Sinds een aantal weken is de langverwachte Android 4.3 update voor zowel de Samsung Galaxy Note 2 als de Galaxy S3 beschikbaar. Prima, fijn, en voor de meeste gebruikers is dat ook zo. Maar met honderdduizenden toestellen gaat er wel eens iets fout, en heeft de update voor een aantal gebruikers ook minder prettige bijwerkingen. Veel voorkomend, zo blijkt uit de reacties hier op GalaxyClub zijn een snel leeglopende batterij, en een onstabiele WiFi verbinding. Ook enkele of meerdere applicaties die het niet meer goed doen, inclusief de SMS en/of telefoon app, behoren tot de mogelijkheden, evenals het niet meer volledig opstarten – de zogeheten bootloop.
Één simpele, hapklare oplossing is er niet, maar een aantal dingen zijn de moeite van het proberen waard, en vaak blijken ze ook nog eens te helpen!
Let op:
De onderstaande tips en handelingen bieden géén garantie op succes. Je voert ze volledig op eigen risico uit – GalaxyClub.nl is tenslotte níet verantwoordelijk voor jouw toestel. De tips hier vervangen dus ook op geen enkele manier officiële reparatie- of onderhoudshandelingen door een winkel, provider of door Samsung zelf.
Alle handelingen boven de rode streep onder in het artikel zijn handelingen waarbij geen data – instellingen, accounts, bestanden – van de gebruiker verloren gaan. Je kunt deze dus in principe vrijblijvend proberen. Helpen ze? Fijn! Helpen ze niet? Dan is er niks verloren. Ónder de rode streep wordt het menens: je gaat dan fabrieksinstellingen terugzetten. Hierbij wordt het hele toestel leeg gemaakt, en gaan er bestanden verloren. Je bent dus gewaarschuwd!
Ow, en verder…
Dit artikel is in eerste instantie geschreven met de Samsung Galaxy S3 en Galaxy Note 2 in gedachten. Echter, de basisprincipes gelden voor nagenoeg iedere Galaxy smartphone, en zéker toestellen die na een update op Android versie 4.3 draaien. Dus als je een Galaxy Mega, Galaxy S4 Mini, etc. hebt, en ook tegen problemen aanloopt na een update, zijn de onderstaande tips mogelijk ook de moeite waard.
Dus, zonder verdere omhaal, het volgende: spring naar…
- Batterij energieverbruik
- Uitvallende, onstabiele WiFi verbinding
- Niet of slecht werkende, crashende applicaties (ook: niet kunnen bellen, SMSsen)
- Toestel resetten / terugzetten naar fabriekinstellingen
- Toestel start niet meer / bootloop
…of schenk een kopje thee of koffie in, en lees verder!
Veel gebruikers merken dat hun Galaxy telefoon ná een update minder lang met één batterijlading doet. Dat de batterij de eerste uren na een update hoger is, is normaal. Het verdient dan ook aanbeveling het toestel na een update een tijdje te gebruiken, en dan nog een keer opnieuw op te starten. Mocht het hogere energieverbruik langer duren dan pakweg een dag, wordt het tijd om een naar de onderstaande punten te kijken.
Om het batterijgebruik van je Galaxy S3 of Note 2 in de greep te houden is het natuurlijk verstandig na een update even de belangrijkste instellingen te checken. Dit klinkt als een open deur – is het in feite ook – maar voor je verder kijkt, is het wel degelijk zinvol om er zeker van te zijn dat functies die je niet doorlopend gebruikt, zoals Bluetooth en GPS,ook echt uitgeschakeld zijn. Veeg je notificatiebalk met twee vingers naar beneden om snel naar de sneltoetsen te gaan. Schakel indien nodig – en gewenst – uit: GPS, Bluetooth, WiFi-hotspot, S Beam, NFC.
Vervolgens is het vaak de moeite waard om te kijken of het automatisch scannen van WiFi netwerken is uitgeschakeld. Ga hiervoor via de Menu toets naar Instellingen, en tik op Wi-Fi. In het overzicht met beschikbare netwerken tik je wederom op de Menu toets, en kies je in het menu Geavanceerd. In dit scherm met opties moet je ervoor zorgen dat de optie Scannen altijd toestaan níet aangevinkt staat. Dit is bij een aantal gebruikers na de update wel het geval, en de functie is niet bepaald energiezuinig.
Mocht dit alles niet van toepassing blijken, dan zijn het legen van de chache – van de apps, of zelfs de zogeheten Dalvik cache – of zelfs het compleet terugzetten naar de fabrieksinstellingen opties die het overwegen waard zijn. Hierover vind je hieronder meer.
Uitvallende, onstabiele WiFi verbinding
Een onstabiele of zelfs amper werkende WiFi verbinding is een ander terugkerend probleem op zowel de Galaxy S3 als de Galaxy Note 2 na het uitvoeren van de Android 4.3 update. In eerste instantie is dit een probleem met Android 4.3, en niet zozeer met de telefoon zelf. Hoewel ook nu rigoreuze maatregelen als het terugzetten naar fabrieksinstellingen kunnen helpen, zijn er nog twee dingen die mogelijk uitkomst bieden.
Allereerst kun je de zogeheten Power Save Mode van de WiFi verbinding uitzetten. Ga dan in de telefoonapplicatie naar het scherm waar je een nummer kunt intoetsen, en voer daar *#0011# in – dus: sterretje, hekje, nul, nul, één, één, hekje. Je komt nu in de ServiceMode van de telefoon. Tik op de Menu toets, en kies voor de optie WiFi. In het scherm WiFi information zie je een toets onder WiFi Power Save Mode – tik hierop om deze uit te schakelen.
Natuurlijk zal de WiFi verbinding zonder Power Save Mode wat meer energie verbruiken, dus je zult voor je zelf even moeten testen of het jouw WiFi verbinding verbetert, en of dit geen nadelige gevolgen heeft voor het energieverbruik.
Mocht dit alles niet helpen is er ook nog de mogelijkheid dat instellingen in de router van het WiFi netwerk veranderd kunnen worden om te zorgen dat deze weer goed samenwerkt met Android 4.3. In sommige gevallen is er zelfs een firmware update van de router zelf nodig. Hoe je dit kunt doen is afhankelijk van jouw router – daar kunnen wij dus niks zinnigs over zeggen.
Niet of slecht werkende applicaties
Naast hierboven beschreven batterij en WiFi problemen zijn er natuurlijk de meer ‘gebruikelijke' issues met crashende applicaties, die het vóór de update wel, en na de update niet meer lekker doen. Dit is vaak makkelijk op te lossen door het wissen van de cache van de app, meerdere apps, of van het toestel zelf.
Let op: ook het scherm waarmee je telefoongesprekken start en nummers kunt kiezen is een applicatie – zeg maar de telefoon app, of dialer. Hetzelfde geldt voor de app waarmee je SMS berichten stuurt, de camera, de gallerij, en nog meer functies die standaard in een Galaxy telefoon ingebakken zitten.
Het probleem is uiteindelijk het volgende. Uiteraard wil je als gebruiker een toestel kunnen updaten zónder gegevens in welke vorm dan ook te verliezen. Op deze manier wordt een Android update dan ook uitgerold. Dit is – zeker in het geval van een grote update van het complete besturingssysteem – een verre van ideale methode, omdat er simpel gezegd teveel ‘rommel' (oude data) achterblijft die roet in het nieuwe eten kan gooien. En dan willen apps nog wel eens in de problemen komen – lees: crashen, foutmeldingen geven, of het helemaal niet meer doen. Het legen van de cache kan zorgen dat sommige ‘restrommel' wordt weggegooid, waardoor een applicatie weer werkt.
Per applicatie
In feite kun je de cache van je Galaxy S3 of Note 2 op verschillende manieren aanpakken. Als je problemen hebt met één specifieke applicatie, kun je proberen om de cache van alleen die app te wissen. Bijvoorbeeld: je galerij doet het niet goed meer. Ga dan via de Menu toets naar Instellingen, tik op de tab Meer en kies Applicatiebeheer. Veeg naar links tot je de lijst Alles in beeld hebt, en scroll nu naar beneden tot je de applicatie vindt die niet meer goed werkt – in het geval van dit voorbeeld: de galerij. Tik hierop als je ‘m hebt gevonden. Je ziet nu de ‘knop' Cache legen.
Pas op! Je kunt ook de Gegevens wissen, maar dan verwijder je álle aan de app gerelateerde data – inclusief accounts, etc. Doe dit dus alleen als je je toestel niet compleet wilt terugzetten naar de fabrieksinstellingen, maar wel rigoreus die ene app compleet opnieuw in wilt stellen, alsof je ‘m net nieuw hebt geïnstalleerd.
Cache van alle apps wissen
Het is ook mogelijk om de cache van álle applicaties in één klap te wissen. Ga hiervoor via de Menu toets via Instellingen naar de tab Meer en tik op Opslag. Kies nu Cachegegevens, en tik op OK om de complete cache van alle apps te wissen. Ook nu geldt: je verliest geen gegevens, maar verwijdert alleen de tijdelijk bestanden van alle applicaties.
‘Dalvik' cache wissen
Er is nóg een cache op jouw Galaxy S3 of Galaxy Note 2, de zogeheten Dalvik cache. Deze bevat een hele hoop data voor het draaien van het Android besturingssysteem zelf. Soms worden problemen verholpen als het toestel gedwongen wordt deze cache helemaal opnieuw op te bouwen, door de Dalvik cache handmatig te wissen. Daarvoor moet je eerst het toestel helemaal uitschakelen – wacht tot ook de Menu en Terug toetsen niet meer oplichten.
Let op: hoewel het wissen van de Dalvik cache geen gebruikersdata verwijdert, is het verstandig voorzichtig te zijn als je toestel eenmaal in de Android system recovery modus is opgestart. Zorg dat je niet per ongeluk een andere optie kiest dan Wipe cache partition. Maar voor het zover is, moet je je toestel in deze modus opstarten.
Druk nu tegelijkertijd de Volume omhoog, Home en de Power knop in, en houdt deze vast tot het Samsung logo in beeld verschijnt. Het toestel zal nu starten in de zogenaamde Android system recovery modus. Je kunt in het menu navigeren met de volume toetsen, en een optie selecteren met de Power knop. Druk dus op de Volume omlaag toets tot de selectiebalk op de optie Wipe cache partition staat, en druk op de Power toets. Als het toestel na een paar seconden de cache gewist heeft, kies je de optie Reboot system now. Niet geheel verrassend start het toestel nu opnieuw op.
Fabrieksinstellingen terugzetten
Als niets van het bovenstaande heeft geholpen, en je batterij nog steeds veel te kort meegaat, je WiFi verbinding blijft sputteren, of applicaties foutmeldingen blijven geven, komt er een punt dat het zinvol is een je Galaxy S3 of Note 2 terug te zetten naar de fabrieksinstellingen – of zoals Samsung het noemt: Standaardgegevens herstellen. Als je dit doet, zul je daarna wel alles opnieuw moeten instellen – tenminste, informatie waarvoor je geen backup hebt kunnen maken. Ook zelf geïnstalleerde apps zul je opnieuw moeten downloaden en installeren vanuit de Play Store (hoewel dit, als je dit hebt ingesteld met je Google account, ook automatisch kan worden gedaan).
De rode streep! Alle beschreven handelingen hieronder brengen onherstelbare veranderingen aan!
Nu kunnen we pagina's volschrijven over het maken van de ideale backup – maar dat gaan we niet doen. Een hoop werk bespaar je jezelf door in ieder geval je contacten op te slaan op het Google account dat je sowieso gebruikt voor je Android toestel, en door het gebruik van de standaard backup features van de Galaxy S3 of Note 2. Ga via de Menu toets naar Instellingen, en kies onder de tab Accounts voor Back-up maken en terugzetten. Zorg dat Back-up mijn gegevens aangevinkt, en daaronder jouw Google account geselecteerd is. Vink ook Automatisch herstellen aan, indien deze nog niet aangevinkt was. Kopieer foto's, video's en andere bestanden die je niet wilt kwijtraken naar een computer, en verwijder een eventuele niet-gecodeerde microSD kaart uit het toestel. Als de SD kaart wél gecodeerd is, moet je deze meeresetten – de gecodeerde data is sowieso onbruikbaar na het terugzetten van de fabrieksinstellingen.
Als je er klaar voor bent: ga via Menu en Instellingen naar de Accounts tab, en tik op Back-up maken en terugzetten. Kies nu Standaardgegevens herstellen, Apparaat resetten, laat je waarschuwen, en bevestig door op Alles verwijderen te tikken.
Bootloop, niet meer volledig opstarten
Indien jouw toestel na de update niet meer volledig kan opstarten, maar bijvoorbeeld – in een zogenaamde bootloop – blijft hangen bij het Samsung logo, is het ook niet mogelijk om via de bovenstaande methode het toestel compleet te resetten. Volg in dit geval de stappen zoals hierboven beschreven voor het wissen van de Dalvik cache – dus: schakel het toestel uit (haal de batterij eruit), en houdt de Volume omhoog, de Home knop en de Power knop ingedrukt tot het Samsung logo in beeld komt (zie afbeelding bij het stukje Dalvik cache wissen). Je kunt eerst proberen alleen de Dalvik cache te wissen. Start het toestel daarna nog niet op, kies dan in het Android system recovery menu voor de optie Wipe data/factory reset. Dit doe je door met de volume toetsen in het menu op en neer te navigeren, en door op de Power knop te drukken om de optie te selecteren.
En nu?
Oké, je hebt álles gedaan wat hierboven beschreven staat, maar je toestel blijft problemen geven? Tenzij je stiekem een flinke Androidnerd bent, en graag tot de schouders diep in de materie wilt waden, wordt het langzaam tijd om contact te zoeken met de winkel waar je jouw toestel vandaan hebt – of eventueel natuurlijk met Samsung zelf. Garantie is tenslotte niet voor niets uitgevonden!
Weet jij andere oplossingen, of heb je meer goede tips? Schroom niet, en deel ze hieronder met ons en de rest van de wereld! Correcties of aanvulling kun je ook hieronder delen, of melden via INFO at GalaxyClub PUNT nl.
Joyce Janssen says
Ik heb sinds een jaar een Samsung Galaxy S3 I9300. Sinds een week of 2 loopt bij batterij heel snel leeg. Het beeld vertoont even strepen in beeld en loopt dan uiteindelijk vast. Heb de telefoon al naar fabrieksinstellingen gezet maar dit lijkt niet te helpen. Hiervoor nooit problemen gehad.
Ligt dit aan de nieuwe update 4.3 of iets anders?
Wie zou mij kunnen helpen en heeft een oplossing hiervoor?
Martin van Ommen says
Hallo,
Ik heb een Samsung galaxy S3 sinds april 2013. Altijd prima gewerkt, maar sinds een paar weken begint t beeld te trillen en valt hij uit. Na opnieuw opstarten is de accu helemaal leeg. Terug naar fabrieksinstellingen werkt ook niet. Wanneer is de tel aan de lading heb, dan werkt m’n tel wel gewoon normaal. Iemand een idee wat te doen?
Thessa de Kruijf says
Ik heb een Samsung Galaxy S2 en hij was vandaag na school helemaal leeg, ik in de oplader stoppen en probeer hem aan te doen.. hij doet het niet! mijn beeldscherm gaat niet verder dan SAMSUNG, ik heb dat cache wissen al geprobeerd maar zelfs daar loopt mijn telefoon op vast.. alsjeblieft help mij! wat moet ik doen??
miranda says
alle stappen doorlopen, helemaal niets helpt! Heb mijn samsung S3 sinds maart 2014 en mijn batterij is nu helemaal leeg. opladen doet hij niet meer en ook herkenning van de oplader niet meer. Heb alles al geprobeerd. batterij eruit en erin, allerlei opladers in stopcontact/pc/auto, batterij in koelkast, reset telefoon, terug naar fabrieksinstellingen, hele ratteplan. Wordt hier erg kribbig om, deze telefoon heeft mij namelijk veel gekost, heb er lang voor moeten sparen en nu dit!
vrees dat ik morgen een hele oude nokia (ja van voor de oorlog) op moet zoeken om enigszins bereikbaar te zijn…. maar wie gaat mijn sms-kosten vergoeden? want appen kan nu niet….. echt weer een samsungactie!
dana says
Naar het opnieuw starten is mijn symbool van sms berichten s3 weg waar kan ik hem terug van
Mara says
Na de “fijne” update van de s3 wordt mijn telefoon super snel warm als ik een spelletje speel. Het beeld begint te flikkeren en de telefoon valt op zwart en start vanzelf opnieuw op. Mijn batterij moet ik wel drie keer per dag opladen ook als ik geen spelletjes speel. Voor de update had ik nergens last van en vond ik het een fijn toestel nu vind ik het een hoogst irritant toestel. Dit zou toch allemaal niet mogen en kunnen na een update. Wat is Samsung van plan hieraan te doen voordat er tig toestellen naar de knoppen zijn gegaan en er zovele ontevreden mensen zijn die voorheen tevreden klanten waren. Ik vind het schandalig dat Samsung na zoveel klachten niet als de wiedeweerga met een fatsoenlijke update is gekomen. Voorheen had ik een LG die was niet snel met zijn updates maar bleef het altijd wel fatsoenlijk doen na elke update en daar is tenslotte een mobiel voor: dat hij het doet! Als Samsung dit niet kan waar maken moeten ze hun fouten erkennen en stoppen.
Willy says
Ik heb mijn S3 9 maanden maar ik heb spijt dat ik dit ding heb gekocht!
Als ik mijn telefoon gebruik is mijn batterij binnen 2 uur leeg. Het scherm begint dan te flikkeren en hij loopt vast. Ook als ik mijn telefoon niet gebruik is hij binnen een aantal uren leeg. Mijn broertjes toestel doet het iets beter. Maar als ik zijn batterij in mijn toestel stop trekt hij de batterij alsnog razend snel leeg.
Soms start hij niet eens op dan krijg ik het samsung logo meerdere malen in beeld. Dan moet ik mijn accu erin en eruit halen dan werkt het af en toe weer.
Ik irriteer me ontzettend aan dit toestel vooral na de nieuwere updates.
Uiteraard hielp een reset en het dalvik cashe wissen niet.
Ik vind het schandalig van Samsung en Android vooral omdat het een duur toestel is!
lasthuis says
Willy je kan hem toch naar een service punt brengen.
Yurrin de Bruijn says
ik heb een samsung galaxy note 2 en mijn batterij is echt minimaal hij is binnen 1 a 2 uur leeg
hoe kom ik hier vanaf?
Angie says
Ik heb sinds een jaar een Samsung Galaxy S3 I9300. Sinds een week of 2 loopt bij batterij heel snel leeg. Het beeld vertoont even strepen in beeld en loopt dan uiteindelijk vast. Hiervoor nooit problemen gehad.
Ligt dit aan de nieuwe update 4.3 of iets anders?
Shafa says
Hoi Angie,
Ik ervaar hetzelfde probleem. Ik ga denk ik toch maar terugzetten naar fabrieksinstellingen. Hoop dat dit werkt.
Anders even wachten op een nieuwe toestel in november.
Joke van Reisen says
Hoi allemaal, ook ik had erg veel problemen met mijn Note2. Sms’en werden niet meer verstuurd, Wifi viel zo’n 30x per dag uit, batterij ging steeds sneller leeg en gisteren was mijn geduld op. De batterij liep zelfs leeg terwijl hij aan de oplader zat. Ik heb al mijn foto’s en filmpjes er af gehaald,die was ik al eens eerder kwijt geraakt doordat mijn SD kaart inene aangaf dat er geen bestanden op stonden (of dat aan de update lag??). Op de laatste minuten van de batterij zo snel mogelijk geprobeerd om de fabrieksinstellingen in te schakelen…..telefoon leek wel een op hol geslagen flipperkast!!! Gauw de laatste knop ingedrukt……..en hij doet het weer! Hij is netjes aan het opladen,vrij snel ook. Helaas was ik alles kwijt,maar mijn dochter heeft alles weer geïnstalleerd. Moet nog wel het een en ander opgezet worden,maar ben al blij dat ik mijn telefoon weer kan gebruiken. Nu hopen dat alles goed blijft gaan. Als er toch problemen optreden zal ik het nog even doorgeven. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben,veel succes….en sterkte 🙂
abdel says
hallo ik ongtvan niets meer mij apps .geennetwerk. kan ook niet bellen alleen noodoprop;wie kan mij helpen graag .
S.C. Hetelater says
Ik heb mijn S3 nu twee jaar.
Laatste maanden is ie binnen 6 uur leeg als ik m niet gebruik. Als ik m wel gebruik dan nog eerder.
Ik ga een Huawei kopen..Rot op met Samsung.
Madeleine Andriesse says
Mijn Samsung Galaxy S3 heeft al deze problemen gelukkig niet. Maar….. Sinds een paar dagen heb ik de Samsung Galaxy Tab Pro 10.1. Was ik heel blij mee. Deed alles goed, laadde snel op, batterij ging de hele dag mee, ook als ik er druk op was.
Tot gisteren! Kreeg een firmware opdate aangeboden die ik, terwijl het apparaat aan de lader hing, heb gedownload en geïnstalleerd. En daarna herkende de tablet mijn oplader niet meer!! Hij liep gewoon leeg terwijl hij aan de lader lag.
Een andere samsung lader geprobeerd. Die doet het wel, maar heeeeeeel langzaam! De hele nacht niet verder gekomen dan 32 procent. En na nog een hele dag erbij tot 50%.
Ik lees veel over problemen met telefoons na een update, maar eigenlijk niks over problemen met tablets. Herkent iemand dit probleem sinds de software update van een Samsung Tablet?
Dimitri says
Probleem:
De S3 begint te knipperen en strepen te vertonen
Daarna valt het netwerk weg (geen 3g meer zelfs niet smsen of bellen)
Toestel loopt vast.
toestel is ongeveer 21 maanden oud en valt nog binnen garantie.
probleem is dat als het een fout is van de batterij dat het niet onder garantie valt…
iemand al een oplossing gevonden voor dit? zie wel dat er veel mensen zijn met dit probleem.
Michel says
Lijkt me eigenlijk geen batterijprobleem, dus zou gewoon even contact opnemen met de winkel waar je m gekocht hebt…
AWJansma says
Sinds een paar weken is mijn batterij snel leeg.
Sinds vandaag doet mijn telefoon (S3) verder ook erg raar:
-S3 valt vanuit het niets uit
-S3 start daarna weer op
-Autofunctie wordt vanuit het niets aangezet
-Autofunctie wordt vervolgens binnen een seconde weer uitgezet
-Dat grapje met de autofunctie herhaalt zich minstens vijftig keer
Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Heb echt de neiging om er een glas water over heen te laten gooien en hem vervolgens maar bij de verzekering te laten vervangen…
Robynn says
ik heb sinds begin oktober de s3 neo hij werkt perfect alleen sinds vanochtend begint opeens het scherm te knipperen ik heb hm al opnieuw opgestart en de batterij er al uit gehaald maar niks helpt wat moet ik doen?
anoniem says
Ik heb het zelfde probleem gehad.(start logo knipperde bij het opstarten)
Haal de batterij eruit en heel hard (aan de kant van de aan/uit knop) op de tafel slaan, Niet te hard dat hij kapot gaat maar wel een goede dreun geven. Als het goed is gaat hij dan aan.
Mijn s3 NEO viel vandaag opeens uit en was niet meer uit te krijgen. Ik heb weer op internet gesurft en het volgende moet je doen als hij niet meer opstart:
1.. Oplader in je telefoon stoppen en wacht totdat hij aangeeft dat hij oplaad.
2. Haal de oplader eruit en haal en stop de batterij zo snel mogelijk weer terug in je telefoon. Als het goed is helpt dit ook.
Een andere reden kan zijn dat je geen originele oplader gebruikt. Ook kan het zijn dat je je telefoon te lang hebt op laten laden. Het is dan aan te raden om een nieuwe batterij of een compleet nieuwe oplader (Of beide, natuurlijk 😉 )
Ik hoop dat dit werkt en succes verder!!
Marc D T says
Mijn S3 i9300 valt steeds ’s nachts totaal uit. Alleen startknop 15 sec inhouden start hij terug op. Is op getreden na 2 jaar en 1 maand. Reactie van Samsung helpdesk: sorry garantie is vervallen, trek je plan. Op vraag of ze dat normaal vonden dat zo een kostelijk toestel niet meer behoorlijk werkt na 2 jaar, kreeg ik als antwoorde, ik citeer letterlijk: koop een nieuwe.
Ga die raad opvolgen, alleen zal er nooit nog enige rommel ( waardeloze shit ) met merknaam Samsung in mijn bezit komen. En ik ben niet de enigste hoor, tientallen mensen tegen gekomen met zelfde problemen en reacties.
Goed bezig Samsung, je bent jezelf op korte tijd aan het opblazen.
richard says
Heb een samsung galaxy S3 waarvan de batterij in een uurtje of 8 volledig leeg was . Alles geprobeerd. Zelfs opnieuw geïnstalleerd. Hielp allemaal niets. Totdat ik een app tegenkwam die ik niet kende (nooit gedownload). App was samsung GO. Deze verwijderd en na 8 uur nog 70% over.
Sherylizz says
Kijk een aan… heel veel problemen die ik ondervind met de S3 worden hier luid en duidelijk aangekaart.
De S3 I9305 kwam met een abonnement van T-mobile op 2 jan 2014 met de Android 4.3.
En de batterij duur is idd knap waardeloos.
SMARTphone? Meer een dumb phone. Beetje internetten en appen en na 4 uur mekkert die al om te worden opgeladen. Feitelijk Volkomen onbruikbaar als je onderweg bent. Of je moet een paar Powerbanks paraat hebben. Vroeger toch nig Werkend tot 1% al slaat het scherm na 5% op redelijk donker.
4 weken geleden…. heb het toestel dan 1 jaar en 4 maanden, begint op 10% het scherm te flikkeren. De tekefoon slaat VAST en herstart daarna spontaan.
Vandaag de grootste schrik. Op 40% flikkerend beeld, waarna de telefoon uitvalt. Start op, maar ik kan mijn PIN niet intoetsen. Dan valt het beeld weg en de telefoon valt niet meer op te starten via de aan/uit knop. Aan de oplader gezet. Maar geeft geen accu-batterij-beeld dat er wordt opgeladen…
Na 45 min. Van de lader gehaald. Aanknop ingedrukt en telefoon start op en is tot 75% opgeladen…
Heel onbetrouwbaar!
Veel vd aangedragen tips hier schijnen niet te helpen. T-mobile raadde aan de telefoon voor reparatie aan te bieden. Gratis. Valt onder Garantie. Reparatie duurt TWEE weken…
Na lezing vh artikel en diverse tips uitgeprobeerd te hebben ook alle reacties doorgelezen.
Conclusie: NIEMAND heeft echt een oplossing.
Rest toch nog de vraag “wat is de oorzaak van al deze ellende”?
Nieuwe batterij brengt blijkbaar geen oplossing. Alle tips van het artikel ook niet. En SAMSUNG houdt zich vooralsnog vd domme.
Een batterij die Niet 18-20 uur meegaat is een ZWAKKE SCHAKEL en maakt een telefoon doodgewoon onbruikbaar.
SPIJTIG dat er geen oplossingen zijn voor de hele lijst met Problemen die genoemd zijn.
Henny Joosten says
Hoi zie mijn ingezonden stukje!
Henny Joosten
Yvonne says
Beste forum,
Ik heb een Samsung Galaxy S3 telefoon en deze valt steeds uit. Bij het opladen laadde hij niet verder dan 97% en viel dan uit. Ook zonder dat hij op de lader ligt valt hij uit. Heb inmiddels een nieuwe originele Samsung batterij nu laadt hij wel tot 100% op, maar de batterij is nog steeds ook snel leeg.. Verder heeft Vodafone de telefoon terug gezet naar fabrieksinstellingen. Hij blijft uitvallen. Wie weet er een oplossing?
Henny Joosten says
Hallo,
Om te kunnen helpen:
Galaxy S3 van mijn werk gaf na bijna een jaar problemen met leeglopen bij uitgeschakeld (+30% per nacht). Alle settings nagelopen en zelfs wifi uit bij uitgeschakeld (ook een setting).
Niets hielp; hooguit wat kleine besparing op energieverbruik.
Ik heb deze week een nieuwe accu (geen origineel huismerk) gekocht (9,95) en geplaatst en geladen. Resultaat na de eerste nacht: BLIJFT GEWOON VOL!!
Ik heb het gevoel dat er iets met die accu’s is of dat die echt aan een maximum aantal keren laden gebonden zijn.
Ik hoop dat ik zo kan bijdragen voor alle anderen met deze problemen (Dat zijn er veel las ik).
mirthe says
mijn s3 neo doet helemaak niks meer. hij gaat zelfs niet meer aan
Elma says
Hallo,
Sinds ongeveer januari valt mijn telefoon (Samsung Galaxy S3 neo) steeds sneller uit. Hiervoor was dit bij 4%, maar sinds januari al bij ongeveer 24%. Het beeldscherm gaat flikkeren, er komen strepen in beeld en dan valt hij weg. Ik krijg hem daarna ook niet meer opgestart. Inmiddels valt hij soms bij 39% uit, maar soms ook al bij 49%. Ik weet dus nooit wanneer ik hem uit moet zetten om hem in noodgevallen weer terug aan te kunnen zetten om bereikbaar te zijn. Hij gaat dus ook echt maar een halve dag mee en sleep overal een oplader mee naartoe. Super irritant dit! Ik lees nu op dit forum dat er door de Android update meer problemen zijn bij Samsung toestellen. Ik heb nu Android 4.4.2.
Weet iemand wat ik hieraan kan doen?
Groetjes Elma
mootje says
Heb een note 2 die maar niet verder wil updaten als de 4.1 versie hoe kan dit?
toestel is ontzettend traag