- Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 stemmen, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 7 maanden geleden door Hein.
-
AuteurBerichten
-
30 januari 2012 om 10:54 #25553pevebeLid
Eerst even voor de duidelijkheid. Ik ben een leek en zou jullie willen vragen om in eventuele antwoorden daar wat rekening mee te houden. Bedankt.
Ik heb een Galaxy S2 (sinds aug.2011) en een router KPN Experia ARV7519.
De router is vorige week donderdag geplaatst en nu kan de Galaxy sinds gisteren (zondag) geen WiFi verbinding meer maken. (Ik schakel de telefoon ‘snachts altijd helemaal uit).
Bij de vorige router (Thompson 750337) nooit problemen gehad.De Galaxy blijft zoeken en geeft steeds de melding “verbinding verbroken”. Zelfs op 20cm afstand van de router.
1. Soft-reset geprobeerd (toestel uitgeschakeld en ook batterij eruit). Hielp niet …. bleef continu zoeken en melden “verbinding verbroken”.
2. Via “instellingen”, “draadloos en netwerk”, en “Wi-Fi-instellingen” de router op “vergeten” gezet en daarna opnieuw verbinding laten zoeken (met absoluut de juiste pincode)…..geen resultaat.
3. Ook nog via “Mobiele netwerken” bij “pakketgegevens gebruik” het vinkje weggehaald. Hielp ook niet.En nou komt het rare…
Ik deed mijn netbook aan (Acer Aspire One 522), deze maakt verbinding en hoppa….de telefoon ook!!!!!Vanochtend precies hetzelfde. Eerst een kwartier geen verbinding kunnen krijgen, toen Acer aangezet, deze maakt verbinding en op exact hetzelfde moment de telefoon ook.
Dit kan toch niet waar zijn, dacht ik.
1. waarom kan de telefoon geen verbinding maken?
2. waarom wel op hetzelfde moment als de Acer verbinding heeft?Wie kan er inhoudelijk iets over zeggen?
30 januari 2012 om 15:56 #29915Ik zou je geen concreet antwoord kunnen geven, maar het klinkt alsof de experia box niet goed uit “Slaapstand”-achtig iets komt door je S2. Heb je KPN al gebeld of dit een bekend probleem is met de Experia Box?
Heb je misschien andere WiFi apparaten waar je het mee zou kunnen testen? (laptops of andere smartphones). Alle info is welkom.
Verder; Hoe maak je verbinding? Maak je gebruik van ‘WPS’ of van WEP/WPA(2)? (Dit staat vast ergens aangegeven)Ik zou in jouw situatie -indien mogelijk- de Experia box resetten. (eerst soft, dus gewoon ff stekker er uit, anders hard. Zie handleiding. Let op dat je daarna evt instellingen opnieuw moet doen)
Hou je ons op de hoogte?
Groet,
Joost6 februari 2012 om 15:54 #30037HeinLidHeb de Galaxy S Plus,bij mij hetzelfde probleem,..als ik met m’n oude HTC op mijn wifi ga heb ik geen probleem.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.