• galaxyclub-logo-mobile
  • Dé onafhankelijke Galaxy experts

Galaxy Club - dé onafhankelijke Samsung experts

Vergelijk alle Galaxy prijzen en abonnementen, lees het laatste nieuws en de beste tips, en volg alle updates voor jouw Samsung telefoon.

Dé onafhankelijke Galaxy experts
  • Galaxy Club
  • Inruilen
    • Galaxy verkopen
    • iPhone verkopen
    • Ander merk…
  • Prijzen vergelijken
      • Acties
        • Samsung Galaxy S26 aanbiedingen: gratis tablet, korting
        • Samsung Galaxy S25 aanbieding: gratis JBL
        • Samsung Galaxy A57 aanbiedingen: nu al met korting
        • Samsung Galaxy A37 aanbiedingen: in prijs gedaald
        • Samsung Galaxy A17 aanbiedingen
        • Samsung Galaxy Z Fold 7 aanbieding: kopen, of wachten op de Fold 8?
        • Samsung Galaxy inruilen: nu extra geld terug voor je telefoon
      • Toestellen
        • Abonnement vergelijken
          • Samsung Galaxy S26(+) met abonnement
          • Samsung Galaxy S26 Ultra met abonnement
          • Samsung Galaxy A57 met abonnement
          • Samsung Galaxy A37 met abonnement
        • Middenklasse €200-€500
          • Galaxy A57 los toestel
          • Galaxy A37 los toestel
          • Galaxy A56 los toestel
          • Galaxy A36 los toestel
          • Galaxy S25 FE los toestel
        • High-end €500-€1000
          • Galaxy S25-serie los toestel
          • Galaxy Z Flip 7 los toestel
        • Premium >€1000
          • Galaxy S26-serie los toestel
          • Galaxy Z Fold 7 los toestel
      • Verkopen/inruilen
  • Tips
  • Reviews
    • Meest gelezen:
    • Samsung Galaxy S26 Ultra review
    • Samsung Galaxy A57 review
    • Samsung Galaxy Buds4 Pro review
    • Samsung Galaxy A17 review
    • Samsung Galaxy Z Fold 7 review
    • Samsung Galaxy A36 review
    • Alle Samsung reviews
  • Updates
    • Alle Samsung updates in NL
    • Informatie over de beveiligingsupdates
    • Alles over de One UI 8.5-upgrade
    • Tot wanneer krijgt jouw Samsung Galaxy telefoon updates?
  • Nieuws
  • Telefoons
      • Samsung telefoons
        • Galaxy S serie
          • Samsung Galaxy S26 en S26+
          • Samsung Galaxy S26 Ultra
          • Samsung Galaxy S25
          • Samsung Galaxy S25 Ultra
          • Samsung Galaxy S25 Edge
          • Samsung Galaxy S25 FE
          • Samsung Galaxy S24 FE
        • Galaxy Z serie
          • Samsung Galaxy Z Fold 7
          • Samsung Galaxy Z Flip 7
          • Samsung Galaxy Z Fold 6
          • Samsung Galaxy Z Flip 6
        • Galaxy A serie
          • Samsung Galaxy A57
          • Samsung Galaxy A56
          • Samsung Galaxy A37
          • Samsung Galaxy A36
          • Samsung Galaxy A26
          • Samsung Galaxy A17
          • Samsung Galaxy A16
          • Samsung Galaxy A55
      • Verwacht
        • Samsung Galaxy Z Fold 8
        • Samsung Galaxy Z Flip 8
      • Tabs & Wearables
        • Wearables
          • Samsung Galaxy Buds 4 (Pro)
          • Samsung Galaxy Buds FE
          • Samsung Galaxy Ring
          • Samsung Galaxy Ultra
        • Tablets
          • Samsung Galaxy Tab S9 (Ultra)
          • Samsung Galaxy Tab S10+ en Ultra
Tip: Voeg GALAXYCLUB.NL toe als favoriete Google-nieuwsbron!

Galaxy Club / Onderwerpen / Galaxy S2 (Plus) / Jouw ervaringen / Misleidende/verkeerde/foutieve voorlichting KPN Hi Lease

Misleidende/verkeerde/foutieve voorlichting KPN Hi Lease

  • This topic has 6 reacties, 3 stemmen, and was last updated 14 years geleden by motorhan.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • 22 april 2012 om 21:54 #25908
    motorhan
    Lid

    KPN heeft een nieuwe vorm van abonnementen verkopen bellen internet en een bepaald bedrag per maand voor de telefoon. dat lijkt heel helder je weet precies wat je voor het toestel betaald.
    Het gaat om een contract van 1 of 2 jaar.
    volgens de telefoonwinkel maar ook via de informatie die KPN verstrekt kun je na afloop van 1 of 2 jaar de telefoon inleveren. je zou dan 35 of 15 % van de dagwaarde betalen dat is de waarde die zo’n toestel op dat moment kost.
    Maar nu blijkt dat dit niet juist is je betaald na 1 of 2 jaar de volledige marktwaarde. KPN zegt we denken dat een I[Phone of galaxy 2 na 2 jaar nog maar 15% waard is en dat is kletskoek kijk maar eens wat er op MP voor gevraagd wordt en kijk eens naar het prijsverschil wat een vergelijkbaar toestel 2 jaar geleden koste zoals de Iphone.

    Mijn vraag is zijn er meer mensen ingetrapt dan moeten we massaal aan de bel trekken en Kassa of Radar inschakelen.

    Voor mij persoonlijk is het niet zo erg ik heb het contract vridag getekend en ga het dinsdag ontbinden. maar ik blijf het misleidend en naar oplichting ruikend vinden.

    Dit wilde ik even kwijt

    Laat eens weten hoe jullie er over denken

    Met vr gr
    han

    25 april 2012 om 12:46 #31024
    motorhan
    Lid

    Niemand ervaring of een mening over KPN Lease????

    Met vr gr
    Han

    25 april 2012 om 20:02 #31033
    Tina-84
    Lid

    Ik heb er helaas geen ervaring mee, maar vindt het sowieso al raar dat je overal een toestel lease hebt…
    Ik snap niet wat ze daar mee willen bereiken. Het was toch goed zoals het was?

    27 april 2012 om 10:54 #31080
    motorhan
    Lid

    Wat ze er mee willen bereiken dat ze net doen of het inzichtelijk is wat de telefoon kost en het abonnement. ze suggereren dat je de telefoon voor een laag bedrag aan het eind van de periode in eigendom kan krijgen maar dat is dus niet zo. wellicht bij goedkope toestellen wel.
    De doelgroep is jonge mensen die steeds een nieuwe telefoon willen en het abonnement laten doorlopen dus bijdezelfde provider blijven.
    En natuurlijk is er niks mis mee dat je voor je telfoon moet betalen. maar maak de voorwaarden duidelijk. de uitleg door KPN medewerkers is al diverse keren aangepast en ook in de verschillende telefoonwinkels werden verschillende verhalen verteld/uitleg gegeven.
    Telfort (onderdeel van KPN of in ieder geval maakt gebruik van) heeft eenzelfde constructie maar daar wordt het wel helder vermeld en spreekt men niet over de 15 of 35% regeling.
    Ik heb mijn contract geannuleerd en heb nu een andere provider of dat duurder of goedkoper is is mider van belang maar de voorwaarden zijn daar helder.

    Met vr gr
    Han

    27 april 2012 om 13:56 #31087
    rintse
    Lid

    volgens mij is het zo,
    je betaald de leaseprijs voor het toestel,
    bij 1 jaar bijv 22.00 per maand, na dat jaar kun je hem inleveren ZONDER KOSTEN(en een nieuwe uitzoeken), of overnemen voor 35% van de dan geldende prijs, dus is de telefoon over een jaar 300 euro dan betaal je 105 en is hij van jou.
    bij 2 jaar, betaal je 11.00 per maand, na 2 jaar kun je de telefoon inleveren ZONDER KOSTEN (en een nieuwe uitzoeken), of je neemt hem over voor 15% van de dan geldende prijs, dus is ie over 2 jaar 250 euro dan betaal je 37,50 wn ia hij van jou.
    dus bij 1 jaar betaal je in totaal 369 euro voor de telefoon in totaal
    bij 2 jaar betaal je 301.50 voor de telefoon in totaal.

    LET OP de lease prijzen zijn geschat, ik heb ze niet gecheckt.

    27 april 2012 om 14:04 #31088
    rintse
    Lid

    ik neem trouwens aan dat je HI bedoelt en niet KPN,
    je hebt zeker gelijk dat in de afgelopen 2 weken de regels gewijzigd zijn, want dit stond er 2 weken geleden nog niet: toen stond er een soortgelijk verhaal als dat ik heirboven postte, ik ben namelijk op zoek naar een toestel en was me erin aan het verdiepen.

    Wil je het toestel aan het einde van je contract houden, dan kun je hem overnemen. De prijs die we dan voor het toestel vragen bedraagt de dan geldende 2e hands-waarde van het toestel. Wij weten echter nu niet wat de waarde tegen het einde van je contract zal zijn.

    Onze ervaring is dat de 2e-hands waarde van een 2 jaar oud toestel ongeveer 15% bedraagt van de nieuwwaarde van het toestel op het moment toen je het toestel hebt gekregen.

    Nogmaals, dit is een schatting. Op het moment dat je verlengbaar bent, zal de 2e-hands waarde waarvoor je het toestel kunt overnemen, bekend zijn.

    16 mei 2012 om 13:48 #31320
    motorhan
    Lid

    Die restprijs is dus de grootste flauwe kul. ze zeggen we denken dat maar we geven er geen uitsluitsel over. ze hopen dus dat als de overname prijs zo hoog is dat de klant dan zegt dan wil ik wel een nieuwe.
    want wat is anders een goede reden van KPNof Hi om het zo te doen. ze weten op het moment van afsluiten wat het toestel kost en daar wordt het abb/leaseprijs aan berekend. dus weten ze ook de slottermijn.
    als je een auto least weet je ook de slottermijn.
    Een kennis van mij werkt bij eentelefoonwinkel en die krijgen dus van KPN ook geen duidelijk antwoord zelfs medewerkers van KPN zijn nu al bang dat het straks een storm van negatieve reacties krijgen.
    verder moet ieder maar weten wat ie er van vind. Ik vind het in ieder geval een te wazig verhaal en heb het contact geannuleerd. krijg wel al 2 x post van KPN welkom en gefeliciteerd.
    Dus met de administratie is er ook iets niet helemaal op orde denk ik dan maar.

    De toekomst zal het leren wie gelijk heeft.

  • Auteur
    Berichten
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.
Inloggen

MEER DEALS

Samsung Galaxy S26 aanbiedingen: kopen, prijzen, korting

Aanbiedingen: Samsung Galaxy S26 met korting en een gratis watch of tablet

Samsung Galaxy S25 aanbiedingen

Samsung Galaxy S25 aanbiedingen: flink goedkoper én gratis JBL-speaker

Samsung Galaxy S24 inruilen of verkopen

Actie: extra inruilwaarde als je nu je Samsung Galaxy verkoopt (of koopt)

Samsung Galaxy A57 aanbiedingen

Samsung Galaxy A57 aanbiedingen: JBL-speaker cadeau en korting

Samsung Galaxy A37 aanbiedingen

Samsung Galaxy A37-aanbiedingen: nu met gratis JBL-speaker

POPULAIRSTE GALAXY S26 ABO’S:

Laatste updates in NL

Meer One UI 8.5: update nu beschikbaar op Samsung Galaxy A54, A25, A16

Volgende Samsung Galaxy A-generatie krijgt update naar One UI 8.5 – en de Tab S9

Deze Samsung-tablets en -telefoons krijgen deze week de One UI 8.5-update

Twee Galaxy A-telefoons krijgen Samsungs One UI 8.5-update – en de eerste Xcover

Samsung Galaxy S22 en Flip/Fold 4 krijgen update: nieuwe patch, geen One UI 8.5

Meer firmware updates

Laatste reacties

  • Kep op Samsungs One UI 8.5-upgrade beschikbaar in Nederland: deze telefoons eerst
  • Jan Langen op PSA: daarom krijgen deze Samsung-telefoons géén One UI 8.5
  • Geertjoch op Samsung-telefoons en -tablets krijgen nu nieuwe Google Play-update
  • Sandra Luteijn op Snel leeg: batterijbug plaagt sommige Samsung Galaxy Watch-modellen
  • Bennie op Meer One UI 8.5: update nu beschikbaar op Samsung Galaxy A54, A25, A16

Over GalaxyClub

GalaxyClub is dé onafhankelijke blog, prijsvergelijker en community voor Galaxy smartphones en tablets. GalaxyClub is niet gelieerd aan Samsung zelf.

Privacy en cookies

Jouw privacy staat op GalaxyClub.nl voorop. Wil je weten welke gegevens wij opslaan, waarom, en welke cookies wij plaatsen? Lees dan onze PRIVACY EN COOKIE VERKLARING.

Contact

Heb je vragen voor onze redactie, een nieuwstip, of een zakelijke voorstel? Maak gebruik van onze CONTACTPAGINA.

Support

Heb je vragen over (technische) problemen met je telefoon/tablet, of over acties van Samsung? Neem dan contact op met SAMSUNG ZELF.

Houd het leuk

Onder onze artikelen en op ons forum zijn veel gebruik(st)ers actief. Meningen zijn gewenst, maar houd het leuk. Wij behouden ons het recht voor beledigingen, trolls en flame bait zonder verdere uitleg van de site te verwijderen.

Copyright © 2026 · GalaxyClub.nl · Deze blog is niet gelieerd aan Samsung · Aan de op deze website vermelde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.