• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Inruilen
    • Galaxy verkopen
    • iPhone verkopen
    • Ander merk…
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Samsung Galaxy S26 aanbiedingen: gratis tablet, korting
        • Samsung Galaxy S25 aanbieding: gratis JBL
        • Samsung Galaxy A57 aanbiedingen: nu al met korting
        • Samsung Galaxy A37 aanbiedingen: in prijs gedaald
        • Samsung Galaxy A17 aanbiedingen
        • Samsung Galaxy Z Fold 7 aanbieding: kopen, of wachten op de Fold 8?
        • Samsung Galaxy inruilen: nu extra geld terug voor je telefoon
      • Toestellen
        • Abonnement vergelijken
          • Samsung Galaxy S26(+) met abonnement
          • Samsung Galaxy S26 Ultra met abonnement
          • Samsung Galaxy A57 met abonnement
          • Samsung Galaxy A37 met abonnement
        • Middenklasse €200-€500
          • Galaxy A57 los toestel
          • Galaxy A37 los toestel
          • Galaxy A56 los toestel
          • Galaxy A36 los toestel
          • Galaxy S25 FE los toestel
        • High-end €500-€1000
          • Galaxy S25-serie los toestel
          • Galaxy Z Flip 7 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S26-serie los toestel
          • Galaxy Z Fold 7 los toestel
      • Verkopen/inruilen
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy S26 Ultra review
    • Samsung Galaxy A57 review
    • Samsung Galaxy Buds4 Pro review
    • Samsung Galaxy A17 review
    • Samsung Galaxy Z Fold 7 review
    • Samsung Galaxy A36 review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Informatie over de beveiligingsupdates
    • Alles over de One UI 8.5-upgrade
    • Tot wanneer krijgt jouw Samsung Galaxy telefoon updates?
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S26 en S26+
          • Samsung Galaxy S26 Ultra
          • Samsung Galaxy S25
          • Samsung Galaxy S25 Ultra
          • Samsung Galaxy S25 Edge
          • Samsung Galaxy S25 FE
          • Samsung Galaxy S24 FE
        • Galaxy Z serie
          • Samsung Galaxy Z Fold 7
          • Samsung Galaxy Z Flip 7
          • Samsung Galaxy Z Fold 6
          • Samsung Galaxy Z Flip 6
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A57
          • Samsung Galaxy A56
          • Samsung Galaxy A37
          • Samsung Galaxy A36
          • Samsung Galaxy A26
          • Samsung Galaxy A17
          • Samsung Galaxy A16
          • Samsung Galaxy A55
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy Z Fold 8
        • Samsung Galaxy Z Fold 8 Ultra
        • Samsung Galaxy Z Flip 8
      • Tabs & Wearables
        • Wearables
          • Samsung Galaxy Buds 4 (Pro)
          • Samsung Galaxy Watch Ultra
        • Tablets
          • Samsung Galaxy Tab S11 (Ultra)
          • Samsung Galaxy Tab S10+ en Ultra
Tip: Voeg GALAXYCLUB.NL toe als favoriete Google-nieuwsbron!

Galaxy Club / Onderwerpen / Galaxy S2 (Plus) / Probleemoplossen / WIFI verbinding dramatisch slecht …

WIFI verbinding dramatisch slecht …

  • This topic has 14 reacties, 9 stemmen, and was last updated 14 years, 9 months geleden by ibasso.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • 10 augustus 2011 om 08:42 #24930
    ibasso
    Lid

    Hey allemaal,

    na 3 jaar een iphones te hebben gehad, toch maar overgestapt op een android, de Galaxy s2 dus.
    Op het begin was ik super enthousiast, maar kom steeds meer puntjes tegen die me echt wel tegenvallen van de Galaxy.

    zo is mijn bereik van WIFI echt heel erg beroerd. Ik heb, als ik boven of in de tuin zit, soms niet eens verbinding! Terwijl ik met mijn laptop/oude telefoon minimaal half bereik heb.

    Hebben jullie daar ook problemen mee?

    En ik had gisteren nog zeker 35% batterij dus dacht nog even te surfen. Ik overgeschakeld naar 3g en wifi uit, helderheid display teruggezet en alle overige running apps gesloten. Wat denk je, na 15 min!!! batterij ineens leeg.

    echt triest!

    jullie ideeën of tips?

    10 augustus 2011 om 09:57 #28066
    saturn33
    Lid

    Ik deel deze ervaring niet, Wifi bereik is bij mij prima en snelheid ook.

    Batterij gaat soms inderdaad wel hard ja, ben ik het mee eens. Pik in ieder geval even de komende update naar 2.3.4 mee als die er is, die kán op dat vlak wat verbetering geven. Overigens schijnt je batterij wel sneller leeg te gaan bij internetten via 3G dan via Wifi…

    Check tevens even met de app Wifi Analyzer of je niet een druk bezet Wifi kanaal op je router in gebruik hebt. Via het onderdeel ‘Channel rating’ kun je checken welk wifi kanaal het minst druk bezet is en die even instellen in je router. Mogelijk geeft dat wat verbetering (maar is geen verklaring tussen het grote verschil tussen de Galaxy S2 en de Iphone…).

    Grt, Rob

    10 augustus 2011 om 16:51 #28090
    ibasso
    Lid

    nee, helaas. Het kanaal wordt alleen door mij gebruikt.

    15 augustus 2011 om 13:51 #28141
    hulskof
    Lid

    Ik heb de s2 nu ook een paar dagen in gebruik en heb ook een barslechte wifi-verbinding. In huis heb ik bijna nergens verbinding, er hoeven maar 2 muren in de weg te zitten. Terwijl mn laptop(s) en netbook overal in huis (een redelijke) verbinding hebben. Heel vreemd. Ik had de s2 juist mede genomen om z’n sterke ontvangst. Is nog niet veel van te merken…

    17 augustus 2011 om 11:56 #28180
    Dekar
    Lid

    hoe zie je dat je nog precies 35% batterij hebt? Ik heb nml een widget die percentage laat zien, maar af en toe moet ik er op drukken om m te refreshen.
    Ow en ik zit hier zwaar ver van onze router af, namelijk op zolder, en ik heb geen last van slechte wifi verbinding…

    17 augustus 2011 om 13:34 #28183
    hulskof
    Lid

    Batterijpercentage kunt je ook zien bij Instellingen – Over het toestel – Status

    22 augustus 2011 om 22:24 #28253
    Rob-NL
    Lid

    Ik heb een paar weken gelden m’n HTC-Desire aan mijn vrouw gegeven, en toen moest ik wel een nieuwe Galaxy SII kopen 😉
    Kan helaas bevestigen dat ook ik de Wifi ontvangst dramatisch slecht vind. Ook vrienden met andere toestellen thuis gehad en die hadden allemaal duidelijk betere/snellere ontvangst. Aan de wifi-verbinding van mijn router ligt het dus niet?

    22 augustus 2011 om 22:42 #28238
    ibasso
    Lid

    ik moet wel zeggen dat de batterij “wakker” is geworden. De eerste week kon ik maximaal 10 uur met mijn baterij doen, bij normaal gebruik ( 30 minuten surfen, beetje gamen en bellen whatsappen)
    Nu kan ik wel 24 uur vooruit, dus dat is zeker wel verbeterd.

    Voor het WIFI probleem heb ik nog geen oplossing gevonden, ik vind het ook raar dat niet iedereen daar problemen mee heeft. Zelfs als ik twee meter van de router zit, heb ik maar 1 streepje ontvangst. Een drama.

    22 augustus 2011 om 22:50 #28255
    ibasso
    Lid

    Ik heb nog drie aanvullende vragen/opmerkingen;

    hebben jullie tijdens het sms-en ook last van de “.” die telkens verschijnt na ieder woord?
    (ik heb automatische punt uitstaan bij de toetsenbord instellingen)

    Waarom kan ik de camera/video niet gebruiken als ik minder dan 15% batterij heb? Hoezo bepaald het toestel wat ik met de laatste minuten doe? Al kijk ik de herhaling van Boer zoekt vrouw, luister ik naar zanger Rinus of maak ik een kleurplaat, dat bepaald mijn toestel toch zeker niet!?!

    laatste vraag; hoe zet je het beeldscherm op “lock” als je landscape een video aan het kijken bent?

    24 augustus 2011 om 21:36 #28304
    Lara
    Lid
    Quote:
    Quote uit saturn33 op August 10, 2011, 09:57
    Ik deel deze ervaring niet, Wifi bereik is bij mij prima en snelheid ook.

    Batterij gaat soms inderdaad wel hard ja, ben ik het mee eens. Pik in ieder geval even de komende update naar 2.3.4 mee als die er is, die kán op dat vlak wat verbetering geven. Overigens schijnt je batterij wel sneller leeg te gaan bij internetten via 3G dan via Wifi…

    Check tevens even met de app Wifi Analyzer of je niet een druk bezet Wifi kanaal op je router in gebruik hebt. Via het onderdeel ‘Channel rating’ kun je checken welk wifi kanaal het minst druk bezet is en die even instellen in je router. Mogelijk geeft dat wat verbetering (maar is geen verklaring tussen het grote verschil tussen de Galaxy S2 en de Iphone…).

    Grt, Rob

    Hoi Rob,

    Zou die app Wifi Analyzer graag hebben, maar kan hem nergens vinden anders kon ik er ook mee aan de slag?

    Helluuuuuup 😀 😀 😀

    Gr Lara

    26 augustus 2011 om 17:58 #28317
    hulskof
    Lid

    Na twee weken gebruik, waarvan de laatste in het buitenland (ja, ik zit momenteel in Oostenrijk waar het dagelijks boven de 30 graden is geweest, maar dit terzijde), kan ik over wifi het volgende zeggen: nog altijd belabberd. Ik heb hier ook mn netbook bij me en overal waar wifi is geeft mn netbook het volle aantal streepjes terwijl de S2 amper twee en soms zelfs maar 1 streepje geeft. Bij een minder ontvangst heb ik op mn netbook nog de helft aantal streepjes bereik en met de S2 niks. Ik blijf het jammer vinden. Thuis moet ik vlak bij de router gaan staan om van wifi gebruik te kunnen maken. Vanuit de living of werkkamer heb ik helaas geen verbinding.

    28 augustus 2011 om 15:25 #28330
    gabriel1949
    Participant

    Als ik kijk naar bovenin het schermpje dan zou het behoorlijk beter kunnen.
    Maar
    Doe ik de meeting met Speed Test dan zit ik op 9.8 en dat zou hooguit 10 moeten zijn, dus hier moet ik zeggen dat de Wi-Fi goed is.

    Dat er is wel wat maar hoe dat zit…………. hier geeft hij dus onduidelijkheden aan boven in zijn scherm.

    29 augustus 2011 om 01:27 #28332
    Hans B
    Lid

    Hoi Rob,

    Zou die app Wifi Analyzer graag hebben, maar kan hem nergens vinden anders kon ik er ook mee aan de slag?

    Helluuuuuup 😀 😀 😀

    Gr Lara[/quote]
    Heet wel geen Rob,
    Maar hier heb je hem
    https://market.android.com/search?q=Wifi+Analyzer+&so=1&c=apps

    29 augustus 2011 om 14:14 #28335
    JeeDee
    Lid

    Het lijkt er inderdaad op dat de accu “wakker” moet worden. Ik merk ook dat deze nu na een kleine week steeds langer meegaat.
    WiFi werkt prima en door het gehele huis. Het lijkt dus niet een typisch GS2 probleem?

    16 september 2011 om 18:59 #28496
    ibasso
    Lid

    ik heb inmiddels wel ontdekt dat de “antenne” voor de wifi onderaan het toestel zit.
    als je de samsung bovenaan vasthoudt, scheelt het soms wel 1-2 streepjes, waardoor je ineens WEL bereik hebt!
    ….het is in ieder geval iets….

  • Auteur
    Berichten
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Inloggen

MEER DEALS

Samsung Galaxy S26 aanbiedingen: kopen, prijzen, korting

Aanbiedingen: Samsung Galaxy S26 met korting, cashback, gratis tablet

Samsung Galaxy S24 inruilen of verkopen

Actie: extra inruilwaarde als je nu je Samsung Galaxy verkoopt (of koopt)

Samsung Galaxy Z Fold 7 aanbieding: gratis Watch Ultra, korting

Samsung Galaxy Z Fold 7 aanbiedingen: kopen, of wachten op de Fold 8?

Samsung Galaxy S25 aanbiedingen

Samsung Galaxy S25 aanbiedingen: flink goedkoper én gratis JBL-speaker

Samsung Galaxy A37 aanbiedingen

Samsung Galaxy A37-aanbiedingen: nu met gratis JBL-speaker

POPULAIRSTE GALAXY S26 ABO’S:

Laatste updates in NL

Nieuwe Samsung Galaxy Watch-update van start in Nederland

One UI 8.5-update beschikbaar op Samsung Galaxy A54, A34, meer (aanvulling)

Volgende Samsung Galaxy A-generatie krijgt update naar One UI 8.5 – en de Tab S9

Deze Samsung-tablets en -telefoons krijgen deze week de One UI 8.5-update

Twee Galaxy A-telefoons krijgen Samsungs One UI 8.5-update – en de eerste Xcover

Meer firmware updates

Laatste reacties

  • Rob op Samsung-telefoons krijgen derde Google Play-update in korte tijd
  • Jaap op Welke Samsung-telefoons en -tablets krijgen de One UI 8.5-upgrade?
  • Mike op Samsung-telefoons krijgen derde Google Play-update in korte tijd
  • arjan op Samsungs volgende Galaxy Watch Ultra krijgt veel grotere batterij
  • Geertjoch op Samsung-telefoons en -tablets krijgen nu nieuwe Google Play-update

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Support

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Copyright © 2026 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.