Na de grote Android 11 upgrade op de Galaxy A40 doken toch een aantal gebruik(st)ers op met klachten over bugs. Sinds eergisteren rolt Samsung een kleinere update uit voor het toestel, die een aantal problemen lijkt te fixen.
Galaxy A40 update fixt bugs
Begin april startte de upgrade naar Android 11 en One UI 3.1 op de Galaxy A40. Hierna meldden verschillende gebruik(st)ers verschillende kleine of grotere bugs. Ook Samsung vielen kennelijk toch wat dingen op. En zo volgt dus een nieuwe update voor het toestel.
Een download van bijna 125MB installeert firmwareversie A405FNXXU3CUC4 op de Galaxy A40. Daarin zitten geen grootschalige veranderingen. Zo wordt er bijvoorbeeld géén nieuwere security patch geïnstalleerd. Wel vermeldt de bijgevoegde changelist een duidelijk punt: ‘Algehele stabiliteit van functies verbeterd.‘ Dat is in deze context toch een beetje Samsung's manier om te zeggen: de update fixt bugs. Welke bugs gerepareerd worden wordt in het midden gelaten. Check dus zelf even of de nieuwe update op jouw toestel eerdere rimpels gladstrijkt.
Beschikbaarheid
Op de unbranded Galaxy A40 in Nederland en België is de nieuwe update inmiddels Over The Air beschikbaar. Als jij jouw branded telefoon bij Vodafone of T-Mobile gekocht hebt, dan moet je nog even geduld hebben. De update komt in de komende dagen of weken vermoedelijk ook naar deze modellen.
Zoals je gewend bent, verschijnt er vroeg of laat vanzelf een melding van de update op je telefoon. Wil je daar niet op wachten, dan kun je altijd direct de beschikbaarheid checken als je via Instellingen naar Software-update gaat, en op Downloaden en installeren tikt.
Had jij na de grote Android 11 upgrade last van een of meer bugs op jouw Galaxy A40? Lost de nieuwe update deze weer op? Laat het ons hieronder even weten!
(Dank aan iedereen die het meldde!)
Laurianne says
De kleinere extra update op de Galaxy A40 doet het bij mij niet, “update kan niet worden uitgevoerd, firmware kan niet worden bijgewerkt”. Heeft u hiervoor misschien een oplossing?
Jeu says
Android 11 geeft problemen op Samsung A40 met de Ziggo Go app en NPO Plus app. Geen beeld Melding 2032
HPB says
Ziggo go app werkt niet meer op Samsung A40
Mark says
videoland werkt niet.
Janice says
Alle streamingdiensten doen het alleen als de telefoon net is opgestart en je deze app als eerste opent. Als mijn phone al aanstaat en meerdere apps openstaan of gebruikt zijn spelen de streamingsdiensten niets af. Soms alleen geluid en ondertiteling. Ook is mijn phone erg snel leeg. Heb nog niet veel voordelen ervaren.
Rein says
Streamingsdiensten doen het alleen als ik die na een reset als 1ste opstart. Samsung verwijst naar de verkoper, de verkoper verwijst naar Android en Samsung. Netflix zegt dit probleem niet te herkennen, Ziggo herkend probleem wel, zeggen er aam te werken….maar niet wanneer dit opgelost is.
Wat is dit toch amateuristisch allemaal. Zorgelijk is of dan wel wanneer dit erkend en opgelost wordt.
ronald van den Berg says
Ik heb sinds de laatste update problemen dat mijn internet/ wifi wegvalt. Mijn andere apparaten hebben hier geen last van.
Iemand een idee
Richard says
Heeft iemand last van dat zijn opladers niet meer werken. De USB wordt “disconnect” staat er heel kort in beeld steeds
Michelle says
Ik krijg ineens constant de melding telefoon oververhit, terwijl ik nauwelijks iets ermee doe, maar dan stopt je de app en kan ik niks tot de melding weer weg gaat… Of hij gaat helemaal uit!
Ronald says
Ik heb nog steeds last dat mijn wifi wegvalt na de update. Heeft iemand een oplossing.
Patricia says
Ook mijn A40 heeft plots last van uitvallen, willekeurig… dit sinds een 2 weken….
Start soms zelfs niet op tenzij ik enkele keren reset probeer. Start soms terug op, tot wel 10x per dag. En doms een dag waar hij het niet doet.
Wat kan ik hieraan doen dan?