De Nederlandse Galaxy A3 (2016) Android 7.0 Nougat update is van start gegaan. De primeur hebben branded toestellen van T-Mobile. Update 9-8: inmiddels is de update ook beschikbaar voor de unbranded toestelversie (dank, iedereen die het meldde).
Ruim een maand geleden ging hij elders al van start, en nu arriveert Android 7.0 Nougat dan ook op de eerste Nederandse Galaxy A3 (2016) exemplaren. Tenminste, op toestellen die direct bij T-Mobile gekocht zijn (branded).
Galaxy A3 (2016) Android 7.0 Nougat
Voor de Galaxy A3 (2016) van T-Mobile staat vanaf nu firmwareversie A310FUXX3CQF6 klaar, voor de unbranded variant: A310FXXU3CQG3. De update is ruim 970MB groot, en brengt dus een complete nieuwe versie van het Android besturingssysteem met zich mee. Downloaden doe je zoals altijd het beste via een Wi-Fi verbinding, om je databundel te sparen. Probeer voor installatie ongeveer 3GB vrij te maken of hebben op je toestel, zodat het updateproces vlot kan verlopen.
De Android 7.0 update brengt een aantal belangrijke veranderingen naar de Galaxy A3 (2016). Zo krijgt de interface een behoorlijke opfrisser, inclusief nieuwe icoontjes en een nieuw notificatiescherm. Samsung's eigen clouddienst – Samsung Cloud – is na de update volledig geïntegreerd in de software. De handige Veilige Map blijkt ook compatible – zonder vingerafdrukscanner, dus – al moet je die zelf nog installeren (zie de Play Store HIER).
Met de update komt tevens de beveiligingspatch van de maand juli mee (T-Mobile: juni). Daarin zitten weer een flink aantal verbeteringen voor de beveiliging, die zowel Google als Samsung uitbrachten voor de software op het toestel.
De Galaxy A3 (2016) krijgt interessant genoeg dus haar Android 7.0 update vóór de nieuwere Galaxy A3 (2017). Zo ging het ook al met de Nougat update op de Galaxy A5 (2016), en blijkt nu dus ook het geval. De update is vanaf nu (8-9) beschikbaar op álle Nederlandse versies van de A3 (2016).
In principe merk je het vanzelf als jouw A3 (2016) de update aan het downloaden is. Uiteraard kun je ook zelf checken of hij al beschikbaar is. Ga via Instellingen naar Toestel-info, en tik bovenin op Updates handmatig downloaden. Is hij er voor jouw toestel ook een paar dagen later nog niet, neem dan HIER eens een kijkje. Mogelijk vind je daar een verklaring.
Heb jij de update al op jouw toestel geïnstalleerd? Deel hieronder jouw ervaringen! Moet je nog wachten, maar wil je jouw Galaxy alvast goed voorbereiden op de update? Kijk dan ook eens HIER.
(Dank voor de melding!)
Koen says
Wanneer komt hij voor de unbranded galaxy A3 2016
Levi says
Wat ik denk is over 1 of 2 dagen als dan niet over 1 week
dfdf says
ik heb hem hier al
Dominique Groothuis says
De Nougat update is beschikbaar voor de unbranded toestellen van de A3 (2016).
Sargis says
Update ontvangen
TechnoHole says
Iemand enig idee over wanneer ie komt voor de unbranded a3 2016 in België?
Maxim says
Nu aan het downloaden, België en unbranded. A3 2016
marina says
het is al 8 augustus en ik heb nog steeds geen update ontvangen, ik zit bij telfort.
Peter says
Unbranded krijgt ‘m nu ook!
marina says
hé hé eindelijk heb ik de software update binnen!
Jo says
Ontvangen maar geen split screen mogelijkheid.
Lisa says
Is iemand zijn telefoon ook vast gelopenna dat je telefoon de update heeft gedaan?
Ik zie dus niks meer behalve licht de tijdsbalk
Maxim says
Nee, bij mij loopt hij echt perfect. Heb echt het gevoel dat hij de zwaardere apps beter aankan.
AJ says
Lisa, mijn telefoon wil helemaal niet meer opstarten. Is volledig vast gelopen. Ik kan ook geen hard-reset uitvoeren. Kom nergens meer doorheen.
Hoi says
Heeft iemand de nougat ROM voor belgië?
Koen says
Splitscreen mode is niet aanwezig
Hello2daan says
Aan de ene kant mooier, maar alles is kleiner. Moet ook meer handelingen doen bij sommige apps, terwijl ik deze veelvuldig gebruik. Dit vind ik waardeloos. Mis goed overzicht.
kojotte says
ik heb nog steeds android 5,1,1 ( A3-2016 ) automatisch update is aan,
hoe komt dat?
mijn provider – Ben
Tim says
hele interface van mn telefoon heeft een enorme downgrade gehad. thanks Samsung voor de walgelijk lelijke icoontjes. de topbalk is onoverzichtelijker geworden en alle icoontjes op mn desktop hebben een rare witte rand eromheen wat er niet uit ziet en waardoor ik nodeloos minder van mn achtergrondfoto zie.. ik dacht letterlijk dat t een bug was dus startte mn telefoon op nieuw op maar nee helaas t was deze idiote update
TechIsFun says
Kan je simpel via de instellingen uitschakelen ?
Tinne says
Ik heb maandag de update gedaan. Nu heb ik een probleem met mijn batterij.
Hij laadt nog maar op tot 87%. Ik heb al geprobeerd hem op te laden ’s nachts (meer dan 7 uur) met de samsungoplader, vandaag steekt mijn toestel al van 7.15 uur in de PC. Maar steeds blijft het batterijpercentage hangen op 87%.
Is dit een probleem met de update of is het mijn toestel?
maricou christiaan says
Ik heb net hetzelfde probleem.
Lina says
Ja bij mij hetzelfde dus denk dat het aan de update ligt. Het zou kunnen dat de telefoon wel 100% is opgeladen maar 87% aangeeft (en soms 86/84/89%, maar hoger komt hij niet), maar blijft raar. Hopelijk wordt dit snel opgelost met een nieuwe update!! Maar wel fijn dat de update naar android nougat mogelijk is voor deze telefoon.
Mirella says
een grote verschrikking deze update.
nadat deze update gedaan was, heb ik alleen maar problemen met mijn telefoon.
Batterij mega snel leeg, allerlei apps die uit zichzelf openen. Batterij geeft aan bijv. 50% en dan valt telefoon uit. na opstarten geeft hij aan dat ie opgeladen moet worden en valt weer uit en dan vervolgens staat ie ineens weer op 18%.
Ben nu uiteindelijk maar terug naar fabrieksinstellingen aan het gaan.
Niek says
Na de update:
Ik krijg zowat elk uur een systeemmelding: Apparaatonderhoud Prestatieprobleem oplossen. Tik hier voor meer info.
Wanneer ik hier tik krijg ik:
com.samsung.android.email.provider veroorzaakt prestatie problemen waardoor uw batterij leegraakt.
Ik kies de optie “app sluiten”.
Daarna is de melding weg.
Een uur later begint het feest weer vooraan.
Zeer ergerlijk.
Kan iemand me vertellen hoe dat ik dat eruit kan slopen?
Annick says
Hoi. Ik heb hetzelfde probleem, de hele dag door krijg ik de melding ‘prestatieprobleem oplossen’. Heeft u ondertussen al een oplossing gevonden? Bedankt alvast! Groetjes!
Susy says
Sinds de update laadt mijn toestel nog maar tot max. 85% … ik ben echt niet tevreden over update.
Ook mijn collega heeft dit probleem en haar toestel is maar 6 maanden oud!
tilburg ltdia says
ook problemen met batterij.laad niet meer volledig op.ben in winkel nieuw kabeltje en stekker gaan kopen.nog hetzelfde probleem.terug naar winkel en nu zeggen ze dat het aan update ligt.en dat ik paar weken geduld moet hebben tot ik een nieuwe update krijg..hoop dat dit waar is want mijn smartphone is bijna buiten garantieperiode
Ellen says
Ook veel problemen, batterij snel leeg en niet volledig opgeladen. Maar heb nu problemen met de camera, geen scherpe beelden meer!
Dianne says
Ik ben over het algemeen wel tevreden na de update. Maar ook mijn batterij is sneller leeg. Het ergste vind ik dat ik geen scherpe foto’s meer kan maken… Heel irritant!
Adri says
Zijn er ook mensen die geen prblemen hebben en alles perfect loopt? Zo niet denk ik dat het verstandiger is voor me niet te updaten?
Michel says
Die mensen zijn er, maar die hoor je hier niet 😉
Adri says
Ik heb ondertussen een dag of 4 geledenntoch maar de gok genomen en de update gedaan. Tot nu toe werkt alles idd perfect.
Een paar details zijn (positief) veranderd, maar geen klachten!
Adri says
We zijn nu een week of drie verder, en het werkt goed. Ik heb een app opnieuw moeten instaleren maar ik weet niet of dat hiermee te maken had…?
Wat wel veranderd is is dat hij geen trilletje meer geeft bij het aanzetten /opstarten. Ik kan ook nergens een instelling vinden om dit weer aan te zetten.
Heeft er hier iemand een tip voor?