Nóg wachten wij in Nederland op de officiële Android 4.0 update voor de Samsung Galaxy S2. Wie zich alvast goed wil voorbereiden op de update kan zich nu op Samsung's eigen gebruikersgids storten. Hierin vind je een hoop informatie over de update, maar ook over de veranderingen nadat de update geïnstalleerd is. Kortom: alle wat je nodig hebt om de update goed te doorstaan.
De gids vind je HIER.
(via PocketNow)
See2Rough zegt
wauw wat een nieuws!!!
Michael zegt
Ach … wel grappig. Ik zocht me soms rot naar sommige functies
Rick zegt
Wat hebben we daar aan?:p
Kvn zegt
In de handleiding wordt de vroegere Android Market aangeduid als Play Shop, op dit moment heet het bij mij Play Store (android 2.3.6). Wat zou dit betekenen?
arjan zegt
Niets, je heb gewoon playstore en android 2.3.6, ik heb precies t zelfde
cora zegt
nou ik heb ook play store maar nog steeds de android 2.3.4 en heb al via kies geprobeerd om 2.3.6. te krijgen maar volgens kies heb ik al de laatste versie,nou daar kom ik ook niet verder mee,help
tonytrimb zegt
Mooi, Ze kunnen het dus toch. 🙂
Arjenp zegt
ben ik de enige die eigenlijk “Face-unlock” als enige nuttige aanpassing tegenkwam?
serkan zegt
doet het toch niet en mijn tel loopt vaaak vast echt heel vaak wat een illegale kut update als die in nederland komt ga ik deze verwijderen en die van nederland erop zetten
Triple zegt
Face-unlock vond ik zelf de meest neppe functie … facebook foto ervoor en hup iedereen kan in mn telefoon 🙁
Zakelijk zegt
Misschien een maf gezicht trekken voor de Face unlock functie :P, lijkt me trouwens wel grappig om je dan te zien bij een stel leuke meiden (of jongens als je een meid bent) en de telefoon gaat 😀
ikke zegt
Lijkt me sterk aangezien je iris belangrijk is volgens mij plus dat ie t alleen kan zien als het levend is en een foto is hartstikke levenloos dus die vlieger gaat lekker niet op! Want de iris op een foto ziet ie toch echt niet voor echt aan….
logan zegt
face unlock is grappig, niet handig, hij herkent mn broertje ook als mij :-p
Wilco zegt
In de handleiding staat dat je Samsung Kies 2.0 moet downloaden. Momenteel ben ik daar mee bezig.
update:
Kies 2.0 geinstalleerd via http://www.samsung.com
Android 4.0.3 is nog niet beschikbaar..
Ik hoop dat het nu echt snel gaat komen die update, kan niet meer wachten xD
stefan (BE) zegt
betere batterijduur? even goed als mijn eerste GSM 10 jaar geleden
verbeterde touchwiz? zo goed als dezelfde als vorige. Stel u voor dat microsoft een nieuwe windows uitbrengt met dezelfde interface…. (missschien een idee voor hen, kunnen ze werken aan het oplossen van de windowsproblemen zelf)
face unlock? konden ze een app voor maken ook.
snelheid? sommigen beweren dat het trager is, anderen dan weer dat ie sneller is…
Je ziet niets van het “nieuwe ics”. Touchwiz verbergt alles…
Ik hoop alleszins dat het toch de moeite wordt, en dat touchwiz uiteindelijk nog een update krijgt…
ps: ALS we de update ooit krijgen. Android 5 (Jelly Bean) is zelfs al bijna klaar?
ikke zegt
die komt pas over een dik half jaar ofzo
maar face unlock als app is juist niet handig
als je het dezelfde ui vind hebben als de vorige heb je toch echt niet goed gekeken kennelijk
als je gaat kijken wat en smartphone nu kan is de batterij duur juist langer dan je foon van 10 jaar geleden aangezien deze nu door allerlei factoren eraan getrokken wordt wat 10 jaar geleden niet zo was dus das niet waar dat je foon van 10 jaar geleden een net zo lange batterijduur heeft…
touchwiz maakt juist vele functies net wat makkelijker dan ics en heeft net als htc’s sense schil vast wel wat nuttige dingen die NIET in ics zitten en je daarmee dus niet kan… verborgen is ook erg sterk want de schil ligt er alleen overheen… daaronder is ics duidelijk te zien…
snelheid langzamer lijkt me toch echt sterk na een update….
jeroen zegt
is de update alleen beschikbaar via Kies of ook via OTA?
JP zegt
alleen Kies
jeroen zegt
ik heb zojuist aan samsung gevraagd op twitter en die zeggen dat de update ook beschikbaar is voor OTA?
Stefan (BE) zegt
In principe ook OTA. Maar dan is het bestand dat moet binnengehaald worden veel groter…. Ik zou, indien mogelijk, toch voor Kies gaan…
sander zegt
Ik hoop ook dat de update snel komt want ik wil die nieuwe features wel is gaan testen voor mezelf dus en het nieuwe data limiet instellen dat lijkt me al helemaal fijn vooral als je dan precies kan zien waar het allemaal heen gaat :p
Andy zegt
Komaan zeg, nog steeds geen ICS in België!!!! Begint me nu wel verdomme mijn strot uit te komen!
Kurt zegt
Idd Andy, en ik dacht zelfs dat de 2.3.6 in België ook een stuk later was dan in Nederland. niks anders te doen als wachten…. pfff
Andy zegt
Ik heb nog steeds de 2.3.5 op mijn S2, ik krijg geen nieuwe update voor 2.3.6 binnen via Kies en OTA :-/
Kurt zegt
Ik heb de 2.3.6 via Kies erop gezet. Maar miss toch niet echt een aanrader. regelmatig krijg ik reboots als wifi opstaat. had ik niet met 2.3.5
Andy zegt
Dan ben ik blij dat mijn Kies geen 2.3.6 vindt :p Ik zou wel willen dat hij ICS eens begint voor te stellen -_-“
Stefan (BE) zegt
is blijkbaar typisch bij 2.3.6
Enkel als wifi aanstaat , krijg ik reboots….
Stefan (BE) zegt
@Andy,
ben jij er ooit in geslaagd om een azerty toetsenbord in te stellen met nederlands als taal ?
Andy zegt
Op de S2? Geen probleem mee gehad 🙂
Instellingen => Taal en toetsenbord => Taal selecteren => Nederlands (België) => toetsenbord staat in Azert ^_^
Stefan (BE) zegt
tja, bij mij dus niet…
Instellingen=>taal toetstenbord= Nederlands(Belgie)
invoermethode=Swype
haaaa!!!!
Gevonden!
Als ik invoermethode Samsung toetsenblok neem, dan heb ik AZERTY
Als ik invoermethode Swype neem;dan neemt ie QUERTY.
Ik heb als swype taal: Nederlands en UK-English (zo herkent ie ook engelse woorden)
Blijkbaar ligt het dus aan Swype….
Andy zegt
Als dat niet werkt, kun je klikken op het tandwieltje bij het toetsenbord wanneer je een sms aan het typen bent (zie hier het rood omkaderde). Dan kies je vervolgens voor ‘Invoertalen’ => Français. Als ik hier Nederlands pak, krijg ik Querty.
Andy zegt
Oei, was link vergeten toe te voegen :p
http://www.andyjanssens.be/SC20120322-095732.png
marco zegt
22 Maart en nog steeds geen update.
Vanmiddag maar eens kijken hoe ik z’n custom rom kan installeren.
Gsm is mij te druk bezig met rebooten de hele dag 🙁 (dankzij Samsung 2.3.6 rom!)
Wil je bellen of ben ik online op een site, loopt alles vast en ja hoor weer een reboot.
GSM toestel is top, Samsung ondersteuning is zeer zwaar bagger net als de 2.3.6 rom.
whs zegt
Bij mij (GS2, 2.3.6 stock rom) geen reboot meer sinds ik geen apps op mijn externe SD kaart verplaatst heb (heb ze allemaal terug gezet). Soms nog wel reboot als ik wifi aan heb tijdens het starten.
Beschikking over de ICS handleiding is NICE als het zover is. Ik gebruik de top app ssLauncher en verwacht daardoor geen grote verandering in de interface. W’ll see.
cassettebendje zegt
I scream
You scream
We all scream for icecream!
J. Voskuil zegt
De Android 4 stock rom voor de Galaxy SII komt half april.
M.v.g.
Jan Voskuil
Stefan (BE) zegt
Weet jij meer dan Samung NL en BE ? 🙂
(ironisch bedoeld) Als je hen daarover iets vraagt antwoorden zij dat ze het niet weten..
JP zegt
J. voskuil hoe kom je aan deze info??
ernst zegt
Kan niet via kies updaten krijg melding dat mijn toestel geen firm update ondersteund heb in verleden wel isc er op gehad via odin en e.e.a weer hersteld.
Kan iemand mij helpen???
Stefan (BE) zegt
Als je hier naar die datums kijkt…. ik krijg hier antwoorden uit de toekomst 🙂
’tis nu 8u33 en ik zie al antwoorden staan van oa J.Voskuil om 12u56 !
Ik heb hem dus 3u en half geantwoord vooraleer hij postte. ik ben helderziend ! :):)
Chiel zegt
12:56 AM ofwel 4 minuten voor 1 ’s nachts.. scherp zijn jullie daar niet echt he
Bas zegt
@Stefan lol
foufou zegt
SAMSUNGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGG
At least give us a roll out planning for the netherlands, or my next phone iwll be an IPHONE
Stefan (BE) zegt
ik denk dat ze af en toe “een kaartje trekken” en de naam van het land dat er op staat, dat daar een roll out voor gebeurt.
Samsung NL en BE weten van niets…. ze laten het “dadelijk” weten als ze iets weten.
Juist hetzelfde antwoord krijg je als je naar Android 5 vraagt. (android 5 is bijna klaar).
Het enige dat je kan doen is wachten (en bidden) 🙂 🙂
eppo zegt
Nederlands is voor maandag denk ik aan beurt. want op site staat bij NL dat ics updating is. en bij andere landen is hij 1/2 dagen daarna online gekomen.
dus duurt niet lang meer mensen!!!
stefan (BE) zegt
staat al bijna een week op updating…
Michiel zegt
Hij is beschikbaar! heb hem net geinstalleerd.Werkt goed, heb het idee dat enkele apps lekkerder werken.
ssddd zegt
Weet niet waar jij dit vandaan hebt?
penamala zegt
Net gecontroleerd via kies, niks dus …
stefan (BE) zegt
ofwel geen nederlands/belgisch toestel, ofwel wil ie opvallen 😉
Michiel zegt
He ja klopt inderdaad. Toen ik mijn telefoon kocht stond alles op Pools, dus blijkbaar komt deze uit Polen. Dus gaat dat per toestel. Sorry wist ik niet. Heb het nu 5 dagen maar zie niet echt heel veel verschil. Het ontgrendelen en een aantal menu’s zijn anders. Schermpje gaat minimaal soepeler. Batterij gaat iets langer mee in standby maar voor de rest is het niet echt bijzonder te noemen. Dus snap niet echt waarom iedereen zo overdreven doet over android 4.0 eigenlijk.
arjan zegt
Dus niet beschikbaar…
frank zegt
ik krijg nog steeds geen 2.3.6 op mijn S2. niet via kies en niet via update via de telefoon zelf. De enigste melding die ik wel krijg is dat er geen updates beschikbaar zijn. :-((
JP zegt
2.3.6 is teruggehaald vanwege de reboot bug, dus dat kan kloppen
bas zegt
Mijn s2 draait ook op 2.3.6 nooit ergens last van gehad.
sebas zegt
@bas
Ik draaide ook al een maand op 2.3.6 en had nooit ergens last van. Maar uiteindelijk begon mijn toestel toch spontaan te rebooten. Gelukkig gebeurt het maar af en toe en heb ik er niet heel veel last van. Toch hoop ik dat dit probleem snel verholpen word.
v hendrix zegt
Word tijd dat samsung en google die update uitbrengen…vind het echt ronduit belachelijk dat die er nog niet is…in polen kan het wel maar hier niet???!!!!! dus stoppen met dat gelul!!! zo moeilijk kan het niet zijn om die uitrol te starten heren van samsung en google !!!!
Stefan zegt
Net gecontroleerd, via kies nog steeds niets…. 🙁
P.S. Zit echt te wachten ivm de reboot bug (met wifi aan) op firmware 2.3.6
als ik wifi uit zet heb ik nergens last van. maar toch heb ik wifi het liefst aan scheelt data op mijn bundel…..
Jordi zegt
Stefan,
Heb je een externe micro-sd kaart erin zitten?
Stefan zegt
Ja die ik via de actie heb gekregen.
Nu heb ik wifi niet persee nodig. heb een data bundel van 1250MB en gebruik > 100MB per maand.
de 2.3.6 versie heeft deze bug er in zitten. En zolang 4.0 er nog niet is laat ik mijn wifi gewoon uit…
Maar ja dus.
Albert zegt
Ik heb precies hetzelfde probleem… hoop dat het bij ICS opgelost is!
Jordi zegt
Stefan,
Ik ben bijna 100% zeker, dat als je je micro-sd kaartje eruit haalt,
je geen reboots met wifi aan meer krijgt.
Test het eens en laat maar iets weten. 🙂
Remzi Cavdar zegt
Ik heb een app gemaakt over hoe je moet rooten en het gaat over Android in zijn algemeen: wat betekent rooten, superuser, custom rom’s, linux commands en veel meer!!
Het is informatief. Je kan hem vinden door in te typen: Rooting Guides.
Hier is de link van Android Market
https://play.google.com/store/apps/details?id=root.world.guide.free.remzi.cavdar
Remzi Cavdar zegt
Dit is de mobile link: market://details?id=root.world.guide.free.remzi.cavdar
Het open gelijk de mijn app op de Market.
Deze link werkt alleen op je mobile telefoon.
tinus zegt
“hier hebbie wat te lezen tijdens ’t wachten…”
we worden lekker aan ’t lijntje gehouden jongens!!!
J. Voskuil zegt
Half april komt de custom rom voor de S2.
Nog even wachten dus.
stefan (BE) zegt
ik zou zeggen half mei 🙂
wie nog meer ?????
jp zegt
j voskuil hoe weet je dit? Bron?
Stefan zegt
Nog steeds geen update via kies… 🙁
Mijn collega verwees mij naar de site http://forum.xda-developers.com
Misschien dat mensen dit leuk vinden. Hier zitten veel custom ROM’s ook al versies gebaseerd op ICS. Ik wacht (gezien de leeftijd van mijn toestel) nog even op de kies versie.
stefan (BE) zegt
in belgie ook niks. ’t zal toch waar zijn dat we twee maanden moeten wachten zoals aangekondigd in “De Standaard”.
In elk geval, ik begin ineens ook te wachten op Jelly Bean (android 5.0)
Hopelijk zullen de laatsten dan de eerste zijn 😉
Andy zegt
Reken daar maar niet op 🙂
NICK zegt
Pfff.. Hoelang moet het duren :S.. Mijn collega lacht zich kapot (Iphone4s)..
Voortaan gwn een datum vasthouden en niet blijven uitstellen…
Robbert zegt
Lekker lang wachten weer.
Maar ik had hier wel een artikel verwacht over de aangetroffen ’testfile’ en de vage MTC app in de Play store….
Het gaat hier namelijk over allemaal verschillende galaxy toestellen, waaronder ook de Samsung Galaxy s2.
Arthur Dent zegt
Bewuste app is heel snel verwijdert uit Google Play, en is dus geen gevaar meer – als er hier mensen blijken te zijn die hem hebben willen we wel een handleiding publiceren om hem te verwijderen…
jp zegt
Graag stuur ik heb hem
JP zegt
Die Russische mtc app vraagt nog steeds om bijwerken in mij play store
Playstore,
opties toets
mijn apps
en dan staat er bovenaan MTC ojc mobile telesysytems (bijwerken)
Niet gedaan uiteraard, maar hoe krijg ik dit weg??????????
Arthur Dent zegt
Ik zal er vanavond eens induiken 🙂
Robbert zegt
Bij mij is hij inmiddels automatisch verwijdert, niks aan de hand dus.
Arthur Dent zegt
Van je telefoon? Kun je dit bevestigen?
Robbert zegt
Yup, van mijn telefoon ja.
dfg zegt
Nog geen nieuws over de update 4.0.3?????
arjan zegt
Mense WTF BLIJFT DIE FAAAAAAACKIN ANDROID 4 IK WORD ECHT GEEEK
Dirk zegt
He, er is meer dan ICS. Get a life …
arjan zegt
Als je alleen maar ruzie zoekt moet je zelf een leven gaan zoeken TRAGE BOLLE
jp zegt
bij mij is de Russische app ook weg!! :-))
arjan zegt
Jonguuh als je denkt dat dit me leven is moet je echt opdondere, ik vind dat het alleen veel te lang duurt, ga ergens anders ruzie zoeken ofzo
arjan zegt
Fack post ik bij de verkeerde 😛
Lex zegt
Kan me voorstellen dat sommigen gek worden van het wel of niet opduiken van die update, maar houd er rekening mee dat de veranderingen hoofdzakelijk ‘onder de motorkap’ zitten … 4.03 voor de S2 ziet er nagenoeg hetzelfde uit als gingerbread …
Als je echt ICS wilt hebben (zoals hij hoort) moet je gewoon ICS stock op je phone flashen … dan heb je die hele touchwiz onzin niet … Dus maak je niet druk om die update .. die is toch alleen maar teleurstellend …
Dimitri zegt
Koop je zo’n prijzige telefoon van samsung, krijg je er zulke slechte kut service bij…, Ze moeten onderhand gewoon heel erg snel die update gaan geven. Dit is gewoonweg schandalig. Het heeft nu wel lang genoeg geduurd en genoeg beloftes gekost.
Bram zegt
Pfffff, het wordt steeds mooier met Samsung en hun Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) update. We krijgen net te horen via i4u dat de update naar Android ICS voor de Galaxy S2 is uitgesteld tot nadere order. Het vreemde is dat je zou verwachten dat de bouwer van de Galaxy Nexus al aardig wat ervaring zou hebben met Android 4.0, maar niets is minder waar.
Eind deze maand eindigt het eerste kwartaal en aangezien Samsung had beloofd dat de update deze maand zou komen, lijkt het erop dat zij hun eigen deadline niet gaan halen. Wanneer de update er dan wel gaat komen is ook niet duidelijk en ook een reden voor het uitstellen van de update geven zij niet.
Bas zegt
http://www.nu.nl/gadgets/2775040/android-40-komende-weken-meer-smartphones-en-tablets.html
S2 geen idee , ik zie het na de zomer wel , heb lang genoeg afgewacht.
Gegroet
Stefan zegt
Mijn collega heeft mijn tel geroot, en verkut, en kon alleen nog recoveren met odin, maar heb toen wel gelijk de ICS rom pack gezocht op inet, en die er maar op gezet. Ik draai dus nu 4.0.3 (official release) na installatie stond hij wel in het pools. maar als eerst moest je een taal selecteren, dus ENG (US) en klaar. ik draai ICS 4.0.3.
En… Ik ben zo ver ik nu gemerkt heb van de reboot bug af. That why I needed it.
Verder, is hij iets mooier, maar niet bij definitie sneller.
stefan (BE) zegt
ICS: komt ie of komt ie niet? Er gebeurt niets meer? Heeft Samsung problemen?
ddddd zegt
Had vanmorgen wel een update van kies.
En nee dat is geen oude update.
Max 2 dagen oud.
jan zegt
klopt deze kwam bij mij gister avond binnen en ik check elke dag.
william zegt
Kan iemand mij helpen.
Voor het updaten van app’s krijg ik sinds vandaag de foutcode 941.
Kreeg mijn app’s dus niet geupdate.
Heb een Sgs2 met 2.3.6
Alvast bedankt
william zegt
Het is al gelukt.
Heb het maar via de PC en website van google play gedaan
Wel een vraamde bedoeling
jan zegt
het vertrouwen in samsung heeft wel een enorme deuk bij mij opgelopen en dat heeft te maken dat je van alles belooft wordt maar niet nagekomen weet ook wel dat deze update niet super veel verandert maar het belangrijkste waar het mij om te doen is zijn de reboots waar ik veel last van heb en de korte levensduur van de batterij.
william zegt
Ik ben het helemaal met je eens.
Ook ik heb last van die reboots, ben er zo klaar mee.
Hopelijk komt de update alsnog snel.
jaap zegt
Nou nou vandaag alweer de laatste dag van het eerste kwartaal! Wat was er ook alweer belooft? Weten jullie het nog? Ben benieuwd maar vrees het ergste.
Dennis zegt
Dit schiet gewoon echt niet op zo, update van kies gedaan voor firmware beheer, dacht misschien dat die dan nu zou komen.
Heb overigens nu de samsung extended battery in de s2 met dat iets andere achterkantje, telefoon gaat nu makkelijk 14 uur mee met veel gebruik en da heb ik nog 20% over. dat is dus al een hele verbetering
Rassel zegt
HTC heeft hem al wel beschikbaar voor de Sensation.
Jan Doedel zegt
Wat is dat toch met die reboots, wat zegt Samsung daar nou eigenlijk van als je ze belt? Oplossing?
jan zegt
ze weten niet hoe het komt ze raden je aan het toestel op te sturen heeft me broertje ook gedaan ben je hem een maand kwijt en krijgt hem dan weer terug en dan gaat hij vrolijk verder met rebooten ligt gewoon aan de software 2.3.6. mijn vriendin heeft ook s2 maar zij heeft 2.3.5. en er bijna geen last van ik zo een 20 keer per dag zij 2 keer per week daarom snap ik ook niet waarom ze het tempo van updaten niet omhoog gooien hun vlaggenschip begint langzamerhand steeds meer op een modderschuit te lijken op het rebooten na is het wel een geweldige telefoon alleen die service hé.
Jan Doedel zegt
20x per dag?! En dan ga jij maar gedwee wachten op een update die steeds wordt beloofd en vervolgens weer uitgesteld?
Je bent opgescheept met een defect apparaat en je moet het er maar mee doen blijkbaar. Lekker dan, zo’n ‘geweldige telefoon’
nieq-oh zegt
Komt door de micro sd kaart.haal die eruit en je probleem is weg.
Stefan zegt
Of zet wifi uit als je hem niet nodig hebt….. Dat was bij mij de oplossing.
Nu heb ik 4.0 via odin er op gezet. (kies kan hem nu niet meer updaten….) maar alle problemen weg.
wifi altijd aan. sd kaart er in. en zelfs de irritante bol.com app mogen wissen 🙂
Gunnar zegt
waarom duurt het bij samsung zo lang voor een update naar android 4.0.. dit terwijl vrienden van mij met htc en SE het afgelopen week al hebben kunnen updaten.. :S is het uberhaubt al bekend waar samsung er mee komt?
Peter zegt
Hallo,
Is het al mogelijk om android 4.0 stock op je sgs2 te zetten, dus zonder tochwiz? Zo ja, waar kan je die vinden?
rob zegt
Gewoon erop zette met odin. Je counter blijft zelfs op 0 staan 😉
Wiljan zegt
Damn zeg… Ondertussen al 6 april… Duurt mij echt te lang deze shit! Waarom zeggen ze dat er iets is wat compleet niet te downen is voor de S2… Vaag…
Dimitri zegt
Nogsteeds niks….. Pff hoe moeilijk kan het zijn om hem te lanceren in nederland…. Luxemburg en Belgie hebben hem al, dan zou hij toch klaar moeten zijn voor Nederland ook
Merijn Peters zegt
Heb nu net mn mobiel eindelijk na 3 weken terug van reparatie, en zie dat ics nog steeds niet uit is.. -.- Kan ik ook gew via samfirmware.com de luxemburge ics downloade en via odin op mn mobiel zetten? Of kan da niet?