Voor de aankomende Galaxy F laat Samsung nog meer mogelijk designnamen vastleggen: Infinity-Flex, Infinity-U en Infinity-O. Dat blijkt uit een serie merknaamregistraties in de VS. Bovendien blijkt het toestel over méér dan een scherm te beschikken, en teast Samsung op Twitter het toestel.
Galaxy F: Infinity-Flex design?
Vorige week kwamen we heel wat nieuws te weten over Samsung's aankomende opvouwsmartphone. Niet alleen werd het bestaan bevestigd van een nog onbekende F-serie, maar een opvallende merknaam werd in Zuid-Korea vastgelegd: Infinity-V. Deze laatste naam duikt nu ook op in de VS, maar is niet alleen.
Bij de Amerikaanse USPTO diende Samsung papierwerk in voor nog meer nieuwe merknamen: Infinity-Flex (HIER), Infinity-O (HIER) en Infinity-U (HIER). Afgezien van de verwijzing naar Samsung's huidige ‘Infinity'-design – geen fysieke knoppen aan de voorkant, alleen een groot langwerpig scherm – hebben de registraties één ding gemeen. Ze zijn allemaal bestemd voor ‘Mobile phones; Smartphones; Displays for mobile phones; Displays for smartphones‘.
Hoewel we met de namen Infinity-V, -U, en -O ook wel het een en ander kunnen bedenken, spreekt Infinity-Flex natuurlijk het directst tot de verbeelding. Een flexibel, en dus opvouwbaar, Infinity-display – dat past netjes bij alles wat we denken te weten over de aankomende Galaxy F.
Meer dan één scherm
Overigens zou Samsung nu dan eindelijk hebben besloten hoeveel schermen de Galaxy F straks bij release zal hebben. De vraag was of één grote, opvouwscherm voldoende is. Echter, dan zie je niets in de opgevouwen toestand. Een tweede scherm, aan de buitekant, lost dat probleem op maar maakt het toestel dikker, en minder energiezuinig.
Toch is dit laatste waarvoor Samsung nu besloten heeft. Aan de buitenkant van de body zit een 4,6 inch display, terwijl het scherm dat tevoorschijn komt als je de Galaxy F openvouwt een diagonaal heeft van 7,3 inch – bijna een tablet, dus.
Nieuwe Twitter-logo
Later deze week zal Samsung in San Francisco tijdens haar eigen Developer Conference een boekje open doen over het toestel. Of we het apparaatje live kunnen gaan zien is nog niet duidelijk. Wel zouden de Zuid-Koreanen alvast tonen hoe het toestel werkt, en wat we van de interface kunnen verwachten – mogelijk om ook developers te betrekken bij de ontwikkeling van goede gebruiksmogelijkheden.
Om het een en ander kracht bij te zetten, veranderde Samsung Mobile haar Twitter-logo dit weekend alvast naar een ‘opgevouwen' variant van haar merknaam. Het mogelijk duidelijk zijn: Samsung wil aandacht voor haar opvouwbare plannen. En vergeet niet: al meer dan een maand terug werd de reclameslogan ‘The Future Unfolds‘ vastgelegd. Want, daarom. Toch?
Geef een reactie