- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 8 stemmen, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 5 maanden geleden door johanschadee.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2011 om 20:02 #24987CiraLid
Sinds een paar dagen ben ik in het bezit van een Samsung Galaxy s2 en ik heb problemen met voice/stem echo. Als iemand mij belt, of ik bel iemand anders dan klaagt iedereen dat ze een echo horen. Ze horen zichzelf dus dubbel. 😮 Heel vervelend, zelfs als ik probeer om naar een andere toestel (terug) te bellen, blijft de echo aanwezig. Zelf hoor ik me prima praten, het is dus alleen degene die ik bel of mij belt die de echo horen tijdens het praten. Het ligt dus duidelijk aan mijn telefoon. Nu ben ik er wel achter dat het (mogelijk) niet het netwerk is, maar dat het (mogelijk) te maken heeft met de phone cover (hoesje). (hardplastic), gekocht bij Mediamarkt. Als ik deze van mijn telefoon verwijder, is de echo verdwenen, maar voor mij is dit niet de oplossing.
Nu heb ik natuurlijk al het één en ander op google erover gevonden en het blijkt een bekent probleem te zijn, al kan ik er weinig over vinden op Nederlandse Forums en de oplossing is ook nergens te vinden. Echter denk ik dat het mogelijk zelfs een software probleem kan zijn, ipv van een hardware probleem. Als ik de s2 met hoesje op de speaker zet of de noise reduction uitzet, horen ze aan de andere kant van de lijn GEEN echo meer, maar dit is natuurlijk nog steeds niet de oplossing. 🙁 Toch wil ik een hoesje kunnen gebruiken om beschadigen te voorkomen. Ik snap niet waar dit probleem aan ligt, andere hoesjes geprobeerd, probleem blijft. Ik ken mensen met dezelfde telefoon, de 1 heeft het wel, de ander weer niet. Heeft iemand anders dit probleem ook? en weet iemand misschien wat mogelijk de oorzaak van deze echo kan zijn?? Thx!
27 oktober 2011 om 20:55 #28863DigrosLidIk heb precies hetzelfde probleem en ben nu aan het uitzoeken waar het nou aan kan liggen.. Heb hetzelfde mm-hoesje waar jij het over hebt. Zeer vervelend voor de persoon waarmee je aan t bellen ben. Inderdaad geen hoesje is geen optie hij vangt de klappen en beschadigen super op! Ik hoop dat er mensen hierop reageren!! Of heb je al ondertussen wat meer informatie over dit probleem?
Met vriendelijke groeten,
Digros31 oktober 2011 om 16:41 #28898Sandra01LidIk heb al een tijd lang hetzelfde probleem. Ik ben tig keer bij de dealer geweest, die mijn S2 al 2x naar een reparateur heeft gestuurd. Omdat mijn telefoon zonder hoesje op zich goed werkt, kunnen ze niets voor me doen…… Een collega met precies hetzelfde toestel en zelfde provider heeft met mijn hoesje nergens last van. Het ligt dus wel degelijk aan het toestel. Ik ben inmiddels bezig met Samsung, omdat ik daar naartoe ben verwezen door de dealer.
Er zit toch garantie op het toestel!? Ik vraag me af waarom het zo moeilijk gaat, voordat je een nieuwe kunt krijgen. Ik ben er i.i.g. nog niet klaar mee.Als jullie meer informatie hebben over dit probleem of de oplossing, dan hoor ik dat ook graag.
4 november 2011 om 17:10 #28929antoniefLidIk heb dit probleem ook, ben erg benieuwd hoe het in jou contact met Samsung opgelost wordt.
BTW er lopen diverse draadjes over dit onderwerp op internet, zoek maar op Voice echo Samsung Galaxy S II.Update:
Kwam net dit bericht tegen, ive taken my sg to service and quess what – mic problem. New mic fited and no more echo with any case on. So im affraid disabling noise reduction is just an workaround, for what it looks its a hardware issue.
Update 18-11
Opgestuurd naar Solid Vision met bovenstaande melding, reparatie verslag div onderdelen vervangen,
echo is volledig verdwenen.14 januari 2012 om 01:32 #29687dutchiekLidDe enige echte reden voor dit vervelende probleem is akoestische feedback die je zelf op kunt lossen. Even in het engels verder als je het niet erg vindt: The only real reason for this annoying echo on the Samsung Galaxy S2 is acoustical feedback from the speaker near your ear to the 2nd mic (default activated for noise reduction!). The time lag resulting from the sound to travel two times to the GSM pole and back is some hundreds of msec, so a ‘nice’ and clear echo is the result. I succesfully applied a perfect solution presented by Toxicdust on the XDA forum, which can be found here: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1441510. It takes 10 minutes and some technical guts, but then your problem most likely is solved forever!
Laat je het hier ook even weten als het bij jou is gelukt op deze manier?14 januari 2012 om 09:22 #29688ArjenPLidAls problemen alleen optreden bij gebruik van een specifiek hoesje,kun je natuurlijk ook gewoon kiezen voor een hoesje waar je hem tijdens het bellen in zijn geheel uithaalt, ik werk met een dergelijk hoesje omdat ik mijn toestel tijdens mijn werk veel in een autohouder heb staan, bescherming met een dergelijk hoesje is prima en ik heb géén problemen met een echo.
De techneuten onder ons kunnen zich natuurlijk ook richten op de mogelijke oplossing van dutchiek, zoals hierboven omschreven
10 april 2012 om 16:44 #30762Adrie1962LidGoede middag,
Heb sinds januari een SGS2. Ook een echo als ik gebeld wordt. Drie hoesjes (€ 45,–) versleten. Na een mail van de consumenten service het toestel teruggestuurd. Na drie weken weer terug. Software update uitgevoerd. Bij gebruik met hoesje precies dezelde klacht. Nu geeft Samsung per mail alleen niets zeggende antwoorden. Net gebeld met een medewerker van de consumentenservice. Volgens hem ligt het niet aan het toestel maar aan het hoesje. (Wat slim). En Samsung heeft daar geen andere oplossing voor dan te zeggen dan dat je dan maar geen hoesje moet gebruiken. Terwijl op een Engels forum er een duidelijke relatie met de hardware is aangetoond. Na de software update gaat het toestel vanzelf uit. Heel handig als je calamiteitendienst hebt. Waar bereikbaarheid dan een vereiste is. Ik baal hier ontzettend van. En met name de de super voor ingenomen, arrogante houding van de medewerker aan de telefoon. Ik ga proberen de koop bij mijn leverancier te ontbinden. Het product voldoet niet aan de verwachting die ik er als klant van mag verwachten.
7 mei 2012 om 15:57 #31259johanschadeeLidPff.. nooit aan die Koreaanse troep moeten beginnen. Samsung ontwikkelt smartphone’s, het lijkt allemaal geweldig als je de recensies leest, de verhalen zijn gunstig, maar eindstand een gedeelte van de Samsung Galaxy S2’s kan niet eens goed bellen! Die telefoon kan van alles en nog wat en het maakt geweldige foto’s maar bellen ho maar!
Gewoon een iPhone moeten kopen.. Dat werkt tenminste.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.