De vorige week gelanceerde Samsung Galaxy Buds 3 Pro worden in veel gevallen niet of later geleverd. De oorzaak ligt in productieproblemen en kwaliteitscontrole, zo lijkt het.
Galaxy Buds 3 Pro levering vertraagd
Vorige week lanceerde Samsung in een klap een flink aantal nieuwe Galaxy-producten. Naast de Galaxy Z Flip 6 en Galaxy Z Fold 6 maakten ook de Galaxy Watch 7 en Watch Ultra hun debuut. Maar er was meer: ook de nieuwe Galaxy Buds 3 Pro werden aangekondigd, als langverwachte opvolgers van de Buds 2 Pro uit 2022.
Direct na de onthulling startte de pre-order periode voor alle nieuwe gadgets. En her en der hebben de eerste gelukkigen hun nieuwe Flip, Fold, Watch of Buds inmiddels al ontvangen. Helaas lijken de Buds 3 Pro geplaagd te worden door kinderziektes. Niet alle geleverde exemplaren rolden – zo blijkt op o.a. Reddit, X en Youtube – probleemvrij van de band.
Vooral de tips – het rubberen deel dat je in je oor stopt – blijken vaak nogal gevoelig, zeker als je probeert ze te wisselen voor een maatje kleiner of groter. Maar ook de algehele afwerking is soms niet helemaal top, met slecht werkende LEDs – Blade Lights – en beschadigingen die al in de verpakking aanwezig waren. Onze eigen exemplaren bleken overigens geen probleemvrij, dus het is zeker niet dat ieder setje last heeft van de genoemde issues.
(bron)
Samsung is op de hoogte
Onder meer in Zuid-Korea heeft Samsung inmiddels laten weten op de hoogte te zijn van de problemen. Het bedrijf benadrukt aan verbetering te werken, en zegt dat je je met problematische producten gewoon bij Samsung kunt melden. Uiteraard kun je met garantieclaims terecht bij de winkel waar je jouw Buds 3 Pro gekocht hebt.
In verschillende landen vermeldt Samsung's eigen shop inmiddels vertragingen bij de levering van de Buds 3 Pro. Soms wordt helemaal geen datum vermeldt, in andere landen rekenen de Zuid-Koreanen inmiddels op leverdata vanaf mid-augustus. In enkele gevallen werden gebruik(st)ers direct gecontacteerd met informatie over late leveringen.
Heb jij jouw Buds 3 Pro al ontvangen? Zijn jouw oortelefoontjes verder wel van de verwachte kwaliteit? Doe toch extra voorzichtig met de tips, en schroom niet van je garantie gebruik te maken als deze al snel kapot gaan bij normaal gebruik.
Tristan Be says
Heb vandaag mijn Galaxy Buds 3 pro ontvangen.
Heb deze opgeladen en gebruikt.
Het stelt me teleur qua geluidskwaliteit en het verschil met de galaxy buds 2 pro.
(Voordien de galaxy buds 2 pro gebruikt)
Qua geluid is er geen verschil.
Enige verschil zijn de extra’s bij de audioadaptive. (Automatische aanpassing bij sirene’s et ca. En de vorm van deze oortjes.)
Heb de galaxy buds 2 pro voor €110 gekocht.
Heb de galaxy buds 3 pro voor €205 gekocht. (*Met preorder korting.)
Denk dat mensen perfect verder kunnen met Galaxy buds 2 pro.
Investeren in de 3 pro lijkt me overbodig. Want een echte upgrade is het niet.
Tenzij je graag oortjes hebt dat lijkt op de Airpods pro 2. Dan neem je best galaxy buds 3 of 3 pro.
Indien dat niet stoort of uitmaakt, kan je perfect verder met de galaxy buds 2 pro. Scheelt aanzienlijk aan prijs voor dezelfde kwaliteit en bijna dezelfde functies…
Jan says
Ik heb de witte binnen via bol.com die ze inmiddels ook on-hold hebben gezet. De mijne zijn gelukkig perfect. Zie niets van wat ik lees en werken perfect. Ik heb dan ook niet de siliconen dopjes vervangen, want zaten gelijk goed. Ik zie wel dat ze behoorlijk strak vast zitten, dus ik ga er gewoon niet aan trekken. Alle andere euvels die ik lees, zoals slechte afwerking, beschadigingen, of de lampjes niet even fel, heb ik geen last van. Dus als ik ooit de dopjes moet vervangen ga ik wel langs de Galaxy Store en mogen zij dat zelf doen. Ik ben er iig blij mee! 👍
HarryMe says
Ach, heb mijn Buds2 Pro ook 2× terug moeten sturen.
En in de afgelopen jaren wel vaker van garantie gebruik moeten maken.
Gebeurt soms helaas (en ik denk zelf dat Samsung niet op het allerhoogste niveau zit met de kwaliteit maar dat mag ik niet hardop zeggen hier 😉)
Ton says
Mijn geplande leverdatum van 26 juli verplaatst.naar 16 augustus door extra kwaliteitscontrole 🙄