- Dit onderwerp bevat 46 reacties, 19 stemmen, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 1 maand geleden door Corry.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2012 om 21:12 #29519fritsbee007Lid
Ik had er ook last van maar sinds ik wifi uitschakel is het probleem weg…Draai versie 2.3.6 Voor ie tijd nooit geen last gehad met versie 2.3.5
3 januari 2012 om 10:21 #29525@lfLidHoi ArjenP,
Bedankt voor de tip mbt het volledig leegmaken van de telefoon. Voorlopig wacht ik daar nog mee. Eigenlijk hoop ik dat het met de update naar 4.0 overgaat. Leegmaken en weer volledig operationeel maken van mijn mobiele kantoor kost mij op dit moment te veel tijd. Toch bedankt.
5 januari 2012 om 23:59 #29585marea48LidOok bij mij treed het probleem van het vanzelf uit- en weer inschakelen alleen op wanneer WiFi is ingeschakeld.
Wanneer bij ingeschakelde WiFi een spontane uit/aan schakeling plaatsvind dan is bij het batterijverbruik te zien dat er in korte tijd enorm veel energie is verbruikt.
Wanneer WiFi is uitgeschakeld totaal geen problemen en geen extreem energieverbruik.
Een factory reset volgens bovenstaande methode geeft geen enkele verbetering.
Het is zonneklaar dat de oplossing van Samsung moet komen.
Er zit kennelijk een behoorlijke fout in de firmware, speciaal in de geïmplementeerde WiFi routine.
Alleen Samsung kan en moet dit oplossen.6 januari 2012 om 18:23 #29571MaravillonnoLidNet load monitor geinstalleerd. Nu maar afwachten of mijn toestel nu ook niet meer spontaan afgaat. Kan iemand mij vertellen hoe deze app dit spontaan uitschakelen voorkomt. Ben ik wel benieuwd naar…
8 januari 2012 om 11:04 #29603luudjeLidBeste Arjan,
Dank je voor het aanbieden van een mogelijke oplossing van het probleem van het rebooten.
Helaas heeft dit bij mij niet tot het gewenstte resultaat geleid. Heel jammer temeer daar ik echt tevreden ben met deze gsm, maar het spontane rebooten (alleen als WIFI aan staat)vind ik rond uit storend. Hier moet Samsung toch echt heel snel een oplossing voor bedenken. Ik heb ook contact gehad met klantenservice van Samsung. Zie onderstaande reactie.Als note:====> ook dit helpt niet:
“Dank u voor uw e-mail met betrekking tot uw Samsung Galaxy S2.
U kunt hetprobleem wellicht oplossen door het toestel te resetten. U kunt bellen naar de code *2767*2878# om een soft reset uit te voeren. Als deze soft reset het probleem niet oplost, dan kunt u ook een harde reset uitvoeren op uw toestel. U kunt voor de harde reset bellen naar de code *2767*3855#
Houdt u er rekening mee dat u gegevens kwijtraakt op het moment dat u de reset uitvoert. Het is daaromgoed om van te voren de simkaart te verwijderen en een backup te maken van gegevens op uw telefoon die u niet kwijt wilt raken.
Indien u nog vragen hebt, kunt u altijd contact opnemen met ons Contactcenter op telefoonnummer 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor Nederland of 022012418 voor België, op werkdagen van 09.00 -18.00 uur.
Voor een snelle en efficiënte behandeling van uw probleem, adviseren wij u om de volgende gegevens paraat te hebben als u belt: uw klantnummer, uw IMEI-nummer en uw type toestel.Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben”. 😕
BOVENSTAANDE OPLOSSING HEEFT BIJ MIJ NIET TOT HET GEWENSTE RESUSULTAAT GELEID. HOPELIJK KOMT SAMSUNG SNEL MET EEN OPLOSSING
Quote:Quote uit ArjenP op December 30, 2011, 16:49
Beste @lf,Heb jij onderstaande factory reset al een keer uitgevoerd?
Na de recente update naar Android 2.3.6 hebben nog al wat mensen last van een spontaan rebootende Galaxy S2. Mogelijk heeft dit te maken met het installeren van de nieuwe Android versie zonder allerlei gegevens op te ruimen die – plat gezegd – de zaak in de war schoppen onder de nieuwe Android. Normaal gesproken kun je je toestel updaten zonder alle gebruikersdata te verliezen – echter, bij een irritant probleem zoals de spontane reboots kan een iets drastischer maatregel helpen: een factory reset.
Let op! In de onderstaande procedure wordt je toestel volledig ge-reset – alsof je ‘m weer voor het eerst uit het doos haalt! Alle gegevens worden gewist!
Een factory reset voer je als volgt uit:
1=Vol Up 2=Home 3=Power
– backup alle gegevens die je er later weer terug op wilt zetten
– schakel je S2 uit
– druk de volgende knoppen in, en hou ze ingedrukt tot je het Samsung logo ziet: Volume Up (1) + Home (2) + Power (3)
– je toestel start nu in de zgn. ‘recovery mode’: een simpel, blauw menuutje
– het menu is te bedienen met de volume knoppen (omhoog: Volume Up, omlaag: Volume Down), en de Home knop om te selecteren
– ga naar ‘wipe data/factory reset’ en selecteer met de Home knop
– ga naar ‘wipe cache partition’ en selecteer met de Home knop
– ga naar ‘reboot system now’ en selecteer met de Home knop
Het toestel start nu opnieuw op, en als het goed is, is het reboot probleem verholpen.
8 januari 2012 om 14:16 #29608RalphLidDeze factory reset heb iok ook al uitgevoerd maar helpt net als de andere manieren ook niets.
Het enige wat wil helpen is wifi uit zetten na gebruik maar als je pech hebt reboot hij als je de wifi maar net aan hebt.
Ook ik hoop dat Samsung snel met een echt werkende oplossing komt .8 januari 2012 om 16:08 #29610ArjenPLidBeste Ralph,had je direct na het uitvoeren van de factory reset weer problemen of pas nadat je jouw “oude” apps weer had teruggezet?
8 januari 2012 om 22:39 #29622RalphLidNee hoor ook zonder apps maar met een beetje opletten met wifi valt er wel mee te leven gewoon alleen wifi aanzetten als het nodig is.
16 januari 2012 om 15:18 #29717coppens14Lid🙂 Ja en inderdaad ik heb ook het probleem met het diverse maal ongewenst uit gaan van de Samsung Galaxy S2 (4 maanden oud)
Bij PhoneHouse nieuwe software geinstalleerd, nog het zelfde probleem. 🙁De App van LOAD MONITOR gedownloade en probleem echt over… 😛 😀
16 januari 2012 om 15:20 #29718coppens14LidQuote:Quote uit imaboyken op December 20, 2011, 10:59
oplossing voor het zelf aan en uit probleem: installeer de gratis app LOAD MONITOR daar in deze settings van deze app vink je het volgende aan “add notification,only notify high load,auto start a, wake lock,,,,,,
zo is het probleem van de baan
have funMijn dank is groot deze werkt echt wel gèèn problemen meer wat betreft ongewenst uit en aan gaan.. 😉
16 januari 2012 om 19:15 #29723ArjenPLidNou coppens14, leuk voor jou om te horen dat het probleem is opgelost, ik denk dat je een aantal mensen blij gaat maken met deze mededeling.
16 januari 2012 om 21:16 #29726wimmu000LidCoppens14. Bedankt voor de tip. Dacht er van af te zijn maar toestel stond net weer om de pincode te vragen.
Hopenlijk komt er snel een update van Samsung.16 januari 2012 om 21:29 #29727MartijnLidik heb dit soms ook maar heb de 2.3.5 nog…
zijn er bij andere ook nog dat de applicaties van plaats veranderen na de reboot?18 januari 2012 om 20:16 #29748wimmu000LidDat heb ik ook. Die laatste update is geen succes
19 januari 2012 om 23:13 #29757MartijnLidik heb het programma gedownload maar het haalt niets uit.
het is zeer vervelend wanneer dit gebeurd + al mijn applicaties die ik heb gedownload zijn uit de mappen gehaald… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.