• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Galaxy S23 aanbieding: gratis tablet of watch
        • Galaxy A54 aanbieding: gratis Buds2 en korting
        • Galaxy A34 aanbieding: gratis Buds2
      • Met abonnement
        • Budget <€18 p.m.
          • Galaxy A33 met abonnement
        • Middenklasse €18-€32 p.m.
          • Galaxy A54 met abonnement
          • Galaxy A34 met abonnement
          • Galaxy S21 FE met abonnement
          • Galaxy A53 met abonnement
        • High-end €32-€50 p.m.
          • Galaxy S23 met abonnement
          • Galaxy S22 met abonnement
          • Galaxy S22 Plus met abonnement
          • Galaxy S22 Ultra met abonnement
          • Galaxy Z Flip 4 met abonnement
        • Premium >€50 p.m.
          • Galaxy S23 Ultra met abonnement
          • Galaxy Z Fold 4 met abonnement
      • Los toestel
        • Budget <€250
          • Galaxy A22 los toestel
        • Middenklasse €250-€600
          • Galaxy A54 los toestel
          • Galaxy A34 los toestel
          • Galaxy S21 FE los toestel
          • Galaxy A53 los toestel
          • Galaxy A33 los toestel
        • High-end €600-€1000
          • Galaxy S23 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S23 Ultra los toestel
          • Galaxy Z Flip 5 los toestel
          • Galaxy Z Fold 5 los toestel
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy A54 review
    • Samsung Galaxy A14 review
    • Samsung Galaxy A34 review
    • Samsung Galaxy Tab S9 review
    • Samsung Galaxy S23 Ultra review
    • Samsung Galaxy Watch 6 Classic review
    • Samsung Galaxy A23 review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Samsung en de Android 14 update
    • One UI 6: wat is nieuw?
    • Informatie over de beveiligingsupdates
    • Tot wanneer krijgt jouw Samsung Galaxy telefoon updates?
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S23(+)
          • Samsung Galaxy S23 Ultra
          • Samsung Galaxy S22
          • Samsung Galaxy S22 Ultra
          • Samsung Galaxy S21 FE
          • Samsung Galaxy S21 Ultra
        • Galaxy Z serie
          • Samsung Galaxy Z Flip 5
          • Samsung Galaxy Z Fold 5
          • Samsung Galaxy Z Flip 4
          • Samsung Galaxy Z Fold 4
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A54
          • Samsung Galaxy A34
          • Samsung Galaxy A14
          • Samsung Galaxy A53
          • Samsung Galaxy A33
          • Samsung Galaxy A23
          • Samsung Galaxy A13
          • Samsung Galaxy A52s
          • Samsung Galaxy A52
        • Galaxy M serie
          • Samsung Galaxy M52
          • Samsung Galaxy M22
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy S23 FE
        • Samsung Galaxy S24
        • Samsung Galaxy S24 Ultra
        • Samsung Galaxy Buds FE
      • Tabs & Wearables
        • Tablets
          • Samsung Galaxy Tab S9 (Ultra)
          • Galaxy Tab S8 (Ultra)
        • Wearables
          • Samsung Galaxy Watch 6 (Classic)
          • Galaxy Watch 5 (Pro)
          • Galaxy Buds 2 Pro
          • Galaxy Buds 2

Galaxy Club / Nieuws / Galaxy S10 bug: batterij snel leeg - tijdelijke oplossingen

Bug veroorzaakt hoog batterijgebruik Galaxy S10 modellen (+tijdelijke oplossingen)

25 maart 2019 Door Michel Groenheijde 11 Reacties

Een bug zorgt ervoor dat de Galaxy S10 soms een hoog energieverbruik heeft als hij op stand-by staat. De oorzaak blijkt onduidelijk. Verschillende verklaringen – nabijheidssensor, VoIP bellen – lijken de lading maar half te dekken.

samsung galaxy s10 accu snel leeg oorzaken oplossingen

Galaxy S10 bug: hoog energieverbruik in stand-by

In onze Galaxy S10 review concludeerden we dat het toestel geen records vestigt op het gebied van accuduur – maar grote anomalieën kwamen wij de afgelopen weken niet tegen. Toch duiken er onder meer op het XDA forum meldingen op van gebruikers met een curieus probleem.

In sommige gevallen schakelt de Galaxy S10 (Plus) niet in de ‘deep sleep' stand als het toestel op stand-by staat. Dat zorgt voor een abnormaal hoog energieverbruik terwijl het toestel in feite – met het scherm uitgeschakeld – dus niet gebruikt wordt. Verschillende verklaringen doen her en der de ronde, die uiteindelijk geen van allen de lading helemaal lijken te dekken.

In sommige gevallen lijkt VoIP bellen het probleem te triggeren. Anderen denken aan een overactieve nabijheidssensor die het scherm herhaaldelijk zou inschakelen als het toestel in een tas of broekzak zit. Voor beide scenario's zijn  er dan weer anderen die last hebben van de bug zonder dat ze VoIP bellen of hun toestel in hun broekzak hadden zitten.

Wijzelf hebben natuurlijk de zaak ook een tijdje in gaten gehouden. Ons toestel gaat wel netjes in slaap, ondanks VoIP gesprekken en veelvuldig in-een-broekzak-zitten. Daarmee lossen we dus niks op – laten alleen zien dat het probleem niet bij iedereen optreedt.

Wat wel duidelijk lijkt, is dat het een issue is met de Exynos versie van de verschillende Galaxy S10 modellen. Dat is dus de internationale toestelversie, die ook in Nederland wordt verkocht. Wat óók duidelijk lijkt, is dat het aan Samsung is uit te vinden waar het probleem wel zit – en het vervolgens op te lossen.

Tijdelijke ‘oplossingen'

Hoewel dus niet altijd VoIP bellen de oorzaak lijkt, kan het natuurlijk bij jou wél de aanleiding zijn. Als dat zo is, dan kun je het probleem mogelijk voorkomen door geen VoIP gesprekken te voeren. Dat houdt in dat je ook niet belt met Whatsapp, Facebook Messenger, Skype, Google Duo, etc. En als je dan toch een gesprek voert, start je toestel daarna opnieuw op. Het is lullig, maar in een aantal gevallen werkt het.

Als je het vermoeden hebt dat jouw Galaxy S10 in tas, jas- of broekzak telkens weer aan gaat, check dan of Twee keer tikken om te wekken aan staat, als je via Instellingen naar Geavanceerde functies gaat, en daar de optie Bewegingen en gebaren kiest. Zet daar ook direct Optillen om te activeren uit, omdat ook deze functie het toestel kan inschakelen zonder dat je er zelf mee bezig bent. Eventueel kun je ook nog het Always On Display uitschakelen als deze in de Tikken om weer te geven stand staat.

samsung galaxy s10 accu snel leeg tap to wake oplossing 1
samsung galaxy s10 accu snel leeg tap to wake oplossing 2
samsung galaxy s10 accu snel leeg tap to wake oplossing 3
samsung galaxy s10 accu snel leeg tap to wake oplossing 4

Dit zijn natuurlijk geen echte oplossingen, maar misschien dat je er de tijd mee doorkomt tot Samsung een update uitrol die het probleem echt fixt. Laat ons hieronder weten of jouw Galaxy S10 – net als de onze – géén last heeft van het probleem, of juist wel – en of jij nog andere (tijdelijke) oplossingen hebt gevonden.

(via)

Lees verder...

  • Galaxy S10 geruchten: codenaam voorbij de Galaxy S9
  • Vingerscanner Samsung Galaxy S10 verbeterd door biometrie update
  • Voorpret: Samsung Galaxy S10 handleiding online beschikbaar (Android 10 nu)
  • Komende Galaxy S9 update brengt Galaxy S10 front camera feature
  • Samsung Galaxy Fold en Galaxy S10 5G: dit zijn de accucapaciteiten

Categorie: Nieuws Tagged With: Galaxy S10 nieuws, Galaxy S10 Tips

Comments

  1. Hans says

    25 maart 2019 at 17:36

    Tap to wake AOD is ook een boosdoener even als aanvulling.??

    Beantwoorden
  2. Siewert says

    25 maart 2019 at 22:00

    En wat dacht van nog niet up to date apps die door de nieuwe locatie opzet gps om de haverklap activeren.
    Werd er knetter van op mijn S9 om elke halve dag (veel onderweg zonder oplaad mogelijkheid) met een lege batterij te staan.
    Stock Android 9 kun je via Dev Options -> Featured flags de oude locatie batterij optie te voorschijn toveren.
    Samsung heeft deze eruit gesloopt, maar gelukkig kun je Tasker de “Battery Save Mode” activeren.
    Je hebt dan wel geen visuele bevestiging maar getest met apps die de GPS activeren en doen/kunnen dit dan niet meer.
    Nu kan ik rustig het veld in onder bang te zijn dat ik zonder kom te staan, Kan nu licht gebruik makkelijk twee dagen zonder op te laden.

    Beantwoorden
  3. Bergje80 says

    26 maart 2019 at 12:34

    Ik heb het probleem dat een uitschakelde AOD continu meedraait op de achtergrond.

    Beantwoorden
    • Hans says

      26 maart 2019 at 17:05

      Ga naar instellingen,apps, Allways on display verwijder cash doe gedwongen stoppen als dat kan start je toestel opnieuw op. Ik heb dat probleem niet gehad Maar dit kan je wellicht helpen met oplossen. Zo niet is er meer aan de hand.

      Beantwoorden
  4. Pascal says

    27 maart 2019 at 06:50

    Koop je een smartphone om vervolgens bijna al die smart functies weer uit te zetten zodat je batterij langer mee gaat. ..

    Heb ik dus zo’n beetje alles uit staan wat mogelijk batterij vreet. Helpt het? Ja,een beetje. Maar ik kan er nou eigenlijk niet de vigger opleggen welke instelling de veroorzaker is. Het lijkt me een gevalletje van alles wat.
    Leuk hoor een high end mobiel van bijna 1000 € met een brakke batterij.
    Ter info ik doe nog net een dag met een volle batterij met normaal gebruik maar met bijna alle toeters en bellen uit.

    Beantwoorden
    • Hans says

      28 maart 2019 at 00:38

      Oké de grote boosdoeners zijn voor onbekende met Samsung. Samsung push en Gear Vr en bijna alles met Samsung knox. Check op xda zoek naar debloat note 9 of s9 . Het is een tip om meer sap uit je accu te halen. Daarnaast ben ik volledig met je eens. Succes.

      Beantwoorden
  5. Bert says

    16 augustus 2019 at 09:21

    Ik kom van de S8 af en vond deze op het einde ook wel veel standby tijd inleveren. Ik denk zelf dat bepaalde updates hier de oorzaak van zijn en met name het besturingssysteem, want het zelfde ervaar ik ook bij de S10.
    Als ik naar mijn dochter de A6 kijk, dan levert deze 2% standby tijd in per nacht, bij mijn S10 is dit al gauw 10%.
    Ik baal best wel van het batterij verbruik en denk toch een keer op een ander merk over te gaan zoals een Huawei P30 pro

    Beantwoorden
  6. Linda says

    7 september 2019 at 17:31

    Heb na mijn S7 Edge sinds een paar dagen de S10 en verwacht ‘m dan zeker een dag te kunnen gebruiken zonder ‘m op te laden, zoals ik gewend ben van zijn voorgangers. Dit is zeker niet het geval, waardoor ik alsnog met een powerbank op pad ga. Teleurstellend.

    Beantwoorden
  7. Marjolein says

    7 september 2019 at 22:56

    Ik heb mijn spraakrecorder gebruikt voor denk totaal 1,5 uur. Mijn tel stond op 87% toen ik de recorder uitdeed stond mijn tel op 15% !! Voorheen had ik een s7 en daar deed mijn batterij het veel langer. Jammer dat ik nu mijn oplader als reserve ergens mee naartoe moet nemen. Ik zou ook echt niet weten waarom mijn telefoon zo snel de batterij wegtrekt.

    Beantwoorden
  8. Jack333 says

    22 april 2020 at 02:14

    zeer slecht uurtje of 2a3 video of 5a6 uurtjes muziek en leeg is de batterij.
    Ik heb alle apps zon beetje uitgeschakeld

    Beantwoorden
  9. Evie says

    3 maart 2022 at 14:47

    Ik heb een Samsung S10 ,mijn batterij gaat na een update nog maar 6 uren mee. Ik moet na elk whattsapp call opnieuw opladen. Wie heeft een oplossing.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Samsung Galaxy S10

samsung galaxy s106,1 inch WQHD+ Amoled
Infinity-O design
Vingersensor in display
Triple camera
  • Meer over de Galaxy S10
    • Review
    • Tips & trucs
    • Updates
    • Nieuws
    • Specificaties
    • Abonnement vergelijken
    • Los toestel
    • zie ook: Galaxy S10E
    • zie ook: Galaxy S10 Plus

GALAXY DEALTIPS:

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Uitgelichte pagina’s

  • Galaxy S22 tips
  • Galaxy S21 tips
  • Samsung telefoon
  • Forum archief

Copyright © 2023 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.