een top tien samen van de meest succesvolle filmpjes. Samsung's Galaxy S3 campagne werd in minder dan drie maanden tijd ruim 70 miljoen keer bekeken – niet alleen op YouTube maar ook via talloze andere digitale media.
Samsung's reclamefirma die verantwoordelijk was voor het filmpje – 72andSunny uit Los Angeles – is in dezelfde top tien ook te vinden op nummer drie met een Amerikaanse reclame voor de Galaxy Note 2. En op plaats vier vinden we… wederom Samsung, met haar introductie video van de Galaxy Note 10.1. Al met al kunnen we stellen dat Samsung er de afgelopen maanden extreem goed in is geslaagd om haar boodschap over te brengen op internet.
(via VisibleMeasures)
Geef een reactie