- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 5 stemmen, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 11 maanden geleden door methom01.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2011 om 11:04 #25066marcfieldsLid
Beste allemaal,
Ik heb de s2 nu sinds begin juni, en heb eigenlijk sinds de eerste weerk dat ik hem heb hetzelfde probleem: mijn batterij kan soms zomaar uitvallen, ook al is deze nog helemaal vol. Ik kan hem dan opnieuw aanzetten en dan doet ie het weer prima, echter komt dit minstens 5-20 keer per dag voor. Ook komt het voor dat hij uit het niets de melding geeft: ‘batterij bijna leeg, sluit lader aan’. Lijkt wel of de batterij dan crasht ofzo, hij valt dus niet helemaal uit maar hij de batterij is wel opeens leeg. Dan na 2 minuten geeft het icoontje weer aan dat ie weer helemaal vol is (of op zijn oude niveau zit).
Ontzettend frustrerend dus!!! Tevens, wanneer dit voorkomt, levert hij een klein gedeelte van de batterij in. Dit betekent dat hij vaak maar 6 tot 10 uur per dag mee gaat. Ik heb wat foto’s bijgevoegd om wat verduidelijking te scheppen over mijn batterijgedrag:
http://img339.imageshack.us/slideshow/webplayer.php?id=sc20110909103917.jpg
Er is geen duidelijke aanwijzing wanneer dit voorkomt, af en toe gebeurd dit terwijl hij vol is en ik hem amper gebruik en de andere keer wanneer ik hem intensief gebruik. Wat wel opvallend is dat dit vaker voor komt wanneer ik zware applicaties draai (videomaker, spelletjes,youtubeplayer).
Verder wil ik aangeven dat ik mezelf best wel heb ingelezen over batterijbesparingen enzo. Ik heb binnen altijd mijn helderheid op 0, buiten maximaal op 75%; regelmatig applicaities afsluiten en actief geheugen wissen; daarnaast geen social hub en energietrekkende widgets op mijn startscherm; heb zelfs een applicatie die mijn CPU verbruik bijhoudt en applicatie ‘killed’ wanneer deze teveel CPU verbruikt.
Uiteraard heb ik zelf al het een en ander geprobeerd:
– heb een nieuwe batterij gekocht (dacht misschien dat er iets aan mijn batterij was). Echter had dit geen effect –> blijkt dus geen hardware probleem te zijn!!
– software updates uitgevoerd, geen effect
– fabrieksintellingen teruggezet, geen effect.Uiteindelijk ben ik terug naar de winkel gegaan, ben namelijk volledig verzekerd. Zij wisten het ook 1,2,3 niet dus zij wilde hem voor mij opsturen. Maarja, dan ben ik hem sowieso 2 weken kwijt plus ik (en ook jullie vastwel) kennen alle verhalen over de slechte reparatie services bij telefoon providers. Vaak hangen ze hem ff aan een computer en doen ze een systeemupdate wat vervolgens maar in 10% van de gevallen zin heeft. En dan krijg ik hem alsnog kapot terug opgestuurd. Hier wil ik dus eigenlijk niet aan beginnen…
Daarom ben ik nu op dit forum aanbeland, ik las toenet in een ander thread over hetzelfde probleem, echter had diegene beetje weinig info over het probleem, vnadaar mijn nieuwe thread. Hopelijk jullie voldoende te hebben ingelicht, en kan mij iemand helpen.
Zo niet, rest mij maar één optie: telefoon expres laten vallen en een nieuwe krijgen via de verzekering.
Alvast bedankt,
Marc
12 september 2011 om 10:00 #28463marcfieldsLidNiemand??
12 september 2011 om 10:46 #28464ronaldLidHoi marcfields, wat vervelend dat je met dit probleem zit, toen ik je verhaal las moest ik denken aan een eerdere post op deze site, weet alleen niet meer welke maar iig ongeveer hetzelfde probleem en daarbij werd als oplossing aangereikt om de contact punten in je tel, waar je batterij tegen zit, om die een paar keer in te drukken en iets terug te buigen.. En er stond ook in die post dat de batterij soms ’teveel’ ruimte heeft waardoor ie soms niet goed contact maakt, dus zijn er mensen die een klein stukje karton aan de onderkant van de batterij plaatsen, waardoor ie beter tegen de contact puntjes aangeduwd word en daardoor niet meer uitvalt of verkeerde batterij waarden aangeeft.. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. gr Ronald.
12 september 2011 om 10:53 #2846513 september 2011 om 10:44 #28476marcfieldsLidDag Ronald,
bedankt voor je reply. Ik zal het gaan proberen met het stukje papier ertussen, zal de terugkoppeling hier op het forum posten. Echter denk ik dat dit geen effect heeft, omdat er vrijwel 0 speling bij mij zit. Kan de batterij namelijk niet bewegen in de omhuizing.
gr. Marc
14 september 2011 om 09:31 #28485ronaldLidOh, echt bizar!! Ik had jouw post nog niet beantwoord of ik heb nu hetzelfde probleem!! Echt iritant!! Ik kan de batterij bij mij met m’n nagel wel iets naar boven duwen. Alleen valt ie bij mij standaard uit als ik op mijn scooter heb gereden, maar alleen zelden als ik gewoon thuis ben, en de S2 gewoon stil ligt. Dus heb nu een stukje karton tussen de batterij geplaatst (op hoop van zege) maar ik ben benieuwd, want m’n batterij is ook echt ontzettend snel leeg en ik heb een paar updates opgehaald van sommige apps.. Hou me iig op de hoogte als je een verbetering/oplossing hebt. Hoop dat ze snel met die 2.3.4 update komen en dat dat helpt, want ik heb de S2 al enkele maanden, en nu pas sinds anderhalve dag, begint deze ellende ineens.. gr Ronald.
14 september 2011 om 12:11 #28486tonytrimbLidHoi!,
Hier nog een mogelijkheid.
Soms zijn de lithium accus niet helemaal ok.
Ik weet dat er veel lithium accu;s slecht kunnen zijn ook al zijn deze nieuw uit de fabriek.Om dit uit te sluiten hoef je maar weinig geld te besteden om bv bij Dealextreme.com het type van Pisen te bestellen. (zoek gewoon op i9100 en voila) Pisen is een goed merk en voor 9 euro ben je binnen 10 dagen in het bezit (verzonden uit hongkong) ze verkopen en ook van rond de 5 euro maar deze zijn sneller leeg dan de originele accus,
Je kan het dus proberen en mocht het niet de oplossing zijn, dan zou iik toch overwegen om beroep te doen op je garantie. helaas ben je hem dan wel ff kwijt.
succes en laat weten of het kartonnetje ( beter een paar tapejes aan onderkant) heeft gehoplen
groet tony15 september 2011 om 11:55 #28491ronaldLidHey Tony, nou ik heb er een stukje karton tussen gedaan, vandaag en gister op de scooter heen en weer gestuiterd in mn broekzak 🙂 maar (ff afkloppen) hij is niet uitgevallen.. Ook lijkt de batterij het langer vol te houden.. Wow 9 euro maar!?! Klinkt goed! Alleen willen we denk ik niet weten hoeveel kinderarbeid daar inzit en in de meest ongezonde werk omstandigheden die je je maar bedenken kunt, als ze het voor zo’n prijs kunnen aanbieden.. ;0 Maar ik zal eens op die site gaan surfen als het probleem blijft.. Ik heb mijn S2 ook volledig verzekerd, maar net wat je zegt: dan ben je hem 2 weken kwijt, krijg je zo’n flut leen toestel, en als je hem weer terug krijgt is er meestal weinig veranderd omdat zij ook niet weten wat het probleem is.. Hiervoor had ik de WAVE, niet verzekerd maar wel garantie, ook uitvallen en 3x per dag opladen op het laatst, 2x schoon gemaakt en software erop bij de phone house en 3e keer opgestuurd, met lader en al, naar samsung maar na 1,5 week toestel terug, precies hetzelfde probleem maar samsung hield vol dat ie gewoon goed was.. TUURLIJK!! NOT!! Maar goed, ik kijk het even aan en ik hou jouw tip in m’n achterhoofd! tnx!! gr ronald.
15 september 2011 om 12:43 #28492marcfieldsLidEven feedback van mij omtrent het papiertje wat ik ertussen had gedaan:
werkt absoluut niet, na 2 dagen proberen precies dezelfde problemen. Ronald, ik weet niet of dit voor jou heeft geholpen, maar bij mij dus niet.
Het idee om een nieuwe batterij helpt niet, heb dit al geprobeerd en had geen effect.
Enige wat ik concluderen is dat het een software probleem is.Na heel wat speur werk op engelse en nederlandse android forums, ben ik erachter gekomen dat het toch wel een veelvuldig voorkomend probleem is. En ja, er zijn blijkbaar ook oplossingen voor. Je kunt je S2 rooten en d.m.v. Odin een nieuwe ROM flashen. In gewoon nederlands: een custom OS installeren. Op de forums kwam ik een hele duidelijke handleiding tegen met de Lite’ning ROM installatie op je galaxy S2. Met deze installatie installeer je android 2.3.4. met een andere kernel. Ik ga dit vanmiddag erop zetten en hopelijk heeft dit effect!
Daarnaast heeft deze custom OS ook heel wat andere voordelen!! Ik zou zeggen lees de handleiding door, en overweeg ook om over te stappen op een custom OS.
16 september 2011 om 13:29 #28493ronaldLidHey Marc, nou uitvallen doet ie (tot op heden) niet meer.. (afkloppen) Maar dat gekl**t dat die batterij weer binnen een dag totaal leeg getrokken is, terwijl ik er amper iets mee doe is weer terug!! Ja ik heb ontzettend veel gelezen over odin, ook vooral over de lite’ning ROM maar ik weet het niet.. Ik ben niet echt thuis/handig met dat soort dingen, en er word daarom ook veel gewaarschuwd om het dan niet te doen.. Ook heb ik posts op dit forum gelezen van mensen waarbij de S2 vastliep tijdens het rooten en daarna totaly bricked waren.. Daar moet ik toch even niet aan denken, want dan ben je je tel kwijt en ik heb mijn S2 verzekerd, dus kan dan ook fluiten naar mijn verzekering!! Het liefst deed ik het vandaag nog maar durf het niet aan.. Het aller ergste van dit alles vind ik dat dit toestel gewoon bijna €600,- kost, en dat er zoveel mensen dit probleem ervaren!! Met de huidige techniek en die prijs MAG dat gewoon niet meer kunnen vind ik!! Echt het gevoel dat ie gewoon niet goed is door ontwikkeld en te snel op de markt word gezet om geld te verdienen!! Maar goed, laat 2.3.4 nog lang op zich wachten dan zeg ik m’n verzekering op en ga ik hem ook gewoon rooten!! Dan maar alles of niets!! Want dit haalt gewoon alle plezier van je tel weg!! Laat me iig ff weten als je hem geroot hebt en of dat geholpen heeft. Succes! Gr Ronald.
16 september 2011 om 14:02 #28494tamaraLidZou hem ook niet gaan rooten hoor, gewoon wachten tot de nieuwste update er is. Hoewel het wel héél erg lang duurt :S. Inmiddels heb ik zelf ook van alles al gedaan om zo min mogelijk de batterij leeg te laten slurpen, heb een app gedownload, waarbij ik met 1 klik mijn beeldscherm helderheid kan uitzetten, ik zet mijn wifi uit, synchroniseren zet ik ook steeds weer uit. “s nachts op de vliegtuigstand (en dat werkt echt super), laat geen automatische updates meer maken, heb ik uitgevinkt (van google)en zo nog meer van dat soort dingen. Valt me idd wel op dat als ie warm is dat hij dan meer verbruikt aan batterijen en de mijne kan behoorlijk warm worden. Ook bij mij is het toestel 1 keer uitgevallen nadat ik wilde ophangen na een telefoongesprek, moest toen de batterij er uit halen om hem weer aan de praat te krijgen en de tweede keer starte die zichzelf weer op.
Heb overigens wel ergens gelezen dat als je steeds je apps afsluit en ze dan weer opnieuw moeten opstarten, dat dit meer batterij verbruikt. Heb het ook maar ergens gelezen en weet dus niet of het waar is.
Maar denk dat we met zijn allen “geduldig” moeten wachten op de lang beloofde update.17 september 2011 om 16:10 #28501ronaldLidHeb het risico toch genomen en toch Lite’ning rom op m’n s2 gezet! Werkt tot op heden perfect!! Alleen herkent KIES hem niet meer..
19 september 2011 om 10:13 #28513marcfieldsLidDag Rondald,
Bij mij werkt Lite’ning ROM tot op heden ook perfect. De handleiding is echt mega makkelijk en prima uit te voeren. Wat je denk ik niet goed hebt begrepen is dat je nog wel degelijk verzekerd bent!! Op internet kun je een Jig bestellen, waarmee je de S2 zodanig reset dat providers en servicecentra niet kunnen achterhalen of je toestel is geroot of niet. Het enige wat de Jig dus doet is zeg maar de historie van wel of niet rooten reset op je telefoon. Hierdoor is het niet te achterhalen of je je s2 hebt geroot of niet. Een jig is niet anders dan een usb wat voor weinig geld op bijv. marktplaats is te bestellen.
Lite’ning werkt erg goed bij mij, het thema ziet er erg strak uit en ben erg tevreden over de snelheid en de batterij. Naast het rooten van Lite’ning heb ik ook mijn batterij 2 of 3x gecalibreerd. Dit zorgt ervoor dat de historie van je batterij gegevens wordt gewist zodat deze weer optimaal performed. Ik haal nu bij normaal gebruik makkelijk 30uur uit de S2, voorheen was dit 6-10 uur. Ik ben dus zeer tevreden nu!!
Groet
19 september 2011 om 19:47 #28519ronaldLidHey marc,
Goed om te horen dat die ROM bij jou ook goed werkt!! Ik ben ook zeer tevreden!!
Ja die JIG moet ik nog ff bestellen.. Alleen als je nu dit scenario neemt: ik heb wel die JIG aangesloten dus alles staat op nul, maar mijn scherm gaat nu bijv stuk en ik kan niet meer de originele ROM erop zetten en ik breng hem weg voor reparatie en ze maken hem maar zien light’ning ROM erop staan, dan kunnen ze toch alsnog zien dat ie geflashed is?Even nog een paar vragen:
Als ik die link van jou aanklik in deze post en ik bekijk dat filmpje van light’ning dan ziet het startscherm er totaal anders uit, bij is op de kleur na het startscherm hetzelfde gebleven, en ik kan ook niet naar beneden scrollen in m’n apps, kun jij dat wel?Nadat ik light’ning erop had gezet had ik gewoon al mijn instellingen app’s enz enz er gewoon nog op staan.. ik ben niets kwijt geraakt.. normaal ben je dan toch alles kwijt?
Zou jij een screen shot van je hoofdschem kunnen maken en hier kunnen plaatsen? Even kijken of het hetzelfde is.. ik kon namelijk niet de juiste kernel versie vinden, dus ik heb een ander genomen, ik kan kon ook moeilijk op kies, heb het idee dat ik m’n tel niet helemaal geroot heb.. Heb wel de light’ning interface en de 2.3.4 update, maar bepaalde functie’s die je in dat filmpje ziet heb ik niet..
Heb jij ook de v6.1 versie erop gezet?
Hoe calibreer je je batterij?
Ik hoor het nog wel van je, gr Ronald.
19 september 2011 om 19:59 #28520ronaldLid@tamara: Ja in principe is het een kwestie van geduld, maar dat heb ik lang genoeg gehad. Zoals ik al eerder in deze post schreef vind ik het belachelijk dat ik een tel van bijna €600,- heb, en dat ik er geen plezier van heb omdat ik mijn batterij bijna 2x per dag op moest laden en dat ie telkens vast liep en uitviel!! En dan al dat gezeur met app’s die zogenaamd moeten helpen tegen die kwalen.. En samsung is gewoon te lax om ff een update te plaatsen!!! Nu heb ik weer een supersnelle tel, valt niet meer uit en doe al 2 dagen met mijn batterij, zonder dat ik iedere keer krampachtig hoef te doen of alles wel afgesloten is als ik hem even niet gebruik!! Nu he ik weer plezier van m’n tel, en werkt ie zoals een smartphone hoort te werken!
Gr Ronald. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.