De man die onze planeet moet gaan redden mag dan wel veel weten van voetbal, maar meedoen aan een PR campagne is net iets teveel gevraagd van hem: Franz Beckenbauer heeft van technologie maar weinig Käse gegessen. Het resultaat: lullig.
Je zag het misschien recent al voorbij komen: de verschrikkelijke dreiging van aliens die alleen nog door een potje voetbal te bewegen zijn Moeder Aarde met rust te laten. En het is Franz Beckenbauer die een team moet samenstellen om deze aliens te verslaan.
Het is een PR campagne uit duizenden, zij het wel eentje waar nogal wat bekende sporters aan meewerken. So far so good, maar gewoon een geloofwaardige tweet de wereld in sturen over de campagne, nee, dat gaat Franz boven zijn pet. Tenminste, het staat zo lullig, dat ‘via Twitter for iPhone‘ onder het bericht. Natuurlijk, dit soort foutjes gebeuren vaker, maar je zou toch denken dat PR firma's van grote fabrikanten inmiddels wel een Let op! clausule in hun draaiboeken hebben opgenomen – al dan niet met rode letters – om dit soort lulligheden te voorkomen.
Kijk, natuurlijk gelooft niemand dat al die bekende wereldburgers die hun gezicht lenen voor PR doeleinden écht fan zijn van het merk dat op dat moment hun rekening betaalt. Maar een beetje je best doen kan toch wel? Toch?
(via)
Geef een reactie