• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Inruilen
    • Galaxy verkopen
    • iPhone verkopen
    • Ander merk…
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Samsung Galaxy S26 aanbiedingen: gratis tablet, korting
        • Samsung Galaxy S25 aanbieding: gratis JBL
        • Samsung Galaxy A57 aanbiedingen: nu al met korting
        • Samsung Galaxy A37 aanbiedingen: in prijs gedaald
        • Samsung Galaxy A17 aanbiedingen
        • Samsung Galaxy Z Fold 7 aanbieding: kopen, of wachten op de Fold 8?
        • Samsung Galaxy inruilen: nu extra geld terug voor je telefoon
      • Toestellen
        • Abonnement vergelijken
          • Samsung Galaxy S26(+) met abonnement
          • Samsung Galaxy S26 Ultra met abonnement
          • Samsung Galaxy A57 met abonnement
          • Samsung Galaxy A37 met abonnement
        • Middenklasse €200-€500
          • Galaxy A57 los toestel
          • Galaxy A37 los toestel
          • Galaxy A56 los toestel
          • Galaxy A36 los toestel
          • Galaxy S25 FE los toestel
        • High-end €500-€1000
          • Galaxy S25-serie los toestel
          • Galaxy Z Flip 7 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S26-serie los toestel
          • Galaxy Z Fold 7 los toestel
      • Verkopen/inruilen
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy S26 Ultra review
    • Samsung Galaxy A57 review
    • Samsung Galaxy Buds4 Pro review
    • Samsung Galaxy A17 review
    • Samsung Galaxy Z Fold 7 review
    • Samsung Galaxy A36 review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Informatie over de beveiligingsupdates
    • Alles over de One UI 8.5-upgrade
    • Tot wanneer krijgt jouw Samsung Galaxy telefoon updates?
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S26 en S26+
          • Samsung Galaxy S26 Ultra
          • Samsung Galaxy S25
          • Samsung Galaxy S25 Ultra
          • Samsung Galaxy S25 Edge
          • Samsung Galaxy S25 FE
          • Samsung Galaxy S24 FE
        • Galaxy Z serie
          • Samsung Galaxy Z Fold 7
          • Samsung Galaxy Z Flip 7
          • Samsung Galaxy Z Fold 6
          • Samsung Galaxy Z Flip 6
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A57
          • Samsung Galaxy A56
          • Samsung Galaxy A37
          • Samsung Galaxy A36
          • Samsung Galaxy A26
          • Samsung Galaxy A17
          • Samsung Galaxy A16
          • Samsung Galaxy A55
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy Z Fold 8
        • Samsung Galaxy Z Flip 8
      • Tabs & Wearables
        • Wearables
          • Samsung Galaxy Buds 4 (Pro)
          • Samsung Galaxy Buds FE
          • Samsung Galaxy Ring
          • Samsung Galaxy Ultra
        • Tablets
          • Samsung Galaxy Tab S9 (Ultra)
          • Samsung Galaxy Tab S10+ en Ultra
Tip: Voeg GALAXYCLUB.NL toe als favoriete Google-nieuwsbron!

Galaxy Club / Onderwerpen / Galaxy S2 (Plus) / Probleemoplossen / S2 Blijft aangegeven dat de oplader / usb is aangesloten.

S2 Blijft aangegeven dat de oplader / usb is aangesloten.

  • This topic has 52 reacties, 21 stemmen, and was last updated 13 years, 8 months geleden by regeri.
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
← 1 2 3 4 →
  • Auteur
    Berichten
  • 27 oktober 2011 om 11:42 #28861
    lexeflex
    Participant

    Ja zodra ik iets weet, post ik het hier ook in het forum.
    Het is echt afkicken zonder whatsapp, facebook en de rest!
    Ik hoop niet dat het aan de USB-kabel ligt, aangezien de telefoon vaak kaal wordt opgestuurd (in mijn geval ook met de accu, omdat hier wellicht ook wat mis mee kan zijn).
    Ik hou jullie op de hoogte!

    31 oktober 2011 om 17:10 #28901
    joudelaar
    Lid

    Ik heb precies dezelfde problemen.
    Het kan niet aan het updaten liggen aangezien ik mijn toestel met versie 2.3.4 heb gekocht en nog nooit heb ge-update.
    Hopelijk komt snel iemand met een oplossing!

    31 oktober 2011 om 20:19 #28902
    lexeflex
    Participant

    Oké, ik kan mijn status dus via e-repair.nl volgen, en volgens hun gaat het dus om “vochtschade”..
    Oftewel, geen garantie meer etc. + een makkelijke manier van telecomaanbieders en reparatiecentra om onder de verantwoordelijkheid en dure reparaties uit te komen.

    Ik ben benieuwd wat het resultaat is, als de telefoon weer terug in de winkel is, aangezien deze nu zonder verdere reparatie wordt teruggestuurd. Ik heb de telefoon nog geen 6 maanden, dus ik kan mij wel beroepen op de zogenaamde “non-conforme consumentenkoop”, maar of dit zonder al teveel poespas zal gaan is natuurlijk de vraag..
    Ik heb mijn mobiel wel aanvullend verzekerd, er moet dus sowieso wel een oplossing te vinden zijn, ik zit er alleen niet op te wachten dat ik bijvoorbeeld eigen risico of zoiets soortgelijks moet betalen, en daarom beroep ik mij weer op de bovengenoemde consumentenkoop.

    Ik hoop dat de winkel zelf met een passende oplossing komt, ik ben mijn mobiel een tijd kwijt, kan nergens gebruik van maken, en vochtschade, tsja ze schijnen het te kunnen zien aan verkleurde transistors of iets dergelijks.. dan alsnog, bij mijn weten is mijn telefoon nooit met vocht in aanraking geweest, ik heb de telefoon altijd in een beschermende silliconen hoes en ga er voorzichtig mee om, alleen al omdat ik bang ben dat bijvoorbeeld het scherm beschadiging oploopt..

    Maar wat ook in de bepalingen omtrent de consumentenkoop staat;
    “bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet (art. 7:18 lid 2 BW).

    Dus ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, als ik weer iets weet laat ik het jullie natuurlijk weer horen.

    1 november 2011 om 23:31 #28913
    cdw
    Lid

    Ik ben benieuwd en blijf het forum volgen.
    Bij mij zou dit probleem wel diir vochtschade kunnen zijn ontstaan. Er is een glas water over mijn telefoon gestoten.
    Maar het is wel erg vreemd dat meer mensen dit probleem hebben zonder vochtschade.
    Bij mij gebeurt het alleen als ik met de oplader oplaad en niet via de usb van computer of autolader.
    Het icoontje (100%geladen) blijft een paar uur na opladen in beeld en verdwijnt daarna…

    Ik ben benieuwd naar het vervolg.

    10 november 2011 om 15:05 #29010
    cdw
    Lid

    Dit is wel heel vreemd.
    Ik heb nu twee nachten achtereen mijn telefoon aan de oplader gelegd, terwijl hij nog meer dan 50% over had.
    (Ik leg altijd ’s nachts mijn telefoon aan de lader).
    De dag erna GEEN problemen….

    Wil een van jullie dat ook eens uit proberen?

    Ik heb op engelse fora gelezen dat mensen hun usb-poort zelfstandig hebben vervangen. Zij hebben daarna geen problemen meer gehad. Misschien dat ik dat ga doen wanneer de problemen terugkomen.

    11 november 2011 om 20:29 #29019
    lexeflex
    Participant

    Nog even een reply, aangezien ik jullie ook graag op de hoogte wil houden!
    Vandaag naar de winkel geweest, bij e-repair stond dat de telefoon nog in behandeling was, maar een week geleden stond er dat hij onderweg was naar de winkel. (achteraf was dit ook zo), maar als ze het niet kunnen opknappen, gaat hij dus blijkbaar een status terug en moet je er gewoon zelf achter komen simpel gezegd haha.

    Maar, kortom de service vanuit de winkel: TOP!!
    Ik heb een nieuwe telefoon gekregen, geen gezeur gehad qua vochtschade geen garantie etc., dus dit was voor mij een hele opluchting! Ik ben weer helemaal blij met mijn NIEUWE samsung galaxy s2! hopen dat deze het langer volhoudt dan 3 maanden!
    Ik had ook gelezen dat er zelfs al vloeistofschade geconstateerd kan worden, door bv. transpiratie.
    wat mensen ook nog wel is proberen is om dan de telefoon in een bak ongekookte droge rijst te liggen, zodat mocht er vocht aanwezig zijn, dit wordt opgenomen door de rijstkorrels. Ik weet niet of dit echt werkt (heb het namelijk zelf nooit geprobeerd), maar misschien valt dit nog te proberen.
    Ik wens iedereen succes die met dezelfde problemen aan het stoeien is!

    25 november 2011 om 12:17 #29145
    hesselvenema
    Lid

    Ik heb misschien de oplossing. Ik had hetzelfde probleem. Batterij 100% geladen bleef in beeld staan. SOms leek het wel alsof telefoon dacht de USB kabel erin zat als dat niet zo was en andersom. Kies reageerde niet op telefoon. Meerdere pc’s herkenden de telefoon niet. Ik werd er gek van.
    Maarrr…ik heb met een heeeel dun mesje de ruimte bij de USB-aansluiting schoon gemaakt. Het leek wel alsof het pinnetje dat erin zit, de onderkant aanraakte, in ieder geval zat er veel stof tussen.
    Nadat ik het schoongemaakt heb, pinnetje zelfs ietsjes omhoog geduwd en alles werkt weer zoals het hoort. Batterij 100% verdween direct, alle pc’s herkenden de telefoon weer. Blijkbaar is de usb-aansluiting erg gevoelig voor stof etc. Hopelijk lukt het sommigen hierboven ook om het op te lossen…

    25 november 2011 om 13:16 #29147
    TomDeSmet
    Lid

    Mijn problemen zijn ook verdwenen nadat ik eens in de USB poort heb geblazen 🙂
    Is inderdaad volgens mij een stof probleem.

    2 december 2011 om 00:24 #29200
    pjwolfs
    Lid

    ik had dit probleem ook sinds korte tijd en ik heb gewoon gedaan wat iemand hier op het forum gezegd heeft.

    de micro usb connector een klein beetje naar beneden plooien en sindsdien heb ik helemaal geen problemen meer gehad.

    ook de verbinding met mijn pc en met de oplader is perfect en snel nu.

    heel voorzichtig met een mes of dergelijke het connectortje(dat klein plaatje onder aan de gsm )
    omlaag drukken en eens met een klein borsteltje alles goed afgeven.

    mijn problemen zijn helemaal opgelost en had er wel een pak problemen mee

    16 december 2011 om 20:11 #29354
    JS
    Lid

    Weet niet of iemand dit nog leest, maar het kan nooit kwaad.
    Ik heb de galaxy s2 (Vodafone) nu bijna 4 maanden en bij mij hetzelfde probleem ontstaan. Ik heb ook vanalles geprobeerd maar uiteindelijk bleek niks te helpen. Ben in mijn woonplaats naar de winkel gegaan en zij gaven aan dat het toestel opgestuurd kon worden en dan zou ik hem een paar weken kwijt zijn. Dat heb ik niet gedaan, heb op de vodafone site gekeken en kwam er achter dat er in een aantal grote steden in nederland monteurs zitten in de vestigingen van vodafone. Ik ben in eindhoven geweest, heb het probleem uitgelegd en toen hebben ze voor mij een nieuwe aansluiting voor de oplader besteld. Kreeg netjes een smsje wanneer ze hem binnen hadden (zaterdag besteld, woensdag smsje dat ie binnen was) en ben vervolgens terug gegaan naar de winkel. Ter plaatse vervangen ze de opladeraansluiting, duurt een uurtje. Het viel bij mij gewoon onder de garantie dus heb er niks voor betaald.

    Op het moment dat ik dit schrijf is ie net 1 dag vervangen maar nog geen problemen gehad. Ben iig blij dat ik hem geen weken heb hoeven missen en er zit een nieuwe aansluiting in! Dus hopelijk vanaf nu weer zonder irritaties verder met de galaxy s2!

    17 december 2011 om 13:25 #29356
    2fast4you
    Lid

    Ik heb de zelfde problemen. Ook wil de telefoon niet meer uitschakelen. Als ik dit doe start hij automatisch weer op.
    Heb al een reset, harde reset en een firmware update geprobeerd maar alles zonder succes.

    24 december 2011 om 15:56 #29446
    2fast4you
    Lid

    Gister uitslag van onderzoek gehad. Er is vochtschade geconstateerd! Terwijl ik hem nooit in de regen gebruikt heb etc.! Maar er werd mij doodleuk verteld dat vochtschade ook kan ontstaan door het van binnen naar buiten lopen met de telefoon, oftewel temperatuur wisselingen. Nou dan kan je dus net zo goed stoppen met telefoons maken want als je met een telefoon al niet meer naar buiten mag….

    Iemand nu enig idee wat ik zou kunnen doen? Telefoon is nog geen 1,5 maand oud maar nu dus wel afgeschreven.

    17 januari 2012 om 13:17 #29734
    TammeTurtle
    Lid

    Ik had tot 10 minuten geleden hetzelfde probleem, maar ik heb het nu opgelost!!
    Ik heb met een stanleymesje het platte pinnetje in de micro usbpoort van de s2 iets omhoog gewipt. Daarna verdween het batterij icoontje, en nu doet mijn galaxy s2 het weer helemaal perfect! Geen garantie dat het voor jullie ook werkt, maar je kunt het proberen…

    17 januari 2012 om 14:45 #29736
    epibrator
    Lid

    Ik had dus ook het zelfde probleem!!
    Maar ik heb op aanraden, een vodafone winkel (in mijn geval: Amsterdam) bezocht met o.a. een monteur voor SAMSUNG toestellen. Daar heb ik mijn verhaal verteld over de problemen met mijn SGS2. Zonder ook er maar naar te kijken werd er een nieuwe USB aansluiting voor mij besteld. Binnen een week ontving ik een SMS dat de USB poort was gearriveerd. Direct naar de winkel gegaan en binnen een half uur was mijn toestel gerepareerd! Echt top! Niks betalen en zo gefixt. Het schijnt een bekende fout te zijn en dan vooral bij de eerste lichting SGS2 toestellen.

    Ik weet het verder niet zeker of je vodafone als provider moet hebben om ook bij de vodafone winkel geholpen te worden. Maar ik begreep van de monteur dat dit probleem volledig onder de gewone garantie behoord!

    Hier de link met vodafone winkels met monteur! http://is.gd/53Najo

    7 april 2012 om 20:53 #30726
    ray
    Lid

    Ik heb dit probleem ook gehad. Heb een account aangemaakt om jullie mogelijk te helpen bij het oplossen
    Het komt voor vuil in je USB ingang.

    1. Duw met een stanley mesje je ‘ijzertje’ iets omhoog
    2. Gebruik een tandenborstel om het vuil eruit te halen
    3. Stop een rietje in je usb poort, en houd aan het eind daarvan je stofzuiger (zo kun het beste
    het vuil wegkrijgen)

    Hoop dat jullie er wat aan hebben

  • Auteur
    Berichten
15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 53)
← 1 2 3 4 →
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Inloggen

MEER DEALS

Samsung Galaxy S26 aanbiedingen: kopen, prijzen, korting

Aanbiedingen: Samsung Galaxy S26 met korting en een gratis watch of tablet

Samsung Galaxy S25 aanbiedingen

Samsung Galaxy S25 aanbiedingen: flink goedkoper én gratis JBL-speaker

Samsung Galaxy S24 inruilen of verkopen

Actie: extra inruilwaarde als je nu je Samsung Galaxy verkoopt (of koopt)

Samsung Galaxy A57 aanbiedingen

Samsung Galaxy A57 aanbiedingen: JBL-speaker cadeau en korting

Samsung Galaxy A37 aanbiedingen

Samsung Galaxy A37-aanbiedingen: nu met gratis JBL-speaker

POPULAIRSTE GALAXY S26 ABO’S:

Laatste updates in NL

Meer One UI 8.5: update nu beschikbaar op Samsung Galaxy A54, A25, A16

Volgende Samsung Galaxy A-generatie krijgt update naar One UI 8.5 – en de Tab S9

Deze Samsung-tablets en -telefoons krijgen deze week de One UI 8.5-update

Twee Galaxy A-telefoons krijgen Samsungs One UI 8.5-update – en de eerste Xcover

Samsung Galaxy S22 en Flip/Fold 4 krijgen update: nieuwe patch, geen One UI 8.5

Meer firmware updates

Laatste reacties

  • Kep op Samsungs One UI 8.5-upgrade beschikbaar in Nederland: deze telefoons eerst
  • Jan Langen op PSA: daarom krijgen deze Samsung-telefoons géén One UI 8.5
  • Geertjoch op Samsung-telefoons en -tablets krijgen nu nieuwe Google Play-update
  • Sandra Luteijn op Snel leeg: batterijbug plaagt sommige Samsung Galaxy Watch-modellen
  • Bennie op Meer One UI 8.5: update nu beschikbaar op Samsung Galaxy A54, A25, A16

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Support

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Copyright © 2026 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.