- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 6 stemmen, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 8 maanden geleden door Belgium Dude.
-
AuteurBerichten
-
4 maart 2013 om 20:41 #26339geertjeLid
Hallo,
ik heb een vrij groot probleem.
Vanmorgen kreeg ik een melding op mijn Galaxy S2 om te updaten naar 4.1.2
Nadat ik dat gedaan had starte de gsm opnieuw op maar na het invoeren van mijn pincode (van SIMkaart)kwam er een ander scherm
Hij vroeg om een Ontgrendelings-PIN SIM-Netwerkcode
Ik heb deze code niet. Het is ook niet de code die ik gebruik voor ontgrendeling vd SIM
Het is ook de PUKcode niet
Ik krijg 2 optie`s:
Ontgrendelen (Wat dus niet lukt)
Uitzetten
Als ik op Uitzetten druk dan schakeld de gsm verder naar mijn bureaublad.
Ik kan dan ook alles bedienen. Ik kan alleen niet bellen en internetten
Internetten over WIFI functioneerd welIk heb het toestel teruggezet naar fabrieksinstellingen maar helaas…Foutmelding blijft.
Als ik de SIMkaart in een ander toestel stop dan werkt het wel gewoon. (zowel bellen als internetten)
Toestel is in december 2011 SIMlock vrij gekocht en heeft ook als zodanig gewerkt, no problems.
Wie herkend dit probleem en heeft wellicht DE oplossing.
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben haha
9 maart 2013 om 16:43 #32239Jerom147LidBeste,
Nee je bent niet de enige, een paar dagen geleden een update gehad en identiek hetzelfde probleem.
Al naar Samsung zelf gebeld en daar konden ze me niet helpen???????Ben nu verder aan het zoeken en ik ken nog een paar mensen die het misschien wel in orde kunnen krijgen.
Als dat zo is laat ik het je wel weten via dit forum.MVG Jerom147
9 maart 2013 om 18:05 #32244belle8LidHallo
Ik heb precies het zelfde probleem,
en ik hoop echt dat iemand kan helpen ik kan
niks meer met mijn telefoon.Belle8
10 maart 2013 om 15:56 #32253Belgium DudeLidWeet je 100% zeker dat het om een SIM-Lock vrije telefoon gaat en niet een telefoon die SIM-Lock vrij gemaakt is geweest voor de verkoop en dus oorspronkelijk wel provider gebonden was.
Verschijnt er iets als je *#7465625# intypt op het toetsenbord?
Wat je kunt proberen is het volgende(weet niet zeker of het werkt),verwijder de SIM-kaart, typ *#9998*3323#, dit zou de telefoon moeten resetten, exit en druk 7, stop de SIM-kaart er terug in en start de telefoon, wanneer gevraagd wordt naar de SIM-code geef 00000000 in en dan *0141#, dit zou de telefoon onlocken.
Hopelijk werkt dit.
10 maart 2013 om 20:44 #32254LindaLidiemand de optie van Belgium-dude al geprobeerd, zo ja werkt dit?
10 maart 2013 om 21:09 #32255Jerom147LidAlles geprobeert wat Belgium Dude schreef, maar niks werkt DAMN!!!!
Dit is ook wat ik gedaan heb maar ook zonder resultaat lees uitleg hieronder en probeer het zelf ook eens.In recovery gaan (Vol+, start en menu knop indrukken) en opnieuw een ‘wipe data/factory reset’ , vervolgens daaronder ‘wipe cache partition’, nu ga je nog verder naar onder op dit menu en klik op ‘advanced’. In het volgende menu ‘Wipe dalvik Cache’ en dan naar ‘Go Back’. Terug in het eerste menu ‘reboot system now’.
En nu maar hopen of je SIM wel gezien wordt.
Ik weet niet of je EFS folder ook betrokken is bij je SIM code. Als dat zo zou zijn, dan staat hij er nu niet meer in. Ik begrijp dat je die EFS folder nooit gebackupt hebt en dan is mijn enige advies om met je aankoopbon van de telefoon naar een Samsung Service punt te gaan. Misschien weet iemand anders hier nog een mogelijkheid om je telefoon weer ‘aan de praat’ te krijgen.11 maart 2013 om 00:19 #32256belle8Lidik heb via odion de oude versie weer op mijn SGS2 gezet in de hoop
dat ik er dan vanaf ben. maar nou komt het bij de oude versie ook in beeld..
ik begin echt radeloos te worden.
en ik gebruik nou ook een andere telefoon omdat ik anders
gewoon niet bereikbaar ben.
ik hoop echt dat dit probleem heeeel snel opgelost word!!Belle
20 maart 2013 om 10:07 #32295DoortjeLidOok ik heb na een update van mijn Samsung galaxy SII de melding ontgrendelings PIN SIM netwerk gekregen en kan nu dus niets meer met mijn telefoon. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd (afschuif pollitiek)Samsung zegt je moet bij je provider zijn en Simyo zegt je moet naar Samsung toe. De optie om je sim te vergrendelen zat bij de vorige versie van mijn samsung niet dus moet door de update komen. Ik heb mijn toestel vorigjaar nieuw gekocht en nooit problemen gehad met mijn simyo kaartje erin.
Wie kan mij helpen?
20 maart 2013 om 18:53 #32296Belgium DudeLidIk heb het vermoeden dat het hier om sim-lock toestellen gaat, ook al heb je deze lockvrij gekocht, waarschijnlijk heeft de verkoper het toestel on-lockt (of in die staat ergens aangekocht) en verkocht als vrije toestellen en is door de update deze terug in de oorspronkelijke staat gebracht, vraag eens bij de verkoper waar je het toestel gekocht hebt of via een Samsung servicecenter voor de code, op internet kun je adressen vinden die tegen betaling een unlockcode opsturen die het toestel dan terug un-lockt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.