- Dit onderwerp bevat 52 reacties, 21 stemmen, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door regeri.
-
AuteurBerichten
-
27 oktober 2011 om 11:42 #28861lexeflexDeelnemer
Ja zodra ik iets weet, post ik het hier ook in het forum.
Het is echt afkicken zonder whatsapp, facebook en de rest!
Ik hoop niet dat het aan de USB-kabel ligt, aangezien de telefoon vaak kaal wordt opgestuurd (in mijn geval ook met de accu, omdat hier wellicht ook wat mis mee kan zijn).
Ik hou jullie op de hoogte!31 oktober 2011 om 17:10 #28901joudelaarLidIk heb precies dezelfde problemen.
Het kan niet aan het updaten liggen aangezien ik mijn toestel met versie 2.3.4 heb gekocht en nog nooit heb ge-update.
Hopelijk komt snel iemand met een oplossing!31 oktober 2011 om 20:19 #28902lexeflexDeelnemerOké, ik kan mijn status dus via e-repair.nl volgen, en volgens hun gaat het dus om “vochtschade”..
Oftewel, geen garantie meer etc. + een makkelijke manier van telecomaanbieders en reparatiecentra om onder de verantwoordelijkheid en dure reparaties uit te komen.Ik ben benieuwd wat het resultaat is, als de telefoon weer terug in de winkel is, aangezien deze nu zonder verdere reparatie wordt teruggestuurd. Ik heb de telefoon nog geen 6 maanden, dus ik kan mij wel beroepen op de zogenaamde “non-conforme consumentenkoop”, maar of dit zonder al teveel poespas zal gaan is natuurlijk de vraag..
Ik heb mijn mobiel wel aanvullend verzekerd, er moet dus sowieso wel een oplossing te vinden zijn, ik zit er alleen niet op te wachten dat ik bijvoorbeeld eigen risico of zoiets soortgelijks moet betalen, en daarom beroep ik mij weer op de bovengenoemde consumentenkoop.Ik hoop dat de winkel zelf met een passende oplossing komt, ik ben mijn mobiel een tijd kwijt, kan nergens gebruik van maken, en vochtschade, tsja ze schijnen het te kunnen zien aan verkleurde transistors of iets dergelijks.. dan alsnog, bij mijn weten is mijn telefoon nooit met vocht in aanraking geweest, ik heb de telefoon altijd in een beschermende silliconen hoes en ga er voorzichtig mee om, alleen al omdat ik bang ben dat bijvoorbeeld het scherm beschadiging oploopt..
Maar wat ook in de bepalingen omtrent de consumentenkoop staat;
“bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet (art. 7:18 lid 2 BW).Dus ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, als ik weer iets weet laat ik het jullie natuurlijk weer horen.
1 november 2011 om 23:31 #28913cdwLidIk ben benieuwd en blijf het forum volgen.
Bij mij zou dit probleem wel diir vochtschade kunnen zijn ontstaan. Er is een glas water over mijn telefoon gestoten.
Maar het is wel erg vreemd dat meer mensen dit probleem hebben zonder vochtschade.
Bij mij gebeurt het alleen als ik met de oplader oplaad en niet via de usb van computer of autolader.
Het icoontje (100%geladen) blijft een paar uur na opladen in beeld en verdwijnt daarna…Ik ben benieuwd naar het vervolg.
10 november 2011 om 15:05 #29010cdwLidDit is wel heel vreemd.
Ik heb nu twee nachten achtereen mijn telefoon aan de oplader gelegd, terwijl hij nog meer dan 50% over had.
(Ik leg altijd ’s nachts mijn telefoon aan de lader).
De dag erna GEEN problemen….Wil een van jullie dat ook eens uit proberen?
Ik heb op engelse fora gelezen dat mensen hun usb-poort zelfstandig hebben vervangen. Zij hebben daarna geen problemen meer gehad. Misschien dat ik dat ga doen wanneer de problemen terugkomen.
11 november 2011 om 20:29 #29019lexeflexDeelnemerNog even een reply, aangezien ik jullie ook graag op de hoogte wil houden!
Vandaag naar de winkel geweest, bij e-repair stond dat de telefoon nog in behandeling was, maar een week geleden stond er dat hij onderweg was naar de winkel. (achteraf was dit ook zo), maar als ze het niet kunnen opknappen, gaat hij dus blijkbaar een status terug en moet je er gewoon zelf achter komen simpel gezegd haha.Maar, kortom de service vanuit de winkel: TOP!!
Ik heb een nieuwe telefoon gekregen, geen gezeur gehad qua vochtschade geen garantie etc., dus dit was voor mij een hele opluchting! Ik ben weer helemaal blij met mijn NIEUWE samsung galaxy s2! hopen dat deze het langer volhoudt dan 3 maanden!
Ik had ook gelezen dat er zelfs al vloeistofschade geconstateerd kan worden, door bv. transpiratie.
wat mensen ook nog wel is proberen is om dan de telefoon in een bak ongekookte droge rijst te liggen, zodat mocht er vocht aanwezig zijn, dit wordt opgenomen door de rijstkorrels. Ik weet niet of dit echt werkt (heb het namelijk zelf nooit geprobeerd), maar misschien valt dit nog te proberen.
Ik wens iedereen succes die met dezelfde problemen aan het stoeien is!25 november 2011 om 12:17 #29145hesselvenemaLidIk heb misschien de oplossing. Ik had hetzelfde probleem. Batterij 100% geladen bleef in beeld staan. SOms leek het wel alsof telefoon dacht de USB kabel erin zat als dat niet zo was en andersom. Kies reageerde niet op telefoon. Meerdere pc’s herkenden de telefoon niet. Ik werd er gek van.
Maarrr…ik heb met een heeeel dun mesje de ruimte bij de USB-aansluiting schoon gemaakt. Het leek wel alsof het pinnetje dat erin zit, de onderkant aanraakte, in ieder geval zat er veel stof tussen.
Nadat ik het schoongemaakt heb, pinnetje zelfs ietsjes omhoog geduwd en alles werkt weer zoals het hoort. Batterij 100% verdween direct, alle pc’s herkenden de telefoon weer. Blijkbaar is de usb-aansluiting erg gevoelig voor stof etc. Hopelijk lukt het sommigen hierboven ook om het op te lossen…25 november 2011 om 13:16 #29147TomDeSmetLidMijn problemen zijn ook verdwenen nadat ik eens in de USB poort heb geblazen 🙂
Is inderdaad volgens mij een stof probleem.2 december 2011 om 00:24 #29200pjwolfsLidik had dit probleem ook sinds korte tijd en ik heb gewoon gedaan wat iemand hier op het forum gezegd heeft.
de micro usb connector een klein beetje naar beneden plooien en sindsdien heb ik helemaal geen problemen meer gehad.
ook de verbinding met mijn pc en met de oplader is perfect en snel nu.
heel voorzichtig met een mes of dergelijke het connectortje(dat klein plaatje onder aan de gsm )
omlaag drukken en eens met een klein borsteltje alles goed afgeven.mijn problemen zijn helemaal opgelost en had er wel een pak problemen mee
16 december 2011 om 20:11 #29354JSLidWeet niet of iemand dit nog leest, maar het kan nooit kwaad.
Ik heb de galaxy s2 (Vodafone) nu bijna 4 maanden en bij mij hetzelfde probleem ontstaan. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar uiteindelijk bleek niks te helpen. Ben in mijn woonplaats naar de winkel gegaan en zij gaven aan dat het toestel opgestuurd kon worden en dan zou ik hem een paar weken kwijt zijn. Dat heb ik niet gedaan, heb op de vodafone site gekeken en kwam er achter dat er in een aantal grote steden in nederland monteurs zitten in de vestigingen van vodafone. Ik ben in eindhoven geweest, heb het probleem uitgelegd en toen hebben ze voor mij een nieuwe aansluiting voor de oplader besteld. Kreeg netjes een smsje wanneer ze hem binnen hadden (zaterdag besteld, woensdag smsje dat ie binnen was) en ben vervolgens terug gegaan naar de winkel. Ter plaatse vervangen ze de opladeraansluiting, duurt een uurtje. Het viel bij mij gewoon onder de garantie dus heb er niks voor betaald.Op het moment dat ik dit schrijf is ie net 1 dag vervangen maar nog geen problemen gehad. Ben iig blij dat ik hem geen weken heb hoeven missen en er zit een nieuwe aansluiting in! Dus hopelijk vanaf nu weer zonder irritaties verder met de galaxy s2!
17 december 2011 om 13:25 #293562fast4youLidIk heb de zelfde problemen. Ook wil de telefoon niet meer uitschakelen. Als ik dit doe start hij automatisch weer op.
Heb al een reset, harde reset en een firmware update geprobeerd maar alles zonder succes.24 december 2011 om 15:56 #294462fast4youLidGister uitslag van onderzoek gehad. Er is vochtschade geconstateerd! Terwijl ik hem nooit in de regen gebruikt heb etc.! Maar er werd mij doodleuk verteld dat vochtschade ook kan ontstaan door het van binnen naar buiten lopen met de telefoon, oftewel temperatuur wisselingen. Nou dan kan je dus net zo goed stoppen met telefoons maken want als je met een telefoon al niet meer naar buiten mag….
Iemand nu enig idee wat ik zou kunnen doen? Telefoon is nog geen 1,5 maand oud maar nu dus wel afgeschreven.
17 januari 2012 om 13:17 #29734TammeTurtleLidIk had tot 10 minuten geleden hetzelfde probleem, maar ik heb het nu opgelost!!
Ik heb met een stanleymesje het platte pinnetje in de micro usbpoort van de s2 iets omhoog gewipt. Daarna verdween het batterij icoontje, en nu doet mijn galaxy s2 het weer helemaal perfect! Geen garantie dat het voor jullie ook werkt, maar je kunt het proberen…17 januari 2012 om 14:45 #29736epibratorLidIk had dus ook het zelfde probleem!!
Maar ik heb op aanraden, een vodafone winkel (in mijn geval: Amsterdam) bezocht met o.a. een monteur voor SAMSUNG toestellen. Daar heb ik mijn verhaal verteld over de problemen met mijn SGS2. Zonder ook er maar naar te kijken werd er een nieuwe USB aansluiting voor mij besteld. Binnen een week ontving ik een SMS dat de USB poort was gearriveerd. Direct naar de winkel gegaan en binnen een half uur was mijn toestel gerepareerd! Echt top! Niks betalen en zo gefixt. Het schijnt een bekende fout te zijn en dan vooral bij de eerste lichting SGS2 toestellen.Ik weet het verder niet zeker of je vodafone als provider moet hebben om ook bij de vodafone winkel geholpen te worden. Maar ik begreep van de monteur dat dit probleem volledig onder de gewone garantie behoord!
Hier de link met vodafone winkels met monteur! http://is.gd/53Najo
7 april 2012 om 20:53 #30726rayLidIk heb dit probleem ook gehad. Heb een account aangemaakt om jullie mogelijk te helpen bij het oplossen
Het komt voor vuil in je USB ingang.1. Duw met een stanley mesje je ‘ijzertje’ iets omhoog
2. Gebruik een tandenborstel om het vuil eruit te halen
3. Stop een rietje in je usb poort, en houd aan het eind daarvan je stofzuiger (zo kun het beste
het vuil wegkrijgen)Hoop dat jullie er wat aan hebben
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.