Ondanks dat er de laatste tijd veel geschreven is over het juridische ‘gevecht' tussen Samsung en Apple, gaat de echte strijd om de absolute verkoopaantallen tussen Nokia en Samsung. De Finse telefoonfabrikant is al sinds jaren de wereldwijd de grootste als het op aantallen verkochte telefoons aankomt. Maar deze positie is sinds een tijdje aan het wankelen. Gebrek aan innovatie, en te veel vertrouwen op het verleden heeft Nokia geen goed gedaan, en de recente zakelijke flirts met Microsoft hebben al menig wenkbrauw doen optrekken.
En nu is het dus Samsung die in Nokia's nek hijgt. Recent gepubliceerde cijfers laten zien dat Samsung – met name dankzij de supersuccesvolle Galaxy S2 – hard bezig is ook het laatste verschil weg te werken. Niet alleen noteerden de Koreanen eerder al 3 miljoen preorders op de S2, maar in thuisland Zuid Korea gingen inmiddels al 1 miljoen toestellen over de toonbank. En onlang werd bekend dat de S2 er voor heeft gezorgd dat Samsung bijna de helft (43%) van de Duitse smartphone markt in handen heeft.
Voor de Nederlandse (aspirant) Galaxy S2 bezitter betekent dit op het eerste gezicht natuurlijk allemaal niet zo heel veel. Maar wie even doordenkt begint toch de voordelen te zien. Samsung beseft dat ze bezig is aan haar definitieve doorbrak op de high end telefoon markt, met name dankzij een knap staaltje techniek uit eigen keuken: de S2. Er staat dus veel op het spel. Lukt het de Koreanen alle huidige bezitters tevreden te stellen en te houden, dan is haar marktdominantie voor de komende jaren verzekerd – en dus durven wij voorzichtig te voorspellen dat Samsung voorlopig nog wel even haar best zal doen om haar klanten de best mogelijke telefoon ervaring te bieden – dus kom maar op met die update naar Android 2.3.4!
(met dank aan TheGuardian en Eurodroid)
Dennis says
Gogogogogog Samung!
Dennis says
Samsung*
mitch says
HA pak aan blackberry en iphone
Erik says
Het is een verdiend succes voor Samsung. De S2 is echt goed. Na ruim 1 maand nog steeds zeer tevreden. Ze hebben echt goed werk geleverd.